SweClockers drop!

Gamers Nexus ska börja benchmarka med Linux

Permalänk
Medlem

Gamers Nexus ska börja benchmarka med Linux

Gamers Nexus ska börja benchmarka med Linux! Tydligen hatar Steve Burke Microsoft och i synnerhet Windows, orden är som tagna ur min mun! Under flera år har jag svurit dagligen över hur deras dominerande ställning på företag i Sverige gör mitt liv som utvecklare och DevOps-bajsskyfflare surt.

Själv har jag kört Linux i två decennier. Började på kernel 2.4 och Slackware tack vare en god vän.

Det är häftigt att en etablerad kanal med fokus på hårdvara, prestanda och spel satsar på det här. Jäkligt roligt att det är samma kanal som öppet trotsat Nvidia och bokstavligt talat gav etablerad media långfingret när de missbrukade DMCA-lagstiftningen mot dem.

Ni kanske har sett min tråd om deras dokumentär som blev DMCA-nertagen?

Sådana här människor ger mig hopp inför framtiden! För att citera George Bernand Shaw:

"The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable one persists in trying to adapt the world to himself. Therefore, all progress depends on the unreasonable man."

Enkelt stavfel, "gre" till "ger".
Visa signatur

Martin "xarragon" Persson

Permalänk
Medlem

Tack Xarragon; Steve står rakryggad och täcker även upp när andra råkar ut för påtryckningar. Det är inte för inte som NVIDIA vägrar att ge honom testexemplar sedan 2020, de tyckte tydligen att det räckte med en dålig recension för att dra in vidare "samarbeten".

I den första videon så diskuterar Steve och Wendel (Level1Tech) de tekniska svårigheterna med att sätta upp en förutsägbar Linux-miljö för spel-testerna. Val av distribution t.ex. Även Linux-kärnan kan påverka resultaten mycket mer än på Windows. Det kan bli väldigt mycket knepigare för tittarna att reproducera Steves resultat.

Men är det inte dags att uppdatera din bild?
En 2.4-veteran borde ha en pingvin som håller det där gemet i näbben.