Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Kolla så du får ut 4:2:2 bara. Och inte 4:2:0 som min gör. Så drog PS5 till tvn i stället.

Hur i hela friden kollar jag det och vad är det? 😂

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Hur i hela friden kollar jag det och vad är det? 😂

Inställningar - skärm och video - information om video.

Längst upp står det färgformat. Vad står det hos dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Inställningar - skärm och video - information om video.

Längst upp står det färgformat. Vad står det hos dig?

Ska se om jag kommer ihåg att kolla ikväll. Ännu inte fått soundbaren heller så

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

En kompis vill verkligen få tag på en PS5 till sin son, och är villig att köpa andrahand på typ Tradera.. men vill såklart betala så lite som möjligt. Tror ni priserna går ner om han väntar en vecka eller två och köper via Tradera då än om han köper nu? De går på runt 9K nu på Tradera

Permalänk
Skrivet av fring:

Hur resonerar ni kring ps now vs ps plus

är plus mer riktat mot onlinespel men då ingår det nått spel i månaden, stämmer det?

PS Plus är den tjänst som man har för att kunna spela online på PS4/PS5. Man får 1 gratis PS5 spel och 2 PS4 spel varje månad som du får behålla så länge som du är medlem i PS Plus.

PS Now är lite mer som Xbox Game Pass eller typ Netflix. Där du kan streama över 700 spel. Där ingår PS2, PS3 och PS4 spel. PS4 spel ska nu dessutom gå att ladda ner så att man inte behöver streama de längre. Det är inte direkt några nya spel som släpps på PS Now, som det görs med Xbox Game Pass. Men det finns en del lite äldre AAA spel så som Killzone Shadowfall eller Uncharted Lost Legacy.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk

Hej!

En fråga till er som inte kör med Sonys hörlurar på PS 5.

Kan man ändra chatt och spelljudet på samma sätt som sony lurarna? På Ps 4 "går" det ju att man kan ändra i menyn men det blir ju knappt någon skillnad förutom om man kör med Sonys egna. Då kan man ju mer eller mindre bara köra på antingen chatt eller spelljud med hjälp av knapparna.

Är sugen på ett par Pulse men kan tänka mig köra någonting annat om det går att ändra ljudet som på Sonys lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaHouseCat:

En kompis vill verkligen få tag på en PS5 till sin son, och är villig att köpa andrahand på typ Tradera.. men vill såklart betala så lite som möjligt. Tror ni priserna går ner om han väntar en vecka eller två och köper via Tradera då än om han köper nu? De går på runt 9K nu på Tradera

Tveksamt. Det är så svårt att få tag i butik så inför jul håller troligtvis de priserna i sig.

Tror jag.

Permalänk
Medlem

Kör ni med eller utan foten på ps5? Mycket snyggare utan tycker jag och ser inte ut som att det är ventilation under den, eller?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaHouseCat:

En kompis vill verkligen få tag på en PS5 till sin son, och är villig att köpa andrahand på typ Tradera.. men vill såklart betala så lite som möjligt. Tror ni priserna går ner om han väntar en vecka eller två och köper via Tradera då än om han köper nu? De går på runt 9K nu på Tradera

Min chansning är att priserna inte kommer gå ner. Jag tror allt som ligger under en viss punkt (vilket kanske är 9k~ nu) kommer köpas snabbt fram till jul.

Det är nog många som inte vill missa hela vintern och kommer vara redo att lägga 9-10k för att säkra en nu. Istället för att då kanske få en i mars eller ännu senare.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Kör ni med eller utan foten på ps5? Mycket snyggare utan tycker jag och ser inte ut som att det är ventilation under den, eller?

Du stryper lite av ventilationen samt att den lätt rör på sig om du har den vertikalt utan fot.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Du stryper lite av ventilationen samt att den lätt rör på sig om du har den vertikalt utan fot.

Va, rör den sig? Pga läsaren eller? Har inte dett detta nånstans...

Permalänk
Medlem
Skrivet av majep:

Va, rör den sig? Pga läsaren eller? Har inte dett detta nånstans...

Puttar du till tvbänken lite eller har sladden i när du spelar kan du lätt välta den då den är ganska hal under, men enheten i sig rör sig inte.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narta:

Har gjort samma sak med mina köp på PSN.

Med 30% avdrag på det redan rabatterade priset på PSN's reapriser så blev det 295kr för Last of us part 2, Nhl21 288kr osv.

Är det inte 20% via Benify?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Är det inte 20% via Benify?

30% på 500 kronor.

https://partner.getgifted.com/se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Ah! Stort tack!

Permalänk

Fick min idag från Netonnet! Inte hunnit packa upp den ännu, men det blir inte svårt. Den var knappt förpackad. Jag är inte så jättepetig, men det är lite störigt att lådan är lite sönder för de inte ens kunde sätta kartong runt hela lådan.

Permalänk
Skrivet av Nutella23:

Fick min idag från Netonnet! Inte hunnit packa upp den ännu, men det blir inte svårt. Den var knappt förpackad. Jag är inte så jättepetig, men det är lite störigt att lådan är lite sönder för de inte ens kunde sätta kartong runt hela lådan.

Exakt samma för mig. Noterade också några tilltryckta hörn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Tack för tipset! mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Är det inte 20% via Benify?

Direktlänk till erbjudandet: https://www.loadcoj.com/products/playstation-wallet-500?link=...

Har köpt tre presentkort och fått varje kod direkt efter betalning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutella23:

Fick min idag från Netonnet! Inte hunnit packa upp den ännu, men det blir inte svårt. Den var knappt förpackad. Jag är inte så jättepetig, men det är lite störigt att lådan är lite sönder för de inte ens kunde sätta kartong runt hela lådan.

Ja dom har ju bara virat papp runt lådan i princip. Man ser ju Sony-loggan utifrån på ena hörnet. Tur att ingen snodde den...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Tack för tipset.
Kan man spara dom i appen?
Jag fick ett meddelande om jag inte kunde överföra mer till PSN.

Permalänk
Skrivet av Mono:

Verkar inte finnas någon samlingssida tyvärr. Väldigt bökigt att hitta reor på PS5:an. :/

Edit: Nu verkar det finnas en samlingssida för BF.

Var hitta du den hittar fortfarande ingenting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Ja dom har ju bara virat papp runt lådan i princip. Man ser ju Sony-loggan utifrån på ena hörnet. Tur att ingen snodde den...

Det är ändå mer än vad power.se gjorde, dom satte fraktsedel direkt på PS5 kartongen och skickade. Kartongen var som tur helt oskadd och oöppnad

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Nån som vet hur många man kan köpa och använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Inställningar - skärm och video - information om video.

Längst upp står det färgformat. Vad står det hos dig?

YUV422

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostie:

Det är ändå mer än vad power.se gjorde, dom satte fraktsedel direkt på PS5 kartongen och skickade. Kartongen var som tur helt oskadd och oöppnad

Riktigt illa att skicka det så. Hur fan tänker dom.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

Tack för tipset! mvh

Skrivet av Sparv1s:

Nån som vet hur många man kan köpa och använda?

Jag undrar samma.

Hur många kan man använda?
Är det legit? Hur får man koden?

Permalänk
Skrivet av padinni:

Jag undrar samma.

Hur många kan man använda?
Är det legit? Hur får man koden?

Jag har köpt fyra stycken hittills och laddat på via mitt PS4, inga problem. Koden får du i sms direkt efter att det betalats och sedan löses den in i deras egna app där du ser koden som du fyller på ditt PS-konto med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Bra då har du högsta färg spektra som hdmi 2.0 tillåter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubernice:

Tack för tipset.
Kan man spara dom i appen?
Jag fick ett meddelande om jag inte kunde överföra mer till PSN.

Hur mycket laddade du på med egentligen :p?!