PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt hos CDON, vad står det för status på er beställning förutom ”behandlas”?

På min står det ”Mottagen av lagret” när jag trycker in på den. Innebär det att den snart skickas, eller står det så oavsett när den ska skickas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av woskar:

Ni som har beställt hos CDON, vad står det för status på er beställning förutom ”behandlas”?

På min står det ”Mottagen av lagret” när jag trycker in på den. Innebär det att den snart skickas, eller står det så oavsett när den ska skickas?

På min står det bara "behandlas" och "förbokad". Beställde igår vid 16.30 typ.

Visa signatur

//Richard

Permalänk
Skrivet av woskar:

Jag kan bara se "behandlas" under status på min beställning, vart står det "mottagen av lagret" för dig?

Kan tillägga att jag beställde en SE rätt sent, typ 21:45 igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalletheslayer:

Jag kan bara se "behandlas" under status på min beställning, vart står det "mottagen av lagret" för dig?

Kan tillägga att jag beställde en SE rätt sent, typ 21:45 igår.

Om man trycker på ordern så kan man se en status ovanför produktnamnet. Där står det ”mottagen av lagret” för mig. Jag beställde DE idag strax innan kl 15.

Permalänk
Skrivet av woskar:

Om man trycker på ordern så kan man se en status ovanför produktnamnet. Där står det ”mottagen av lagret” för mig. Jag beställde DE idag strax innan kl 15.

Aha tack! Står "förbokad" för mig, så ser ljusare ut för dig tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalletheslayer:

Aha tack! Står "förbokad" för mig, så ser ljusare ut för dig tror jag

Tack! Då kanske det finns en chans att den skickas snart. Men vågar inte hoppas för mycket 😅

Permalänk
Medlem

Vart ska man beställa ifrån om man ska boka idag?

Beställde en ifrån ginza nyss. Förväntar mig dock inget men det är typ enda stället de går att boka.

Power har inga I lager nu 😭

Permalänk
Medlem
Skrivet av woskar:

Jag beställde ett ifrån cdon i November och det står bara behandlas

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Jag beställde ett ifrån cdon i November och det står bara behandlas

Jag beställde 1 oktober blir tokig om dom går före i kön. Men vore ju kul för dig om du får det redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Jag beställde 1 oktober blir tokig om dom går före i kön. Men vore ju kul för dig om du får det redan.

Förstår det! Men när det gäller min beställning så är det nog lite för bra för att vara sant att den skulle skickas redan. Den kanske inte skickas alls.. Vi får se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Tror det har stått "behandlas" hela tiden dock

Jag har kvar bokningen åt en kompis, som inte har fått någon ännu =( sjukt nog så har jag fått tag i 2st utanför webhallen där jag förbokade först!!

Har dock bara kvar en, sålde andra till min svåger för inköpspris självklart.

Hoppas du får din snart med!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Tror det har stått "behandlas" hela tiden dock

Jag har kvar bokningen åt en kompis, som inte har fått någon ännu =( sjukt nog så har jag fått tag i 2st utanför webhallen där jag förbokade först!!

Har dock bara kvar en, sålde andra till min svåger för inköpspris självklart.

Hoppas du får din snart med!

Tack hopps jag med men blir nog tyvärr nästa år. Inet beställde jg 1 Juni dom vet inte något och cdon 1 oktober dom säger ju i slutet av Februari

Permalänk
Medlem

Beställde på komplett i somras beräknad leverans 3 maj

Permalänk
Skrivet av Delinder:

Jäklar! Det är ju helt absurt!

Permalänk

Mediamarkt

Någon som har ny info om Mediamarkts decemberleverans?

Känns rätt kul att man själv bokade för nästan 3 månader sedan och inte har någon som helst aning när min skit kommer men folk som köpte i igår på Power har redan fått sin skickad.

§1 /Andreaz1, mod
Permalänk
Medlem

Är intresserad av er som fick beställning på POWER.se igår. Var ju lite diskussion om vikt och så på paketen. Har någon fått sitt paket än? Vill mest bara veta om det är legita saker så de inte innehåller kattmat eller tegelstenar haha.

Permalänk
Skrivet av amZor1:

Är intresserad av er som fick beställning på POWER.se igår. Var ju lite diskussion om vikt och så på paketen. Har någon fått sitt paket än? Vill mest bara veta om det är legita saker så de inte innehåller kattmat eller tegelstenar haha.

Jag fick senaste mail från POWER om att '' Din order: ******* är färdigpackad och skickas nu från vårt lager.

Vikten är runt 3.9 kg.

Valde Budbee som leverans, har inte fått något besked än från dom. Står iaf förväntad leverans idag men vi får se.

Permalänk
Skrivet av Carl ulvenhag:

Känns rätt kul att man själv bokade för nästan 3 månader sedan och inte har någon som helst aning när min skit kommer men folk som köpte i igår på Power har redan fått sin skickad.

Mediamarkt är lätt det sämsta och äckligaste jävla pissluffar företaget någonsin.

Skulle säga att Webhallen nästan är ännu värre! Förbokade i oktober förra året. Har inte fått något, deras så kallade kösystem verkar inte vara något i toppklass (vad jag förstått) och de svarar inte på mail.

Permalänk
Skrivet av Delinder:

den fick jag med så jag avbröt ordern, känns som jag ska hitta ett före det på annat vis

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av MrChrillwis:

Skulle säga att Webhallen nästan är ännu värre! Förbokade i oktober förra året. Har inte fått något, deras så kallade kösystem verkar inte vara något i toppklass (vad jag förstått) och de svarar inte på mail.

Ja det är riktigt dåligt skött av många ÅF och extremt surt för dig som var ute och bokade redan förra året medans folk som bokade igår redan har sina påväg.

Skulle gissa att du inte är jättetaggad på att handla av Webhallen igen så det finns nog flera ÅF som inte direkt har skaffat sig fler kunder vid denna releasen.

Permalänk
Skrivet av Carl ulvenhag:

Mediamarkt är lätt det sämsta och äckligaste jävla pissluffar företaget någonsin.

Nej, det enda infon jag fick igår är att det ska komma i December men sa inget datum

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Mitt paket var runt 3kg först sen efter den kom till en annan terminal så höjdes den till 7,1kg Standard Edition.

Tror inte dem prioriterar att väga med 100% säkerhet i den höga belastningen efter black week och innan jul 😅

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Mitt paket var runt 3kg först sen efter den kom till en annan terminal så höjdes den till 7,1kg Standard Edition.

Tror inte dem prioriterar att väga med 100% säkerhet i den höga belastningen efter black week och innan jul 😅

När beställde du? 15.53 la jag min men ingen leverans.
Eller så har de bara packat Budbee och inte Postnord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monn33:

När beställde du? 15.53 la jag min men ingen leverans.
Eller så har de bara packat Budbee och inte Postnord

Och där skickades min

Permalänk
Medlem

Någon mer som inte fått sin ifrån elgiganten än? Min har fortfarande sedan den 6 december "Meddelande om försändelse på väg via e-post" dvs bring har inte fått den men står som skickad i elgigantens system. ser mörkt ut att jag får den innan jul då de är helt slut

Visa signatur

Ncase M1 V5, Intel Core i7-6800K, X99E-ITXac, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Evga GTX 1080 founders edition Hybrid Cooler, Samsung 970 PRO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB, Samsung 860 QVO 1TB, Acer X34 + Oculus Rift S

Permalänk

cyberphoto.se har öppnat bokningarna för ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotkovski84:

Dem svarade mig att boka har man kunnat sen lansering hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotkovski84:

Pratade med de idag. Det är Q1 som gäller där sa de.
Har en beställning där med

Permalänk
Skrivet av Sulle001:

Pratade med de idag. Det är Q1 som gäller där sa de.
Har en beställning där med

Även om man bokar nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Dem svarade mig att boka har man kunnat sen lansering hmm

Jag fick samma svar när jag frågade, men jag har för mig att det inte gick boka när jag kollade för ett tag sedan. Aja, jag gjorde en bokning. Känns ändå mer hoppfullt att få därifrån än från Komplett.