Hjälp att hitta en väckarklocka/klockradio

Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta en väckarklocka/klockradio

Jag behöver hjälp att hitta en väckarklocka/klockradio som kan spela upp .mp3 (eller annat format) från inbyggt minne/minneskort/usbminne som väckningssignal.

Jag vill alltså bli väckt av eget valda melodier.
Den bör vara nätdriven (230v), batteribackup är ett plus.
Skall få plats på ett nattduksbord.
Nytt, inget begagnat.

Vad jag INTE vill ha:
*Mobiltelefon som väckarklocka.
*Ex bluetooth-högtalare som kräver annan enhet för att streama/spela upp ljud.
*Enhet med ex Aux som kräver/förlitar sig på att en annan enhet sköter uppspelningen.

Det verkar väldigt svårt att hitta så jag behöver lite hjälp.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

denna? säkert jättekvallité, den har allt! (annars är det ju bara söka på mp3 alarm clock)
Nä men det uppenbara valet är ju annars tex en echo spot med klocka, men jag misstänker att du inte vill ge dig in i smarta hem djungeln?

(tror det bli väldigt svårt att hitta nått som inte är "B" när en echo dot med klocka kostar 600kr..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzzz:

denna? säkert jättekvallité, den har allt! (annars är det ju bara söka på mp3 alarm clock)
Nä men det uppenbara valet är ju annars tex en echo spot med klocka, men jag misstänker att du inte vill ge dig in i smarta hem djungeln?

(tror det bli väldigt svårt att hitta nått som inte är "B" när en echo dot med klocka kostar 600kr..)

Jag har nästan kommit till den punkt att priset inte spelar någon roll

Smarta hem djungeln går det med men jag har inte hittat någon som gör det jag vill.

Lenovo smart clock har bara typ 8 förvalda toner/melodier att vakna till.

Nest hub och echo kräver (vad jag förstår) att man har en streamingtjänst för att få musik. Jag vill välja egna ljudfiler och det ska fungera öven om nätet råkar dippa.

Men har du något förslag på någon smart klocka så kör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Jag behöver hjälp att hitta en väckarklocka/klockradio som kan spela upp .mp3 (eller annat format) från inbyggt minne/minneskort/usbminne som väckningssignal.

Jag vill alltså bli väckt av eget valda melodier.
Den bör vara nätdriven (230v), batteribackup är ett plus.
Skall få plats på ett nattduksbord.
Nytt, inget begagnat.

Vad jag INTE vill ha:
*Mobiltelefon som väckarklocka.
*Ex bluetooth-högtalare som kräver annan enhet för att streama/spela upp ljud.
*Enhet med ex Aux som kräver/förlitar sig på att en annan enhet sköter uppspelningen.

Det verkar väldigt svårt att hitta så jag behöver lite hjälp.

Tack på förhand!

alexa spot? vi kör 4st av dessa som väckarklocka, funkar kanon och går konfigurerad som man vill.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

alexa spot? vi kör 4st av dessa som väckarklocka, funkar kanon och går konfigurerad som man vill.

Trodde att dessa också krävde en streamingtjänst.
Går det att starta/stoppa larmet utan att prata? Dvs med knappar/touchscreen?

Hur gör man för att ex sätta larmet på 06.00 och filen abc.mp3 ska spelas upp som uppvakningston?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Trodde att dessa också krävde en streamingtjänst.
Går det att starta/stoppa larmet utan att prata? Dvs med knappar/touchscreen?

Hur gör man för att ex sätta larmet på 06.00 och filen abc.mp3 ska spelas upp som uppvakningston?

Får nog säga både jag och nej gällande stream tjänst.
Tex du kan använda plex för att spela musik från ditt lokala biblotek men något som är mycket lättare är ju att ladda upp sina egna låtar till amazon music och sedan låta din spot spela musiken den vägen.

Styrning görs antingen via röst eller via appen i mobilen.
Går även ställa larm direkt på skärmen som är touch om jag inte minns fel. (Jag får försöka hinna testa i morgon vad som går/inte går göra)

Vill du absolut ha allt helt lokalt med möjligheten att ställa din lokala musik till olika larm, då är nog en raspberry med skärm bäst. Då kan du ju desutom välja låda och sätta i ett batteripack som backupp.

Måste fråga, varför använder du inte din telefon? Där har du ju redan möjligheten att lägga in din musik som larm.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Jag behöver hjälp att hitta en väckarklocka/klockradio som kan spela upp .mp3 (eller annat format) från inbyggt minne/minneskort/usbminne som väckningssignal.

Jag vill alltså bli väckt av eget valda melodier.
Den bör vara nätdriven (230v), batteribackup är ett plus.
Skall få plats på ett nattduksbord.
Nytt, inget begagnat.

Vad jag INTE vill ha:
*Mobiltelefon som väckarklocka.
*Ex bluetooth-högtalare som kräver annan enhet för att streama/spela upp ljud.
*Enhet med ex Aux som kräver/förlitar sig på att en annan enhet sköter uppspelningen.

Det verkar väldigt svårt att hitta så jag behöver lite hjälp.

Tack på förhand!

https://www.banggood.com/LED-Display-Dual-Alarm-Clock-Dual-Un...

https://www.banggood.com/YAyusi-S2-Dual-Units-Wireless-Blueto...

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Där ser man!
Vågar man köpa "China Export" med tanke på att den ska vara ipluggad 24/7 där man sover? Man har ju sätt en del skräckexempel på billig elektronik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Där ser man!
Vågar man köpa "China Export" med tanke på att den ska vara ipluggad 24/7 där man sover? Man har ju sätt en del skräckexempel på billig elektronik.

jag köper väldigt mycket från kina, det jag tycker man märker är, har dom bra omdömen har jag aldrig problem men visst det finns skräckexempel dock inget jag märkt dom senaste åren,
tycker det brukar vara bra mycket bättre kvalitet när man köper själv (om man inte tar det billigaste) från kina än gå till kjell och köper deras importerade saker. är man orolig brukar all denna typ av elektronik ha en trafo som man kan byta, så man kan köpa en från en svensk handlare (som förmodligen tagit den från kina med

köpte själv ett gäng trafo,batterier,ledsiter,65w och 120w mobilladdare osv
det jag dock undviker är kabel från kina.

denna såg ju rätt lovande ut med batteri inbyggt
https://www.banggood.com/LOCI-H3-Bluetooth-Speaker-Alarm-Cloc...

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.