Nintendo retroflörtar med Game & Watch – bärbar spelkonsol och klocka

Permalänk
Medlem

Undrar om det går att koppla in hörlurar i den? Annars är jag nog inte intresserad. Ska kontakta butiken och fråga.

Eftersom jag kan spela mario över konsol när jag är hemma så var tanken att endast använda den när man reser eller åker bort någon stans.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Undrar om det går att koppla in hörlurar i den? Annars är jag nog inte intresserad. Ska kontakta butiken och fråga.

Nej, ingen utgång för externt ljud.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Vilken grej! Har samlat på mig en liten samling gamla Game & Watch spel så naturligtvis måste jag ha detta. Förhandsbeställt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Vilken grej! Har samlat på mig en liten samling gamla Game & Watch spel så naturligtvis måste jag ha detta. Förhandsbeställt.

Jo, detta blir helt grymt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fick mitt från webhallen idag. Väldigt fin känsla i det, fin förpackning.

Har spelat kanske 20 minuter eller så. Funderar på om jag mitt muskelminne är bortskämt av NSMB på DS eller om kontrollerna inte är
100%? Minns inte att jag brukade ha problem
redan på 1-x banorna.

Går att ställa in både volym och ljusstyrka. Endast USB-C kontakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Fick mitt från webhallen idag. Väldigt fin känsla i det, fin förpackning.

Härligt! Min väntar på mig i Japan.

Ang. respons och så... kan det vara så att denna utgåvan är anpassad till NTSC? Jag växte upp med PAL-versionen som går lite mer i slow-motion. På senare tid har jag mest spelat Super Mario Bros. i emulator på 3DS samt i form av Super Mario Bros. 35 (multiplayer) på Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Härligt! Min väntar på mig i Japan.

Ang. respons och så... kan det vara så att denna utgåvan är anpassad till NTSC? Jag växte upp med PAL-versionen som går lite mer i slow-motion. På senare tid har jag mest spelat Super Mario Bros. i emulator på 3DS samt i form av Super Mario Bros. 35 (multiplayer) på Switch.

Så kan det ju vara så klart. Känns som att klockan räknar ner lite snabbare än jag minns.

Jag är ju i och för sig rätt mycket äldre också. Lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Går att ställa in både volym och ljusstyrka. Endast USB-C kontakt.

Undrar om man får ljud ut med USB-C till 3.5” adapter eller USB-C headset.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Undrar om man får ljud ut med USB-C till 3.5” adapter eller USB-C headset.

Har svårt att tro det, men har inte testat.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut ett ex. idag och riktigt kul! Detta trots lite liten skärm och lite liten D-pad (eller så minns man inte hur små G&W var när man var liten).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckas hacka den än? Skulle vara kul och se hur det är uppbyggd. Det är typ en ARM CPU med kör en emulator.

Sorry! Googel hade svaret.

https://www.nintendolife.com/news/2020/11/the_super_mario_gam...