Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Grymt att det går att lösa 👍 men helst vill man att alla komponenterna skall få plats utan att behöva forcera. I mitt bygge kyler jag min 3700x med L12s. Jag har böjt den så att den får plats men kylflänsaena skrapar mot sidpanelen. För mig försvinner lite av elegansen med ett så här fint chassi när det är på det sättet men det går ju att leva med 😊

Jag har lagt förhandsbeställningar på ett Formd t1 chassi och ett 3080 TUF men har egentligen inte bestämt mig ännu det lär ju dröja minst 2 mån innan någon av dem skeppas så det finns gott om tid att ändra sig. Ghosten är ändå finast plus mina sleevade gulblå kablar kommer ju inte göra sig alls i ett Amerikansk chassi 😜

Jo kör själv med samma set-up på L12s (fast fått in en 25mm under den). Jag störde mig mycket i början på skrapmärkena, men iom att det bara är på insidan så har jag faktiskt släppt det nu. För hur ofta tar du av panelen (jag gör det sällan iallafall), o hur ofta visar du andra insidan?!

Edit: Missade FormD, jo jag var sugen också, men jag känner inte att jag har ork/tid/peng att lägga ut för ett till chassi när det jag har är så pass snyggt ändå. Om det blir nytt så blir det något billigt som går att gömma bakom ev extra skärm som jag funderar på att skaffa framöver, så slipper jag se datorn xD

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

Jo kör själv med samma set-up på L12s (fast fått in en 25mm under den). Jag störde mig mycket i början på skrapmärkena, men iom att det bara är på insidan så har jag faktiskt släppt det nu. För hur ofta tar du av panelen (jag gör det sällan iallafall), o hur ofta visar du andra insidan?!

Edit: Missade FormD, jo jag var sugen också, men jag känner inte att jag har ork/tid/peng att lägga ut för ett till chassi när det jag har är så pass snyggt ändå. Om det blir nytt så blir det något billigt som går att gömma bakom ev extra skärm som jag funderar på att skaffa framöver, så slipper jag se datorn xD

Oj fick du in en 25 mm fläkt, det måste vara efter en kraftig moddning. Ingen jag känner är det minsta intresserad av datorer så jag har aldrig visat upp den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

Jag kör ett EVGA 3080 xc3 ultra i mitt Ghost S1 MKIII. Var dock riktigt tight att stänga sidopanelen, men de gick med lite kraft.

Jag skruvade ur skruvarna på shrouden, men tog inte av själva shrouden. Detta för att tillåta lite flex. Den gick in ganska enkelt utan att jag behövde tvinga ner sidopanelen allt för mkt.

Väldigt nöjd än så länge, ska prova att underklocka den under helgen.

Jakten är över!

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av samvetet:

Jag skruvade ur skruvarna på shrouden, men tog inte av själva shrouden. Detta för att tillåta lite flex. Den gick in ganska enkelt utan att jag behövde tvinga ner sidopanelen allt för mkt.

Väldigt nöjd än så länge, ska prova att underklocka den under helgen.

Jakten är över!

Hm.. jag som egentligen bestämt mig för att byta chassi. Har du MII?

Permalänk

Vad tror ni om EVGA gtx 1660 super i louqe? Håller på bli galen vad man ska köpa för grafikkort. Vill inte köpa något allt för dyrt, vill ha något som är tillräckligt bra, inte kräsen med vill samtidigt inte ha fläktar som låter för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Hm.. jag som egentligen bestämt mig för att byta chassi. Har du MII?

MK3 har jag!

Älskar mitt spöke men om jag hade välja om hade jag nog försökt skaffa en formd t1, enbart för att kunna köra med 3 slot kort. 2 slot är dött.

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag satt precis och funderade hur bra 3070 Eagle är? Finns ju inga recensioner att hitta på det kortet. Är det högljutt? Märkligt att partnerkorten ska se så plastiga ut!

Finns ju inte så mycket alternativ just nu till Ghost S1...

Jag är nöjd! Jag har fått kortet grymt tyst och svalt med bättre prestanda än out-of-the-box med en någorlunda ordentlig under-volt. Ska tilläggas då att jag har OC versionen som vad jag kunnat läsa mig till är binnad från Nvidia.

Hade det varit ett Founders Edition hade jag inte haft en tanke på att byta det mot ett RX 6800, enda nackdelen jag hittat hittills på Eagle är att kortet är plastigt och fult...

Men fåfängan får nog ge sig, jag behöver inte den extra prestandan från 6800 till min 1080p Ultrawide, Nvidias ray tracing ger ett mycket större lyft för pengarna mot mitt 1080 Ti. Dessutom tror jag det kommer dyka upp fler intressanta tillämpningar för deras Tensorcores, t.ex.. bakgrundljudsreduceringen funkar grymt bra!

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peccz:

Jag är nöjd! Jag har fått kortet grymt tyst och svalt med bättre prestanda än out-of-the-box med en någorlunda ordentlig under-volt. Ska tilläggas då att jag har OC versionen som vad jag kunnat läsa mig till är binnad från Nvidia.

Hade det varit ett Founders Edition hade jag inte haft en tanke på att byta det mot ett RX 6800, enda nackdelen jag hittat hittills på Eagle är att kortet är plastigt och fult...

Men fåfängan får nog ge sig, jag behöver inte den extra prestandan från 6800 till min 1080p Ultrawide, Nvidias ray tracing ger ett mycket större lyft för pengarna mot mitt 1080 Ti. Dessutom tror jag det kommer dyka upp fler intressanta tillämpningar för deras Tensorcores, t.ex.. bakgrundljudsreduceringen funkar grymt bra!

Tack för bra svar! Är lite märkligt att det inte går hitta en enda recension på 3070 Eagle (finns på 3080) så bra att få lite input. Om det blir en Eagle så blir det nog versionen utan OC då jag ändå kommer undervolta för att få kortet att gå tyst i Ghost S1.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Tack för bra svar! Är lite märkligt att det inte går hitta en enda recension på 3070 Eagle (finns på 3080) så bra att få lite input. Om det blir en Eagle så blir det nog versionen utan OC då jag ändå kommer undervolta för att få kortet att gå tyst i Ghost S1.

Tror OC är minst lika mycket värt sina pengar om man ska undervolta, bättre kretsar går ju snabbare med lägre volttal! Väldigt nöjd med prestandan nu, kortet är sjukt tyst! Och jag har inte hittat taket än...

Unigine Heaven Extreme
Frequency: 1950 MHz
Voltage: 937 mV
GPU temp:72 grader C
GPU Usage: 97%
Core clock: 1950 MHz
Memory clock: 7001 MHz
Power: <85%
Fan speed: <64%

Edit: Har även gjort en custom fan curve för att kortet ska träffa ca 73 grader max vid så lågt varvtal som möjligt. Ser inget syfte med att fläktarna ska gå hårt för att hålla kortet svalare än så, värmeöverföringen mellan kylaren och luften ökar linjärt med dT så ju varmare kort desto effektivare kylning.

Tillägg om custom fan curve
Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

Nytt! Snart!!
Gigabyte X570i Auros pro
Ryzen 7 5800X
EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Black (@KingCobra)
EK-Quantum Vector XC3 waterblock

I min Ghost S1 MKIII

Dags att rensa

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av samvetet:

MK3 har jag!

Älskar mitt spöke men om jag hade välja om hade jag nog försökt skaffa en formd t1, enbart för att kunna köra med 3 slot kort. 2 slot är dött.

Jag är med inne på att byta för att kunna ha fritt val mellan grafikkort (nästan i alla fall). Eller så hoppas jag på att det kommer något nytt från Louqe med plats för 3-slot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag är med inne på att byta för att kunna ha fritt val mellan grafikkort (nästan i alla fall). Eller så hoppas jag på att det kommer något nytt från Louqe med plats för 3-slot.

Tror ni att en till slot skulle göra den "för stor" eller ser för stor ut?
Jag tror inte det.

Påtal om grafikkort, visst har de flesta modellerna av 3070 samt 3080 kommit ut? Och nästa vecka kommer det av 6800 samt 6800xt.

Kanske kan man då göra en lista av dom kort som passar i Ghost S1?

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag är med inne på att byta för att kunna ha fritt val mellan grafikkort (nästan i alla fall). Eller så hoppas jag på att det kommer något nytt från Louqe med plats för 3-slot.

Jag tror att Louqe har antytt att de har nya lösningar i görningen men med tanke på hur lång tid det tog att få ut mk3 tror jag det kommer dröja.

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Hm.. jag som egentligen bestämt mig för att byta chassi. Har du MII?

Är det verkligen någon storlekskillnad mellan MkII och MKIII? Mig veterligen ska det inte vara det.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Är det verkligen någon storlekskillnad mellan MkII och MKIII? Mig veterligen ska det inte vara det.

Nej, men fästet för PCI-E risern är sänkt i mkIII vilket gör att kort med några mm bredare yttermått får plats.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Nej, men fästet för PCI-E risern är sänkt i mkIII vilket gör att kort med några mm bredare yttermått får plats.

Aha trodde att det bara påverkade så att man kunde ha högre grafikkort, inget som påverkade på bredden.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Aha trodde att det bara påverkade så att man kunde ha högre grafikkort, inget som påverkade på bredden.

Beror ju på vilket håll man tittar på kortet...

Men så som kortet sitter i chassit så blir det ju "höjden" som kan vara lite högre, men ligger kortet platt på ett bord eller i något mer standard-chassi så är det "bredd" som kan vara lite bredare.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Aha trodde att det bara påverkade så att man kunde ha högre grafikkort, inget som påverkade på bredden.

Det är rätt. Om man läser på hemsidor om specifikationer så tar de inte hänsyn till sandwich layouten i t.ex. Ghost S1. Så officiellt blir breddmåttet avgörande för höjden i Ghost och höjdmåttet blir avgörande för om det får plats på bredden i Ghost.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Beror ju på vilket håll man tittar på kortet...

Men så som kortet sitter i chassit så blir det ju "höjden" som kan vara lite högre, men ligger kortet platt på ett bord eller i något mer standard-chassi så är det "bredd" som kan vara lite bredare.

Haha så kan det ju vara 😉

Skrivet av kribol01:

Det är rätt. Om man läser på hemsidor om specifikationer så tar de inte hänsyn till sandwich layouten i t.ex. Ghost S1. Så officiellt blir breddmåttet avgörande för höjden i Ghost och höjdmåttet blir avgörande för om det får plats på bredden i Ghost.

Man får hålla koll helt enkelt, "tyvärr" så kör jag på ghost mk2 så får hoppas att 2-slots grafikkort ryms utan problem.
Tack för informationen!

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Haha så kan det ju vara 😉

Man får hålla koll helt enkelt, "tyvärr" så kör jag på ghost mk2 så får hoppas att 2-slots grafikkort ryms utan problem.
Tack för informationen!

2 slots funkar alltid avseende det måttet. 145mm (om jag minns rätt) brett är det du får lusläsa 😉

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Haha så kan det ju vara 😉

Man får hålla koll helt enkelt, "tyvärr" så kör jag på ghost mk2 så får hoppas att 2-slots grafikkort ryms utan problem.
Tack för informationen!

The Ghost S1 has a maximum graphic cards support of:
2.1-Slot: 144 (H) x 45 (W) x 305 (D) mm

MKIII så sänkte de placeringen av PCIE platsen 2.5mm, så antar att 146.5 x 45 x 305 är det som gäller för den då.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Nytt! Snart!!
Gigabyte X570i Auros pro
Ryzen 7 5800X
EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Black (@KingCobra)
EK-Quantum Vector XC3 waterblock
https://i.imgur.com/Bo3a2j8.jpg

I min Ghost S1 MKIII

Dags att rensa
https://i.imgur.com/vmwfLr5.jpg

Nu blir jag så avundsjuk att jag nästan blir sur 😄
Du måste visa hur du fått allt på plats sen 😀

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

2 slots funkar alltid avseende det måttet. 145mm (om jag minns rätt) brett är det du får lusläsa 😉

Då har jag har fått mina siffror, får tacka 😉

Skrivet av Mindfighter:

The Ghost S1 has a maximum graphic cards support of:
2.1-Slot: 144 (H) x 45 (W) x 305 (D) mm

MKIII så sänkte de placeringen av PCIE platsen 2.5mm, så antar att 146.5 x 45 x 305 är det som gäller för den då.

Tack för informationen, det där var väldigt tydligt, då vet jag vad jag har att gå efter! 👍

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Då har jag har fått mina siffror, får tacka 😉

Tack för informationen, det där var väldigt tydligt, då vet jag vad jag har att gå efter! 👍

Jag rekommenderar att välja ett 2.0 slots grafikkort då en del av bredden är för backplate. Det är väldigt tight mot skenan/spåret där sidopaneler glider ner.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Såg att Powercolors nya Red Dragon inte längre har en 2.0 slotskylare... Tråkigt!

https://videocardz.com/newz/powercolor-radeon-rx-6800-red-dra...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Såg att Powercolors nya Red Dragon inte längre har en 2.0 slotskylare... Tråkigt!

https://videocardz.com/newz/powercolor-radeon-rx-6800-red-dra...

Vi får hoppas att det kommer någon rx 6800 xt med höjden max 45mm. Jag skall ha ett xt 6800 tänkte jag.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

Behövde inte plocka bort någonting.
Lite osäker, men jag tror faktiskt inte att ta bort backplaten gör någon skillnad, de är liksom på andra sidan som det är tight.

Skrivet av ryggbiff:

Så att jag är med nu; skulle det gå att tex slipa på, eller klippa i shrouden närmast kontakterna: https://imgur.com/a/tVtoh86

Frågar då mitt Gigabyte Eagle är inlämnad på Webhallen för översyn av fläktar samt strömkontakt och är sugen på att be om ett återköp för att köpa XC3 istället...

En följdfråga, visst har EVGA 3070 XC3 Ultra samma kylarlösning som EVGA 3070 XC3 black?

Såg i en teardown-video(GamerNexus) att fläktarna sitter på kylflänsen och att shroud går att plocka av separat. Kan hjälpa mycket i Ghost då jag tror det är shroud som tar i någonstans. Bättre att skruva av det och slipa modifiera kortet.

Inga problem med att fläktarna tar i?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag rekommenderar att välja ett 2.0 slots grafikkort då en del av bredden är för backplate. Det är väldigt tight mot skenan/spåret där sidopaneler glider ner.

Noterat!

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Jag tänkte sälja min Tophat M och undrar hur många skruvar man fick med? Jag har blandat ihop alla skruvar och har nu en påse med flera skruvar än det verkar behövas. Någon som vet?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jag tänkte sälja min Tophat M och undrar hur många skruvar man fick med? Jag har blandat ihop alla skruvar och har nu en påse med flera skruvar än det verkar behövas. Någon som vet?

8st skruvar, 4x M3x4 button head 4x M3x8 button head

https://myghost.louqe.com/files/User_manual_LQ-GHS102-TH_eng

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3