Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Snyggt. Tack för tipset
Misstänker att detta är bara en digital kod ändå, så klart man ska slippa steams ocker-priser

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Avstängd

"OBS: Spelkoden aktiveras på https://www.gog.com/"
Jag tog från Inet, sparar en hundring i jämförelse med Steam. Är nog gog det med, men det är OK.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Blir på via Steam. Orkar inte ha ytterligare en spelklient, och smidigt när allt är på samma ställe.
Men detta måste vara det dyraste PC spel jag någonsin kommer att köpa. 615-630kr !!
Och bara singleplayer. Sjukt ändå, och JA det är säkert värt det med alla timmar man kan få. Fortfarande dyrt. Hade förväntat mig 500kr iafall

Fast GOG löser ju det problemet också.
Kör du GOG så importerar den alla spel från Steam/Epic och alla andra tusen launchers man måste använda.

Så kör du gog får du bara en launcher (Du måste givetvis ha de andra installerade, men du behöver inte leta reda på rätt launcher), likt som Steam var i början.
https://www.gog.com/galaxy Scrolla ned en bit så kan du läsa om det.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Ni är lyckligt lottade angående pris. Hur kan digitala spel på PSN kosta mer än fysiska kopior? 749 kr betalade jag för Cyberpunk... Har bara den digitala versionen så har inte så mycket till val.

Permalänk
Samsung Sverige

Jag har varit lite delad kring spelet. Från superpeppad på storyn och CD Projekt Red till att bli lite tveksam genom de trailers och det material som kommit ut. Jag får lite mer känslan av ett coolt spel där man kan köra bil och göra saker, än en verkligt djuplodande resa in i spelets värld. Men, jag har förbeställt och kommer självklart att testa. Förhoppningsvis är det allt jag önskar och lite till.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Ni är lyckligt lottade angående pris. Hur kan digitala spel på PSN kosta mer än fysiska kopior? 749 kr betalade jag för Cyberpunk... Har bara den digitala versionen så har inte så mycket till val.

Konsollen har mycket bra hårdvara som vi PC ägare annars får betala dyrt för, din konsoll är delvis finansierat av att du betalar för dyrare spel.

Permalänk
Medlem

Fast koden på Webhallen och Inet är väl för fysiska PC boxar, inte digital version. Jag tror inte man får en kod att använda direkt utan måste hämta boxen eller få den på postorder.

Permalänk
Medlem

Jag har varit så sjuuukt peppad på CP2077 länge nu. Senaste året har jag dock bara spelat spel i VR och nu med Quest 2 som funkar så bra trådlöst. Jag spelade ett "pannkaksspel" (spel på vanlig platt skärm) i helgen för första gången på två månader och det var såååå livlöst och tråkigt. Jag är rädd nu att jag inte kommer kunna njuta av CP2077 nu just på grund av detta. Hoppas det kommer till VR på sikt även om de sagt att så inte är planen just nu

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Fulci:

Fast koden på Webhallen och Inet är väl för fysiska PC boxar, inte digital version. Jag tror inte man får en kod att använda direkt utan måste hämta boxen eller få den på postorder.

Ja, det står ju "Case with game code and soundtrack CDs", så det låter ju rimligt. Kanske bättre att köpa via GOG direkt om man vill köra på launchdagen?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad efter spelet men blir tyvärr o vänta tills man får hem sitt 3080 så man får avnjuta spelet till fullo

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Konsollen har mycket bra hårdvara som vi PC ägare annars får betala dyrt för, din konsoll är delvis finansierat av att du betalar för dyrare spel.

Poängen är snarare hur märkligt det är att en digital version av ett spel kostar drygt 250 kr mer än vad en fysisk kopia gör. Borde kosta betydligt mer att trycka omslag, fodral och frakta runt fysiska kopior än serverkostnader.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maiooo:

Poängen är snarare hur märkligt det är att en digital version av ett spel kostar drygt 250 kr mer än vad en fysisk kopia gör. Borde kosta betydligt mer att trycka omslag, fodral och frakta runt fysiska kopior än serverkostnader.

Brukar påstås att branschen tillåter ett lägre pris för att inte bruka med butikshandeln. Ett påstående jag själv inte sett något riktigt grävande i.

Digital produkt är som du skriver billigare än alla extra mellanhänder för fysiska produkter. Rimligtvis borde spelutgivaren/utvecklaren tjäna mindre på fysiska exemplar än digitala.

Permalänk
Medlem

Från och med idag klockan 12 (CET, mitt på dagen), så ska det tydligen gå att pre-loada spelet från GOG i alla fall. Värt att betänka är dock att det ryktas om en 40gb day one patch, detta dock till PS4 och Xbox One, så förhoppningsvis inte lika stor till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Blir på via Steam. Orkar inte ha ytterligare en spelklient, och smidigt när allt är på samma ställe.
Men detta måste vara det dyraste PC spel jag någonsin kommer att köpa. 615-630kr !!
Och bara singleplayer. Sjukt ändå, och JA det är säkert värt det med alla timmar man kan få. Fortfarande dyrt. Hade förväntat mig 500kr iafall

Inget personligt påhopp, men jag tycker då helt tvärtom. Med tanke på att spelet innehåller ~175h spelande, så är det extremt prisvärt! Många forskare menar att tv- och datorspel är extremt billiga idag.

Om du går på bio får du inte i närheten så mycket underhållning för dina pengar som för datorspel. Jag har inga problem att lägga 600-700 för att AAA-spel!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Från och med idag klockan 12 (CET, mitt på dagen), så ska det tydligen gå att pre-loada spelet från GOG i alla fall. Värt att betänka är dock att det ryktas om en 40gb day one patch, detta dock till PS4 och Xbox One, så förhoppningsvis inte lika stor till PC.

Kl 17 för Steam.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

🙂

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Inget personligt påhopp, men jag tycker då helt tvärtom. Med tanke på att spelet innehåller ~175h spelande, så är det extremt prisvärt! Många forskare menar att tv- och datorspel är extremt billiga idag.

Om du går på bio får du inte i närheten så mycket underhållning för dina pengar som för datorspel. Jag har inga problem att lägga 600-700 för att AAA-spel!

Jo jag räknade på det idag och ja det blir väldigt billig underhållning per timme om man spelar mycket helt klart
Var väl mest tagen över att jag aldrig sett ett PC spel i standard utgåva kosta så mycket.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Var hur köpte du det?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Var hur köpte du det?

Köpte det när det tipsade om det i forumet.
Vet inte om Amazon.se körde något erbjudande eller om det såldes billigare än tänkt men ruskigt bra pris.

Hoppas spelet kommer i närheten av förväntningarna 😃

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Köpte det när det tipsade om det i forumet.
Vet inte om Amazon.se körde något erbjudande eller om det såldes billigare än tänkt men ruskigt bra pris.

Hoppas spelet kommer i närheten av förväntningarna 😃

Aha så då är erbjudandet inte kvar antar jag?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Aha så då är erbjudandet inte kvar antar jag?

Verkar inte som det. Amazon.se tar 529:- för det nu.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

För er andra som förbeställt via webhallen. Har ni hört något om när det skickas? Det släpps ju nu på torsdag och jag har ännu inte fått någon slaggs bekräftelse att det har packats/skickats nått... Vill gärna spela på release så börjar bli lite orolig😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

För er andra som förbeställt via webhallen. Har ni hört något om när det skickas? Det släpps ju nu på torsdag och jag har ännu inte fått någon slaggs bekräftelse att det har packats/skickats nått... Vill gärna spela på release så börjar bli lite orolig😬

Om allt går som det ska kommer det väl med posten på Torsdag. Webbhallen verkar ha haft lite bekymmer med sitt lager. Försökte beställa en telefon och lagret låg typ 1 vecka back eller något..

Permalänk
Inaktiv

Ser att både mitt Cyberpunk 2077 samt vattenkokare (behövde nå fraktfritt, fastnade för denna under BF) finns i lager och ligger som reserverade hos Komplett. Kanske blir av nu, äntligen, denna vecka.

Dessvärre får mitt 1080Ti duga första genomspelningen. Tanken var ett 3080 men gav upp den tanken för längesedan, inväntar Super eller 4000-serien som det ser ut nu.

Med tanke på att jag fick leveransinfo för min halvt oplanerade PS5 nu på förmiddagen så är det ändå Cyberpunk 2077 som är veckans höjdpunkt. Blir eventuellt att ta ledigt på fredag om det ser lugnt ut på jobbet. Fullt upp innan jul så jobb går förstås före nöje. Men... vi får se.

Permalänk
Medlem

Fråga till @webhallen . Kanske ni, om ni får hem i tid, kan skicka ut så man har det på onsdagen den 9 då liret kommer "öppnas" natten mot torsdag? (Om det frågats i tråden redan så, ursäkta!)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Har vi någon här som beställt spelet via Amazon för 529kr? Undrar om de som betalat fullpris får leverans vid release medan oss som fått det till "kampanjpris" får vänta ett tag för att straffa oss

/M

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

Dessvärre får mitt 1080Ti duga första genomspelningen. Tanken var ett 3080 men gav upp den tanken för längesedan, inväntar Super eller 4000-serien som det ser ut nu.

Gör som jag, upprepa frasen ”1080ti räcker fortfarande” ungefär 1000ggr om dagen. Till sist tror jag på det....hoppas jag 😩

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Gör som jag, upprepa frasen ”1080ti räcker fortfarande” ungefär 1000ggr om dagen. Till sist tror jag på det....hoppas jag 😩

Här liras på 1070. Går fortfarande

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Har vi någon här som beställt spelet via Amazon för 529kr? Undrar om de som betalat fullpris får leverans vid release medan oss som fått det till "kampanjpris" får vänta ett tag för att straffa oss

/M

Absolut. Det är samma som med 3080

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Ni är lyckligt lottade angående pris. Hur kan digitala spel på PSN kosta mer än fysiska kopior? 749 kr betalade jag för Cyberpunk... Har bara den digitala versionen så har inte så mycket till val.

Du kan göra ett USA PSN acc och köpa spel med det. Det är normala priser där men enda sättet att betala är att köpa presentkort på t.ex Amazon.com(krävs fake address i USA på Amazon kontot för att se presentkorten i shoppen tror jag). Sen kan man spela med sitt vanliga acc om man vill genom att göra konsolen till primär för US accet.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB