Permalänk

Köpa Rtx 3070 HUR?!!

Jag har samlat ihop pengar för att köpa ny dator och vill ha en rtx 3070. Msi gaming x trio eller Asus ROG. Just nu är det slut i lager överallt och priset har nu höjts med cirka 1000 kr på de flesta ställena något som jag inte vill betala. Vet någon vilka som kommer få in nya leveranser tidigt eller typ när priserna kommer gå tillbaka till runt 7000 istället för 8500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilphysic:

Jag har samlat ihop pengar för att köpa ny dator och vill ha en rtx 3070. Msi gaming x trio eller Asus ROG. Just nu är det slut i lager överallt och priset har nu höjts med cirka 1000 kr på de flesta ställena något som jag inte vill betala. Vet någon vilka som kommer få in nya leveranser tidigt eller typ när priserna kommer gå tillbaka till runt 7000 istället för 8500.

Du kommer nog tyvärr få punga ut den där extra 1500..
Priserna går uppåt, då det råder en världsomfattande komponentbrist.
Villket har gjort att priserna går upp.

Ditt andra alternativ är att vänta ca 1 år och se om de blir bättre..

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Hedersmedlem

Tråkigt läge. Tyvärr är ju suget stort efter dessa nya kort. Enda sättet är nog att bevaka när det kommer in nya och vara snabb på köp-knappen. När det gäller priset så är det bara att gilla läget. Så länge det är stort sug är det inte troligt att priset kommer att gå ner.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hjälpsam

Det är tyvärr brunt på att få tag på kort, om du låser in dig på vissa märken/modeller blir det ännu lurigare att få tag på ett.

https://www.sweclockers.com/nyhet/31217-igor-wallossek-forkla...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/5411775/gigabyte-geforce-rtx-3070...

Förra veckan ramlade det in typ 50 exemplar på onsdagen och 50 exemplar på fredagen. De låg uppe relativt länge. Säger inte att samma sak kommer hända igen, men det verkar ju vara lite rullning på denna modellen, så kanske? Kan ju även hålla koll på Eagle-modellerna om 7500 är 500 kronor för mycket.

Edit: 2st i lager just nu till och med. Borta

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Dragone:

Du kommer nog tyvärr få punga ut den där extra 1500..
Priserna går uppåt, då det råder en världsomfattande komponentbrist.
Villket har gjort att priserna går upp.

Ditt andra alternativ är att vänta ca 1 år och se om de blir bättre..

Tack för snabbt svar. Eftersomläget ser ut såhär ställde jag mig i kö på det sita rimliga priset som gick att förbeställa för på elgiganten.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Tack till alla som kommenterade