Cyberpunk 2077 försenas igen – sjösätts i december

Permalänk
Medlem

kolla steam och alla spel som är i early access, vad är meningen med att släppa spel som är 10% klara som är roliga att spela i 50 min, och sen gnäller ni på att det är buggar och skit i hela spelet och gnäller om refunds?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Jagers:

hur infogar jag smileys och thumbs up här

Windows + punkt (i windows 10)
😀👍

Permalänk
Medlem

Vilken klient ska man köpa det på?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iben301:

Vilken klient ska man köpa det på?

GOG ger mest tillbaks till utvecklarna då CDPR äger just GOG. Extra bonus är DRM-fritt.

https://www.gog.com/game/cyberpunk_2077

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jagers:

kolla steam och alla spel som är i early access, vad är meningen med att släppa spel som är 10% klara som är roliga att spela i 50 min, och sen gnäller ni på att det är buggar och skit i hela spelet och gnäller om refunds?

Man kan ju vända på det också. Titta på t.ex. Steam som öppnar förbeställning och du betalar 600kr för ett spel som ska släppas nästa månad men sen skjuts datumet upp gång på gång och du matas med en massa falska förhoppningar.

(Sen tycker jag inte att någon ska förbeställa men det är en annan sak)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Man kan ju vända på det också. Titta på t.ex. Steam som öppnar förbeställning och du betalar 600kr för ett spel som ska släppas nästa månad men sen skjuts datumet upp gång på gång och du matas med en massa falska förhoppningar.

(Sen tycker jag inte att någon ska förbeställa men det är en annan sak)

varför skulle man förbeställa, det e juh endast negativt, om det inte är rea på förbeställningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

jag förstår alla som är arga för att dem skjutit upp spelet ett par gånger nu, men en fråga till samma personer, vill ni spela ett spel som är broken? om dem släpper battlefield 6 med samma skit netcode som i battlefield 4 så är ni nöjda? där eran förmåga att aima inte spelar nån roll, ni kan skjuta vartsomhelst i närheten av fienden och ändå träffa? är det ett kul spel för er? ni vill bara ha spelet eller? skit samma kvalitén? eller vill ni ha ett cyberpunk som är riktigt bra RIKTIGT BRA, riktigt finslipat, där ni får en riktig gamer-upplevelse med story och allt vad det heter?

De kan gärna släppa spelet om 10 år om det är det som krävs. Men då får de ge fan i att sätta 4 olika releasedatum om året fram till dess.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

varför skulle man förbeställa, det e juh endast negativt, om det inte är rea på förbeställningen

Varför är det "endast negativt"? Jag lägger gärna in en förbeställning på Cyberpunk nu så har jag det gjort. Sen kanske jag får möjlighet till en pre-download också så allt är redo tills det släpps. Tycker nog var och en får avgöra själv om de vill förboka en produkt eller inte.

Skulle aldrig lita på någon som inte kan stava till "ju" ändå.

Permalänk

Hoppas min kommentar åldras som mjölk men jag tror personligen att spelet kommer sjösättas i första kvartalet av 2021. April månad som de först riktade sig in på låter rimligast för då har de sammanlagt fått ett helt extra år på sig.

X
Visa signatur

ʜᴀʟᴏɢᴇɴ - ᴜ ɢᴏᴛ ᴛʜᴀᴛ
0:32 ━❍──────── -3:08
↻ ⊲ Ⅱ ⊳ ↺
VOLUME: ▁▂▃▅▆▇ 100%

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spicebeast:

Varför är det "endast negativt"? Jag lägger gärna in en förbeställning på Cyberpunk nu så har jag det gjort. Sen kanske jag får möjlighet till en pre-download också så allt är redo tills det släpps. Tycker nog var och en får avgöra själv om de vill förboka en produkt eller inte.

Skulle aldrig lita på någon som inte kan stava till "ju" ändå.

Att kunna ha spelet med posten dag ett, att hinna preloada spelet så man är redo vid släppet eller om man får en bra förbokningsdeal, men CDPR har inte erbjudit någon sådan vad jag sett.

Upp till var och en om man förbokar eller inte. CDPR har bra historik sett till spelsläpp så borde vara ganska säkra pengar. Såvida man inte hellre har pengarna på börsen tills lansering. Borde ha gått att få rätt skapliga pengar, eller förlorat, om man investerat dessa från första lanseringsdatumet till december, om det nu blir det datumet.

Ingen kritik eller något, ville bara resonera vidare på detta.

Skrivet av RyanGosling:

Hoppas min kommentar åldras som mjölk men jag tror personligen att spelet kommer sjösättas i första kvartalet av 2021. April månad som de först riktade sig in på låter rimligast för då har de sammanlagt fått ett helt extra år på sig.

Lite så jag känner med. När de inte kunde hålla löftet med att få ut spelet till, nu näst senaste, lanseringsdatumet kunde de gärna lägga på ett par månader till, låta de anställda slippa crunch nästan hela december och släppa någon gång nästa år.

CDPR lever och dör inte på denna titel, de har GOG som drar in pengar med. Om det ändå var risk för att behöva skjuta upp spelet hade de kunnat skippa crunch och lagt på någon månad till. Nu blev det dubbel PR-kris med först crunch och sedan ännu en uppskjuten lansering.

Det sagt, jag spelar gärna spelet nu, oavsett eventuella buggar eller ej. Hade aldrig några nämnvärda problem med Witcher 3 ens på lanseringsdagen. NPC's, speciellt hästar, som spawnar i varandra var mer komiskt. Trehövdade hästar ser man inte var dag.

Permalänk
Medlem

Jag ser massa negativa kommentarer om dag-ett patchar, så tänkte att det antagligen är många som inte riktigt har tänkt igenom vad en dag-ett patch är, eftersom de tyvärr blivit så starkt associerade med trasiga lanseringar.

Jag vill försvara det generella fallet / konceptet av en dag-ett patch vilket är det bästa och vettigaste som finns.

Begrunda följande:
Innan release måste spelet "gå guld", för att hinna förberedas för distribution.
Vad ska utvecklarna göra efter att de skickat ut sin guld-version?

Istället för att hoppa direkt till att jobba på en dlc eller ett annat spel helt och hållet så är ju det bästa de kan göra att fortsätta leta buggar. När vore bästa tillfället att släppa fixen för de buggar de hittar under dessa post-guld-veckor om inte lanseringsdagen?

Det är det mest logiska och bästa någon utvecklare kan göra under den perioden. Att tro att så här komplexa spel kan lanseras utan buggar är ju bara önsketänk. När fick WoW sin senaste fix liksom, och hur gammalt är det spelet.

Med ovan sagt...
...så är det så klart så att ibland händer det att utvecklare pressas till att släppa skit som är så trasigt att de får skämmas.
Om detta är ett sådant fall eller inte lär vi snart få veta (om circa en månad).

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Jag ser massa negativa kommentarer om dag-ett patchar, så tänkte att det antagligen är många som inte riktigt har tänkt igenom vad en dag-ett patch är, eftersom de tyvärr blivit så starkt associerade med trasiga lanseringar.

Jag vill försvara det generella fallet / konceptet av en dag-ett patch vilket är det bästa och vettigaste som finns.

Begrunda följande:
Innan release måste spelet "gå guld", för att hinna förberedas för distribution.
Vad ska utvecklarna göra efter att de skickat ut sin guld-version?

Istället för att hoppa direkt till att jobba på en dlc eller ett annat spel helt och hållet så är ju det bästa de kan göra att fortsätta leta buggar. När vore bästa tillfället att släppa fixen för de buggar de hittar under dessa post-guld-veckor om inte lanseringsdagen?

Det är det mest logiska och bästa någon utvecklare kan göra under den perioden. Att tro att så här komplexa spel kan lanseras utan buggar är ju bara önsketänk. När fick WoW sin senaste fix liksom, och hur gammalt är det spelet.

Med ovan sagt...
...så är det så klart så att ibland händer det att utvecklare pressas till att släppa skit som är så trasigt att de får skämmas.
Om detta är ett sådant fall eller inte lär vi snart få veta (om circa en månad).

De har ju försenat spelet så det som gick guld var ju tydligen inte bra nog.

Red Dead Redemption 2 var ett spel som släpptes utan day 1 patch. Funkade kanon rakt från skivan. Hur lyckades de, i så fall?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

De har ju försenat spelet så det som gick guld var ju tydligen inte bra nog.

Red Dead Redemption 2 var ett spel som släpptes utan day 1 patch. Funkade kanon rakt från skivan. Hur lyckades de, i så fall?

Känns som du nog bara skumläste vad jag skrev om jag ska vara ärlig, för jag gjorde ett generellt resonemang som inte gällde Cyberpunk specifikt.

Utvecklare borde släppa en day 1 patch i alla lägen, oavsett hur bra spelet är.
Detta är optimalt för alla inblandade, och jag skrev min post för att förklara varför och just för att belysa att detta är en insikt som många missat.

PS. Bara för att undvika vidare missförstånd, så vill jag förtydliga att inget jag säger ovan säger emot det du sa om att Cyberpunk verkar ha en orimlig överoptimistisk deadline.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)