Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Beställde en, fick det här mailet. Härmed meddelar vi dig om att H&A Inc. har avbrutit din beställning. Vi ber om ursäkt för besväret. Du kommer att återbetalas inom 3–5 arbetsdagar.

Inte förvånad dock.

Har du betalat för den får dom INTE göra så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Har du betalat för den får dom INTE göra så.

Borde gå under feltryck / felpris och därmed kan dem avbryta ordern. Det är ju tredjepartssäljare som säljer via amazon och inte amazon själva så antar att de ser det efter pengarna dragits. Sen hur det juridiskt blir är jag osäker på men antar det jag skrev först.

PS, tar också gärna tips.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Har du betalat för den får dom INTE göra så.

Starta inte den här förbannade diskussionen igen...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Yey fick postnordavi nu att mina 3 monitorarmar med annat är på g
Dock så har de inte skickat min samsung ssd ännu som ska vara framme imorrn enligt dom

Permalänk
Medlem

Vad kostade den omtalade monitorarmen från början?

Permalänk
Medlem

Sitter ju precis I behov av 3 st monitor armar så lite synd att man missade den helt klart!

Permalänk

Hittade ett par digitala multimetrar för dom som är intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Fick samma mejl från samma säljare. Dock har pengarna dragits, hur var det för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Fick samma mejl från samma säljare. Dock har pengarna dragits, hur var det för dig?

Dom är reserverade. Kommer troligen justeras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Dom är reserverade. Kommer troligen justeras.

Så kan det var, ändå märklig att dom skriver "You haven’t been charged for the cancelled item." medans till andra skriver man "ska återbetalas inom"...

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Observera att denna tråden endast är till för att diskutera tipsen i Dagens fynd-tipstråden, inte inlägg om billiga knivar, felskrivningar, "PMa mig om random stuff" osv. Hittar ni bra erbjudanden som ej hör hemma i Dagens fynd-tråden går det bra att posta sådana tips i Övriga fynd-tråden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yosef2016:

IPhone X 256 gb för 6000 kr måste vara ett fynd eller hur!!!
https://cdon.se/hemelektronik/iphone-x-256gb-p55748557?utm_so...

Den är begagnad och restaurerad. Inget superpris med den infon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Den är begagnad och restaurerad. Inget superpris med den infon.

Iphone X är dessutom en 3 år gammal modell.

Så jag hade nog tvekat ganska mkt även om den var fabriksny

Permalänk
Medlem

Går ju att få en helt ny XS 256GB för 7500, då är 6000 för en begagnad X en ganska dålig deal.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

#18690738
Är WD SN750 500 GB för 690 kr värt de extra 100 kronorna jämfört med Kingston A2000 500GB (599 kr)?
Tekniskt verkar den bättre, men kanske inte är värt vid vanlig användning om man inte skriver massa data till och från ofta. Är ute efter en nvme och A2000 är den jag haft ögonen på annars. Den lär väl inte gå ner i pris direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oz_054:

#18690738
Är WD SN750 500 GB för 690 kr värt de extra 100 kronorna jämfört med Kingston A2000 500GB (599 kr)?
Tekniskt verkar den bättre, men kanske inte är värt vid vanlig användning om man inte skriver massa data till och från ofta. Är ute efter en nvme och A2000 är den jag haft ögonen på annars. Den lär väl inte gå ner i pris direkt.

Har du kollat på Adata SX8200 Pro?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oz_054:

#18690738
Är WD SN750 500 GB för 690 kr värt de extra 100 kronorna jämfört med Kingston A2000 500GB (599 kr)?
Tekniskt verkar den bättre, men kanske inte är värt vid vanlig användning om man inte skriver massa data till och från ofta. Är ute efter en nvme och A2000 är den jag haft ögonen på annars. Den lär väl inte gå ner i pris direkt.

Får man inte en A2000 1TB kring tusenlappen rätt ofta, lär ju komma igen under BF. Den skulle jag satsa på, irriterande när lagringsutrymmet börjar ta slut.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Har du kollat på Adata SX8200 Pro?

Nej, ser att den verkar ha cache-minne till skillnad mot A2000 dock.

Skrivet av Kaleid:

Får man inte en A2000 1TB kring tusenlappen rätt ofta, lär ju komma igen under BF. Den skulle jag satsa på, irriterande när lagringsutrymmet börjar ta slut.

Jo, 1TB ligger på 999 kr just nu, men har över 150 GB ledigt på en 256 GB SSD i dagsläget. Så det råder ingen direkt brist nu heller. Vet att man får dubbla kapaciteten för 400 kr mer, men de 400 kr kanske gör mer nytta någon annanstans för min del

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Sidospår om prisjakt ut bruten till egen tråd och hittas HÄR

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Någon som beställde knivsetet och fick det skickat?
Fick mail att de makulerat pga felpris.

Fick monitorarmar för schysst pris i alla fall men på det stora hela lär jag inte handla speciellt mycket på amazon, kanske kablar och sånt som har bra pris kontra Kjell men i övrigt sponsrar jag nog hellre svensk handel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Någon som beställde knivsetet och fick det skickat?
Fick mail att de makulerat pga felpris.

Fick monitorarmar för schysst pris i alla fall men på det stora hela lär jag inte handla speciellt mycket på amazon, kanske kablar och sånt som har bra pris kontra Kjell men i övrigt sponsrar jag nog hellre svensk handel.

2st knivset är skickade för mig, perfekt julklapp 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Någon som beställde knivsetet och fick det skickat?
Fick mail att de makulerat pga felpris.

Fick monitorarmar för schysst pris i alla fall men på det stora hela lär jag inte handla speciellt mycket på amazon, kanske kablar och sånt som har bra pris kontra Kjell men i övrigt sponsrar jag nog hellre svensk handel.

Fick att knivarna skickats

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniwonka:

2st knivset är skickade för mig, perfekt julklapp 🥳

Skrivet av Dekkan:

Fick att knivarna skickats

Grattis!

Är nog bra knivar för 90 spänn.
Hade tänkt ge i julklapp jag också men får hitta på något annat.

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Har du kollat på Adata SX8200 Pro?

Skrivet av oz_054:

Nej, ser att den verkar ha cache-minne till skillnad mot A2000 dock.

Jo, 1TB ligger på 999 kr just nu, men har över 150 GB ledigt på en 256 GB SSD i dagsläget. Så det råder ingen direkt brist nu heller. Vet att man får dubbla kapaciteten för 400 kr mer, men de 400 kr kanske gör mer nytta någon annanstans för min del

Vad gäller Adata så har de förr gjort sig kända för 'Bait n Switch' vad gäller innehållet på 2,5" SSD. Tar inte i dem om jag ens fick dem kastat efter mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Vad gäller Adata så har de förr gjort sig kända för 'Bait n Switch' vad gäller innehållet på 2,5" SSD. Tar inte i dem om jag ens fick dem kastat efter mig.

Verkar dock bra:
https://www.tomshardware.com/reviews/adata-xpg-sx8200-pro-ssd...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Fast det verkar som att de bytt en del komponenter i de nyare revisionerna av just den SSDn:
https://www.reddit.com/r/hardware/comments/jiwyut/adata_has_m...
Och en recension den nya revisionen av ssdn finns här:
https://www.servethehome.com/adata-xpg-sx8200-pro-1tb-nvme-ss...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lmann:

Fast det verkar som att de bytt en del komponenter i de nyare revisionerna av just den SSDn:
https://www.reddit.com/r/hardware/comments/jiwyut/adata_has_m...
Och en recension den nya revisionen av ssdn finns här:
https://www.servethehome.com/adata-xpg-sx8200-pro-1tb-nvme-ss...

Trist och sådant bör kanske inte uppmuntras, men tycks fortfarande vara ett ganska bra alternativ.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Om någon vill ha ett gåband att använda vid datorn

Gåband 15kr + 115 i frakt

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Cellen:

Om någon vill ha ett gåband att använda vid datorn

Gåband 15kr + 115 i frakt

Det står:
"Artikeln kan inte skickas till din valda leveransplats."
för mig

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det står:
"Artikeln kan inte skickas till din valda leveransplats."
för mig

För mig gick det igenom. Inga problem.

Står dock ej "levereras och säljs av amazon" så kommer nog avboka.

Fraktas och säljs från aiidjdshshhsjbaihou. 😂