Cooler Master lanserar processorkylaren Hyper 212 Evo V2

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av mkk:

De hade nog räknat med att lansera den här kylaren lite tidigare. Mycket underligt annars att det chassit gjordes precis för litet för deras bäst säljande kylare 212 Evo. 😋

DUN-DUN DUUUUUUN.

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem

NR200, Evo v2... nu saknas bara deras SFX 850 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

BeQuiet!'s Pure Rock var ju bättre på allt för bara en småslant mer.
Kanske Cooler Master kan kloa tillbaka lite nu då, får se vad testerna säger.

Antar att du har nått att backa upp med här för det jag hittat på nätet är tydligt åt andra hållet.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

min fråga är, går de att montera an pull fläkt? eller finns de en annan modell då med två fläktar?

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Heika_:

min fråga är, går de att montera an pull fläkt? eller finns de en annan modell då med två fläktar?

Går alltid fixa med lite buntband

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Heika_:

min fråga är, går de att montera an pull fläkt? eller finns de en annan modell då med två fläktar?

Det medföljer monteringsdetaljer för en ”pull”-fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Går alltid fixa med lite buntband

Ja men precis

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det medföljer monteringsdetaljer för en ”pull”-fläkt.

ah snyggt!

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att AMD monteringen inte kräver tre armar som den gamla gjorde.
Det låter lovande. Jag ser fram emot den.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

de ja inte gilla från videon är montering underifrån moderkortet, kollade dock inte om de var för både intel o amd

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Tempel:

Antar att du har nått att backa upp med här för det jag hittat på nätet är tydligt åt andra hållet.

Olika i alla test, men här vinner den utfasade be quiet! Pure Rock över Cooler Master Hyper 212X som är en förbättrad 212 EVO, bara som ett exempel.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Olika i alla test, men här vinner den utfasade be quiet! Pure Rock över Cooler Master Hyper 212X som är en förbättrad 212 EVO, bara som ett exempel.
https://youtu.be/xfvzeXSVom0?t=1133

Och här får PR2 smisk av 212BE En svart evo alltså med nästan 4grader. Kanske var den ursprungliga bättre än den som finns på marknaden idag?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Olika i alla test, men här vinner den utfasade be quiet! Pure Rock över Cooler Master Hyper 212X som är en förbättrad 212 EVO, bara som ett exempel.
https://youtu.be/xfvzeXSVom0?t=1133

Vän av ordning: Evo V2 är bättre än 212X

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Tempel:

Och här får PR2 smisk av 212BE En svart evo alltså med nästan 4grader.

Ja, så precis som jag säger så är det olika i alla tester. Jag bidrog bara med en källa där PR presterar bättre, då det var vad som efterfrågades och jag visste att jag hade en bland alla mina länkar.

Skrivet av Tempel:

Kanske var den ursprungliga bättre än den som finns på marknaden idag?

PR2 har fler kylflänsar och dess värmeledningsrör fick direktkontakt med kylpastan, så PR2 skall prestera bättre än PR1.

Skrivet av CM_Fredrik:

Vän av ordning: Evo V2 är bättre än 212X

Nu nämnde @Svensktigers ursprungliga inlägg Cooler Master Hyper 212 (Evo) såvitt som jag förstod det?!?! Vilken presterar sämre än Cooler Master Hyper 212X.
Men även den nya förbättrade Cooler Master Hyper 212 Evo v2 verkar ju vara sämre än Be Quiet! Pure Rock 2 i absolut kylprestanda där den är tystare och svalare, medan den nya Cooler Master Hyper 212 Evo v2 vinner i lägre fläkthastigheter där den både är tystare och svalare.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|