3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Åtta på bilden jag kollar på :S

Japp såg fel.. Får kolla upp varför vissa har 3x6 resp. 2x8

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Varje 8-pin ska kunna ge 150 W, och PCIe-porten 75 W, så två kontakter bör innebära 375 W. Så två borde räcka fint.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tror inte det finns några 3080/3090 med 6 pin alls, det är bara 2x8 eller 3x8.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

3080 gaming trio beställd 15:20 17/9 blev nyss reserverad i lager på Komplett. Verkar som att MSI fått ut en del kort i norden idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Komplett öppnade ju upp portarna 14:55, så även om ni beställde samtidigt så är du 5 minuter efter. Webbhallen gick ju helt på knäna och fick inte in ordrar förens 15:03/04 har jag för mig. Så även där blir det ju skillnad.

Däremot verkar det komma 3080 Strix OC varje vecka och Komplett är ju stora.

Ännu värre är att det är samma ägare har jag för mig. Komplett köpte väl webbis i 2013. Förmodligen samma inköpskanaler.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Avstängd

Jag fick tydligen WD: Legion, CoD: Cold War och 1 års Geforce Now skickat till min mail. Undrar om något automatiskt system ballade ur lite

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av strumpf332:

@webhallen Kan ni bekräfta att alla som beställde 3080 Gaming x Trio klockan 15:11 kommer att få dem denna vecka?

Bokade 15:11 och det skickade idag

Visa signatur

Moderkort. MSI X870 TOMAHAWK || CPU. Ryzen 9 9950X3D || Minne: CORSAIR Vengense 64gig 6000Mhz. ||Nätagg: Phanteks Revolt Pro 1000W || OS Linux Mint || GPU: Nvidia RTX 3080 MSI GAMING X TRIO Monitor:Asus ROG Swift PG348Q #3440x1440@100htz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag fick tydligen WD: Legion, CoD: Cold War och 1 års Geforce Now skickat till min mail. Undrar om något automatiskt system ballade ur lite

Jag fick också bägge spelen + Geforce now från Komplett.

Edit: Efter lite snabbt test under gårdagen kan jag meddela att det verkar vara bra kräm i Aorus korten.
Aorus Xtreme 3080
SoTTR: average fps 155

Brorsans Zotac Trinity OC
SoTTR: average fps 144

Och då har jag inte ens börjat försöka mig på att klocka kortet

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Tror inte det finns några 3080/3090 med 6 pin alls, det är bara 2x8 eller 3x8.

Nej, jag skrev självklart fel här också

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Utan att låta för tjatig, finns det någon som sitter på någon information gällande Asus 3080 strix NON-OC ?

Permalänk
Medlem

Både inet.se och Komplett.se ser ut att ha 3090 kort i lager:

https://www.komplett.se/product/1168381/datorutrustning/dator...

https://www.inet.se/produkt/5411696/asus-geforce-rtx-3090-24g...

Update: Verkar inte finnas i lager på Inet när de väl läggs till varukorgen. Bekräftad inleverans kanske?

Permalänk
Medlem

@Webhallen Inte ert fel att nVidia gör papperslanseringar men jag blev lagom besviken idag när jag fick reda på att jag inte låg med bland de 15 som får MSI GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO 24GB denna omgång. Jag försökte beställa två gånger och fastnade på betalningen där den sa något i stil med "Vänta, stäng inte detta fönster" och där fastnade det. Så min beställning blev inte gjord förrän 15:35 (så jävla löjligt att man får vänta månader när man beställer en halvtimme efter lansering... men sådant är nVidia-livet!).

Nå, onödig snyfthistoria å sido - finns det någon info om dessa kort framöver? Och kan du meddela mig var i kön jag ligger? Samma namn som här.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Ännu värre är att det är samma ägare har jag för mig. Komplett köpte väl webbis i 2013. Förmodligen samma inköpskanaler.

Komplett Group äger Komplett och Webhallen, men inte mer än så är de väl länkade. De verkar ju köra helt olika lager, sidor, servrar och policy. Roligt nog är ju Komplett en Partner medan Webhallen är en "Övrig partner" till Nvidia.

Skrivet av Lurtz1196:

Utan att låta för tjatig, finns det någon som sitter på någon information gällande Asus 3080 strix NON-OC ?

Scan skrev igår att de fick in några den 31a. Så de existerar, men i vääääldigt liten skala.

Permalänk
Medlem

Ni som fick Watch Dogs, CoD och Geforce Now från Komplett kom de i tre separata email? Har fått ett för CoD och ett för Geforce Now men inget för Watch Dogs. Inte för att jag förväntar mig att få båda spelen, är mest bara nyfiken varför det händer för vissa.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av marcusOCZ:

Vi är separata företag och butiken Komplett är våra syskon (vi båda ägs av Komplett Group). Inget i denna lansering går via Komplett.

Skrivet av wwraver:

@Webhallen Inte ert fel att nVidia gör papperslanseringar men jag blev lagom besviken idag när jag fick reda på att jag inte låg med bland de 15 som får MSI GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO 24GB denna omgång. Jag försökte beställa två gånger och fastnade på betalningen där den sa något i stil med "Vänta, stäng inte detta fönster" och där fastnade det. Så min beställning blev inte gjord förrän 15:35 (så jävla löjligt att man får vänta månader när man beställer en halvtimme efter lansering... men sådant är nVidia-livet!).

Nå, onödig snyfthistoria å sido - finns det någon info om dessa kort framöver? Och kan du meddela mig var i kön jag ligger? Samma namn som här.

Efter RTX 3080 Trio X så vågar jag inte säga exakt datum, men allt som har order på sig nu är täckt av det som jag har bekräftat inkommande.

Skrivet av wargreymon:

Komplett Group äger Komplett och Webhallen, men inte mer än så är de väl länkade. De verkar ju köra helt olika lager, sidor, servrar och policy. Roligt nog är ju Komplett en Partner medan Webhallen är en "Övrig partner" till Nvidia.

Scan skrev igår att de fick in några den 31a. Så de existerar, men i vääääldigt liten skala.

Vi är på g där.. måste vässa piskan lite mer bara.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Sådär då var kortet hemma, beställde i torsdags förra veckan helt sjukt egentligen. Var ett väldigt meck med Aura Sync tills jag insåg att programmet inte funkade ihop med Gigabytes RGB Fusion men nu så funkar det bra. Nu väntar vi bara på en 5950X plus två st 980 Pro så är vi nöjda för den här gången, caset är ett Xigmatek Elysium ifall någon undrar, känns helt underbart med den storleken nu.

Edit: vet inte varför rutan blir så lång ber om ursäkt för det.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 9950X][Gigabyte X870E Aorus Elite][G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400Mhz 32GB CL-32-39-39-102][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi är separata företag och butiken Komplett är våra syskon (vi båda ägs av Komplett Group). Inget i denna lansering går via Komplett.

Efter RTX 3080 Trio X så vågar jag inte säga exakt datum, men allt som har order på sig nu är täckt av det som jag har bekräftat inkommande.

Vi är på g där.. måste vässa piskan lite mer bara.

/Patrik

Tycker ni behöver Vässa piska mer mot Gigabyte Eagle 3080 kort efter som dom har varit ETA sedan releasen.
Men bara sitta lugnt i båten och vänta eller om det hinner bli ett Amd 6800XT istället, fast kanske blir helvetes release på dom med.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

Både inet.se och Komplett.se ser ut att ha 3090 kort i lager:

https://www.komplett.se/product/1168381/datorutrustning/dator...

https://www.inet.se/produkt/5411696/asus-geforce-rtx-3090-24g...

Update: Verkar inte finnas i lager på Inet när de väl läggs till varukorgen. Bekräftad inleverans kanske?

Beställde strax efter jag såg din post från inet. Fick nyss sms om att ordern plockas väldigt tack för tipset äntligen kan jag byta ut mitt 2070

Visa signatur

q9550 @ 3.75Ghz, 4870x2, 4gb 8500 dominator, Asus maximus formula II, Antec p182

Permalänk
Medlem

Jo men jadå! Verkar som jag också får mitt MSI 3080 tri snart, skickades ut förhandsinformation från postnord. 15.11 gang represent!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockson:

Ni som fick Watch Dogs, CoD och Geforce Now från Komplett kom de i tre separata email? Har fått ett för CoD och ett för Geforce Now men inget för Watch Dogs. Inte för att jag förväntar mig att få båda spelen, är mest bara nyfiken varför det händer för vissa.

Jag fick WD + Geforce now först i ett mail under förmiddagen igår för att sedan få ytterligare ett mail med CoD under kvällen.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

@aleves: Tror ditt ark har ballat ur lite, många tomma rader mot slutet ;p Fast det kanske du redan har sett ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dockson:

Stämmer. WD kom innan jag fick kortet, de två andra kom nu typ 1 vecka senare.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Tycker ni behöver Vässa piska mer mot Gigabyte Eagle 3080 kort efter som dom har varit ETA sedan releasen.
Men bara sitta lugnt i båten och vänta eller om det hinner bli ett Amd 6800XT istället, fast kanske blir helvetes release på dom med.

De kommer sälja slut garanterat och i stort samma visa skulle jag tro. Om nu NVidia inte har ett järngrepp om sina fans.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av QuaX:

Beställde strax efter jag såg din post från inet. Fick nyss sms om att ordern plockas väldigt tack för tipset äntligen kan jag byta ut mitt 2070

ahha, it is because of you that the number decreased from 16 to 15 now...

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Audioengine A2+ Wireless, Audeze Maxwell Monitor: Samsung Odyssey OLED G8/G80SD Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Rog Ally

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Edit: Efter lite snabbt test under gårdagen kan jag meddela att det verkar vara bra kräm i Aorus korten.
Aorus Xtreme 3080
SoTTR: average fps 155

Brorsans Zotac Trinity OC
SoTTR: average fps 144

Och då har jag inte ens börjat försöka mig på att klocka kortet

Schysst! Får förhoppningsvis se i slutet av veckan hur Aorus Master ställer sig gäntemot dem.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

men damn.. och vissa får inte ens ETT spel :/.... :(.

Permalänk
Medlem

Fick även jag CoD: Cold War och 1 års Geforce Now med mitt 3090 från Komplett.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 9950X][Gigabyte X870E Aorus Elite][G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400Mhz 32GB CL-32-39-39-102][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

@aleves: Tror ditt ark har ballat ur lite, många tomma rader mot slutet ;p Fast det kanske du redan har sett ^^

Heh, ajdå! Nejdu, det hade jag missat helt då jag bara kikar till någon gång ibland. Kan hända att checken som kollar om redan existerande rader har samma värden som nuvarande på sidan har under varje skanning har fått fnatt.

Det är inget sofistikerat skript jag har lyckats knåpa ihop, så den har förmodligen misstolkat något och kört sitt egna race under måndagen. Så om det fanns ändringar av lagersaldon under den dagen så finns det tyvärr inte med nu. Får se om den sköter sig från och med idag innan jag kikar på skriptet, inte för att jag vet om jag kan/orkar fixa det iofs

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk

@Webhallen Ser att mitt kort kom in tidigare idag och status är grönt men inte hört något om min order än? Nummer är *****477 och namn Kristoffer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillbrorsan:

@Webhallen Ser att mitt kort kom in tidigare idag och status är grönt men inte hört något om min order än? Nummer är --- och namn Kristoffer.

Kanske inte jättesmart att posta hela ordernumret hejvilt?

Visa signatur

Team Plopp