Permalänk
Medlem

Ringde HP då jag inte fått någon uppdatering (står fortfarande 18/11 som beräknat leveransdatum). Nu räknar man med leverans till den 4 december...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av GETSOME:

Nej inte direkt, men innan jag bokade så dubbelkollade jag med två anställda på deras kundtjänst och skulle få leverans med första batchen av utskick. Vilket båda erhöll.

Men att dom inte förens idag visste att leverans var framskjuten är ju rent sagt bs.

Antagligen som någon skrev längre upp så ville dom fort erbjuda förhandsbokningarna å reservationer.

Men nu återstår om jag ska häva köpet och istället köpa en Samsung 49 ultra wide eller dylikt.

Ville ju verkligen köra iracing och acc i VR men vänta till Jan, eventuellt kanske tom mars?
/pissed kund @komplett

Vi förstår att det är extremt frustrerande. Vi kan inte göra mer än att invänta info från HP och den är... sparsam för att uttrycka det milt. Det finns helt enkelt inga headset att få tag på och när tillverkaren inte skickar ut några så kan vi inte göra mer.

Skrivet av dwd:

Tydligen så fick komplett in en leverans men att den inte räcka till alla. Tveksamt. Fick också ett riktigt noll-IQ svar ang. det senare leveransdatumet så jag hävde köpet. Då återstår inet och webhallen..

Det är helt fel. Vi har inte fått en enda leverans av Reverb G2. Alla som beställt och står i kö kommer få sitt headset så snart HP levererar.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det är helt fel. Vi har inte fått en enda leverans av Reverb G2. Alla som beställt och står i kö kommer få sitt headset så snart HP levererar.

//Erik

Pinsamt att er kundtjänst hittat på det. Detta fick jag alltså genom chatt veta av samma person hos er som då också avbokade min order 38283877.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi förstår att det är extremt frustrerande. Vi kan inte göra mer än att invänta info från HP och den är... sparsam för att uttrycka det milt. Det finns helt enkelt inga headset att få tag på och när tillverkaren inte skickar ut några så kan vi inte göra mer.

//Erik

Tack för informationen! tacksam för detta så man vet vad man kan förvänta sig.

+ för komplett!

Permalänk
Medlem

För min del är handkontrollerna ganska ointressanta då jag till 99% kommer använda headsetet för simracing. Visst, de ska ju självklart fungera men för det lilla jag ev kommer använda dem är det nog ingen fara med hur de presterar utifrån de tester jag sett.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Pinsamt att er kundtjänst hittat på det. Detta fick jag alltså genom chatt veta av samma person hos er som då också avbokade min order 38283877.

När jag talade med HP häromdagen så sa dom att vissa enheter hade kommit och skeppats ut till de som handlat via HP.se. Förvirringen är total.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Ja nog skulle det vara HP till att göra en sån misslyckad release.
Väldigt blandade omdömen mestadels negativt och knappt några enheter.
Har aldrig imponerats av HP i nått avseende tidigare trodde det här skulle få mig på andra tankar.

Hoppas innerligt dom får ordning på det här.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Då får jag tacka @komplett som kom in och lyste med lite kunskap
Men faktumet består att jag står utan headset och kan inte avgöra om jag ska göra en avbokning eller inte.

Kommer januari och förväntad leverans skjuts fram så blir jag hysterisk.
Då har jag asså köpt ett headset på faktura, med trygghetsgaranti och inte erhållit produkten på nästan 4 månader efter köp..

Undra hur bra steam index är jämfört med hp reverb g2?

Permalänk
Medlem

Jag orkar varken vänta eller krångla med tveksam tracking (allergisk efter PSVR), så nu är det inköpt ett begagnat Index istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Då får jag tacka @komplett som kom in och lyste med lite kunskap
Men faktumet består att jag står utan headset och kan inte avgöra om jag ska göra en avbokning eller inte.

Kommer januari och förväntad leverans skjuts fram så blir jag hysterisk.
Då har jag asså köpt ett headset på faktura, med trygghetsgaranti och inte erhållit produkten på nästan 4 månader efter köp..

Undra hur bra steam index är jämfört med hp reverb g2?

Index är bättre på alla punkter förutom upplösningen skärpan det medför

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Index är bara bättre på tracking? Reverb g2 bättre på alla punkter?

Är glaset halvtomt eller halvfullt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Index har bredare fov, upp till 144hz + lite till säkert.
Här inga personliga erfarenhwter

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

G2 har bättre upplösning. Index har bättre tracking, bättre kontroller, bättre kompitabilitet med spel, bättre FOV, högre uppdateringsfrekvens och inget krångel med Windows VR-mjukvara. Men index är dyrare (dock finns det begagnade för typ 8 500-9 000 kr) och du måste installera lighthouses. För mig har det varit otroligt svårt att välja, men en försenad leverans och en del trötta recensioner av G2 har fått mig att tillslut hoppa till Index. Du blir säkert nöjd oavsett vilken du väljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Index är bättre på alla punkter förutom upplösningen skärpan det medför

Förenkla inte sönder det nu: Det är inte bara upplösningen.
Optiken verkar även bättre på vissa grejer, tex mindre godrays, och ev bättre skärpa ut mot kanterna mm.

Och det finns andra punkter när det inte är så enkelt som att Index är bättre:
Ljud är de jämlika på.
Komfort verkar G2 bättre på enligt vissa. (säkert personligt)
Priset är ju även klart billigare på G2
Basstationer är en stor nackdel med Index för många

Finns säkert fler faktorer jag glömmer nu.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

G2 har bättre upplösning. Index har bättre tracking, bättre kontroller, bättre kompitabilitet med spel, bättre FOV, högre uppdateringsfrekvens och inget krångel med Windows VR-mjukvara. Men index är dyrare (dock finns det begagnade för typ 8 500-9 000 kr) och du måste installera lighthouses. För mig har det varit otroligt svårt att välja, men en försenad leverans och en del trötta recensioner av G2 har fått mig att tillslut hoppa till Index. Du blir säkert nöjd oavsett vilken du väljer.

Reverb G2 har vad det verkar bättre linser, bättre paneler, minst lika bra ljud ;), bättre komfort vad det verkar, Bättre skärpa pga mindre fov. Beror ju lite på vad man prioriterar. Tracking och kontroller går ju fixa samma på G2 vad jag förstått då hamnar man på Index priser. Bas stationer ingår väl för index? WMR använder man ju knappt så det känns ungefär lika jobbigt som clipsen som går sönder SKiljer det något i kompabilitet för SteamVR?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Reverb G2 har vad det verkar bättre linser, bättre paneler, minst lika bra ljud ;), bättre komfort vad det verkar, Bättre skärpa pga mindre fov. Beror ju lite på vad man prioriterar. Tracking och kontroller går ju fixa samma på G2 vad jag förstått då hamnar man på Index priser. Bas stationer ingår väl för index? WMR använder man ju knappt så det känns ungefär lika jobbigt som clipsen som går sönder SKiljer det något i kompabilitet för SteamVR?

Det är många som klagat på button mappingen för kontrollerna till G2. Hur besvärligt WMR är vet jag inte då jag inte testat personligen, men det är ett vanligt klagomål.

Permalänk
Medlem

Det bästa headsetet är det man kan köpa och använda.

Hoppas verkligen att HP får loss leveranserna från fabriken nu. Att första batchen till europa inte lämnat än känns för jävligt. Eller så bygger dom upp en större leverans för att täcka alla pre-orders till dagens datum. Vem vet...bara HP

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

Det är många som klagat på button mappingen för kontrollerna till G2. Hur besvärligt WMR är vet jag inte då jag inte testat personligen, men det är ett vanligt klagomål.

Det är ju lite konstigt ändå då det är samma som oculus touch i de närmsta till hundra procent. Så borde va lätt fixat. De har ju inte touch sense eller vad de heter men själva mappningen borde inte va några större problem

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

Det är många som klagat på button mappingen för kontrollerna till G2.

Inget jag känner igen? Exempel?
Knappuppsättningen är ju i princip identisk med oculus... men diffar mappingen alltså?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Förenkla inte sönder det nu: Det är inte bara upplösningen.
Optiken verkar även bättre på vissa grejer, tex mindre godrays, och ev bättre skärpa ut mot kanterna mm.

Och det finns andra punkter när det inte är så enkelt som att Index är bättre:
Ljud är de jämlika på.
Komfort verkar G2 bättre på enligt vissa. (säkert personligt)
Priset är ju även klart billigare på G2

Finns säkert fler faktorer jag glömmer nu.

Ja du har rätt det var lite väl förenklat.
Jag tror man är nöjd oavsett.
Personligen så har jag dock gått från att fundera på köp till att inte alls köpa.
Har en Quest 2 redan som jag är nöjd med men hade gärnat testat G2 också pga skärpan bla.
Men eftersom jag varit tidigare WMR ägare så blev jag påmind på varför jag störde mig på det en gång i tiden och bytte till Quest 1.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja du har rätt det var lite väl förenklat.
Jag tror man är nöjd oavsett.
Personligen så har jag dock gått från att fundera på köp till att inte alls köpa.
Har en Quest 2 redan som jag är nöjd med men hade gärnat testat G2 också pga skärpan bla.
Men eftersom jag varit tidigare WMR ägare så blev jag påmind på varför jag störde mig på det en gång i tiden och bytte till Quest 1.

Med risk för OT: Köpte också en Quest 2 i förra veckan. Vad tycker du om displayen/optiken? Måste säga att på pappret låter det fantastiskt men upplever skärpan som halvdassig med god rays. Framförallt är det svårt att hitta sweet spot. Kanske har ett dåligt ex, men har läst det på fler ställen

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av dwd:

Det är under all kritik. Jag tar det vidare med kundservice så det inte sker igen. Tack för att du meddela detta.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Med risk för OT: Köpte också en Quest 2 i förra veckan. Vad tycker du om displayen/optiken? Måste säga att på pappret låter det fantastiskt men upplever skärpan som halvdassig med god rays. Framförallt är det svårt att hitta sweet spot. Kanske har ett dåligt ex, men har läst det på fler ställen

Jag är mycket nöjd.
jag upplever bilden bättre nu på senaste bla efter uppdateringen då bla 90Hz blev default.
Jag känner igen "problemet" med goodrays och svår att få till sweetspot.
Men efter jag bytte till Elite battery strap och uppdateringen så har jag helt slutat få problem med "suddigt" eller godrays.
Jag misstänker att Original-strapen inte höll den på plats ordentligt på mitt ansikte och kanske att uppdateringen gjort lite också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ännu en recension https://www.roadtovr.com/hp-reverb-g2-review/

hypar avsaknad av SDE effekt. Vet inte hur många vr headset man sett recenserar med samma inledningsfras. Vet inte om någon sett en jämförelse med G1? Den hade tydlig SDE.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

ännu en recension https://www.roadtovr.com/hp-reverb-g2-review/

hypar avsaknad av SDE effekt. Vet inte hur många vr headset man sett recenserar med samma inledningsfras. Vet inte om någon sett en jämförelse med G1? Den hade tydlig SDE.

Japp, genomgående verkar de flesta reviewers vara överens om en enastående display samt trackingen som är not great, not terrible.

Synd att inga kunder kan bekräfta detta eftersom leveranserna skjuts upp hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samma klarhet men med mkt högre fov är vad jag vill se i g3. Har bestämt mig för avvakta när det gäller g2 och invänta fler intryck ifrån folk. Gärna ifrån folk som ser på 3d 360 filmer.

Permalänk
VR-fantast

Tracking diskuteras vid 11:48.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilAF:

Samma klarhet men med mkt högre fov är vad jag vill se i g3. Har bestämt mig för avvakta när det gäller g2 och invänta fler intryck ifrån folk. Gärna ifrån folk som ser på 3d 360 filmer.

Då måste de öka upplösningen. Jag vill ha samma låga fov fram tills vi uppnår retina för Reverb. Pimax, Index får ju gärna satsa på högre fov i stället.

Tycker det är rätt smidigt med headtrackingen ändå. Det är värre med monitorer där man måste dra runt vyn med mus och hålla på. Där håller man på tvärtom. Lirar på mer högupplöst panel för det mesta men med 21:9 format istället för 16:9

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det är att vända en fördel till nackdel skulle jag säga. Riktigt bra tracking är viktigt för helhetsupplevelsen. Nog för att Reverb G2 ska ha två extra kameror men kameraorna har svårt att tracka om det inte är tillräckligt ljust. Dessutom har de en begränsad FOV för vissa games.

Jag har haft Rift i 4 år, reverb (G1) sen de kom ungefär och Pimax 8KX ett tag.

Jag kan bara säga att Rift tracking har aldrig failat, Pimax 8KX likaså och Reverb G1 gör det dagligen i vissa lägen trots full anpassad belysning i rummet. Även om reverb G2 blir bättre på det så är det synd att man inte valt en 100%-ig lösning på G2.

Jag tror G2 är bäst just nu, men den reella nackdelen den har är just inside out-tracking som är en kompromiss på bekostnad av att den högst sannolikt inte alltid trackar rätt.

Jag kommer såklart rekommendera G2 till alla som frågar, men det är tråkigt att en så refined produkt ändå måste ha kvar en akilleshäl...

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/64Gb DDR5@6600/RTX5090/ 3x Samsung m2.
Varjo Aero, Reverb G1. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Det är att vända en fördel till nackdel skulle jag säga. Riktigt bra tracking är viktigt för helhetsupplevelsen. Nog för att Reverb G2 ska ha två extra kameror men kameraorna har svårt att tracka om det inte är tillräckligt ljust. Dessutom har de en begränsad FOV för vissa games.

Jag har haft Rift i 4 år, reverb (G1) sen de kom ungefär och Pimax 8KX ett tag.

Jag kan bara säga att Rift tracking har aldrig failat, Pimax 8KX likaså och Reverb G1 gör det dagligen i vissa lägen trots full anpassad belysning i rummet. Även om reverb G2 blir bättre på det så är det synd att man inte valt en 100%-ig lösning på G2.

Jag tror G2 är bäst just nu, men den reella nackdelen den har är just inside out-tracking som är en kompromiss på bekostnad av att den högst sannolikt inte alltid trackar rätt.

Jag kommer såklart rekommendera G2 till alla som frågar, men det är tråkigt att en så refined produkt ändå måste ha kvar en akilleshäl...

En smak sak. Jag har haft outside in tracking och inside out tracking. För mig är inside out en stor fördel. Jag vet att jag tappar precision etc men det är fortfarande en stor fördel för mig. Har haft en hel del problem med outside in tracking och kan inte i nuläget optimera för det. Nu har jag haft en G1 med sämre tracking och den var precis "godkänt" för mig så G2 med bättre tracking bör nå upp till min nivå av godkänt. Testade lite Pavlov på min G1 och trackingen var ok så tror inte G2 är sämre för mig iaf.
Har dock stor respekt för dom som inte håller med. Kanske har man högre krav eller har vant sig vid outside in tracking. Även så allt jag läst om Oculus quest(1/2) med ir är definitivt bättre. WMR behöver definitivt fokusera på spårningen av kontroller för att vara ett alternativ framöver.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070