Permalänk
Webhallen
Skrivet av dwd:

Trist. Kanske @webhallen kan skänka lite ljus i frågan på samma fina sätt som i rtx 3000-tråden?

Jag är ledsen, likt Konsol så är detta utanför mina domäner

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nu har Komplett ändrat från 17:e till 20:e november. Känns som att dom systematiskt skjuter fram några dagar i sänder för att inte skrämma bort bokningar.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Komplett har haft sin officela release den 20 hela tiden, men stod att dom skulle skickas den 17 så fort ingen större förändring.

Permalänk
Medlem

Köpte i dag ett begagnat Reverb Pro som jag inte fick igång ljud och mic på. Ringde HP och vips så ska de skicka en helt ny enhet. Undrar om jag verkligen kommer vilja öppna och göra det "begagnat" så nära inpå uppgradering till G2 :'D

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Tog bort ett litet sidospår

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Nu har statusen ändrats till "UTE FÖR LEVERANS" på min beställning på HP.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

Nu har statusen ändrats till "UTE FÖR LEVERANS" på min beställning på HP.se.

Kul! Och oväntat, jag talade med dom i fredags och dom hade ingen aning om när headseten kan dyka upp

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Toms Hardware släppte precis sin G2 review och det var väl inte direkt en rolig läsning. Fortfarande grym för mig som flightsimmare men blev lite fundersam över deras massiva kritik riktad mot tracking. Det låter nästan som den är totalt oanvändbar i Beat Saber.

https://www.tomshardware.com/reviews/hp-reverb-g2

MEN så ränner man över till MRTVs test av just Beat Saber på G2:an och där är det raka motsatsen.

https://www.youtube.com/watch?v=M4sXgxiBZ6U&t=429s

Vad gäller?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Toms Hardware släppte precis sin G2 review och det var väl inte direkt en rolig läsning. Fortfarande grym för mig som flightsimmare men blev lite fundersam över deras massiva kritik riktad mot tracking. Det låter nästan som den är totalt oanvändbar i Beat Saber.

https://www.tomshardware.com/reviews/hp-reverb-g2

MEN så ränner man över till MRTVs test av just Beat Saber på G2:an och där är det raka motsatsen.

https://www.youtube.com/watch?v=M4sXgxiBZ6U&t=429s

Vad gäller?

MRTV verkar vara sponsrad av HP på något vis, så jag skulle samla in fler omdömen än bara hans i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

MRTV verkar vara sponsrad av HP på något vis, så jag skulle samla in fler omdömen än bara hans i alla fall.

Sponsrad av HP, vart får du detta ifrån? Tycker mrtv överhypear alla vrprylar som är värda namnet oavsett märke

Angående trackingen på Reverb verkar den vara bättre än tidigare generationers vr men inte riktigt nå upp till samma nivå som index. Jag är dock helt övertygad om att detta kommer att förbättras rejält redan under dom första veckorna med produkten på marknaden så att det i slutändan mer är en smaksak vilka kontroller man gillar bäst.

La nyss en beställning på G2an, det är väl högst tveksamt att man får ett ex i första utskicket. Alla dessa lovord om den överlägsna bildkvaliten och den totala avsaknaden av screendooreffekt gjorde det till ett givet val för mig iaf.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Sponsrad av HP, vart får du detta ifrån? Tycker mrtv överhypear alla vrprylar som är värda namnet oavsett märke

Angående trackingen på Reverb verkar den vara bättre än tidigare generationers vr men inte riktigt nå upp till samma nivå som index. Jag är dock helt övertygad om att detta kommer att förbättras rejält redan under dom första veckorna med produkten på marknaden så att det i slutändan mer är en smaksak vilka kontroller man gillar bäst.

La nyss en beställning på G2an, det är väl högst tveksamt att man får ett ex i första utskicket. Alla dessa lovord om den överlägsna bildkvaliten och den totala avsaknaden av screendooreffekt gjorde det till ett givet val för mig iaf.

Det är ganska uppenbart, men jag har också läst att han har jobbat för dom tidigare.

Som exempel så var han länge i princip exklusiv förhandstestare av G2 och hade en deal med återförsäljare i Tyskland, han framhäver alla fördelar och spelar ner nackdelarna i alla videos, han argumenterade för att Quest 2 kostar "lika mycket" i en video (du "måste" ha 256GB versionen, du "måste" ha Elite Strap med batteri, du "måste" ha den officiella Link-kabeln osv.) utan att nämna någon av fördelarna hos Quest 2, och så vidare. En del av materialet han producerar är användbar info men han är definitivt inte opartisk så jag skulle som sagt väga in fler omdömen än hans innan köp.

Tracking, kontroller och headstrapen (brist på skruvhjul är en sak och kan i vissa fall vara en fördel, men den verkar inte ens ha fjädermekanism) verkar vara lågpunkterna. Trådlös kommer den såklart aldrig bli. Men om man huvudsakligen vill ha den till simulatorer eller VorpX gör ju inte dessa saker så mycket. Om Microsoft lägger ner lite möda på WMR så kan förhoppningsvis trackingen förbättras med tiden, men det är grisen i säcken.

Permalänk
Medlem

Sponsrad eller inte så har han ju en video där han kör Beat Saber med G2:an i Expert mode (enligt uppgift) och det ser ju ut att fungera alldeles utmärkt. Märkligt nog skrev Toms Hardware raka motsatsen.

Intressant nog så testade samma skribent även Quest 2 som vi köpte häromdagen och den hyllades rejält. Visst, högupplöst men det gäller att hitta och hålla fast vid sin sweet-spot. Upplever linserna som extremt känsliga. Minsta lilla att headsetet sitter fel och bilden blir suddig med god-rays.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Sponsrad eller inte så har han ju en video där han kör Beat Saber med G2:an i Expert mode (enligt uppgift) och det ser ju ut att fungera alldeles utmärkt. Märkligt nog skrev Toms Hardware raka motsatsen.

Många variabler som är svåra att ta hänsyn till utan mer kunskap: har dom lika bra belysning, eller har MRTV optimal ljusstyrka för att trackingen ska funka bra? På vissa headset behöver man inte tänka så mycket på hur ljust det är i rummet så länge det inte är mörkt, men det kanske krävs här. Hur hanterar den saker som kan ge interferens (fönster, speglar, andra ljuskällor)? Visar MRTV eventuella trackingfel eller visar han bara det bästa? Svårt att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det är ganska uppenbart, men jag har också läst att han har jobbat för dom tidigare.

Som exempel så var han länge i princip exklusiv förhandstestare av G2 och hade en deal med återförsäljare i Tyskland, han framhäver alla fördelar och spelar ner nackdelarna i alla videos, han argumenterade för att Quest 2 kostar "lika mycket" i en video (du "måste" ha 256GB versionen, du "måste" ha Elite Strap med batteri, du "måste" ha den officiella Link-kabeln osv.) utan att nämna någon av fördelarna hos Quest 2, och så vidare. En del av materialet han producerar är användbar info men han är definitivt inte opartisk så jag skulle som sagt väga in fler omdömen än hans innan köp.

Tracking, kontroller och headstrapen (brist på skruvhjul är en sak och kan i vissa fall vara en fördel, men den verkar inte ens ha fjädermekanism) verkar vara lågpunkterna. Trådlös kommer den såklart aldrig bli. Men om man huvudsakligen vill ha den till simulatorer eller VorpX gör ju inte dessa saker så mycket. Om Microsoft lägger ner lite möda på WMR så kan förhoppningsvis trackingen förbättras med tiden, men det är grisen i säcken.

Ska erkänna att jag inte har sett överdrivet många av hans videos så du har säkerligen rätt, jag såg däremot nån video där han jämförde index med g2an och där verkade det åtminstone som en väldigt opartisk analys med både för och nackdelar åt båda hållen.
Tycker framförallt det är skönt att han inte hypear quest 2 som alla andra. Det blir nästan lite lustigt när folk för första gången fått upp ögonen för vr (ofta genom reklam "via" facebook, för en produkt som säljs och ägs av facebook) blir så sinnessjukt hypead.

Jag har personligen bara ägt ett htc vive av den första utgåvan och det värsta var ju screendooreffekten samt att gpumarknaden inte riktigt var redo för vr. Nu med screendooreffekten ur vägen, gpuer som lär kunna maxa det mesta och detaljrikedom nog att faktiskt kunna använda ett vr-headset som en monitor är g2an (förhoppningsvis) perfekt för mina önskemål.

Konsensus verkar ju vara att index har bästa kontrollerna, g2an bästa skärmen och facebook vr en fördelaktig prisbild och "mobile gaming". I slutändan handlar det såklart mest om ens egna preferenser.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Han framstår som sponsrad i alla videos absolut. Vet inte om han har någon bakgrund som säljare. Men han lyckas ju på något vis få till trackingen så det fungerar i svårfejkade live videos medan andra inte får något att fungera alls. Så sanningen är säkert mittemellan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Men om jag har förstått det rätt så går det att använda tracking till index samt kontrollen på g2an?

Permalänk
Medlem

MRTV har påstått i flera videos att han inte är sponsrad, han fick förhandsexemplaret av G2 utan "Strings attached" enligt han själv osv.
Han bashade tidigare Oculus väldigt mycket vid tidpunkten det blev känt med Facebook krav men annars tycker han att Quest 2 är helt ok enligt videos.
Jag har sett honom spelat live på youtube olika spel för att visa trackingen och där syntes det då inga problem, även fast jag inte tittade hela livesändningarna men dom finns på hans kanal.

Som tidigare WMR-ägare så vill jag påstå att vid rätt förutsättningar så fungerar trackingen utan problem.
Men det är väldigt känsligt för hur rummet man spelar i är.
Lampor, fönster, speglingar kan störa.
Det krävs väldigt mycket ljusare i rummet än tex Oculus.
Att ha mörk omönstrad matta eller väggar orsakar problem mm.
Det finns förbättringspotential om man säger så.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Men om jag har förstått det rätt så går det att använda tracking till index samt kontrollen på g2an?

Du kan använda index controllers med g2 om du har lighthouse ja.

https://www.youtube.com/watch?v=r_SepHooREo

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Toms Hardware släppte precis sin G2 review och det var väl inte direkt en rolig läsning. Fortfarande grym för mig som flightsimmare men blev lite fundersam över deras massiva kritik riktad mot tracking. Det låter nästan som den är totalt oanvändbar i Beat Saber.

https://www.tomshardware.com/reviews/hp-reverb-g2

MEN så ränner man över till MRTVs test av just Beat Saber på G2:an och där är det raka motsatsen.

https://www.youtube.com/watch?v=M4sXgxiBZ6U&t=429s

Vad gäller?

Läste nu tomshardware recensionen.
känns som vissa andra "gammel modiga" att inside out tracking per automatik är "skit".

Beat saber var inga problem med mitt Lenovo Explorer headset.
9 fall av 10 så står man aldrig stilla med sina händer utanför kamerornas synvinkel, ingen spelar så.

WMR trackingen är inte problemfri men med rätt förutsättningar (skrev om det ovan) så fungerar det, kanske inte lika vasst som oculus men "bra nog". Man blir inte världsmästare i Beat saber med oculus heller.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Thrillseeker är då inte "köpt"
han har satt upp en first impression

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

Nu har statusen ändrats till "UTE FÖR LEVERANS" på min beställning på HP.se.

Någon uppdatering på leveransstatusen? Jag noterade på HP.se att man ändrat status till "Ej i lager". Tidigare i veckan så låg det bara en blänkare om att produkten var på G och att man kunde anmäla sitt intresse. Så uppenbarligen verkar några headsets nått HP av allt att döma.

Vem blir först i Sverige?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Någon uppdatering på leveransstatusen? Jag noterade på HP.se att man ändrat status till "Ej i lager". Tidigare i veckan så låg det bara en blänkare om att produkten var på G och att man kunde anmäla sitt intresse. Så uppenbarligen verkar några headsets nått HP av allt att döma.

Vem blir först i Sverige?

Nej, dock har jag noterat att det står "Ute för leverans" när jag loggar in med mobilen, och "Paketering" om jag loggar in med datorn..?! Beräknat leveransdatum är iaf 18 november, vilket det varit ett tag. Har inte fått någon övrig bekräftelse om att varan skickats.

Permalänk
Medlem

Verkar gå trögt med batch 2. Forfarande TBA status på den https://www.reddit.com/r/bestware/comments/jn8cjk/supply_upda...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vill ju så gärna se en status uppdatering på komplett sida, men om det skulle vara så att dom råkar ut för förseningar så borde det väl redan ha uppdateras? Hoppet existerar fort 😁😁😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Vill ju så gärna se en status uppdatering på komplett sida, men om det skulle vara så att dom råkar ut för förseningar så borde det väl redan ha uppdateras? Hoppet existerar fort 😁😁😁

Det som gör mig tveksam är det faktum att Inet säger 14 december på sin sida och är enligt uppgift "ganska säkra" på att det inte blir tidigare. Webhallen har tagit bort sitt prel-datum och skriver att dom återkommer med datum när dom vet mer.

Jag tror Komplett systematiskt skriver ett datum hyffsat nära för att inte skrämma bort bokningar. Idag står det att dom förväntas skickas till kunderna imorgon följt av (osäkert datum). Vid det här laget så vet dom mycket väl vad som gäller så antingen får dom ändra sitt datum ELLER skriva att leveranser påbörjats av första omgången.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

UploadVR slänger in sina korvören: https://uploadvr.com/hp-reverb-g2-review/

MRTV är den enda jag sett hittills som inte har klagat på tracking eller kontroller.

Permalänk
Medlem

Den enda kritik han kommer ge är att den är för bra ger uncanney valley syndrom eller något förtäckt beröm

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

MRTV är den enda jag sett hittills som inte har klagat på tracking eller kontroller.

Mja lite överdrift kanske.
Ta tex Tyriel Wood:
https://youtu.be/M9hKxEEnv6M?t=407
Tydlig med att trackingen inte bara är ett "cockpit-headsetet" utan funkar ok till allt.

...

MRTV säger ju inte heller att det är perfekt för den sakens skull.
(han har tveklöst mjölkat G2 för att han var en av de som fick tillgång till den och ett tag i dessa corona-tider var nog G2 videos enda inkomstkällan där ett tag, men jag tvivlar inte ett dugg på att han också verkligen gillar headsetet!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det känns lite svårt att misstro MRTV när han kör långa livestreams(!) där han testar trackingen utefter vad folk önskar i kommentarerna.
Jag skulle nog våga påstå att jag litar mer på det än någon annan förinspelad/skriven review.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Det känns lite svårt att misstro MRTV när han kör långa livestreams(!) där han testar trackingen utefter vad folk önskar i kommentarerna.
Jag skulle nog våga påstå att jag litar mer på det än någon annan förinspelad/skriven review.

Kan det vara dålig kvalitet från HP?
Såg en Youtube recension och det var så dåligt att det var ospelbart.
Han visade population 1 det fladdrade som bara den, troligen fel på headsetet.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc