Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Varför verkar det vara endast GOG-spelkoder hos de stora kedjorna som erbjuder digital nedladdning? Mer intresserad av Steam, ju.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Varför verkar det vara endast GOG-spelkoder hos de stora kedjorna som erbjuder digital nedladdning? Mer intresserad av Steam, ju.

Det finns att köpa på Steam. Bara söka Cyberpunk 2077 så kommer det upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Det finns att köpa på Steam. Bara söka Cyberpunk 2077 så kommer det upp

Finns ju en viss prisskillnad dock. €60 är ca en hundralapp mer än 529:-.

@Wifi

GOG är bra dock. Ingen DRM och krav på uppkoppling och liknande trams.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Det finns att köpa på Steam. Bara söka Cyberpunk 2077 så kommer det upp

Som @Novdid sa, man förlorar en hundralapp på det.

Skrivet av Novdid:

Finns ju en viss prisskillnad dock. €60 är ca en hundralapp mer än 529:-.

@Wifi

GOG är bra dock. Ingen DRM och krav på uppkoppling och liknande trams.

Jag gillar GOG, men det är segt med alla launchers. Har majoriteten av mina spel på Steam och det vore skönt att fortsätta så. Men vi får se!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Trombley:

DLSS gör dock jävligt mycket för spelbarheten när vi snackar RT. En av de större nackdelarna med AMD i nuläget känner jag.

De hade gärna fått dubbla antalet RT-kärnor istället för att försöka fulhacka in prestanda med alla tensorkärnor som bara hade legat och skräpat annars. Får hoppas att 4000/ 7000-serien kan driva RT utan uppskalning.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

De hade gärna fått dubbla antalet RT-kärnor istället för att försöka fulhacka in prestanda med alla tensorkärnor som bara hade legat och skräpat annars. Får hoppas att 4000/ 7000-serien kan driva RT utan uppskalning.

Fulhacka och fulhacka. Jag har testat det i Metro Exodus och ser ingen skillnad alls på dlss av/på, så jag ser det absolut inte som något fult trick.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Skrivet av Trombley:

Fulhacka och fulhacka. Jag har testat det i Metro Exodus och ser ingen skillnad alls på dlss av/på, så jag ser det absolut inte som något ful trick.

Nej, det verkar vara många som köper konceptet. Funkar det för dig så är det ju bara att slappna av. Känns lite som att gå runt ån efter vatten bara. Tensorkärnorna som tar upp stor yta måste utnyttjas för något, då blev väl uppskalning plus post process det som lämpade sig bäst. Lite synd dock, de hade ju kunnat välja att gå all in på ett gamingkort som orkade med RT native. Istället sitter man fast med en massa tensorkärnor..

"It is simplistic, but that doesn't make it any less true. DLSS is in some ways a product of Nvidia justifying the inclusion of tensor cores in their mainstream GPUs so that they don't sit idle until some game figures out an actual use for them. That it helps cover for lackluster RT capabilities is a bit of extra icing on the cake.

Sure there's a big market for ML, which is why Nvidia can make a mint on each GA-100 they sell, but that market doesn't intersect with traditional gaming without a contrived solution to a different problem that should have been addressed head on.

Calling it all worthwhile is like the battered wife saying that at least her husband brings her flowers after bouncing her off the walls. If we're going to mix our metaphors everyone would just be better off without something so performance hitting."

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Jaha, såhär på Cyber monday är det inte långt kvar till Cyberpunk nu! Såg att kommit några rea erbjudanden nu också.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Inaktiv

Inte många dagar kvar nu. Ryktena om ännu en försening kanske inte stämmer denna gång. Missade Amazon's erbjudande men 449kr på Komplett var överkomligt.

Permalänk
Medlem

Någon annan konsolspelare här som tycker gatorna/staden ser lite väl folktom ut? Förstår att hårdvaran begränsar,men rdr2, gta 6 klarade det fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkle:

Någon annan konsolspelare här som tycker gatorna/staden ser lite väl folktom ut? Förstår att hårdvaran begränsar,men rdr2, gta 6 klarade det fint.

Gta 6?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

En såndära Tids resenär vettja.

Nä tror inte att det blir försenat den här gången, då jävlar asså ba, semestern är ju bokad ifrån release och frammåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Gta 5 😅

Permalänk

vet någon om det kommer vara nattöppet på någon affär i stockholm? (webhallen/inet etc.)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Skrivet av Finkle:

Någon annan konsolspelare här som tycker gatorna/staden ser lite väl folktom ut? Förstår att hårdvaran begränsar,men rdr2, gta 6 klarade det fint.

Har för mig dem snackar om det i denna intervjun

https://youtu.be/yQls9Ve9UEE

Permalänk

Så var för life-path kommer folket välja? Själv ska jag nog köra på 1. Nomad 2. Street kid 3. Corpo. Fortfarande lite osäker om jag vill köra street kid eller nomad först men lutar mot nomad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Har för mig dem snackar om det i denna intervjun

https://youtu.be/yQls9Ve9UEE

Ja, här (tidsmärke): https://www.youtube.com/watch?v=yQls9Ve9UEE&t=1405s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Så var för life-path kommer folket välja? Själv ska jag nog köra på 1. Nomad 2. Street kid 3. Corpo. Fortfarande lite osäker om jag vill köra street kid eller nomad först men lutar mot nomad

Jag velar mellan street kid och corpo... Men det lär väl bli 3 genomspelningar i vilket fall

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

👍 Spelar de konsol eller pc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Så var för life-path kommer folket välja? Själv ska jag nog köra på 1. Nomad 2. Street kid 3. Corpo. Fortfarande lite osäker om jag vill köra street kid eller nomad först men lutar mot nomad

Tror corpo. Stealth/netrunner typ.
Men alla verkar schyssta 😎🤠

Permalänk
Inaktiv

30% rabatt på officiell Cyberpunk 2077 merchandise om man köpt spelet på GOG: https://eu.gear.cdprojektred.com/game/cyberpunk-2077.html

Ingen rabatt på själva spelet, vilket jag först fick uppfattningen av när jag fick mailet.

" Get the discount for cool posters, t-shirts, and more. If you already pre-ordered Cyberpunk 2077 or you will do so until the end of the pre-order phase, you'll get a 30% discount on official CD PROJEKT RED GEAR online shop.
If you have already pre-ordered Cyberpunk 2077, the discount code can be found in your GOG library on the game’s card. Remember, these discount codes to the CD PROJEKT RED GEAR store will be valid until December 17th, 11 PM UTC. All orders placed by then should be delivered before the Holidays!
The code is applicable only for orders placed in countries of the European Union, as well as the USA and Canada. For more info, check https://support.gog.com/hc/en-us/articles/360010219417?produc... "

Permalänk
Medlem

Jag fick nyss en ping av Klarna appen att det går att betala och postnordappen pingade till att Elgiganten har skickat ut spelet. Ser ut som att de skickade ut Cyberpunk lite för tidigt? (PS4 versionen)

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mistahh:

Jag fick nyss en ping av Klarna appen att det går att betala och postnordappen pingade till att Elgiganten har skickat ut spelet. Ser ut som att de skickade ut Cyberpunk lite för tidigt? (PS4 versionen)

Flera i PS5 ordertråden märkte samma sak igår, första tanken var att PS5or började skickas men verkar vara just spelet. Väldigt tidig leverans, typ en vecka kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Flera i PS5 ordertråden märkte samma sak igår, första tanken var att PS5or började skickas men verkar vara just spelet. Väldigt tidig leverans, typ en vecka kvar.

Läste hypotesen på en annan sida att distributionen till återförsäljare antagligen har pågått sedan spelet gick guld och fortfarande hade 19 nov som release. Kanske kliade i fingrarna på ÅF att få iväg dem och fria upp lager inför julhandlingen.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trombley:

Läste hypotesen på en annan sida att distributionen till återförsäljare antagligen har pågått sedan spelet gick guld och fortfarande hade 19 nov som release. Kanske kliade i fingrarna på ÅF att få iväg dem och fria upp lager inför julhandlingen.

Låter rimligt, spelen trycktes redan när de sköt upp leveransen. Går alltid patcha dag 1, är ju ändå branschstandard.

Inget som hindrar de som får hem spelen att börja spela heller, själv får jag vänta på min PC-utgåva. :/

Witcher 3 fick jag hem någon dag innan lansering, PC versionen. Gick inte använda spelet då själva installera inte blev tillgänglig på lanseringsdagen, all data på skivorna gick fram tills dess inte att använda. Misstänker det blir lika även nu.

Väntan har varit lång men ser faktiskt ut som lanseringen äntligen sker nu. Härligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Låter rimligt, spelen trycktes redan när de sköt upp leveransen. Går alltid patcha dag 1, är ju ändå branschstandard.

Inget som hindrar de som får hem spelen att börja spela heller, själv får jag vänta på min PC-utgåva. :/

Väntan har varit lång men ser faktiskt ut som lanseringen äntligen sker nu. Härligt!

Tycker det är väldigt konstigt att det inte verkar finnas något tidslås för spelet fram till släppdagen.

Ja, 8 år av väntande är snart över. 😅

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkle:

Tror corpo. Stealth/netrunner typ.
Men alla verkar schyssta 😎🤠

Nomad och antagligen solo här. Men vill inte ha någon dum gorilla, undrar om det är en bra idé att bygga en mångsidig karaktär och inte satsa fullt på den typ man valt?!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Finns det någon nackdel med att skaffa spelet via GOG? Förutom att det är dyrare förstås.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Finns det någon nackdel med att skaffa spelet via GOG? Förutom att det är dyrare förstås.

Jag förbokade mitt via GOG igårkväll, köper man via GOG stöttar man CD Project Red, då det är de som utvecklat GOG.
Finns väl inga nackdelar med det, du stöttar CD Project Red lite genom att köpa på GOG.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Nomad och antagligen solo här. Men vill inte ha någon dum gorilla, undrar om det är en bra idé att bygga en mångsidig karaktär och inte satsa fullt på den typ man valt?!

Verksde ju funks hyfsat i witcher 3
Körde någon slags hybridbuild där. Testa sig fram vad som verkar kul etc