Butiker tjuvstartar Black Friday en månad i förväg

Permalänk

Butiker tjuvstartar Black Friday en månad i förväg

Webhallens tjuvstart på Black Friday:

https://www.webhallen.com/se/campaign/11017-Black-Tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Patetiskt. En månad i förväg.. Ska de inte tjuvstarta mellandagsrean också?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Skrivet av Derix:

Jo den bör komma om en vecka 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Nu slänger vi lite mer bensin på elden, fick just från NetOnNet att de också startar

Tjuvstart 2025

Permalänk
Medlem

Nästa års Black Friday startar nu den 1 december 2025. Ingen vill ju vara sist liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Det är ju bara vanliga erbjudanden där dom garanterar att dom inte kommer bli billigare under Black Friday. Tycker jag är skitbra, då kan jag köpa ett 2-pack eltandborstar nu istället för om en månad.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det är ju bara vanliga erbjudanden där dom garanterar att dom inte kommer bli billigare under Black Friday. Tycker jag är skitbra, då kan jag köpa ett 2-pack eltandborstar nu istället för om en månad.

Blir spännande att se om W*bhallen kan uppfylla detta.... deras track record är inte vackert numera.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bottleofwhine:

Nintendo Switch 2 Mario Kart World spelkonsol

Länk: https://www.clasohlson.com/se/Nintendo-Switch-2-Mario-Kart-Wo...

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14576269

Pris: 5191,20 med rabattkod PDT-3003-ME34-SKLS

Tack för tipset om rabattkod! Jag har redan en Switch 2 men däremot märkte jag att koden fungerade på andra produkter så jag köpte lite annat (Nintendo Switch 2 spel och controller)!

Donkey Kong Bananza, Nintendo Switch 2 (719,20 kr)
Nintendo Switch 2 Pro Controller trådlös kontroll (796 kr)
Mario Kart World, Nintendo Switch 2 (796 kr)
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Nintendo Switch 2 (719,20 kr)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Nintendo Switch 2 (719,20 kr)

Permalänk
Medlem

Vet att inet sa de kommer börja den 14eish för att "alla andra" börjar tidigare och släpper man inte sina erbjudanden så köper folk från andra butiker istället.

Om alla börjar 1 månad tidigare så kommer någon annan butik börja 2 månader tidigare, kommer aldrig ta slut.

Permalänk
Medlem

Kollade in Webhallen Config Pro - R7 på Webhallen då jag tänkte se om den skulle komma ned i pris på BF....

Men de ljuger rakt av, deras lägsta pris de senaste 30 dagarna är EXAKT samma pris som nu och inte det de skriver ut, den "rean" upphörde för ett ett fåtal dagar sedan och erbjöds dessutom 1000:- billigare än så till medlemmar.

När jag kikar så gäller detta samtliga Config-modeller hos Webhallen, det är EXAKT samma "rea" (fast erbjuds inte till medlemmar för en tusing billigare än rean) som precis avslutats på dessa.

@Webhallen något ni kanske har lust att förklara?

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Är det inte rean som är mellan black friday och cyber monday?

Hela BF konceptet är ju så förstört nu sedan ett par år. Men gissar de säljer mer genom ha rea på olika saker i olika veckor istället för allt på en dag. Men BF är ju annars som vilken annan rea, de riktiga klippen som en gång var är långt gångna så förstår inte varför konceptet fortfarande får sådan uppmärksamhet.

Kina tjuvstarta ju tydligen "singles day" (11/11) för att försöka få fart på ekonomin så snart har vi väl BF under hela perioden med vintertid.

Permalänk
Medlem

2027 - Black Year!

Permalänk
Medlem

Inte bara black friday min lokal matbuktik har börja sälja julmust!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus VG34VQL3A
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Nästa års Black Friday startar nu den 1 december 2025. Ingen vill ju vara sist liksom?

Inte direkt konstigt, även Komplett har börjat och alla tre har samma ägare så är ganska självklart..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

"Folk" går på det, därför fungerar det. Bojkotta skiten.

Permalänk
Medlem

Var är nackdelen med att de börjar rean tidigare? Lägre priser större del av året känns som en win, idealt hade det varit rea hela året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Inte direkt konstigt, även Komplett har börjat och alla tre har samma ägare så är ganska självklart..

Jo jag var bara lite ironisk. Vi har på några få år gått från Black Friday till Black Week och nu Black Month. Det står ju inte på innan vi kör Black Year. Det är knappt så att Black Friday 2025 hinner ta slut innan man kickar igång Black Friday 2026.

Men det är väl så med allt. Går man in i en butik idag så består 25% av butiken av dödskallar och zombies och 25% i andra hörnet av tomtar och snögubbar. Blir bara en stor smet av allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Var är nackdelen med att de börjar rean tidigare? Lägre priser större del av året känns som en win, idealt hade det varit rea hela året.

Snarare att rean är så pass dålig för att de drygar ut den.
1/2 dagar med massa 50-75% off eller 60 dagar med 10-25%

Black friday var jö "stora dagen" man kunde gå göra riktiga deals, men inte i närheten längre med vad det var för ca 10 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Ja vi kan ju redan nu sitta o njuta av Lussebullar och Julmust medans vi klickar runt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maceor:

Snarare att rean är så pass dålig för att de drygar ut den.
1/2 dagar med massa 50-75% off eller 60 dagar med 10-25%

Black friday var jö "stora dagen" man kunde gå göra riktiga deals, men inte i närheten längre med vad det var för ca 10 år sedan.

En anledning är att inköpen fördelas över en längre tid och då är det dimensionera servrarna för det än som det var för att alla ska in på en gång och servrarna krashar. Vi som har varit med ett tag kommer nog ihåg att man fick köa in till elgigantens hemsida på BF för att köpa sin TV.