Permalänk
Medlem

Riktigt surt att varken 3080 eller 6800 xt passar i ghosten. Kommer försöka köpa ett 6800 xt idag och köra det "open air" tills min formd t1 kommer i januari. Känns trist, ett svinbra chassi för övrigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Riktigt surt att varken 3080 eller 6800 xt passar i ghosten. Kommer försöka köpa ett 6800 xt idag och köra det "open air" tills min formd t1 kommer i januari. Känns trist, ett svinbra chassi för övrigt...

Jag kör ett EVGA 3080 xc3 ultra i mitt Ghost S1 MKIII. Var dock riktigt tight att stänga sidopanelen, men de gick med lite kraft.

Permalänk
Medlem

hade chassiet varit 1 cm bredare hade de gått....

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Verkar som jag fick ett RX 6800 tilldelat på Inet!
Nu den stora frågan, blir spöket gladast av ett 3070 Eagle eller RX 6800?? 😅
RX 6800 är snyggare, verkar gå svalare och tystare, har mer oomph, men är märkbart sämre på Ray Tracing. Det är dessutom inte designat med utblås på baksidan så borde gå relativt sett ännu svalare i Ghosten?

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skathinawjo:

Tack för hjälpen, har ni eller någon annan rekommendationer om ett Radeon RX 5700 XT kort som ryms i Ghost S1 MK III?

Jag kör detta https://www.inet.se/produkt/5410378/powercolor-radeon-rx-5700...

Det passar utan problem. Ska dock säga att jag är lite halvnöjd md kortet. Jag har en del coil whine och fläkten har börjat tjuta för mycket för min smak. Kortet var väldigt tyst i början dock, vet inte vad om hänt. Jag är ganska noob på datorer så det är säkert bara jag som schabblat till det Kortet presterar okej sett till priset. Hade jag fått göra om och göra rätt hade jag nog köpt ett Red Dragon med low profile-kabel och kört på det.

Såg Förresten att någon här på Sweclockers säljer ett just nu.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 / Ryzen 5 3600 / Powercolor RX 5700 XT 8GB Dual Fan / MSI B450I Gaming Plus AC / Corsair 16GB DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX / Corsair SFX 600 / Kingston A2000 M.2 500GB

Permalänk
Medlem

Fick två RX 6800 och 3070 Eagle sitter nu och rullar i datorn men går att lämna tillbaka på öppet köp. Vilket ska jag behålla??? 😅
Någon som vill köpa något av dom för inköpspris om jag behåller dom?

Jag gillar Raytracing-prestandan hos 3070, men kortet är plastigt och tråkigt... Tror RX 6800 skulle gå tystare, och mer FPS i dom flesta spel!

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peccz:

Fick två RX 6800 och 3070 Eagle sitter nu och rullar i datorn men går att lämna tillbaka på öppet köp. Vilket ska jag behålla??? 😅

Jag gillar Raytracing-prestandan hos 3070, men kortet är plastigt och tråkigt... Tror RX 6800 skulle gå tystare, och mer FPS i dom flesta spel!

Man hade kunnat tro att du var jag...
Samma case, samma skärm.... och EXAKT samma GPU frågeställning då jag har båda eagle 3070 / eagle OC 3070 / asus 6800 / msi 6800 (Ja spammade beställningar i hopp om att faktiskt få 1 kort)

Jag tror att min summeringen slutade i 3080 > 6800XT > 6800 > 3070
Dock så saknas ju dlss och du tar en rejvtrace hit på cirka 15% genom att välja amd men slår geforce i typ alla andra scenarion.

Men för just den skärmen jag har så känns beslutet som att det är tagit i 6800 fördel (å jag e egentligen en "green team boi")

Mitt bästa scenario skulle vara om jag fick tag i 3080 FE, då jag är för otrygg på EVGA modellen där jag läst 40 olika artiklar som motsäger sig varandra iförhållande till om det passar ghosten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

Jag kör ett EVGA 3080 xc3 ultra i mitt Ghost S1 MKIII. Var dock riktigt tight att stänga sidopanelen, men de gick med lite kraft.

Fasen, frågan är om jag inte skall gå på den GPUn med :X
Ush vad jag velar!
Hur är tempsen med Ghostens sidopanel stängd? Sett att det kortet kan gå riktigt varmt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Bokade precis ett EVGA 3080 Black ed. Ska var samma formfaktor som ultra så bör funka hoppas jag! I värsta fall får backplate'n försvinna och blir det tajt med psu-kontakter så får 3d-skrivaren printa ut ny hållare, likt min evga ftw 1080ti...

I bästa/sämsta fall så ligger jag så långt bak i kön att Ti kommer släppas... xD

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE, Linux |=~-

Permalänk
Medlem

Kom igen nu webhallen! Skicka min 5600x!! Allt annat ligger ju o väntar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Man hade kunnat tro att du var jag...
Samma case, samma skärm.... och EXAKT samma GPU frågeställning då jag har båda eagle 3070 / eagle OC 3070 / asus 6800 / msi 6800 (Ja spammade beställningar i hopp om att faktiskt få 1 kort)

Jag tror att min summeringen slutade i 3080 > 6800XT > 6800 > 3070
Dock så saknas ju dlss och du tar en rejvtrace hit på cirka 15% genom att välja amd men slår geforce i typ alla andra scenarion.

Men för just den skärmen jag har så känns beslutet som att det är tagit i 6800 fördel (å jag e egentligen en "green team boi")

Mitt bästa scenario skulle vara om jag fick tag i 3080 FE, då jag är för otrygg på EVGA modellen där jag läst 40 olika artiklar som motsäger sig varandra iförhållande till om det passar ghosten.

Haha, sjukt! Inte konstigt att det är brist på grafikkort när man är tvungen att köpa minst 3 för att veta att man får ett!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snart ska lägga bilden av min ny hoard!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

https://www.bildtagg.se/file/thumb/27uv070zrictdftngm835dx

Snyggt, men varför köpte du inte L12 Ghost Edition kylaren?

https://www.sweclockers.com/nyhet/29911-noctua-lanserar-lagpr...

https://www.amazon.se/Noctua-NH-L12-Ghost-S1-CPU-kylare/dp/B0...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peccz:

Jag satt precis och funderade hur bra 3070 Eagle är? Finns ju inga recensioner att hitta på det kortet. Är det högljutt? Märkligt att partnerkorten ska se så plastiga ut!

Finns ju inte så mycket alternativ just nu till Ghost S1...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

https://www.bildtagg.se/file/thumb/27uv070zrictdftngm835dx

@KingCobra
Vad ska du göra med glaspanelerna som ligger och väntar? #Nyfiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Fasen, frågan är om jag inte skall gå på den GPUn med :X
Ush vad jag velar!
Hur är tempsen med Ghostens sidopanel stängd? Sett att det kortet kan gå riktigt varmt.

Samma sits! Får mitt XC3 Ultra imorrn. Skulle gissa på att temperaturerna är liknande XC3 Black, runt 80 grader full rulle. FE landa på ca 84 C.

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinklatze:

@KingCobra
Vad ska du göra med glaspanelerna som ligger och väntar? #Nyfiken

Jag funderade på ghost editionkylaren men jag kommer troligtvis köra AIO kylare sen. Köpte denna "så länge".

Glaspanelerna är speglar De skall inte användas till datorn. Men det hade varit coolt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag funderade på ghost editionkylaren men jag kommer troligtvis köra AIO kylare sen. Köpte denna "så länge".

Glaspanelerna är speglar De skall inte användas till datorn. Men det hade varit coolt

Körde en AIO tidigare och skulle testa L12 Ghost Edition "på skoj", den sitter fortfarande kvar.
Kör ECO-mode istället på min propp (så den beter sig som en 65W), men den kyler otroligt bra!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Körde en AIO tidigare och skulle testa L12 Ghost Edition "på skoj", den sitter fortfarande kvar.
Kör ECO-mode istället på min propp (så den beter sig som en 65W), men den kyler otroligt bra!

Får jag fråga vad du har för temps vid idle och load? Jag kommer själv stoppa in en 5900X och pendlar mellan AIO och luft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Jag ska bygga nytt i helgen och precis som du köpte jag L12 Ghost lite "på skoj" Var länge sen jag körde luft och jag är lite små irriterad på pumpljud ibland. Hur mycket prestanda tappar du på att köra i ECO-mode? Jag har en 3800x själv och spelar i 1440p så jag tänker att det kanske inte blir så farligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Både andra i tråden och SweC själva har lyckats få in ett 3080:

https://www.sweclockers.com/test/30620-snabbtitt-louqe-ghost-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Talossi:

Får jag fråga vad du har för temps vid idle och load? Jag kommer själv stoppa in en 5900X och pendlar mellan AIO och luft.

Kör du ECO-mode är det antagligen inga problem på luft. Jag har en Top-Hat med två fläktar som suger ur värmen fån GPU och CPU också. Just nu med lite World-of-Tanks, slösurf o.s.v. ligger den 65-70 grader. Och har man som @KingCobra en 5600x som är en 65W CPU så skulle jag inte ens fundera på AIO.

AIO ger ju absolut mer kylning, men Large Top-Hat är ju den trista biten.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Jag ska bygga nytt i helgen och precis som du köpte jag L12 Ghost lite "på skoj" Var länge sen jag körde luft och jag är lite små irriterad på pumpljud ibland. Hur mycket prestanda tappar du på att köra i ECO-mode? Jag har en 3800x själv och spelar i 1440p så jag tänker att det kanske inte blir så farligt?

Här kan du läsa om prestanda skillnaden, 3900 (utan X) blir ju samma som en 3900X med ECO-mode:
https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-9-3900-review-...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

det enda stället jag hittat att beställa L12 Ghost Edition ifrån är på Ebay från Noctua själva. Anledningen till att jag funderar på AIO är att jag har en liggandes. Behöver bara köpa till MA4 fästet för 150 spänn.
Jag provar med den kylaren jag köpte, jag skall inte överklocka så jag hoppas på att den räcker.
Ja Tophaten hade jag velat klara mig utan..men jag hade tänkt sätta 12 fläktar i toppen för att få bra utblås av värme om jag klarar mig utan AIO.

Jag börjar så här Blir det varmt överväger jag en L12 Ghost Edition om jag vill slippa AIO.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

det enda stället jag hittat att beställa L12 Ghost Edition ifrån är på Ebay från Noctua själva. Anledningen till att jag funderar på AIO är att jag har en liggandes. Behöver bara köpa till MA4 fästet för 150 spänn.
Jag provar med den kylaren jag köpte, jag skall inte överklocka så jag hoppas på att den räcker.
Ja Tophaten hade jag velat klara mig utan..men jag hade tänkt sätta 12 fläktar i toppen för att få bra utblås av värme om jag klarar mig utan AIO.

Jag börjar så här Blir det varmt överväger jag en L12 Ghost Edition om jag vill slippa AIO.

Ja, ingen dålig kylare, den lär räcka till 5600x.

Här finns den i lager om någon annan är intresserad:
https://www.amazon.se/Noctua-NH-L12-Ghost-S1-CPU-kylare/dp/B0...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk

Hej,
sitter o letar efter ett grafikkort 2060-2080 som ska passa i Louqe Ghost. Har tänkt köra ett moderkort B550 eller X570. Har ni några bra tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av return404:

Hej,
sitter o letar efter ett grafikkort 2060-2080 som ska passa i Louqe Ghost. Har tänkt köra ett moderkort B550 eller X570. Har ni några bra tips?

Louqe uppdaterade precis listan med kompatibla kort. https://www.louqe.com/wp-content/uploads/2020/11/Ghost_GPU_co...

Själv kör jag EVGA 2070 super black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

Ja det är nog enda möjligheten som finns just nu, grattis 😊 Tyvärr har jag MKll verkar inte funka med det kortet då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Ja det är nog enda möjligheten som finns just nu, grattis 😊 Tyvärr har jag MKll verkar inte funka med det kortet då..

Läste om en på reddit som hade fått just den o funka i en mk2: https://www.reddit.com/r/Louqe/comments/jvmuun/evga_3080_xc3_... , Men med lite saker i åtanke.. Sitter själv o våndas om jag ska ha kvar mitt black (ha kvar min plats i kön dvs) eller om det är helt kört..

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE, Linux |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

Läste om en på reddit som hade fått just den o funka i en mk2: https://www.reddit.com/r/Louqe/comments/jvmuun/evga_3080_xc3_... , Men med lite saker i åtanke.. Sitter själv o våndas om jag ska ha kvar mitt black (ha kvar min plats i kön dvs) eller om det är helt kört..

Grymt att det går att lösa 👍 men helst vill man att alla komponenterna skall få plats utan att behöva forcera. I mitt bygge kyler jag min 3700x med L12s. Jag har böjt den så att den får plats men kylflänsaena skrapar mot sidpanelen. För mig försvinner lite av elegansen med ett så här fint chassi när det är på det sättet men det går ju att leva med 😊

Jag har lagt förhandsbeställningar på ett Formd t1 chassi och ett 3080 TUF men har egentligen inte bestämt mig ännu det lär ju dröja minst 2 mån innan någon av dem skeppas så det finns gott om tid att ändra sig. Ghosten är ändå finast plus mina sleevade gulblå kablar kommer ju inte göra sig alls i ett Amerikansk chassi 😜