3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Bestallde ett Asus RoG Strix RTX 3090 OC i fredags kvall.

Kostade 18500 SEK pa amazon.it (15000 ca innan skatt)

Leveranstid 23-26 februari.

Detta andrades i lordags till att kortet levereras imorgon kvall kl 21 hos mig (det ar typ standard med hemleverans i Italien)

Dock sa har jag en olustig kansla nar det helt plotsligt blev en manad tidigare i leveranstid.

Lite orolig att det ska vara nagot strul med kortet. Dock sa ska det vara nytt enligt Amazon.

har bestallt massor darifran och det har aldrig varit nagot strul sa, det borde inte vara det nu heller, men nar datumet blir tidigarelagt med en manad

Kanske var sa att de fick in nagra kort och inget annat.

De andra 3090 ligger pa dryga 3700 €

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

@webhallen Kom det ingen leverans av Asus 3080 STRIX OC i fredags eller mindre antal än förväntat? Hade förväntad leverans 22/1 på min order men nu är vi tillbaka till den olidliga väntan. xD

Permalänk

3080 Suprim X var de ända kortet jag verkligen var ute efter...
Segt när man är sen i forumet med några minuter och missar lagret );
Blir väll och vänta 2-3 månader till då

Permalänk
Webhallen
Skrivet av noobs:

Men hur länge får man vänta?

Hur långt är ett snöre?

Skrivet av Torska:

@webhallen Kom det ingen leverans av Asus 3080 STRIX OC i fredags eller mindre antal än förväntat? Hade förväntad leverans 22/1 på min order men nu är vi tillbaka till den olidliga väntan. xD

Verkar inte som det, vet inte om det är försening eller uppskjutning som skett från ASUS håll. Det lät som att det skulle skjutas upp men sen gällde det ej GPU. Så vet ärligt inte just nu, kan bara se fram emot denna veckas last och hoppas!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av AndreasRTX:

3080 Suprim X var de ända kortet jag verkligen var ute efter...
Segt när man är sen i forumet med några minuter och missar lagret );
Blir väll och vänta 2-3 månader till då

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Kolla igen. Finns fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kahlandriel:

Går dock ej att lägga i varukorgen

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Går dock ej att lägga i varukorgen

Ok.
Ja nu var den borta igen. Men kan säkert vara värt att refresha ett tag.

Permalänk

Tackar fick ett MSI 3080 Suprim !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hur långt är ett snöre?

Verkar inte som det, vet inte om det är försening eller uppskjutning som skett från ASUS håll. Det lät som att det skulle skjutas upp men sen gällde det ej GPU. Så vet ärligt inte just nu, kan bara se fram emot denna veckas last och hoppas!

/Patrik

Hejsan Patrik,
får du in några Gigabyte kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Finns ca 5st MSI 3080 Suprim i lager på Elgiganten nu kl9:11

Vad var priset på detta?

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

11 490kr

Permalänk
Medlem

Fick svar från Alina angående min beställning på 3080 VENTUS 3X jag la den 16e.

"ett tiotal i kö före" så då är det ju värt att bara sätta sig tillbaka och invänta tiden istället för att leta nya kort känner jag

Förutom typ webhallen fyndhörna som ibland slumpar ut vissa kort!

Permalänk
Medlem

Gigabyte AORUS RTX 3080 Gaming Box är beställningsbar på www.computersalg.se för 13,8k

https://www.computersalg.se/i/7000620/gigabyte-aorus-rtx-3080...

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett MSI 3080 Suprim från Elgiganten. Tack för länk

Permalänk
Medlem

verkar som alla utan Webhallen får in flera 3080 suprim x?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

@webhallen
De står att 3080 suprim x har en bekräftad leverans den 28 januari på produktsidan. Vet du hur mycket kort de rör sig om och om de faktist kommer kort på torsdag?

Permalänk

@TommyLi & @karlsson32

Hej, första inlägget på Sweclockers.

Tack så mycket @Dance som länkade att Elgiganten hade Suprim X 3080 på lager - lade en beställning 09:22 och det står reserverad för mig.

Ringde Elgiganten och även fast det stod reserverad för mig så kunde hon inte bekräfta att jag skulle få ett.

Ni som sagt att ni fått tag i ett hur vi detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charlesfj:

@TommyLi & @karlsson32

Tack så mycket @Dance som länkade att Elgiganten hade Suprim X 3080 på lager - lade en beställning 09:22 och det står reserverad för mig.

Ringde Elgiganten och även fast det stod reserverad för mig så kunde hon inte bekräfta att jag skulle få ett.

Det står och har stått reserverad på det 3080 jag beställde från elgiganten för många månader sedan. Tror du ska tolka reserverad som att du står i kö för kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charlesfj:

@TommyLi & @karlsson32

Tjenare, välkommen. Beställde också 09:22, verkar som att vi fick dem två sista

Går inte att veta till 100% att man fått kortet tills man har det i hand. Men pengar drogs, fick orderbekräftelse och status är nu reserverad hos Elgiganten. Så får man ju hoppas iallafall

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Youjimbo:

I princip samma svar. Samma arkitektur och featureset. Så fps-diff är skillnaden och strömförbrukning. Större nummer ger fler fps och kräver mer ström.
Storleken på minne i ett 3090 kan hjälpa till om du använder program för 3D-design och liknande.
Förutom det, läs sweclockers test för att se fps-skillnaderna. För att spara tid så läs det på 3070 då det innehåller alla tre så du kan jämföra dem på ett ställe.

Den artikeln var informativ, och man skulle helt klart satsat på ett 3080 innan prishöjningen som sagt.

Jag var inne och kollade leveransdatum idag igen och jag har fortfarande texten "Beräknad till vårt lager 2021-01-19" så inte mycket till hjälp där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charlesfj:

@TommyLi & @karlsson32

Skrivet av Mattias10:

Går inte att veta till 100% att man fått kortet tills man har det i hand. Men pengar drogs, fick orderbekräftelse och status är nu reserverad hos Elgiganten. Så får man ju hoppas iallafall

Kul, hoppas ni får era kort! Jag fick själv tag ett beggat kort via en användare i denna tråden så man vill ju att fler Sweclockare ska hitta sina.

Jag har själv fortfarande kvar en beställning hos Dustin på ett EVGA 3080 Hybrid som jag ännu inte avbeställt då jag inte bestämt mig om jag hellre vill ha det eller Strix-kortet jag har nu. Letar med ljus och lykta efter riktig recension på EVGA 3080 Hybrid men hittar inget.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Tack så mycket! jag hoppas verkligen på det

Har ett en beställning på TUF OC sedan slutet av Sept som får avbokas då helt enkelt, men det svider att behöva betala nästa 4000kr mer för detta. Men smakar det så kostar det..

Permalänk

Det har dykt upp två 3090 bland Webhallens fyndvaror de senaste två dagarna. Var nära på att klicka hem det som dök upp i morse bara för förhindra scalpers och själv kunna sälja vidare (till samma pris givetvis) till någon här på Sweclockers 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charlesfj:

Tack så mycket! jag hoppas verkligen på det

Har ett en beställning på TUF OC sedan slutet av Sept som får avbokas då helt enkelt, men det svider att behöva betala nästa 4000kr mer för detta. Men smakar det så kostar det..

Om du har råd att behålla beställning, så gör det. TUF OC går ju för 14-15k nu. Så du kommer garanterat kunna få lika mycket som du nu betalade för Suprim X, alltså 11500 kr, för det. När du väl får det dvs. Eller om du vill vara extra snäll så säljer du det för nuvarande nypris, 10500 kr, och går fortfarande 3k plus, eller endast 1k minus, beroende på hur man vill se på det. Oavsett, behåll ordern! Du förlorar inte på det, köparen förlorar inte på det. Det är endast ÅF som förlorar på det då dem annars skulle ha kunnat sålt kortet för 3000 kr till. Annars kan jag kan jag köpa ordern från dig, hehe. Tackar inte nej till ett 3080 för 7900 kr? Även om det innebär att vänta ett par månader till. Fan betalade ju själv 7190 kr för mitt 3070 liksom. 700 kr till för uppgradering till 3080 skulle nog ingen tacka nej till liksom.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vi alla borde göra så! Men får inte tag i ett enda 3080... tror många av korten plockas av anställda själva också. @Henrik1891

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Om du har råd att behålla beställning, så gör det. TUF OC går ju för 14-15k nu. Så du kommer garanterat kunna få lika mycket som du nu betalade för Suprim X, alltså 11500 kr, för det. När du väl får det dvs. Eller om du vill vara extra snäll så säljer du det för nuvarande nypris, 10500 kr, och går fortfarande 3k plus, eller endast 1k minus, beroende på hur man vill se på det. Oavsett, behåll ordern! Annars kan jag kan jag köpa ordern från dig, hehe. Tackar inte nej till ett 3080 för 7900 kr? Även om det innebär att vänta ett par månader till.

Joo absolut har reflekterat över att sälja den vidare, men vet själv hur förjäkligt det varit för mig och även för många andra att vänta så länge på sina kort att sälja det vidare skulle inte kännas rätt..

Men ja kunna sälja det för dagens MSRP hade ju "dragit" ner priset på Suprim'en, dvs om jag får den

Har även en order på en 3080 Suprim X och Gigabyte Master som är lagda 10/11-20 hos Webbhallen så om det kommer en tillräckligt stor order på torsdag till Webbhallen för Suprim kanske jag får tag i den där, annars blir det avbokning/vidareförsäljning här på Sweclockers för MSRP om det anses vara okej.

Tack för input och skall hålla dig i åtanke framöver

EDIT: Med att sälja vidare menade jag ockerpriser som te.x 14-15k..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Finns ca 5st MSI 3080 Suprim i lager på Elgiganten nu kl9:11

Vad gick dom för pris?

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vad gick dom för pris?

11490 ett par inlägg upp

Permalänk
Skrivet av Henrik1891:

Lite halvofftopic. Hur är era erfarenheter av Dustin? Nu har jag iofs beställt ett 3060 Ti, men de var avsevärt mycket billigare än övriga butiker på just den modellen jag ville ha (Gigabyte Aorus).

Eftersom Dustin verkar ta emot order helt obegränsat på samtliga grafikkort via deras hemsida så är jag lite orolig över att jag hamnat på plats 900 i en massiv kö. Har ställt frågan till deras support men ej fått svar.

Någon som vet eller ställt frågan till Dustin och fått svar?

Jag beställde ett 3070 efter nyår, leveransdatum har flyttats fram 5ggr och jag har inte hört något av dem efter den 19e jan då det står att det beräknas vara i lager.

Supporten kunde inte svara på när det kommer inte och jag ställde inte frågan om köplats.

Går man in på deras hemsida står det på produkten "På grund av brist hos tillverkaren kan vi inte säkerställa leveransdatum. Vi skickar produkten så snart den finns i lager."

Permalänk
Skrivet av noobs:

Men hur länge får man vänta?

ÅF får ju inte den informationen förens de får en leverans med ett parti kort.

Lite som att försöka få svar på hur stort universum är känns det som :-/