Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Sådär, då har man 33 månader Game Pass Ultimate för runt 1000 kr istället för 4320kr.

Detta fungerade fortfarande:

#18700948

Visst går detta "hack" endast att använda en gång?

Jag har nämligen kört denna men konverterade endast drygt 18 månader till Ultimate, som nu snart tar slut. Men nu, med den nya konsolen i hand, så skulle jag gärna säkra Game Pass för ytterligare en tid. Vad tror ni i så fall om möjligheten att skapa en ny profil (gamertag), där man kör denna deal igen, men sedan fortsätter man spela på sin gamla profil (jag byter ju ogärna ut den), skulle det funka så att jag ändå kommer åt Game Pass på min profil?

Permalänk
Medlem

Ush Felgiganten. Då har man lärt sig nått 😏

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Jag har en hemma som väntar, något spel du kan rekommendera eller är det bara helhetskänslan?

Helhetskänslan! Har inte hunnit att testa så många spel än

Permalänk

Halloj! Har bokat ett all access på Elgiganten för någon månad sedan. Inte hört något från dem men är det bara kliva in på Elgiganten och plocka med sig en konsol ikväll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drnisse:

Beställde 31/10 Xbox X all access.
Nu finns den att hämta på Elgiganten.
Så jag vet vad jag ska göra ikväll.........

Verkar att det är helt random hos EG vem som får. Bokat All Access 10/10. Får den i December. 😡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lill3skutt:

Halloj! Har bokat ett all access på Elgiganten för någon månad sedan. Inte hört något från dem men är det bara kliva in på Elgiganten och plocka med sig en konsol ikväll?

Börja med att kolla status här;
https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pezmannen:

Förstår jag dig rätt? Du har också förbokat med avbetalning och all access? Och du kunde gå in och hämta ut den idag? Har fått besked om att min är på väg till butik (via chatten) men inte hört något mer

Yes, hade förbokat den 22/9 en XSX med all access via EG, fick ingenting förutom det första "welcome to all access blah blah" mailet I september.

Statusen var bara "hämtas hos elgiganten sickla"
Ingne sms, inget mail om ordern är redo, nada.

Pratade med support 3 ggr, I oktober, förra vecka, och även imorse och alla ggr sa dem bara "wait you'll receive your sms"

Jag blev lite.. Restless och chansade att åka in och fråga direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Visst går detta "hack" endast att använda en gång?

Fungerar flera gånger, så länge ditt Game Pass har löpt ut. Den enda skillnaden är att du får betala fullpris för 1 månad Ultimate.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Skrivet av PhaCe:

Står ”hämtas på Elgiganten xxxxxx” innebär det att den är tillgänglig?😂

Permalänk
Medlem

Vilket blir det första spelet ni tänker lira?

Sitter just nu och installerar Doom 2016 som jag köpte begagnat förra veckan för en hundring.
Trodde att det skulle vara lite mindre än t.ex. Assassin's Creed Odyssey, men den sitter och tuggar igenom 60 gig just nu.

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumanDecoy:

Sweet, jag hämtade ut min tidigare idag, problemet jag har nu är att jag inte lyckas redeema all access utan ger mig endast ett error där den säger försök igen, fungerade det för dig att redeema all access ?

Hmmm.. Tricky, har inte provat än eftersom jag hade precis köpt och aktiverat en 12 månaders prenumeration (köpte live Gold via livekort- > uppgradera till ultimate gamepass 10:- ) innan jag startade upp xboxen.

Medellandet poppar upp att jag har rätt / tillgång till 24 månader gamepass ultimate.. But, because I've already done the upgrade trick I have 12+1 months of gamepass so I probably will wait 1-2 months before I activate the built in subscription. (you can stack only up to 36 months gamepass AFAIK)

Permalänk
Medlem

Asså dum fråga. Jag följde länken för köpa direkt från Microsoft men har inte lyckats. Men hur f*n klickar man sig fram till den på deras hemsida? Lyckas bara hitta dit där man kommer till återförsäljare??

Permalänk
Medlem

Det blev nog ingen idag.
Den var utlovad till butik som idag (S2S Ship to store) 10/11, då det är en Series X med All access.
Enligt EG egna spårningsinformation så ligger den i en terminal för omlastning och har gjort så sedan 6/11.

Så nu får en väl bara ta fram tålamodet och vänta att omlastning sker snarast och utkörning till butik.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lill3skutt:

Står ”hämtas på Elgiganten xxxxxx” innebär det att den är tillgänglig?😂

Det betyder nog ingenting, men har du datum idag så skulle jag åkt dit. Egentligen ska du vänta på SMS/mail som när du beställer annat dock...

Permalänk
Medlem

Har förlikat mig med att jag inte får någon konsol idag, eller kanske ens imorgon.

Så kan börja släppa det fokuset och fokusera på er som har lyckan.

Någon som dammat av lite Modern Warfare och eller Warzone? Vad e bättre än tidigare? Framerates kan jag tänka mig?!

Permalänk
Medlem

Fick precis välja leveransmetod för imorgon hos lokal speditör (annan som tagit över för UPS). Jag får min i morgon då.

Permalänk
Medlem

Till alla som har beställt via EG, gnäll i chatten så drar de av leveranskostnaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Sådär, då har man 33 månader Game Pass Ultimate för runt 1000 kr istället för 4320kr.

Detta fungerade fortfarande:

#18700948

Men då lät du din gällande prenumeration löpa ut? Och sen live och sen köpa Game pass?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Fick precis välja leveransmetod för imorgon hos lokal speditör (annan som tagit över för UPS). Jag får min i morgon då.

Sweet!

Kolla kvittot btw. Står Series S på mitt, så även på en annan i trådens kvitto. Står ju dock Series X online så säkert fine haha. Blir att skriva till dem imorgon dock för säkerhets skull.

Permalänk

Känner mig sinnesslö men hur får man igång Ea Play när man har Gamepass Ultimate? Det ska väl ingå?
Via gamepass på Xboxen så låter den mig inte tanka dem alls, länkar bara till att betala för Ea Play och via Gamepass-appen på telefonen får jag ladda ner dem men allt ger ett felmeddelande likt "något gick fel".

Från Microsofts FAQ: Kommer EA Play att bli tillgängligt för Xbox Game Pass-medlemmar automatiskt?
Vid lanseringen får Xbox Game Pass Ultimate-medlemmar automatiskt rätt till EA Play på konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clarence_s:

Till alla som har beställt via EG, gnäll i chatten så drar de av leveranskostnaden

Vart hittar men deras chatt? Jag kan bara se att man kan kontakta dem via Telefon.

Permalänk
Medlem

Va fan ingen Xbox ikväll då! REEE! Elgiganten har tabbat sig vad är det för mening att förboka om det inte kommer på lanseringsdagen. Ombudet stänger om 5 minuter. Suck. Har ett kollinummer med för Bring men den säger bara att avisering om att paketet är påväg. Aja få försöka ta det lugnt finns de som inte får någon Xbox förräns i december.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

Va fan ingen Xbox ikväll då! REEE! Elgiganten har tabbat sig vad är det för mening att förboka om det inte kommer på lanseringsdagen. Ombudet stänger om 5 minuter. Suck. Har ett kollinummer med för Bring men den säger bara att avisering om att paketet är påväg. Aja få försöka ta det lugnt finns de som inte får någon Xbox förräns i December.

Du inte ensam om det är någon tröst

Permalänk
Medlem
Skrivet av iJonsson:

Vart hittar men deras chatt? Jag kan bara se att man kan kontakta dem via Telefon.

Tror att de kommer dra igång sin chatt(nedstängd nu) imorgon igen så då kan du skriva där Jag skrev ett argt inlägg på deras facebook efter att jag såg att de drog av leveranskostnaden för andra som hade gjort det

Permalänk
Skrivet av KRUSSIDULL:

Va fan ingen Xbox ikväll då! REEE! Elgiganten har tabbat sig vad är det för mening att förboka om det inte kommer på lanseringsdagen. Ombudet stänger om 5 minuter. Suck. Har ett kollinummer med för Bring men den säger bara att avisering om att paketet är påväg. Aja få försöka ta det lugnt finns de som inte får någon Xbox förräns i december.

Samma här. Mitt ombud stänger dock 24 men är nog kört ändå

Hoppas på morgondagen

Permalänk
Skrivet av iJonsson:

Vart hittar men deras chatt? Jag kan bara se att man kan kontakta dem via Telefon.

Det brukar komma upp en blå liten typ pratbubbla nere till höger när man är på deras hemsida. Klicka där för att komma till chatten och skriv sedan typ "prata med kundtjänst" direkt istället för att hamna i en meningslös loop med chattboten, så får du frågan om du vill kontakta en handläggare. Just idag stängde de chatten redan för några timmar sen men prova imorrn. Jag ska ringde och försökte tala om att jag ville ha tillbaka fraktavgiften men den gubben gick inte med han jag pratade med.

Permalänk
Medlem

Förstår de som tycker det är surt när de förbokat flera månader i förväg och sen går det ändå att hämta i butik. Själva hade jag en förbokning på Webhallen som jag lade för flera månader sen, men fick besked förra veckan att jag ändå tidigast kommer få en i December.

Jag hade möjligheten att åka till EG imorse, chansade och där fanns. Ser inte riktigt varför jag snällt skulle hålla kvar i min bokning på Webhallen när de inte kan leverera.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av iJonsson:

Vart hittar men deras chatt? Jag kan bara se att man kan kontakta dem via Telefon.

Testa ringa istället, jag skrev i chatten i morse då ville dom inte dra av fraktkostnaden men sen ringde jag och då gick det på 2 minuter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clarence_s:

Jo vissa försöker alltid 😂