HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Hade ni någon skyddsfilm över displayen eller hade ni endast två st frigolitbitar på varje sida?
Kändes lite konstigt med en klisterlapp mitt på skärmen när det inte var någon skyddsfilm, man fick försiktigt försöka klösa bort den..Flera som haft samma?
Läste på andra forum där det dumförklarades att folk inte förstod att den klisterlappen satt på skyddsplasten, men så verkar inte fallet varit hos mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chim:

Hade ni någon skyddsfilm över displayen eller hade ni endast två st frigolitbitar på varje sida?
Kändes lite konstigt med en klisterlapp mitt på skärmen när det inte var någon skyddsfilm, man fick försiktigt försöka klösa bort den..Flera som haft samma?
Läste på andra forum där det dumförklarades att folk inte förstod att den klisterlappen satt på skyddsplasten, men så verkar inte fallet varit hos mig.

Konstigt, på samma sätt som det satt skyddsplast på själva ramen som man fick klösa fram en "början" gjorde jag likadant med hörnet på skyddsplasten på displayen, och då åkte frigolitbitarna med per automatik när jag slet lös den.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chim:

Hade ni någon skyddsfilm över displayen eller hade ni endast två st frigolitbitar på varje sida?
Kändes lite konstigt med en klisterlapp mitt på skärmen när det inte var någon skyddsfilm, man fick försiktigt försöka klösa bort den..Flera som haft samma?
Läste på andra forum där det dumförklarades att folk inte förstod att den klisterlappen satt på skyddsplasten, men så verkar inte fallet varit hos mig.

Satt en skyddsplast på min, under klisterlappen mitt på skärmen. Den märktes dock knappt att den satt där.

Permalänk

Har inte fått något svar på mitt formulär jag skickade till Veddesta.. man borde få det snart

Edit hade Mail i skräppost filtret att de ska skickas om mellan 30 till 40 dagar

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Skrivet av Chim:

Hade ni någon skyddsfilm över displayen eller hade ni endast två st frigolitbitar på varje sida?
Kändes lite konstigt med en klisterlapp mitt på skärmen när det inte var någon skyddsfilm, man fick försiktigt försöka klösa bort den..Flera som haft samma?
Läste på andra forum där det dumförklarades att folk inte förstod att den klisterlappen satt på skyddsplasten, men så verkar inte fallet varit hos mig.

Frigolitbitarna satt över skyddsfilmen, vilket var innanför det tunna vita (frigolit?) pappret som var runt det

Permalänk
Medlem

Jag skrev och frågade Samsung, eftersom det verkar vara spridda skurar men det kan väl också modell och storleksberoende också tänker jag mig?
Detta gäller för Q80T 75" (enligt Samsung själva):
Sedan skulle det även vara bra ifall vi får reda på ifall det satt två stycken frigolit-bitar på både vänster och höger sida om skärmen när du packade upp den. Ifall det gjorde det så är det ej någon plastfilm på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chim:

Jag skrev och frågade Samsung, eftersom det verkar vara spridda skurar men det kan väl också modell och storleksberoende också tänker jag mig?
Detta gäller för Q80T 75" (enligt Samsung själva):
Sedan skulle det även vara bra ifall vi får reda på ifall det satt två stycken frigolit-bitar på både vänster och höger sida om skärmen när du packade upp den. Ifall det gjorde det så är det ej någon plastfilm på skärmen.

På min 65 tum Q90T var det två vita frigolitstripes på vardera sida och plastfilm på hela skärmen. Även plast på yttersidorna av chassit som var svåra att se..

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Är skärmen känslig på en QLED? Lite skraj för att montera och ställa upp min ensam efter jag läst detta. Har ni som fått tv:n något problem med det här?
https://us.community.samsung.com/t5/Qled-and-Frame/QLED-TV-LED-Cracked-Just-By-Carrying/td-p/880283

Permalänk
Skrivet av polkal:

Är skärmen känslig på en QLED? Lite skraj för att montera och ställa upp min ensam efter jag läst detta. Har ni som fått tv:n något problem med det här?
https://us.community.samsung.com/t5/Qled-and-Frame/QLED-TV-LED-Cracked-Just-By-Carrying/td-p/880283

Står iaf en disclaimer i toppen på kartongen att eventuell garanti inte gäller om man inte är minst 2 personer vid montering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Står iaf en disclaimer i toppen på kartongen att eventuell garanti inte gäller om man inte är minst 2 personer vid montering.

Ok tack, det är bra att veta. Har inte fått min än så kan inte se sådant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chim:

Hade ni någon skyddsfilm över displayen eller hade ni endast två st frigolitbitar på varje sida?
Kändes lite konstigt med en klisterlapp mitt på skärmen när det inte var någon skyddsfilm, man fick försiktigt försöka klösa bort den..Flera som haft samma?
Läste på andra forum där det dumförklarades att folk inte förstod att den klisterlappen satt på skyddsplasten, men så verkar inte fallet varit hos mig.

Verkar variera. Märket jag köpte hade inte heller någon skyddsfilm över displayen medans andra som köpt även i usa hade det.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av polkal:

Ok tack, det är bra att veta. Har inte fått min än så kan inte se sådant

Om du har minst en 65" så hade inte jag äventyrat att sätta upp TV:n själv, oavsett hur frestande det är. Jag inväntade en vän och då gick allt otroligt smidigt. Han jobbar med bla TV-apparater och kan intyga att om du lägger tryck på fel ställe så kan det innebära att hela skärmen spricker. Lyft därför BARA under TV:n enligt det som föresvisas på kartongen

Permalänk
Medlem

Även om rekommendationen är att lägga den med panelen nedåt ogillar jag skarpt detta av någon anledning.. Vi ställde den bara på en pall med en tjock handduk på ovansidan medans väggfästet monterades och en av oss höll i TVn. Svårare med foten såklart!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av polkal:

Är skärmen känslig på en QLED? Lite skraj för att montera och ställa upp min ensam efter jag läst detta. Har ni som fått tv:n något problem med det här?
https://us.community.samsung.com/t5/Qled-and-Frame/QLED-TV-LED-Cracked-Just-By-Carrying/td-p/880283

Fy fan, tur att jag inte läst den tråden innan jag satte upp den. Då hade jag varit extremt nojig. Har dock tillägg på hemförsäkringen, elektroniktillägg, som kan vara en räddare i nöden annars. Förresten fått svar från Veddesta, mail som jag skickade i söndags, 27 tumsskärmen kommer mellan 11-22 nov.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolve:

Om du har minst en 65" så hade inte jag äventyrat att sätta upp TV:n själv, oavsett hur frestande det är. Jag inväntade en vän och då gick allt otroligt smidigt. Han jobbar med bla TV-apparater och kan intyga att om du lägger tryck på fel ställe så kan det innebära att hela skärmen spricker. Lyft därför BARA under TV:n enligt det som föresvisas på kartongen

Har beställt 55" men säkrast att ta hjälp ändå.

Permalänk
Medlem

Hämtat ut Q90T 55" nu.

Behöver dock införskaffa fäste/bänk först men öppnade kartongen för att fota etiketten med serienumret. Inga problem att fylla i allt på hemsidan och fick någon text med tack för din anmälan. Vi kontaktar dig inom 72 timmar typ.

Tidigare varit nöjd med dessa ATS 3-ben som är stabila och stiliga. https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv-tillbehor/golv-ochbo...

Eller så blir det en ny tv möbel från IKEA, typ Bestå eller Havsta. Mer troligt detta då jag förmodligen köper en soundbar till denna tv då ljudet i tvn ska vara rätt kasst vad jag hört, plus Playstation 5 så det blir en del kablar och blir nog bättre med en möbel även om jag föredrar stilrenheten med ATS.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat att spela med sin Q90T/Q95T? Läste en del om att Game Mode gör bakgrundsbelysningen mycket sämre, åtminstone på förra årets modeller, men jag är osäker på om det fortfarande är så?

Såg lite bilder från Q90R och där såg det riktigt taskigt ut. Grådassigt med massor av blooming, och då kan man för min del lika gärna skita i det då jag vill ha så djup svärta som möjligt (om man bortser från OLED).

Man kan ju avaktivera Game Mode, med då blir responstiden mycket sämre. Jag kommer i princip endast använda den för att spela spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerderer:

Någon som har testat att spela med sin Q90T/Q95T? Läste en del om att Game Mode gör bakgrundsbelysningen mycket sämre, åtminstone på förra årets modeller, men jag är osäker på om det fortfarande är så?

Såg lite bilder från Q90R och där såg det riktigt taskigt ut. Grådassigt med massor av blooming, och då kan man för min del lika gärna skita i det då jag vill ha så djup svärta som möjligt (om man bortser från OLED).

Man kan ju avaktivera Game Mode, med då blir responstiden mycket sämre. Jag kommer i princip endast använda den för att spela spel.

Just problemet du har sett med spelläget på Q90R är åtgärdat på Q90T, det var problem med local dimming på Q90R och den algoritmen är helt förändrad på Q90T i och med att den har färre zoner

Permalänk
Medlem

HiFi-klubben ringde idag och berättade att min beställning på 65" Q90T var försenad till Januari...

...men de erbjöd sig att leverera en 65" Q95T i stället till samma pris och då skulle de kunna leverera under Oktober.

Om de lyckas hålla det löftet så är det ju värt rätt mycket beröm

Jag beställde några timmar innan erbjudandet gick ut, sent på söndagen 6/9. Ibland är det bra att vara efterbliven.

Nu får man bara hoppas att Samsung löser sitt formulär-problem för Q95T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

HiFi-klubben ringde idag och berättade att min beställning på 65" Q90T var försenad till Januari...

...men de erbjöd sig att leverera en 65" Q95T i stället till samma pris och då skulle de kunna leverera under Oktober.

Om de lyckas hålla det löftet så är det ju värt rätt mycket beröm

Jag beställde några timmar innan erbjudandet gick ut, sent på söndagen 6/9. Ibland är det bra att vara efterbliven.

Nu får man bara hoppas att Samsung löser sitt formulär-problem för Q95T.

Jag fick samma samtal idag.
Min Q95T är redan på väg, cred till HiFi-klubben

Permalänk
Skrivet av KAD:

HiFi-klubben ringde idag och berättade att min beställning på 65" Q90T var försenad till Januari...

...men de erbjöd sig att leverera en 65" Q95T i stället till samma pris och då skulle de kunna leverera under Oktober.

Om de lyckas hålla det löftet så är det ju värt rätt mycket beröm

Jag beställde några timmar innan erbjudandet gick ut, sent på söndagen 6/9. Ibland är det bra att vara efterbliven.

Nu får man bara hoppas att Samsung löser sitt formulär-problem för Q95T.

Jag fick samma erbjudande några dagar efter att kampanjen tog slut men då sa de att det var för att jag var bland de första som beställde Beställde ca 1h efter att de skickat ut sitt nyhetsbrev med erbjudandet.

Har fått min Q95T och är grymt nöjd. Var inga problem för mig att fylla i formuläret.

Permalänk
Medlem

Missade ett samtal från dem idag. Fasen vad trevligt. Spelar ingen roll för mig om det blir en Q95 istället, men jag är väldigt nöjd med att slippa vänta.

Permalänk
Medlem

Vad tusan! Jag har då inte fått något samtal, och väntar fortfarande... Hade någon av er som nu fått Q95 istället för Q90 beställt till butik eller hade ni alla hembeställning?

I övrigt är det bara att gratulera!

Permalänk
Medlem

Fick gåvan / Samsungskärmen idag, men hur kom garantibevis?
Stod att det skulle komma automatiskt via mail i samband med leverans, men inte fått något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Vad tusan! Jag har då inte fått något samtal, och väntar fortfarande... Hade någon av er som nu fått Q95 istället för Q90 beställt till butik eller hade ni alla hembeställning?

I övrigt är det bara att gratulera!

Jag har beställt till butik. Har pratat med dem idag och då de inte fick tag på mig så chansade de på att jag ville ha en Q95 och beställde hem en åt mig. Hoppas på att kunna hämta den nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Jag har beställt till butik. Har pratat med dem idag och då de inte fick tag på mig så chansade de på att jag ville ha en Q95 och beställde hem en åt mig. Hoppas på att kunna hämta den nästa vecka.

Bah, så ni som beställde efter mig får bättre tv och dessutom tidigare! Grattis till er, tråkigt för mig

Permalänk
Skrivet av addek83:

Bah, så ni som beställde efter mig får bättre tv och dessutom tidigare! Grattis till er, tråkigt för mig

Bättre tv är de väl inte men man får en Samsung One Connect Box och en dosa som är silver/stål färg

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Bättre tv är de väl inte men man får en Samsung One Connect Box och en dosa som är silver/stål färg

Dyrare i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruso:

Fick gåvan / Samsungskärmen idag, men hur kom garantibevis?
Stod att det skulle komma automatiskt via mail i samband med leverans, men inte fått något!

Trevligt! Har du hunnit testa skärmen? Nöjd?

Måste säga att jag fått ett positivt intryck av Hifi-klubben.
Inte handlat överdrivet mycket där genom åren men det har alltid funkat utan problem och toppenkillar som jobbar i butiken. Blir nog inköp av ljud där framöver.

Grattis till er som fick Q95 till priset av Q90.
Personligen ska jag inte väggmontera så Q95 hade varit en nedgradering men för de allra flesta så är det ju ett klart uppköp, dessutom gratis!

Permalänk
Medlem

Hur får man 120Hz över HDMI port 4 i 4K med ett RTX 2060? Jag kopplade upp den mot en dator då jag inte vill köra FPS i 60Hz.