Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det den från Amazon ? Finns en likadan på Wish.
Tror jag väntar på VRCover eller Sillicon varianten.

Ja. Den är från Amazon. Var precis inne på vrcovers hemsida och registrerade min e-post. Bara vänta då...

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddap:

Fick hem nya face-covern. Tyvärr måste jag skicka tillbaka den p.g.a. det är alldeles för mycket stoppningen runt näsan. Det är så pass mycket stoppning att jag får svårigheter att andas genom den.

https://i.imgur.com/TaZ65rR.jpg

Ok. Trist. Tack för info.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Går det att inaktivera den automatiska avstängningen?

En aning irriterande att bilden blir svart när man tittar på film och glömmer att röra huvudet med jämna mellanrum.

Det är tydligen en känd bugg på Q2 som jobbas på: https://mobile.twitter.com/OculusSupport/status/1322315386201...

Permalänk

Ökad upplösning i Q2

Jag hittade detta på reddit och tänker testa i helgen.

All cred till CPercky som har skapat tråden.

https://www.reddit.com/u/CPercky/?utm_source=share&utm_medium...

Increase sharpness in Oculus Quest 2

I did some extensive research into the reasons why Oculus adopted a lower rendering resolution than the actual screen pixels, so I realized they wanted to avoid micro-stuttering at any cost, at the expense of sharpness.

* The real resolution of the panel is: 3664x1920 (1832x1920 per eye) \[X/Y ratio = 1.9084\]
* Default resolution in Quest 2: 2880x1584 (1440x1584 per eye) \[X/Y ratio = 1.8182\]

You may notice that Oculus does not fully use the panel horizontally to better meet the FOV of the lenses, as seen from the X/Y ratio.

At this point I did several tests and in the end I found that the best compromise, without burdening the CPU and GPU that I left at standard values, was to bring the vertical resolution of the textures to perfectly match the resolution of the panel. So I used these values:

* **shell adb setprop debug.oculus.textureWidth 1745**
* **adb shell setprop debug.oculus.textureHeight 1920**
(remind you this is the real number of vertical pixels in the LCD panel)

The width is obtained as follows: 1920 x 1.8182 = 3490.994 / 2 = 1745.472
in practice I went from 1440 to 1745 horizontally and from 1584 to 1920 vertically.

# THE RESULT IS SURPRISING, FROM SLIGHTLY BLURRED TO SUPER-SHARP

Clearly, since I was there, I brought the display refresh rate from 72 to 90 Hhz. So that some games with that resolution might crash, but I've tried all my apps and they work perfectly:

**shell adb setprop debug.oculus.refreshRate 90**

Basically I didn't use these commands:

* adb shell setprop debug.oculus.cpuLevel 4
(standard = 3, increases the CPU level and doesn't affect power consumption much)
* adb shell setprop debug.oculus.gpuLevel 4
(standard = 3, increase GPU level but increase costs reduced battery life)
* adb shell setprop debug.oculus.foveation.level 3 (Rendering the FOV, from what I've read the standard should be 2)

For this last command, if you are interested, you can read here:
[https://developer.oculus.com/documentation/unity/unity-fixed-...](https://developer.oculus.com/documentation/unity/unity-fixed-...)

increasing the rendering of the FOV can improve performance, in order to compensate for the higher resolution of the textures, but at the moment not considered necessary to do so.

**HOW TO PERFORM THE WHOLE PROCEDURE** (it's very simple):

* Connect the headset to the PC, then start SideQuest
* Click on the top right to open the ADB control panel and then: CUSTOM COMMAND
* Enter these commands in sequence, followed by Enter for each line:

shell adb setprop debug.oculus.textureWidth 1746

adb shell setprop debug.oculus.textureHeight 1920

shell adb setprop debug.oculus.refreshRate 90

**COMPROMISE DETECTED:**

Only compromise to accept, defect not present with standard settings:
micro-clicks occur when you quickly tilt your head from right to left and vice versa, but not when you turn your head.
In my opinion, the gain in terms of image sharpness largely compensates for that small defect.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickycake:

Jag hittade detta på reddit och tänker testa i helgen.

All cred till CPercky som har skapat tråden.

https://www.reddit.com/u/CPercky/?utm_source=share&utm_medium...

Increase sharpness in Oculus Quest 2

I did some extensive research into the reasons why Oculus adopted a lower rendering resolution than the actual screen pixels, so I realized they wanted to avoid micro-stuttering at any cost, at the expense of sharpness.

* The real resolution of the panel is: 3664x1920 (1832x1920 per eye) \[X/Y ratio = 1.9084\]
* Default resolution in Quest 2: 2880x1584 (1440x1584 per eye) \[X/Y ratio = 1.8182\]

You may notice that Oculus does not fully use the panel horizontally to better meet the FOV of the lenses, as seen from the X/Y ratio.

At this point I did several tests and in the end I found that the best compromise, without burdening the CPU and GPU that I left at standard values, was to bring the vertical resolution of the textures to perfectly match the resolution of the panel. So I used these values:

* **shell adb setprop debug.oculus.textureWidth 1745**
* **adb shell setprop debug.oculus.textureHeight 1920**
(remind you this is the real number of vertical pixels in the LCD panel)

The width is obtained as follows: 1920 x 1.8182 = 3490.994 / 2 = 1745.472
in practice I went from 1440 to 1745 horizontally and from 1584 to 1920 vertically.

# THE RESULT IS SURPRISING, FROM SLIGHTLY BLURRED TO SUPER-SHARP

Clearly, since I was there, I brought the display refresh rate from 72 to 90 Hhz. So that some games with that resolution might crash, but I've tried all my apps and they work perfectly:

**shell adb setprop debug.oculus.refreshRate 90**

Basically I didn't use these commands:

* adb shell setprop debug.oculus.cpuLevel 4
(standard = 3, increases the CPU level and doesn't affect power consumption much)
* adb shell setprop debug.oculus.gpuLevel 4
(standard = 3, increase GPU level but increase costs reduced battery life)
* adb shell setprop debug.oculus.foveation.level 3 (Rendering the FOV, from what I've read the standard should be 2)

For this last command, if you are interested, you can read here:
[https://developer.oculus.com/documentation/unity/unity-fixed-...](https://developer.oculus.com/documentation/unity/unity-fixed-...)

increasing the rendering of the FOV can improve performance, in order to compensate for the higher resolution of the textures, but at the moment not considered necessary to do so.

**HOW TO PERFORM THE WHOLE PROCEDURE** (it's very simple):

* Connect the headset to the PC, then start SideQuest
* Click on the top right to open the ADB control panel and then: CUSTOM COMMAND
* Enter these commands in sequence, followed by Enter for each line:

shell adb setprop debug.oculus.textureWidth 1746

adb shell setprop debug.oculus.textureHeight 1920

shell adb setprop debug.oculus.refreshRate 90

**COMPROMISE DETECTED:**

Only compromise to accept, defect not present with standard settings:
micro-clicks occur when you quickly tilt your head from right to left and vice versa, but not when you turn your head.
In my opinion, the gain in terms of image sharpness largely compensates for that small defect.

Kul grej att testa men tyvärr är det inte praktiskt. För det första behöver du göra om alla steg om du startar om headsetet. För det andra så förkortas batteritiden.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem

Inte bara det men prestandan lider tydligen också:

Citat:

With these values and 90hz, Beat Saber is lagging fairly badly for me during songs with lots of blocks and walls, such as the Papercut Limp Bizkit song on Expert or above. The blocks are visibly stuttering and hit detection goes out the window.

Permalänk
Medlem

Denna veckan har Quest 2 legat på plats 14 bland absolut populäraste produkterna på Prisjakt.

Jag tycker detta är ganska imponerande för ett VR headset och bådar gott för mass-adaption av VR. Speciellt när de lyckats producera tillräckligt många så att de inte tagit slut någonstans trots den stora populariteten.

Antagligen kommer den sälja väl under julen, även om det givetvis får konkurrera med de nya konsolerna då.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Denna veckan har Quest 2 legat på plats 14 bland absolut populäraste produkterna på Prisjakt.

https://i.imgur.com/Rvh5UCZ.png

Jag tycker detta är ganska imponerande för ett VR headset och bådar gott för mass-adaption av VR. Speciellt när de lyckats producera tillräckligt många så att de inte tagit slut någonstans trots den stora populariteten.

Antagligen kommer den sälja väl under julen, även om det givetvis får konkurrera med de nya konsolerna då.

Är det bara Sverige Prisjakt räknar?
Det verkar än mer populärt i andra länder också.
Jag tror inte det blir nån konkurrens med nya hem konsoler, dom är redan uppbokade och inget finns för nån "julhandeln" då det helt enkelt inte finns nog konsoler producerat.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det bara Sverige Prisjakt räknar?
Det verkar än mer populärt i andra länder också.
Jag tror inte det blir nån konkurrens med nya hem konsoler, dom är redan uppbokade och inget finns för nån "julhandeln" då det helt enkelt inte finns nog konsoler producerat.

Det ser ut att vara olika mellan i alla fall Svenska och norska Prisjakt. Danska Prisjakt har tagit bort classic.prisjakt så den går inte att jämföra med, eller ens använda på ett värdigt sätt. I Norge var det lägre rankat, men det skulle också kunna bero på hur många som köper från Oculus direkt. Tvärt emot hur det var med Quest 1 så hade jag mycket hellre köpt från normala återförsäljare än från Oculus, och det kan ju säkert variera.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

För dom som är intresserade av logitechs vr lurar så fick jag svar från deras support att dom skulle börja säljas inom 2-3 veckor.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det är tydligen en känd bugg på Q2 som jobbas på: https://mobile.twitter.com/OculusSupport/status/1322315386201...

Aha, toppen. Har vant mig vid att röra huvudet regelbundet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickycake:

Jag hittade detta på reddit och tänker testa i helgen.

Jag skrev om detta ett par sidor bak i tråden, lite kortare inlägg dock Men hur som, jag använder mobilen och appen BugJaeger för att göra samma sak. Enligt mig lite smidigare.

Skrivet av freddap:

Kul grej att testa men tyvärr är det inte praktiskt. För det första behöver du göra om alla steg om du startar om headsetet. För det andra så förkortas batteritiden.

I med sladden, öppna appen, copy paste, go, klart. (Du kan bygga ihop allting till ett kommando)
Sen ser iallafall jag ingen anledning att starta om headsetet, åtminstone inte särskilt ofta. Låter mitt ligga i viloläge bara.

Att iallafall höja upplösningen är som jag tidigare nämnt enligt mig ett måste, batteritiden har inte gått ner nämnvärt och jag har en lätt och smidig powerbank kopplad så jag kan ändå spela i över 6 timmar om så önskas.

Permalänk
Medlem

Försöker få igång Star Wars Squadrons.

Har kommit så långt att det är VR-läge.

Först försökte jag gå in in story-läge men verkade inte gå att klicka på den.

Nu kommer jag till ett rum där man ser en tie-fighter och en pilot men jag kan inte göra något.

En annan sak. Vid avslut av spel kommer jag till ett rum med Steam-logo. Där ska man trycka på b- eller y-knapp. Det händer inget (vet inte vad y-knapp är).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Försöker få igång Star Wars Squadrons.

Har kommit så långt att det är VR-läge.

Först försökte jag gå in in story-läge men verkade inte gå att klicka på den.

Nu kommer jag till ett rum där man ser en tie-fighter och en pilot men jag kan inte göra något.

En annan sak. Vid avslut av spel kommer jag till ett rum med Steam-logo. Där ska man trycka på b- eller y-knapp. Det händer inget (vet inte vad y-knapp är).

Spelar du med dina Oculuskontroller? Det går inte Du måste spela mes mus+tangentbord eller en Xboxkontroller.

Vill du spela ett spel där man flyger sin farkost o skjuter vapen men styr allt med rörelsekontrollerna i cockpit kan jag rekommendera VTOL VR, riktigt roligt

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Försöker få igång Star Wars Squadrons.

Har kommit så långt att det är VR-läge.

Först försökte jag gå in in story-läge men verkade inte gå att klicka på den.

Nu kommer jag till ett rum där man ser en tie-fighter och en pilot men jag kan inte göra något.

En annan sak. Vid avslut av spel kommer jag till ett rum med Steam-logo. Där ska man trycka på b- eller y-knapp. Det händer inget (vet inte vad y-knapp är).

Skulle tro att det beror på vilken kontrollinmatning du har. Squadrons stödjer inte VR-kontroller utan du är förpassad till tangentbord, mus, joystick eller gamepad.

SteamVR-rummet behöver du nog inte bry dig om, men för upplysning så är Y-knappen den knapp som det står ett Y på på din vänstra kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Spelar du med dina Oculuskontroller? Det går inte Du måste spela mes mus+tangentbord eller en Xboxkontroller.

Vill du spela ett spel där man flyger sin farkost o skjuter vapen men styr allt med rörelsekontrollerna i cockpit kan jag rekommendera VTOL VR, riktigt roligt

Skrivet av Halldin:

Skulle tro att det beror på vilken kontrollinmatning du har. Squadrons stödjer inte VR-kontroller utan du är förpassad till tangentbord, mus, joystick eller gamepad.

SteamVR-rummet behöver du nog inte bry dig om, men för upplysning så är Y-knappen den knapp som det står ett Y på på din vänstra kontroll.

Aha. Ja, jag har en Xbox-kontroll. Trodde dock man kunde starta spelet med touchkontrollerna.

Skrivet av Halldin:

SteamVR-rummet behöver du nog inte bry dig om, men för upplysning så är Y-knappen den knapp som det står ett Y på på din vänstra kontroll.

Ha, ha. Ja, hade jag bara tittat på kontrollerna

Tack för hjälpen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Blev ni lite åksjuka när ni började spela Star Wars Squadrons? Flöt det bra att spela trådlöst eller har ni köpt kabel?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Har fått VD att fungera. Nu får jag igen att jag ska patcha via Sidequest.

Ska jag göra produren igen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Har fått VD att fungera. Nu får jag igen att jag ska patcha via Sidequest.

Ska jag göra produren igen?

Koppla in headsetet i datorn och starta sidequest.
Där laddar du ner Virtual desktop, det patchar sig själv.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Koppla in headsetet i datorn och starta sidequest.
Där laddar du ner Virtual desktop, det patchar sig själv.

Så har man en gång laddat ner Virtual Desktop så ska man inte behöva göra det igen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Har bara precis börjat med Wolfenstein Cyberpilot men verkar otroligt välgjort.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Så har man en gång laddat ner Virtual Desktop så ska man inte behöva göra det igen?

Exakt, du patchar det bara via sidequest.
Sen kan du uppdatera det och allt inne i Quest.
Patchen försvinner som sagt inte

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Sötast

Spelar Half-Life Alyx sedan någon dag tillbaka, detta är alltså ren magi.
Jag drömmer/önskar att det aldrig tar slut 🥰

Jag gick ifrån standardljudet på Questen med hjälp av hörlurarna jag fick till min Samsung S10.
Med ett litet buntband har jag surrat fast kabeln på sidan, så nu sitter det en liten stump på sidan av headsetet och sladdlängden till öronen är spänd efter mitt huvud så sladdarna flyger inte runt utan sitter under hakan

Ljudet i Questen tycker jag är helt klart mer än dugligt, men ville ha full immersion till Half-Life och det har det helt klart varit värt!
Beställde även en powerbank på 10.000mAh som jag kommer kardborra fast i nacken, är trots allt mer än jag som vill använda headsetet och batteriet räcker precis till en person imo

Kan glatt rapportera att på runt 30-40H speltid så har jag till 90% blivit av med mina VR-legs.
Jag kan nu spela Dirt 2.0 samt FPS spel med continous movement utan problem.
Det händer någon gång att det snurrar till lite om man åker in i en vägg eller går baklänges irl samtidigt som man går sidled i FPS men det är borta på en sekund.

Är SÅ glad att jag köpte Questen. Helt fantastiskt.
Får bli en ny Ryzen och ett 3070 för att gå från ultra low / low på nästan alla spel till helt andra inställningar.

Jag kör en ASUS AC58U router med 5Ghz reserverat till Quest, streamar i HIGH resolution och 100Mbit bitrate, vilket verkar vara max för denna routern. Ger ett helgott resultat utan stuttering.

Om någon undrar så är min nuvarande hårdvara en 4670K och ett 1070 och i HL Alyx har jag en avg framerate på ~69FPS i Low settings. c:a 60FPS i Dirt 2.0 på ultra low.

Permalänk
Inaktiv

Har inte hängt med alls med Quest 2. Är det värt att uppgradera från Quest? Quest 64GB till Quest 2 64GB i mitt fall. Det förhållandevis låga priset gör mig sugen faktiskt.

Permalänk
Medlem

Är osäker. Om jag vill ha bättre prestanda är det då bäst att köps ny router?

Inte Oculus Link?

Ksn någon förklara?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har inte hängt med alls med Quest 2. Är det värt att uppgradera från Quest? Quest 64GB till Quest 2 64GB i mitt fall. Det förhållandevis låga priset gör mig sugen faktiskt.

Jag gjorde samma uppgradering, lite drygt tyckte jag inför köpet då jag köpte Quest 1 i maj. Nu ca 3 veckor efter Q2 kom så är jag så otroligt nöjd att jag uppgraderade! Screen door effekt ör helt borta vilket gör alla spel otroligt mycket mer inlevelsefulla. Det i kombination med den högre upplösningen gör att många fler spel ger en bra upplevelse. Bilspel, flygspel samt spel med mycket text tyckte jag inte att Quest 1 dög till. Men med Quest 2 är upplevelsen fantastisk i dessa spel. Alla andra spel mycket bättre också givetvis.

Se till att lösa på om skillnaderna bara. Det de flesta har problem med är att lämna OLED skärm, så svärta är mer mörkgrå och färgerna liiite blekare. Jag upplever det som marginell skillnad, men alla är olika.

I slutändan ör det dock en "lyxuppgradering". Samma spel, samma funktioner. Men har du pengarna och intresse för VR så tycker jag det är väl spenderade pengar

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Är osäker. Om jag vill ha bättre prestanda är det då bäst att köps ny router?

Inte Oculus Link?

Ksn någon förklara?

En grym router är nog bättre imo. Högre bandbredd än link(som iofs är i beta) och du slipper ju sladden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Är osäker. Om jag vill ha bättre prestanda är det då bäst att köps ny router?

Inte Oculus Link?

Ksn någon förklara?

Bra router om det är ditt nätverk som är segt, så slipper du sladden.

Men vad saknar du för prestanda? Kan ju vara så att ditt grafikkort inte hänger med o du får en dålig upplevelse pga det. Har du koll på din fps i spelen?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

En grym router är nog bättre imo. Högre bandbredd än link(som iofs är i beta) och du slipper ju sladden!

Du kan öka bandbredden på Link i senaste betan. Jag kör 500 Mbit och det ser markant bättre ut.
Upplever ingen fördröjning med kabel, inte ens i beat saber som är närmast ospelbart för mig över VD pga latensen.

Ska sägas att jag inte finpillat på inställningarna i VD men upplevde stuttering och fördröjningar även om jag har en rätt bra wifi 6 router.

För- och nackdelar med båda helt klart.