Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

absolut inte, ett hån mot TVn, kolla tex Samsungs Q950T/Q900T som går billigt nu.

Blev en Q900T, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maacan123:

Blev en Q900T, tack!

Q950T finns för 7990kr via Benify, rekommenderar den då man får trådlösa surround högtalare.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Hittar inte på Asus hemsida vart de har promotion på deras moderkort, har nämligen köpt ett B550-F.

Asus Promotion sida

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniwonka:

Jag fixade Tidal för någon vecka sedan och jag är inte berättigad detta erbjudande säger den. Hittade denna text "Offer for new users only. Your TIDAL subscription will automatically renew at the standard monthly price when the promotional period ends."... :/

Samma här och inte oväntat.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockeye:

Behöver ett uppgraderingspaket till min uråldriga dator. Moderkortet är kanske 10 år gammalt (Asus B85-PRO GAMER) och cpu'n köpte jag 2015 (Intel i5-4690K).
Är inte så bra på vad som passar till vad, så jag tänkte ifall någon kunde hjälpa mig med det.
Tänkte mig hålla en budget på runt 5000kr.

Denna för 4899 kr kanske? Finns ett billigare paket för 3799 kr med Ryzen 5 3600 och utan kylaren om du vill komma undan ännu billigare. Har själv nästan exakt samma komponenter som dig idag, så jag hoppas på att Ryzen ger en schysst boost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurman:

Tack. Kan man räkna med att 29"+ kommer att gå ner under 4k under veckan?

Har aldrig kollat på 29" ultrawide så vågar inte spekulera i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Q950T finns för 7990kr via Benify, rekommenderar den då man får trådlösa surround högtalare.

Köpte LG SN9YG med bakhögtalare till (LG SPK8-S) till min nya LG CX. Gick på 6000kr något. Normalpris typ 14tkr.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av keybr:

Denna för 4899 kr kanske? Finns ett billigare paket för 3799 kr med Ryzen 5 3600 och utan kylaren om du vill komma undan ännu billigare. Har själv nästan exakt samma komponenter som dig idag, så jag hoppas på att Ryzen ger en schysst boost.

Tack, är det ett bra pris eller ska jag kanske försöka bygga ett eget med black friday rean igång?

Permalänk
Skrivet av Mäki:

Finns knappt några ryzen 5600x så någon brådska med att rea ut dem tror jag inte de har.

Tyvärr är det nog så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockeye:

Tack, är det ett bra pris eller ska jag kanske försöka bygga ett eget med black friday rean igång?

Kika din PM 😊

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Köpte LG SN9YG med bakhögtalare till (LG SPK8-S) till min nya LG CX. Gick på 6000kr något. Normalpris typ 14tkr.

den är dock sämre än Samsungs modeller.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Finns ju även golvare om man önskar det utan krångel. https://www.ljudfokus.se/sv/artiklar/audio-pro-a36-golvhogtal...
Audio Pro A36 som har HDMI-Arc etc.

Ser att dessa ligger ute för 5990 på hemsidan du länkade samt prisjakt. Audio Pro Addon T20 är föregångaren och ligger ute för 2990 - är en dubblering i pris verkligen värt det i detta fall? Har någon som är kunnig på ljud någon åsikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockeye:

Tack, är det ett bra pris eller ska jag kanske försöka bygga ett eget med black friday rean igång?

Japp, du sparar väl några hundralappar kontra om du skulle köpa varje del för sig. Jag inväntar nog fredagen innan jag slår till, erbjudandet gäller trots allt till den 30 november, det kanske kommer bättre erbjudanden tills dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockeye:

Tack, är det ett bra pris eller ska jag kanske försöka bygga ett eget med black friday rean igång?

Bygg eget istället. De säljer för 4899kr vilket är mer om man köper samma komponenter separat (4602kr). Du bör använda snabbare minne med 3-serien. Optimalt 3600Mhz. Men 3200Mhz duger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Citerar mig själv. Fick bekräftesle mail från ASUS "We will review your application as soon as possible. Please note that this process may take up to 20 business days."

Får se då

Har inte fått pengar ännu för min cashback ansökan jag gjorde den 9e Nov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tteodorw:

Ser att dessa ligger ute för 5990 på hemsidan du länkade samt prisjakt. Audio Pro Addon T20 är föregångaren och ligger ute för 2990 - är en dubblering i pris verkligen värt det i detta fall? Har någon som är kunnig på ljud någon åsikt?

Kan bara säga att om de finns för 3000 så är det ett riktigt klipp för T20. Grymt bra ljud för så lite pengar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Letat lite efter sånt, men kunde inte se några bra alternativ på svenska sidan.

Hur blev resultatet? Hur är benen? Stadiga? Högt motorljud?

Det blev riktigt bra för mig, bordet står ganska stabilt även på högsta höjden.

https://imgur.com/a/LmPbCir

Jag kunde inte heller placera bordet optimalt då jag inte hade en borrmaskin för metall för tillfället, borde också ha använt skurvarna som följde med bordet. Ska fixa allt det nästa gång jag flyttar dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Har inte fått pengar ännu för min cashback ansökan jag gjorde den 9e Nov.

Gjorde en ansökan om cashback till ASUS i mitten av september men har ännu inte sett röken av pengarna trots att jag fått meddelande om att cashback är beviljad.

Permalänk
Medlem

Okej, slänge ihop ett paket lite fort. Vad tycker ni om:

AMD Ryzen 7 3700X Processor 2990kr
ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 979kr
Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 1090kr

totalt 5059kr

Har en gammal coolermaster 212 kylare som jag tror passar. Är detta ett bra pris och passar allt tillsammans?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av harno72:

Gjorde en ansökan om cashback till ASUS i mitten av september men har ännu inte sett röken av pengarna trots att jag fått meddelande om att cashback är beviljad.

Ah du ser, kanske lagomt till Midsommar då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hafhaf:

På jakt efter samma och hittade denna också, verkar snarlik:

https://www.amazon.de/-/en/Putorsen%C2%AE-Height-Adjustable-E...

Världsklass, tack att du delar!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockeye:

Okej, slänge ihop ett paket lite fort. Vad tycker ni om:

AMD Ryzen 7 3700X Processor 2990kr
ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 979kr
Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 1090kr

totalt 5059kr

Har en gammal coolermaster 212 kylare som jag tror passar. Är detta ett bra pris och passar allt tillsammans?

Ser ingen anledning att betala 3000 för 3700X när Intel 10600k(f) finns för lite mer än två tusen och testar bättre på benchmarks.
Föreslår

https://www.webhallen.com/se/product/320659-MSI-MAG-Z490-TOMA... (Med cashback och AC Valhalla)

https://www.proshop.se/CPU/Intel-Core-i5-10600KF-Comet-Lake-C...

Men ja, priset för de delarna ser bra ut och delarna ska vara kompatibla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockeye:

Okej, slänge ihop ett paket lite fort. Vad tycker ni om:

AMD Ryzen 7 3700X Processor 2990kr
ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 979kr
Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 1090kr

totalt 5059kr

Har en gammal coolermaster 212 kylare som jag tror passar. Är detta ett bra pris och passar allt tillsammans?

Tips tidigare i tråden, nog mest prisvärda Zen2 just nu: https://www.amazon.se/AMD-Ryzen-3800X-Processor-Svart/dp/B07S...

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

den är dock sämre än Samsungs modeller.

Jo, sant. Marginellt sämre enligt Rtings.com (utan extra bakre högtalare). Men framförallt är den anpassad för en CX om man inte har den på väggen

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Känns som som lg oled55cx inte har sjunkit så mycket som man förväntade sig. Den ligger mycket lägre i danmark och övriga europa.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/15...

Är inte fredag än i och för sig men annars kanske det är värt att åka över till köpenhamn och hämta en.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av landon:

Känns som som lg oled55cx inte har sjunkit så mycket som man förväntade sig. Den ligger mycket lägre i danmark och övriga europa.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/15...

Är inte fredag än i och för sig men annars kanske det är värt att åka över till köpenhamn och hämta en.

så den är 2800 kr billigare i danmark?

Är väl inte omöjligt att kemikalieskatter, avrundning och diverse annat käkar upp den skillnaden

Permalänk
Medlem

Produkt: Väskor, ryggsäckar och friluftsutrustning
Länk: https://www.addnature.com/outlet/utrustning/?srule=discount-h...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: -
Pris: -

Permalänk
Medlem
Skrivet av landon:

Känns som som lg oled55cx inte har sjunkit så mycket som man förväntade sig. Den ligger mycket lägre i danmark och övriga europa.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/15...

Är inte fredag än i och för sig men annars kanske det är värt att åka över till köpenhamn och hämta en.

Finns ju Ullared bussar från typ Sthlm.. Vem styr en Sweclockers buss över till Danmark varje black friday för fyndkalas?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1