Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag förbokade mitt via GOG igårkväll, köper man via GOG stöttar man CD Project Red, då det är de som utvecklat GOG.
Finns väl inga nackdelar med det, du stöttar CD Project Red lite genom att köpa på GOG.

Som jag fattat det som är det CD projekt som äger GOG. Så istället för att steam tar 30% av priset på steam, så får CD projekt mer eller mindre hela summan när du köper via GOG. Jag köper nog via GOG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Tycker det är väldigt konstigt att det inte verkar finnas något tidslås för spelet fram till släppdagen.

Ja, 8 år av väntande är snart över. 😅

Galet lång tid. Folk som var små barn när de teasade spelet första gången är myndiga nu.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trombley:

Tycker det är väldigt konstigt att det inte verkar finnas något tidslås för spelet fram till släppdagen.

Ja, 8 år av väntande är snart över. 😅

Faktiskt, nu får CDPR problemet med att ännu fler kan läcka spelet.

Skrivet av Näbbdjuret:

Finns det någon nackdel med att skaffa spelet via GOG? Förutom att det är dyrare förstås.

Enda nackdelen är väl för de som _måste_ ha spelet på Steam med allt vad det innebär. Några riktiga nackdelar finns inte, spelet på GOG är så som spelet ska vara, i och med att CDPR äger just GOG.

Skrivet av Nioreh83:

Galet lång tid. Folk som var små barn när de teasade spelet första gången är myndiga nu.

Witcher 3 både kom och gick under dessa åren. Lite oklart när Witcher 3 utannonserades, E3 2013 verkar det vara men lite osäker. Galet lång tid, men förhoppningsvis blir det så bra som man hoppas på också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thesqa:

Som jag fattat det som är det CD projekt som äger GOG. Så istället för att steam tar 30% av priset på steam, så får CD projekt mer eller mindre hela summan när du köper via GOG. Jag köper nog via GOG.

Precis så. De är därför man betalar några extra kronor, men det går till utvecklarna

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Precis så. De är därför man betalar några extra kronor, men det går till utvecklarna

Värt varenda krona.

Permalänk
Skrivet av Yamato:

Nomad och antagligen solo här. Men vill inte ha någon dum gorilla, undrar om det är en bra idé att bygga en mångsidig karaktär och inte satsa fullt på den typ man valt?!

Som jag förstår det är en stor del av spelet att man kan mixa och matcha lite som man själv vill. De har inga riktigta fasta klasser så att säga. Man väljer lite själv ens egna playstyle

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Finns det någon nackdel med att skaffa spelet via GOG? Förutom att det är dyrare förstås.

Jag förbokade via webbhallen.. Tror man får lite extra grejer om man köper via ÅF. Dvs en karta av night city, en lore bok och lite annat gott. Köper man via GOG får man endast digitala grejor och missar alla fysiska goodies

Rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Jag förbokade via webbhallen.. Tror man får lite extra grejer om man köper via ÅF. Dvs en karta av night city, en lore bok och lite annat gott. Köper man via GOG får man endast digitala grejor och missar alla fysiska goodies

Rätta mig om jag har fel

Helt rätt! Men för oss som inte bryr oss om fysiska saker, så är digital upplaga perfekt!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Köpte det på steam några dagar sen, är sjukt hypad på detta spelet, sitter med ett 3090 kort, så är gött redo nu
Fast - känns som en evighet ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Köpte det på steam några dagar sen, är sjukt hypad på detta spelet, sitter med ett 3090 kort, så är gött redo nu
Fast - känns som en evighet ändå.

Misstänker väl att någon fiffig person kommer på hur man kan spela tidigt även på PC när det väl ligger pre-loadat. Tror man kan ladda ner det på måndag till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurkoman:

Misstänker väl att någon fiffig person kommer på hur man kan spela tidigt även på PC när det väl ligger pre-loadat. Tror man kan ladda ner det på måndag till PC.

Filerna på Steam är krypterade, så jag tvivlar på att folk kommer lyckas knäcka det på ett par dagar.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Får skylla på att jag är korkad:

Men spelet släpps 01:00 svensk tid på torsdagen eller? dvs natten onsdag till torsdag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trombley:

Filerna på Steam är krypterade, så jag tvivlar på att folk kommer lyckas knäcka det på ett par dagar.

GOG versionen hamnar nog direkt online när spelet väl släpps

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Blir på via Steam. Orkar inte ha ytterligare en spelklient, och smidigt när allt är på samma ställe.
Men detta måste vara det dyraste PC spel jag någonsin kommer att köpa. 615-630kr !!
Och bara singleplayer. Sjukt ändå, och JA det är säkert värt det med alla timmar man kan få. Fortfarande dyrt. Hade förväntat mig 500kr iafall

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Blir på via Steam. Orkar inte ha ytterligare en spelklient, och smidigt när allt är på samma ställe.
Sen visst att steam tar 30% av köpet är väl lite surt för CDPR, men det är ju inte riktigt mitt problem som konsument att behöva bry mig om jag inte vill. Måste ju ta det smidigaste plattformen for mig.

Man kan lägga till "icke Steam-spel" som genväg i Steam, så de syns där med.

Om det kan underlätta för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

GOG versionen hamnar nog direkt online när spelet väl släpps

Jo, men min poäng var att PC-versionen antagligen inte kommer att gå att spela före release.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Webhallen är allt för goa! 😂

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trombley:

Jo, men min poäng var att PC-versionen antagligen inte kommer att gå att spela före release.

Japp, läste i mer kontext efteråt.
___
Köpte genom inet

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

719kr via XSX wtf. Varför är det mer än 100 kronor dyrare än "vanliga"

Permalänk
Medlem

Ni som köpte på Amazon.se, fick ni också Mail om att leveransen är försenat? Har inget preliminärt datum längre. Både jag och en kompis som köpte när det kostade 271 kr fick det mailet. Får väl se om de blir inställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

https://www.youtube.com/watch?v=P99qJGrPNLs&oref=https%3A%2F%...

Otroligt snygg video!
Lär knappast släppas i närtid, men under tiden kan man trösta sig med Witcher 3 och senare Fallout 4, life is god.

Du visste inte hur rätt du hade. Snart så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ni som köpte på Amazon.se, fick ni också Mail om att leveransen är försenat? Har inget preliminärt datum längre. Både jag och en kompis som köpte när det kostade 271 kr fick det mailet. Får väl se om de blir inställt.

Inställt kan det ju inte bli. Fick samma mail.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Då har en också hoppat på tåget. 473 spänn med betalavgifter på GOG genom tredje part. Kan bli spännande detta, är sjukskriven just nu till nästnästa torsdag minst. Har man nåt att göra Var i valet och kvalet att köpa det på Xboxen istället, hoppas mitt 5600 XT drar runt det vettigt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HinFoo:

719kr via XSX wtf. Varför är det mer än 100 kronor dyrare än "vanliga"

Köp det till Xbox från Elgiganten för 499 istället, samma version som får uppgraderingen om några månader.

Eller svenska Amazon om man 'litar' på dom, samma pris där-

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Finns det någon nackdel med att skaffa spelet via GOG? Förutom att det är dyrare förstås.

Finns endast fördelar men GOG versionen. Först det första äger du faktiskt spelet du köpt (till skillnad från Steam där du egentligen bara köper rätten att spela ett spel) + att det är DRM fritt + att det inte kräver att du är online för att spela + att det inte kräver en spelklient.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Inställt kan det ju inte bli. Fick samma mail.

Nja, alla ordrar som inte skickats kan väl ställas in, Amazon har nog dock råd att ta smällen så tror det är lugnt. Konstigt mail dock, de kommer väl in för sent till lagret eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nja, alla ordrar som inte skickats kan väl ställas in, Amazon har nog dock råd att ta smällen så tror det är lugnt. Konstigt mail dock, de kommer väl in för sent till lagret eller nåt.

De kan ju inte ställas in. De skickas med senare leverans. Det är ju ingen produkt som tar slut

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

De kan ju inte ställas in. De skickas med senare leverans. Det är ju ingen produkt som tar slut

Tänkte mest på att jag köpte det för 271 kr, då kanske de hänvisar till att priset var felaktigt och sen ställer in. Men isåfall hade de väl ställt in den vid detta laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tänkte mest på att jag köpte det för 271 kr, då kanske de hänvisar till att priset var felaktigt och sen ställer in. Men isåfall hade de väl ställt in den vid detta laget.

Det är ju ingen direkt superdeal. De har ju redan levererat till det priset garanterat inte felsatt pris. Tar inte månader för dem att uppfatta att de satt fel priser

Att de sålt slut på det lager de hade är ju inte förvånande för ett så pass hypat lir. Jag har inte bråttom dock bör gå hyfsat fort få in det på lager

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Blir på via Steam. Orkar inte ha ytterligare en spelklient, och smidigt när allt är på samma ställe.
Men detta måste vara det dyraste PC spel jag någonsin kommer att köpa. 615-630kr !!
Och bara singleplayer. Sjukt ändå, och JA det är säkert värt det med alla timmar man kan få. Fortfarande dyrt. Hade förväntat mig 500kr iafall

https://www.webhallen.com/se/product/155674-Cyberpunk-2077

529:-

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME