Alienware AW2721D - Gjorde jag ett bra köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crypot:

Fyfan vilka priser

Tycker faktiskt det är ett bra pris. Speciellt när man kollar på konkurrenten LG 38GN950 som kostar 5k mer, som dessutom endast är G-Sync Compatible och har ett års lägre garanti. Dell är dessutom kända för att ha grymt bra kundservice.

Slog till på ett köp för 14k (inkl studentrabatt) på dells hemsida, så jag kanske är lite biased.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Tycker faktiskt det är ett bra pris. Speciellt när man kollar på konkurrenten LG 38GN950 som kostar 5k mer, som dessutom endast är G-Sync Compatible och har ett års lägre garanti. Dell är dessutom kända för att ha grymt bra kundservice.

Slog till på ett köp för 14k (inkl studentrabatt) på dells hemsida, så jag kanske är lite biased.

Menade mer att jag fick min AW2721D för 7000 istället för 8500 :'D
Ja jag håller med om att denna är mycket mer värd, bästa skärmen jag testat.

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att ändra ljusstyrkan på LED belysningen?
Färgerna är begränsade tycker jag.vitt går inte att få?

Synd att den inte stödjer DLSS.

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag helt missförstått DLSS men varför skulle skärmen stödja det? Ditt problem ligger i att du har ett 1080 som inte har tensor cores och ingen skärm kan lösa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Är det möjligt att ändra ljusstyrkan på LED belysningen?
Färgerna är begränsade tycker jag.vitt går inte att få?

Synd att den inte stödjer DLSS.

Det går att ändra i Alienware Command Center, bara ladda ner.

Klart skärmen stödjer DLSS, det har inget med skärmen att göra.
Menade du DSC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Fick avinstallera Alienware Command Center pga det åt 15 % cpu hela tiden.

Btw, ändra servicen AWCC till manual startup så löser det sig, då kan du ha det installerat iaf.

Permalänk
Medlem

använder ni variable backlight?

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

använder ni variable backlight?

Yes, mode 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crypot:

Menade mer att jag fick min AW2721D för 7000 istället för 8500 :'D
Ja jag håller med om att denna är mycket mer värd, bästa skärmen jag testat.

Är 7000 med studentrabatt?
Mailade du dom för rabatten isåfall? Jag har ingen mail på mitt Universitet.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

Ni som har skärmen, är den mer åt glossy hållet? Har läst att vissa har klagat på det, men själv gillar jag skärmar som är mer glossy.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Är 7000 med studentrabatt?
Mailade du dom för rabatten isåfall? Jag har ingen mail på mitt Universitet.

Använde min jobbmail.

Skrivet av Pvt_Rinzler:

Ni som har skärmen, är den mer åt glossy hållet? Har läst att vissa har klagat på det, men själv gillar jag skärmar som är mer glossy.

Ja den är ganska blank, jag gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crypot:

Yes, mode 1.

hur är din erfarenhet? Har inte riktigt testat det än, men låter som en gimmick :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

hur är din erfarenhet? Har inte riktigt testat det än, men låter som en gimmick :/

Det kan vara lite störande ibland men enligt mig ger det oftast en bättre upplevelse än att köra utan.

Permalänk
Medlem

Vad är det för G sync i dom här? Någon som testat? Verkar vara senaste modulen. Vore kul att se om Freesync fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Vad är det för G sync i dom här? Någon som testat? Verkar vara senaste modulen. Vore kul och se om Freesync fungerar.

Har inget AMD kort att testa med men enligt en på OCUK forumet så ska det funka, iaf med UW modellen, och tror de har samma modul.

uwait20 said: ↑

By the way, for anyone that might be wondering, can confirm that AMD FreeSync is working with RX 5700 XT + AW3821DW

Permalänk
Medlem

För de som beställt AW3821DW: Jag beställde den förra veckan till Dells "nedsatta" pris. Såg från länkning här att Inet hade utannonserat den till ett lägre, varför jag frågade Dells kundtjänst ifall de kunde prismatcha - vilket gick vägen! Fick 757,50 kr tillbaka iaf, så det är ju värt ett försök

Visa signatur

R7 9800X3D - Asrock X870E Nova Wifi - RTX 5080 - 64 GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Nu kanske jag helt missförstått DLSS men varför skulle skärmen stödja det? Ditt problem ligger i att du har ett 1080 som inte har tensor cores och ingen skärm kan lösa det.

Väntar på ett 3090 och då ska DLSS funka om jag förstått det rätt.
Men den har inte stöd för Display Stream Compression.

Jag blandade ihop dessa.

Permalänk
Medlem

DLSS funkar med alla RTX kort (även RTX20xx)

Permalänk
Medlem

Intressant, meddelade Dell att jag ville skicka tillbaka den och då erbjöd dom 10% till i rabatt, dom vill verkligen trycka ut dessa verkar det som.

Det hjälper dock inte det faktum att jag inte är nöjd med prestandan för mina behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Intressant, meddelade Dell att jag ville skicka tillbaka den och då erbjöd dom 10% till i rabatt, dom vill verkligen trycka ut dessa verkar det som.

Det hjälper dock inte det faktum att jag inte är nöjd med prestandan för mina behov.

Ta rabatten och sälj den till nån kompis eller så?

Permalänk
Medlem

Bra poäng, ska kanske fråga någon kompis om dom vill ha den för det priset. Tveksamt däremot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Vilken skärm tog du och vad var du missnöjd med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Vilken skärm tog du och vad var du missnöjd med?

Skärmen som tråden handlar om. Den är en suddig röra i snabba spel, saknar DSC och ULMB. Inte nöjd för priset utan har nu beställt en XB273UGX för att testa, kan inte bli sämre.

Permalänk
Medlem

Ringde Dell och påpekade att min har lite glapp i elkontakten, fick till svar att det är ett vanligt fel.
Dom erbjöd en ny skärm,men jag tog hellre en ny elkabel att testa med först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Ringde Dell och påpekade att min har lite glapp i elkontakten, fick till svar att det är ett vanligt fel.
Dom erbjöd en ny skärm,men jag tog hellre en ny elkabel att testa med först.

tyckte den satt löst jag med. Men fick på plastskyddet för baksidan, efter så har jag inte märkt av problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Lite rabattkoder för er som är sugna

5% på Inspiron. Kupongskod : 93H7PX6SB6ZBZ?
10% XPS, AW och Dell Gaming året runt med kod: VMRF4FN725G565
10% på bildskärmar. Kupongskod : KZJWLF7JLD90G5
20% på Dell Tillbehör (exklusive Display). Kupongskod : 9VXRP5RCSX$BX5

Dold text

5% på Inspiron. Kupongskod : 9S2CN7GTGW49K?
10% XPS, AW och Dell Gaming året runt med kod: R6$S0WJRCW4C8B
10% på bildskärmar. Kupongskod : VJX2RNRCTJP5XT
20% på Dell Tillbehör (exklusive Display). Kupongskod : NP48L$WMB6315S

Dold text

Dell Advantage?
I så fall kan de ibland vilja verifiera jobbmailen, så var vaksamma på det om ni beställer med dessa koder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crypot:

Dell Advantage?
I så fall kan de ibland vilja verifiera jobbmailen, så var vaksamma på det om ni beställer med dessa koder.

Jag fick inget mail till min primära studentmail när jag körde dell advantage. Jag använde två gamla studentmailer för att få fram de två koderna jag postade. Men nu när du säger det så kanske det är risky så jag tog bort inlägget

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Skärmen som tråden handlar om. Den är en suddig röra i snabba spel, saknar DSC och ULMB. Inte nöjd för priset utan har nu beställt en XB273UGX för att testa, kan inte bli sämre.

Oj! Vad trist. Trodde skärmen var känd för att ha grym responstid. Iofs vet jag inte om 27" är en äldre panel. Får väl se hur det känns när min 38" anländer. Om den bara används under Cyberpunk eller om den får vara kvar mer permanent.

144hz börjar kännas lite klent när jag är van vid 165hz, särsklilt när det den bara kan köra 120hz 10 bitars. Men annars ser specsen fantastiska ut. Synd bara att det inte gjorts någon ordentlig recension på den än så att man får se om den har lika låg responstid som LG.

Permalänk
Medlem

Beror väl lite på ens krav. Den här bilden är rent hemsk för en så dyr skärm.

https://i.imgur.com/kYawGck.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Beror väl lite på ens krav. Den här bilden är rent hemsk för en så dyr skärm.

https://i.imgur.com/kYawGck.png

Jag tycker att det som är mer intressant är att jämföra den med andra 1440p skärmar.