Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen-A44:

Synd man inte såg det . Nu när jag kollade kostade dom1900? Vart hitta du dom med så bra pris

Amazon skrev han

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Ingen skillnad. Det är en fördröjning där med. Tror man inte känner av det på samma sätt eftersom du inte förväntar dig en reaktion på fysisk kontakt jämfört med när man spelar.
Detta är självklart från person till person, är säker på att många inte känner av denna fördröjning alls. Jag snackar bara tekniskt sett, att det introduceras en fördröjning vid komprimering on the fly.

Aha vad märkligt! Det är typ en sekunds fördröjning när jag spelar ps5 med DD 5.1 men jag märker inte av det på ATV4K.

Permalänk
Avstängd

Hämtade min PS5 i eftermiddags och har spelat igenom Astro. Tycker verkligen inte ljudet från konsolen känns OK, hörs genom TV-ljudet när jag spelar (sitter cirka 3 meter ifrån konsolen). Är detta verkligen normal ljudnivå!? Funderar på om man kan felanmäla denna. https://vocaroo.com/1epUK7APvoBS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlykeirrth:

Hämtade min PS5 i eftermiddags och har spelat igenom Astro. Tycker verkligen inte ljudet från konsolen känns OK, hörs genom TV-ljudet när jag spelar (sitter cirka 3 meter ifrån konsolen). Är detta verkligen normal ljudnivå!? Funderar på om man kan felanmäla denna. https://vocaroo.com/1epUK7APvoBS

Japp exakt så låter min men bara när jag spelar assassins creed valhalla. Spelar jag ps4 spel som ghost of tsushima, gow, bf5 så är den helt knäpptyst.

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc 5080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Skrivet av Zlykeirrth:

Jag hör inte ett ljud från min konsol vare sig i systemmenyer eller under spelande så det finns konsoler som är knäpptysta. Jag hade inte felanmält det ifall allt annat fungerar som det ska, särskilt inte med tanke på att det nog kan dröja innan man får en ny konsol. Men ifall det stör mycket under spelande så är det inte fel att göra en felanmälan med tanke på att det finns tysta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggelump:

Jag hör inte ett ljud från min konsol vare sig i systemmenyer eller under spelande så det finns konsoler som är knäpptysta. Jag hade inte felanmält det ifall allt annat fungerar som det ska, särskilt inte med tanke på att det nog kan dröja innan man får en ny konsol. Men ifall det stör mycket under spelande så är det inte fel att göra en felanmälan med tanke på att det finns tysta konsoler.

Har samma här, har än så länge upplevts helt tyst. Knappt ljud alls, och även tyst skivspelare när jag installerade Fallen Order med.

Ska dock tilläggas att jag inte lirat något PS5-exklusivt spel ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlykeirrth:

Min låter också så när jag spelar. Jag avvaktar nog och byter när det finns fler i lager.

Permalänk

Min skivläsare låter väldigt högt, men det är ju sällan den går igång så jag bryr mig inte särskilt mycket. Bara korta stunder när jag startar konsolen, sätter i en skiva och annars typ 1 gång i timmen när en skiva är i.
Ang fläkten så hör jag den när jag spelar om jag lyssnar efter det, men inget som jag stör mig över. Skulle säga att den låter ungefär som min tidigare Xbox One S. Har inget iaf vad jag kan höra.

Ev byter jag fläkt längre fram men tror inte jag kommer orka lämna in den eller försöka få enheten utbytt.

Permalänk
Inaktiv

Har inte använt min PS5 speciellt mycket under den nästan en vecka jag haft den. Upplevt den tyst... tills igår när jag trodde jag åkt på ett dåligt exemplar.

Testar Days Gone och i spelets menyer innan man startar spelet hördes ljud som påminde en del om coil whine/fläktoljud. Efter att ha undersökt en stund så insåg jag att det var ljudet, ihop med min LG 55B7v's högtalare (PS5 står intill TVn) från spelet, inte konsolen som gjorde det.

Enda ljud min gett ifrån sig hitills är när optiska läsaren spinner skivan slumpmässigt, men det är ändå inte speciellt ljudligt. Min PS4 Pro utan skiva och ståendes i PS4 "OS"et gör mer ljud ifrån sig när den gör som minst arbete mot för min PS5 när den hitills låtit som mest. Min PS5 är lika tyst som både min gamla Xbox One och framförallt Xbox One X.

Riktigt trist att det är så varierande mellan konsoll och konsoll. Min kommer från leveransen Elgiganten inledde 4 december. Inte petat på sidorna för att se vad som sitter innanför, en del får ju oljud pga hur dessa sitter så tänkte skjuta upp det tills dagen Sony tillåter expansion av lagring. Har en extern SSD tänkt att användas med PS4-titlar men avvaktar tills buggarna kring suspend förhoppningsvis lösts.

Sedan måste jag säga att Days Gone på PS5 är en riktig WOW-upplevelse mot för spelet på PS4 Pro där spelet ofta gick neråt 20 FPS (och ibland tydligen under 20 FPS). Och spelet i sig är sjukt snyggt med, lite så jag undrar om man gjort något med grafiken i PS5-utgåvan. Blev att starta en New Game+ men får se om jag inte startar om helt från början och sakta låsa upp allt. PS4's mest underskattade titel i mitt tycke, eller iallafall en av dom. Hoppas dock fortfarande på att spelet får nytt liv på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlykeirrth:

Sådär låter min med, vilket inte verkar vara något problem! Finns flera på Reddit som har bytt ut men fått tillbaka enheter med andra fel. Här har du några andra ljud som jämförelse

https://www.thesun.co.uk/tech/13357102/ps5-worse-cooling-fan-...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlykeirrth:

Min låter likadant, funderat en del också på om man ska lämna in den eller hur man ska göra. Jag vet att jag kommer ha svårt att släppa det, eftersom det verkar vara ett lotteri och att det finns konsoller som låter mindre.

Permalänk
Medlem

Vilka är de stora buggarna/felen man bör tänka på just nu?
Törs man t.ex använda viloläget?

Permalänk
Medlem

För er som väntar på 4k skärmar med 2.1 hdmi, i Jan-mars kommer 2 modeller Philips 328M1R 32 inch och Acer XV282K (28inch) både kommer att ha 144hz, hdmi 2.1 hdr vesa 600. Troligen Philips 32 kommer att vara nåt billigare än acer (troligen ~7000-8000sek).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banarth:

Tror det kom en patch ganska omgående som löste viloläge?

Jag har haft min i det flera gånger iaf.

Permalänk
Skrivet av Banarth:

Viloläge har fungerat bra för mig sedan jag fick min (i onsdags).

Har inte märkt särskilt mycket buggar i övrigt heller. Min konsol kraschade en gång kort efter att jag startat den första gången, har dock inte hänt någon fler gång. Samt att när jag spelade Spider Man "låste" sig kontrollen en gång och jag kunde inte styra, sprang bara runt i en cirkel hela tiden. Även detta har bara hänt en gång och det kan ju lika väl vara spelet som är buggat och inte kontrollen/konsolen, men det har jag ingen aning om.

Permalänk
Inaktiv

Enda kraschen jag märkt med min är nog att i slutet av nivån av en runda Dead Nation, spelet totalkraschar och vill skicka rapport. Dock fick jag en varning om att spelet inte är kompatibelt, eller något liknande, när spelet startades. Tyckte mig notera en del konstigheter rent visuellt, en del fiender som föll genom väggar.

Bra spel för övrigt, men inte på PS5 i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Väldigt tyst konsol måste man säga jämfört med ens gamla PS4, launch day edition (dock med nya fläktar).
Hör ju inte ens om Ps5 är igång vilket är en ren njutning, nu kan man spela hela natten utan att ens katten reagerar...
Har haft bra erfarenheter av spel och appar, visst crashar Cyberpunkt litegran typ 2-3ggr på 8h men de kan jag tåla. Har även upplevt Crunchyroll crashat en gång men det är ju inget att bråka om..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har inte använt min PS5 speciellt mycket under den nästan en vecka jag haft den. Upplevt den tyst... tills igår när jag trodde jag åkt på ett dåligt exemplar.

Testar Days Gone och i spelets menyer innan man startar spelet hördes ljud som påminde en del om coil whine/fläktoljud. Efter att ha undersökt en stund så insåg jag att det var ljudet, ihop med min LG 55B7v's högtalare (PS5 står intill TVn) från spelet, inte konsolen som gjorde det.

Enda ljud min gett ifrån sig hitills är när optiska läsaren spinner skivan slumpmässigt, men det är ändå inte speciellt ljudligt. Min PS4 Pro utan skiva och ståendes i PS4 "OS"et gör mer ljud ifrån sig när den gör som minst arbete mot för min PS5 när den hitills låtit som mest. Min PS5 är lika tyst som både min gamla Xbox One och framförallt Xbox One X.

Riktigt trist att det är så varierande mellan konsoll och konsoll. Min kommer från leveransen Elgiganten inledde 4 december. Inte petat på sidorna för att se vad som sitter innanför, en del får ju oljud pga hur dessa sitter så tänkte skjuta upp det tills dagen Sony tillåter expansion av lagring. Har en extern SSD tänkt att användas med PS4-titlar men avvaktar tills buggarna kring suspend förhoppningsvis lösts.

Sedan måste jag säga att Days Gone på PS5 är en riktig WOW-upplevelse mot för spelet på PS4 Pro där spelet ofta gick neråt 20 FPS (och ibland tydligen under 20 FPS). Och spelet i sig är sjukt snyggt med, lite så jag undrar om man gjort något med grafiken i PS5-utgåvan. Blev att starta en New Game+ men får se om jag inte startar om helt från början och sakta låsa upp allt. PS4's mest underskattade titel i mitt tycke, eller iallafall en av dom. Hoppas dock fortfarande på att spelet får nytt liv på PC.

Kommer bli riktigt roligt att spela igenom Days Gone igen! Gillade det spelet riktigt mycket!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifr:

Min låter också så när jag spelar. Jag avvaktar nog och byter när det finns fler i lager.

Samma här. Hoppas det kommer gå att byta in konsolen i vår pga ljudvolymen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Kommer bli riktigt roligt att spela igenom Days Gone igen! Gillade det spelet riktigt mycket!

Fantastiskt spel!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tjobbo:

Verkligen!

Det enda jag inte gillade med spelet var när jag tagit platinum (jag lägger normalt inte ner mycket tid på trophies) och spelvärlden var ganska tom. Men inget jag kan lasta Bend studios för, förstås.

Allt som gick att döda, var dött. Hordes var bland det mest underhållande i genren någonsin för mig. Att i början av spelet vara så utsatt för allt i spelvärlden och verkligen undvika hores, till att börja jaga och meja ner rubbet. Otroligt många, ofta långa, strider mot dessa och hur de reagerar och rör sig i spelvärlden är perfektion.

När den första, eller iallafall en av de första, trailers till spelet släpptes så antog jag att spelet aldrig skulle bli som det visades. Just flödet med horderna... maffigt.

Jämförelse mellan E3-demot 2016 till hur spelet var 2019 vid lanseringen. Finns skillnader men mycket är likt:

Permalänk
Medlem

Min konsol låter också men inte så det stör, jag har väl en tredje fläktversion misstänker jag som inte upptäckts än, jag har döpt den till ”assez silencieux”.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Inte så mycket PS5 men någon som är bra på tidszoner?

När är detta svensk tid?:

Deployment timing for all platforms: 1 pm CET | 7 am ET | 4 am PT | 11 pm AEDT

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Tack på förhand

Är väl 13:00 här.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Immortals Fenyx Rising!
Spelat 20 timmar nu och är helnöjd.

Vill ni få en rättvis bild av det rekommenderar jag er att kolla recensionen av ACG eller SkillUp på Youtube innan köp.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ifall man spelar med tangentbord och mus på en PS5 alternativt PS4 i t.ex. Call Of Duty. Möter man då enbart PC spelare?

Om någon testat med ovan, har ni någon hårdvara att rekommendera eller kör ni på det ni har hemma?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Tack på förhand

Sverige ligger i CET (Central European Time) eller CEST (Central European Summer Time) sommartid.

Ibland nämns GMT vilket är samma som CET-1

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Sverige ligger i CET (Central European Time) eller CEST (Central European Summer Time) sommartid.

Ibland nämns GMT vilket är samma som CET-1

Tack, detta är på minnet nu 👍😊

Permalänk
Medlem

Ingen som läst något om 60fps för Last Of Us 2? Körde precis klart ettan, men vill inte köra tvåan i 30fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Ingen som läst något om 60fps för Last Of Us 2? Körde precis klart ettan, men vill inte köra tvåan i 30fps

Dessvärre inte. Hörde att dom bara skulle låsa upp 60 fps åt folk som är under 30 år. :/