Bästa konsoll för 4-åring.

Permalänk
Medlem

Bästa konsoll för 4-åring.

Behöver julkkappstips på en spelkonsoll till min dotter på 4 år.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SStar:

Behöver julkkappstips på en spelkonsoll till min dotter på 4 år.

Switch med typ paw patrol, disney classics osv. Finns många sådana spel till switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Switch med typ paw patrol, disney classics osv. Finns många sådana spel till switch.

Tack! Ska kika på de.

Edit, ser att det är en handhållen konsoll, tänkte mer något till tv'n.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SStar:

Tack! Ska kika på de.

Edit, ser att det är en handhållen konsoll, tänkte mer något till tv'n.

Nej, switch är stationär för TV, men går att köra handhållet om man önskar. Lite mer tid kunde du nog lagt på att kolla upp det faktiskt, det finns inte ett större antal konsoler att välja på direkt.

https://www.nintendo.se/system/nintendo-switch

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch vinner överlägset när det gäller yngre barn. PS5 och Xbox passar bättre till äldre barn.

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch helt klart.

"Placera Nintendo Switch-konsolen i Nintendo Switch Dock, koppla in HDMI-kabeln i TV:n, nu är du redo att spela spel på din TV."

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Får bäl läsa lite mer då, hehe, tack!

Visa signatur

-Star

Permalänk
Avstängd

Det finns en Switch som bara är handhållen och en som är både-och. Tyvärr är den rent handhållna mycket billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Nej, switch är stationär för TV, men går att köra handhållet om man önskar. Lite mer tid kunde du nog lagt på att kolla upp det faktiskt, det finns inte ett större antal konsoler att välja på direkt.

https://www.nintendo.se/system/nintendo-switch

För att vara lite schysst mot TS så måste jag bara säga att det inte finns en enda bild där de spelar på TV:n med Switch, vare sig på Nintendos egna sida (som du länkade) eller när man googlar Nintendo Switch. Dock står det rätt tydligt

Permalänk
Medlem

Min 7 åring och 4 åring älskar Switch, Lego City, Mariokart och en hel del annat.

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch är perfekt. Finns många spel och kan spelas både bärbart och på TVn.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SStar:

Får bäl läsa lite mer då, hehe, tack!

Nintendo Switch är handhållen och dockningstation för TV.
Nintendo Switch Lite är enbart handhållen.

Det är väl det viktiga, ska du skaffa en så är det vanliga switch 2019 model som är bäst. Den tror jag skulle passa bra, går att använda joycon (de två små kontrollerna som ingår) eller köpa nån tredje part "pro controller" om man är rädd för skada eller en riktig pro controller om man tror hen kan hantera det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Om man kan tänka sig begagnat så är ju nintendo wiiu en riktigt bra konsoll med många bra spel

Permalänk
Medlem

För en fyraåring så skulle jag säga Ipad, finns en hel del måla program och lägga pussel appar och lite andra spel som är väldigt enkelt för de yngre att ta till sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

För en fyraåring så skulle jag säga Ipad, finns en hel del måla program och lägga pussel appar och lite andra spel som är väldigt enkelt för de yngre att ta till sig.

Och få hjärnan sönderbultad med reklam, ständig koll på att denne inte lämnar appen etc...
Aldrig i livet...
Men valfri nintendo konsoll från valfri generation kommer däremot gå super.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Och få hjärnan sönderbultad med reklam, ständig koll på att denne inte lämnar appen etc...
Aldrig i livet...
Men valfri nintendo konsoll från valfri generation kommer däremot gå super.

På android kan man begränsa åtkomsten för de yngre, borde finnas liknande funktion för apples os.

"With Content & Privacy Restrictions in Screen Time, you can block or limit specific apps and features on your child's device. And restrict the settings on your iPhone, iPad, or iPod touch for explicit content, purchases and downloads, and privacy."
https://support.apple.com/en-us/HT201304

Permalänk
Medlem
Skrivet av SStar:

Behöver julkkappstips på en spelkonsoll till min dotter på 4 år.

Nintendo Switcb

Permalänk
Inaktiv

Köpte Nintendo Switch till familjen och dom älskar det! Alla älskar det.

P.S Testa slicka på "spel chipen" dom smakar skit! Till och med dessa har dom tänkt på att barn inte skall suga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

På android kan man begränsa åtkomsten för de yngre, borde finnas liknande funktion för apples os.

"With Content & Privacy Restrictions in Screen Time, you can block or limit specific apps and features on your child's device. And restrict the settings on your iPhone, iPad, or iPod touch for explicit content, purchases and downloads, and privacy."
https://support.apple.com/en-us/HT201304

Jag personligen spyr på iOS och allt va de heter, just pga min gamla Air bara samlar damm och inte stödjer senaste OS eller Appar, en stor glasbricka dvs.
Fortfarande inget kul alternativ, en två åring som bara ser färger och kladda runt och slicka på skärmen - sure då går det.
Fick SNES själv i åldren av 4 och nog ett av dom bästa minnena som finns i mitt liv.
Går inte att säga att MarioRun på mobilen på något alls vis är rättvist emot något Mario spel i konsoll.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

För en fyraåring så skulle jag säga Ipad, finns en hel del måla program och lägga pussel appar och lite andra spel som är väldigt enkelt för de yngre att ta till sig.

En Ipad till barnen med rika föräldrar, en Android-platta till de mindre välbeställda.

Permalänk
Medlem

Switch. Döttrarna gillar den, och den kommer med möjlighet att spela lokalt med en kompis direkt ur lådan.
(Och pappa gillar att ligga och slöspela i sängen.)

Permalänk
Medlem

Håller med om ipad med innehåll från pappasappar.se
Upp till 5-6 år är apparna pedagogiska och bra.

Wii eller wii u med lets dance och enkla spel som kirby och yoshi är också bra, men det mesta finns numera till switch.

Android och allt som man kan installera Windows på kan du köpa om han ovan ger support och installatonshjälp (pihole är bra tillbehör )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Jag personligen spyr på iOS och allt va de heter, just pga min gamla Air bara samlar damm och inte stödjer senaste OS eller Appar, en stor glasbricka dvs.
Fortfarande inget kul alternativ, en två åring som bara ser färger och kladda runt och slicka på skärmen - sure då går det.
Fick SNES själv i åldren av 4 och nog ett av dom bästa minnena som finns i mitt liv.
Går inte att säga att MarioRun på mobilen på något alls vis är rättvist emot något Mario spel i konsoll.

När jag var fyra så byggde jag med klossar. Kommer ärligt inte ihåg vad jag gjorde när jag var så liten. Dock låter det lite avancerat med Mario spel för en fyraåring, men de kanske klarar av de om de får lite hjälp och stöttning av sina föräldrar. Jag har dock inget minne av att jag sett någon 4åring lira konsol spel, mer än att de har provat och tröttnat för att det har varit för svårt. Men det kanske finns lite mer småbarns vänligare spel till Switch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

När jag var fyra så byggde jag med klossar. Kommer ärligt inte ihåg vad jag gjorde när jag var så liten. Dock låter det lite avancerat med Mario spel för en fyraåring, men de kanske klarar av de om de får lite hjälp och stöttning av sina föräldrar. Jag har dock inget minne av att jag sett någon 4åring lira konsol spel, mer än att de har provat och tröttnat för att det har varit för svårt. Men det kanske finns lite mer småbarns vänligare spel till Switch?

Ha två föräldrar som inte kan engelska va intressant, frågade vad Erase betyder i main-menu på Zelda A Link To The Past, dom visste inte, jag började bokstavligen gråta när jag provade mig fram den hårda vägen vad Erase betyder...
Mario är det simplaste, satte mig väldigt fort in i det och ville tillslut knappt lägga ifrån mig det.
Minns ha dödat sista bossen i åldern av 5, och minns ingen större hjälp från föräldrarna för att kartan visade blinkade saker vart man skulle, så man kunde proceeda utan att läsa något. Hitta items var inget "måste" utan man exploderade själv alla grottor och hörn av spelet, t.ex. att få en av medaljongenerna var man tvungen att kasta en sten i en stencirkel, tidigare i spelet har dom använt liknande mönster att "något lurt finns här".
Tycker Zelda och Mario skapar en bra lösningslogik för barn.

Från New Game är inte många spel svåra, men kastar man in ungen rakt in i Värld 4 Bana 6 (eller whatever) så har ju inte ungen lärt sig grunderna.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Alla säger Switch så jag säger Xbox Series S.

1. Trygghetinställning https://www.xbox.com/sv-SE/community/for-everyone/responsible...
2. Finns barn spel som främst är indie spel som även finns på switch men sen finns spel som yngre barn kan spela som Minecraft, Grounded som även äldre barn gillar.
3. Pappa kan använda konsolen när dottern tröttnat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Niivpzi:

Och få hjärnan sönderbultad med reklam, ständig koll på att denne inte lämnar appen etc...
Aldrig i livet...
Men valfri nintendo konsoll från valfri generation kommer däremot gå super.

Guidad åtkomst har funnits länge: https://support.apple.com/sv-se/HT202612

Betalar du för spelen på ipad också lär du slippa reklam där med.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

En Ipad till barnen med rika föräldrar, en Android-platta till de mindre välbeställda.

Jag kan säga att en iPad är en investering i sinnesro - Grabben fick en när vi åkte på semester för 4 år sen - Den är som ny minus spricka i skärmen. Min Nexus 7 höll i 3 år. Skulle vilja påstå att iPad håller längre utan att sega ihop.

Sist jag startade Nexusen var den som sirap. En factory reset senare mådde den ok men farten som var där när den var ny märktes inte av. Nu kanske det blivit bättre men rekommenderar barnfamiljer att köpa en begagnad padda isf.

Permalänk
Hedersmedlem

Switch är definitivt trevlig men jag kan nog också rösta för iPad. Och nej, det är inte bara massor reklam och skit.
Det finns så mkt bra barn-spel nu på iPad. Alla TOCA-spel är perfekta för barnen och uppmuntrar mkt kreativitet. Bara undvik TOCA Band då man drivs till vansinne :). Nu var det några år sedan mina barn (nu 9 och 12) slutade med deras appar men de älskade dom. Min dotter kan fortfarande ibland dra igång Toca Hair eller vad den nu heter. Sago Mini har också massor appar som barnen tycker är kul och uppmuntrar krativitet. Annars finns Pippi, Alfons, babblarna etc som är betalappar men inte kostar mkt.

Mina barn är just nu mest inne i Roblox och Minecraft och bygger och står på. Är mkt facinerad vad de hittar på. Kreativiteten flödar. och Roblox har faktiskt fått min dotter att intressera sig för programmering då hon vill skapa egna spel.

Alla dessa tror jag finns även för Android så att man kan välja Android-platta. Jag kör iPad för det varit smidigt att lägga upp familjestyrningen där så jag kan kräva att de "frågar" om de ska få ett spel + styra lite mer vad de får göra.

Switch är som sagt också bra. Där kan du ju också spela med på t ex de olika LEGO-spelen så du kan hjälpa till. Och LEGO-city kan jag rekommendera. Kan dock vara lite klurigt för en 4-åring med kontrollerna.

Någon nämnde det men en begangnad WiiU är ju också ett bra alternativ. Trots att mina barn har Switch, Xbox etc så när de är på Gotland med sina ksuiner är det oftast WiiU'n som körs med de olika Mario Party spelen och andra liknande "party-spel". Där finn också mkt barnspel

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com