Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Synd att den där knarriga headstrapen utan skruvhjul eller fjädermekanism blev den slutliga produkten, trodde att det bara var en del av prototypen först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Synd att den där knarriga headstrapen utan skruvhjul eller fjädermekanism blev den slutliga produkten, trodde att det bara var en del av prototypen först.

Ja undrar hur man tänkte där. Man måste ha tänkt kostnad. Kan ett snurrhjul göra så skillnad?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja undrar hur man tänkte där. Man måste ha tänkt kostnad. Kan ett snurrhjul göra så skillnad?

Snurrhjul är inte bekväma mot nackstöd. Alla kör inte roomscale 100 %

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Snurrhjul är inte bekväma mot nackstöd. Alla kör inte roomscale 100 %

Det är iofs sant

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Jag har inte fått något mejl ifrån komplett angående försening eller bekräftande, står inte heller något på deras sida om förändrad leverans.

Det kanske är för jag valde att betala igenom faktura?
Har läst om folk i Asien som redan har fått leverans.
Vill ju köra iracing i VR :/ kom igen komplett, detta var ju den enda vettiga sak som händer under 2020, förstör inte detta för mig nu!

Har inte komplett något talesman här på sweclockers??

Köpte från Bestware kring 10 juli. De är officiell partner och börjar skicka ut första batchen nästa vecka först vilket jag inte är en del av. Hoppas på veckan efter. Men de kommer släppas i långsam takt verkar det som.

Permalänk
Medlem

29 juli här så det lär ju dröja. Fast första batchen är ofta bra att undvika.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Shit, la min beställning i oktober haha. Får väl vänta till nästa år :/

Permalänk

Jag la min beställning 2020-11-06 på webhallen. Kontaktade dom nyss. Dom skrev att förhoppningsvis så kommer headsetten in imorgon och det förväntas att täcka förhandsbokningarna i dagsläget. Än så länge så är man med i leken. Vore trevligt och få det innan helgen

Felstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av PuNka1337:

Jag la min beställning 2020-11-06 på webhallen. Kontaktade dom nyss. Dom skrev att förhoppningsvis så kommer headsetten in imorgon och det förväntas att täcka förhandsbokningarna i dagsläget. Än så länge så är man med i leken. Vore trevligt och få det innan helgen

Då är inte hoppet helt borta för min del 😂😎

Vad kommer du köra för spel på g2an?

Permalänk
Medlem

Waiting game... bestware fixar 13 % av förbokningarna fram till 8:e juli. De har fixat en lista här https://www.reddit.com/r/bestware/comments/jn8cjk/supply_upda...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuNka1337:

Jag la min beställning 2020-11-06 på webhallen. Kontaktade dom nyss. Dom skrev att förhoppningsvis så kommer headsetten in imorgon och det förväntas att täcka förhandsbokningarna i dagsläget. Än så länge så är man med i leken. Vore trevligt och få det innan helgen

Mycket intressant info, får hålla tummarna då! Jag har också bokat hos dem, lite tidigare än dig (sorry )

Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC

Permalänk

Har också en bokning på webhallen, och nyfiken som man är så kunde jag inte hålla mig om att fråga om lagerstatus.

Fick följande svar:

"Tyvärr har vi ännu inte fått in det i lager. Förhoppningsvis handlar det endast om någon dags försening"

Så känns väl lite smått tveksamt om det dyker upp innan december, men undrens tid är ännu icke förbi!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRiderSWE:

Har också en bokning på webhallen, och nyfiken som man är så kunde jag inte hålla mig om att fråga om lagerstatus.

Fick följande svar:

"Tyvärr har vi ännu inte fått in det i lager. Förhoppningsvis handlar det endast om någon dags försening"

Så känns väl lite smått tveksamt om det dyker upp innan december, men undrens tid är ännu icke förbi!

Stor skillnad mot svaret några poster längre upp :/ Ska inte hoppas på för mycket då.

Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC

Permalänk
Medlem

Har kommit en del videos på Youtube om G2
Den senaste från virtual Reality Oasis.
Trackingproblemen han upplevde känner jag igen som gammal WMR användare.
Men jag upptäckte att miljön i rummet spelar roll för trackingen.
Tex Man ska ha väldigt ljust och ingen mörk matta på golvet utan en mönstrad så trackade det bättre.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Waiting game... bestware fixar 13 % av förbokningarna fram till 8:e juli. De har fixat en lista här https://www.reddit.com/r/bestware/comments/jn8cjk/supply_upda...

Mailade Bestware förra veckan och frågade efter en prognos. Jag beställde 31 juli och de gissade på slutet av november. Den där informationen gör mig dock inte så hoppfull för det. Men, jag känner ingen större panik då jag behöver uppgradera grafikkortet också för att kunna köra headsetet fullt ut.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Mailade Bestware förra veckan och frågade efter en prognos. Jag beställde 31 juli och de gissade på slutet av november. Den där informationen gör mig dock inte så hoppfull för det. Men, jag känner ingen större panik då jag behöver uppgradera grafikkortet också för att kunna köra headsetet fullt ut.

Chansen är minimal men har tänkt försöka få ett R6800xt på releasedagen den 18:e. Då hade slutet av november vart ganska lämpligt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Webhallens chatt meddelar att de inte har fått in G2:an ännu men att den väntas senare denna vecka.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Webhallens chatt meddelar att de inte har fått in G2:an ännu men att den väntas senare denna vecka.

Tack, slipper sitta o vänta i chatt-kön då

Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC

Permalänk
Medlem

något som hört något idag? beställde från webhallen i mitten av oktober men inget nytt på den fronten.

Permalänk
Medlem

Fick uppdatering av komplett, fort uppskattat att enheten kommer skickas ut till mig den 17onde. Nu hoppas jag att ni alla håller tummar och tår för mig 😂😎

Permalänk
Medlem

Mer om tracking. Verkar görbart iaf https://www.youtube.com/watch?v=qzZtbWulVsQ

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Såg den live. Känns som trackingen kommer vara mer än tillräckligt bra för alla mina behov/spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som har koll på lämplig förlängningssladd?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Någon som vet om första batchen är fullbokad hos webhallen? Tänkte ev lägga en order men vore ju kul att veta när den kommer i sådana fall. Köar på chatten men det tar tiiiiiid

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Någon som vet om första batchen är fullbokad hos webhallen? Tänkte ev lägga en order men vore ju kul att veta när den kommer i sådana fall. Köar på chatten men det tar tiiiiiid

Häromdan så uttalade sig kundtjänst om att förhandsbokningarna hittills skulle täckas av leveransen. Nu har ju den försenats så det verkar inte helt säkert vad som gäller. Återkom gärna med besked här om du får någon info om när de väntas få in första leverans.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Häromdan så uttalade sig kundtjänst om att förhandsbokningarna hittills skulle täckas av leveransen. Nu har ju den försenats så det verkar inte helt säkert vad som gäller. Återkom gärna med besked här om du får någon info om när de väntas få in första leverans.

Fick inte så mycket info från webhallen idag. Dom har inte koll på leveransen. Man säger "nån gång i nov/december" och kunde inte svara på om jag skulle omfattas av första batchen om jag beställer idag. De vet helt enkelt inte vilket antal dom får. Det är dock enligt uppgift ca 200 bokningar just nu, så det känns väl inte särskilt troligt.

Det är olika besked med leveranser om man kikar runt. Inet skriver på sin hemsida att det beräknas komma in 14 december. Komplett säger 17 november (oklart) och jag ringde faktiskt HP precis och dom vet ingenting själva ens.

Så det ser väl sådär ut...

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Fick inte så mycket info från webhallen idag. Dom har inte koll på leveransen. Man säger "nån gång i nov/december" och kunde inte svara på om jag skulle omfattas av första batchen om jag beställer idag. De vet helt enkelt inte vilket antal dom får. Det är dock enligt uppgift ca 200 bokningar just nu, så det känns väl inte särskilt troligt.

Det är olika besked med leveranser om man kikar runt. Inet skriver på sin hemsida att det beräknas komma in 14 december. Komplett säger 17 november (oklart) och jag ringde faktiskt HP precis och dom vet ingenting själva ens.

Så det ser väl sådär ut...

Trist. Kanske @webhallen kan skänka lite ljus i frågan på samma fina sätt som i rtx 3000-tråden?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*