Permalänk
Medlem

HDDräddarna [Bilder kommer]

EDIT: [WANNABE'S Version]

Fan "the_home" suger... Såhär gick det till: Det var en fin morgon (självklart regnade det) och jag skulle iväg och handla en hårddisk och lite annat godis till datorn. Och då ringer Thom (the_home) och undrar om vi kan göra något. Jag sa: Visst jag ska handla en hårddisk så kan vi mötas utanför kjell & co. Detta är aldeles för detaljerat och inte en jävel bryr sig så jag går till vad som hände med hårddisken . Jo när vi hade snyggat till lite i mitt chassi med kabeldragningen så skulle vi koppla ihop skiten igen. då råkar ju jag självklart sätta i flatkabeln lite på sniskan i hårddisken. Så jag trycker in den igen. Sen ska jag starta datorn och njuta av 120gb extra utrymme mrn den vill inte boota windows så jag tar ut flatkabeln och ser att en pin blev intryckt och två stycken blev böjda när jag tryckte in den sneda flatkabeln. Så jag skriker till thom och skickar iväg honom på ett uppdrag att hämta en tång. Efter det lyckas jag räta ut de två böjda pinsen så då kvarstår det att få ut den som har lossnat när den trycktes in helt. så vi skruvar loss kretsen under hårddisken... Eller ja de två skruvarna närmast kontakten för de andra satt som berget. Så böjer vi kretskortet och lyfter undan det skyddande skumgummit och lyckas skaka bort den lösa pinen som ingen vet var den blev av . Sen klipper jag av ett ben på en lysdiod och sätter den i det motsvarande hålet på flatkabeln och trycker in den (försiktigare den här gången ). Sen startar jag datorn och den funkar utan problem. Och vi hinner få ihop det hela innan min farbror (som jag glömde skriva om ) kom och skulle spela på min dator.

Jag vill inte ta bilder än för jag har en del viktiga dokument på den hårddisken som jag inte vill förlora så jag vågar inte ta loss flatkabeln. Men när jag har kopierat över dem så ska jag lägga upp bilder.

Visa signatur

[1,2,3]

Permalänk
Medlem

Haha!
Men du skrev inte att ni böjde av benet på en HDD i början..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

benet på en hdd? vad är det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nasso
benet på en hdd? vad är det?

F'låt då!
Ben=Pin !

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Avstängd

jo, som man bäddar får man ligga, intressant läsning men varför posta bilder?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte fattar lunarsnack??

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Dåligt skrivet... Fattade inget.

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ericus
Dåligt skrivet... Fattade inget.

Samma här, fattade bara en ytterst liten del av inlägget.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Bara jag som inte fattar lunarsnack??

Haha, ja det var ju onekligen flummigt skrivet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ericus
Dåligt skrivet... Fattade inget.

Permalänk
Permalänk
Medlem

hängde väl med till stor del, förutom det där med skumgummit.. vilket skumgummi?
"trycka ner en pinne och böja 2st MVG!."
OK?!

Visa signatur

[ Barton 2800+ | NF7-S 2.0 ersatt med 8RDA3+ 2.1 | 512MB TwinMOS PC3200 DualChannel | Radeon 9200 Atlantis 128MB DDR | 400GB Seagate + Samsung | Chieftec BX 360W ]

Permalänk
Medlem

Bara jag som _inte_ bryr mig om folks livshistorier

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem

Varning alla studenter! Detta är produkten av en elev som sovit på svenskalektionerna. =D

Var snäll och skriv om det på riktig svenska, tack.

Visa signatur

drick jolt, bli beroende

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Bara jag som inte fattar lunarsnack??

Nä. Vi är två.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frithioff
Nä. Vi är två.

ni är inte ensamma

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

men era dumma..

Permalänk
Medlem

När kommer den svenska översättningen?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

tyckte också det va lite fjrotisflumm över det där... hursom..
wannabe.. är det en person som har det som nick eller du kallar han wannabe bara.. tycker du upprepar wannabe minst 9^121 ggr ;P
frågan är vem det är som e wannabe isf... tyckte inte det va så märkvärdigt gjort.. men rätt skoj att ni löste det... om jag fått rätt på gåtan ;P

Permalänk
Medlem

shit snart får väll SweClockers göra stickprov på deras medlemmar! =D

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

MeN åÅå heRRe GuD *FnizZ*

Nu till det jag skulle säga.
Jag tror dom ryckte ur ide kabeln och råkade böja 2 stift och
trycka in ett i ide kontakten på hårddisken.
Först böjde dom rätt dom 2 som bara var böjda.
Sen försökte dom få loss kretskortet på hårddisken.
under kortet sitter det nästan alltid en skumgummi duk, troligtvis för att förhindra vibrationer mm.
Så dom slet bort dom gamla trasiga pinnen och lödde in en ny ifrån en lysdiod.

Räcker den? ;D
OBS! Jag är INGEN Lunar användare OBS!

Edit: Detta måste vara summan av en person som absolut inte skall vara vaken längre än till MAX 24,00
Efter att läst det 1ggn till så verkar det som om dom slet bort den böjda pinnen och bara stack in ett ben ifrån lysdioden i ide kabeln och tryckte tillbaka den. Man kan ju hoppas att den ledaren inte har ngn viktig funktion utan bara typ hdd led.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice-Man
MeN åÅå heRRe GuD *FnizZ*

Nu till det jag skulle säga.
Jag tror dom ryckte ur ide kabeln och råkade böja 2 stift och
trycka in ett i ide kontakten på hårddisken.
Först böjde dom rätt dom 2 som bara var böjda.
Sen försökte dom få loss kretskortet på hårddisken.
under kortet sitter det nästan alltid en skumgummi duk, troligtvis för att förhindra vibrationer mm.
Så dom slet bort dom gamla trasiga pinnen och lödde in en ny ifrån en lysdiod.

Räcker den? ;D
OBS! Jag är INGEN Lunar användare OBS!

Edit: Detta måste vara summan av en person som absolut inte skall vara vaken längre än till MAX 24,00
Efter att läst det 1ggn till så verkar det som om dom slet bort den böjda pinnen och bara stack in ett ben ifrån lysdioden i ide kabeln och tryckte tillbaka den. Man kan ju hoppas att den ledaren inte har ngn viktig funktion utan bara typ hdd led.

Du har uppfattat allt rätt !!!

Visa signatur

[1,2,3]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XzideZ
tyckte också det va lite fjrotisflumm över det där... hursom..
wannabe.. är det en person som har det som nick eller du kallar han wannabe bara..

De e en kille på forumet !!!!

Visa signatur

[1,2,3]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_home
De e en kille på forumet !!!!

Ok!!!!!
varför överdriver du me utropstecknena så lite????
ser fult ut......

Permalänk
Medlem

undrar vad han går på...

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Avstängd

om jag ska vara ärlig hade jag gärnat se att tråden rensas 95% skit inlägg, vars är bilderna?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattepat
undrar vad han går på...

Jag går på jolt själv ?

Visa signatur

[1,2,3]

Permalänk
Medlem

Fan "the_home" suger... Såhär gick det till: Det var en fin morgon (självklart regnade det) och jag skulle iväg och handla en hårddisk och lite annat godis till datorn. Och då ringer Thom (the_home) och undrar om vi kan göra något. Jag sa: Visst jag ska handla en hårddisk så kan vi mötas utanför kjell & co. Detta är aldeles för detaljerat och inte en jävel bryr sig så jag går till vad som hände med hårddisken :D. Jo när vi hade snyggat till lite i mitt chassi med kabeldragningen så skulle vi koppla ihop skiten igen. då råkar ju jag självklart sätta i flatkabeln lite på sniskan i hårddisken. Så jag trycker in den igen. Sen ska jag starta datorn och njuta av 120gb extra utrymme mrn den vill inte boota windows så jag tar ut flatkabeln och ser att en pin blev intryckt och två stycken blev böjda när jag tryckte in den sneda flatkabeln. Så jag skriker till thom och skickar iväg honom på ett uppdrag att hämta en tång. Efter det lyckas jag räta ut de två böjda pinsen så då kvarstår det att få ut den som har lossnat när den trycktes in helt. så vi skruvar loss kretsen under hårddisken... Eller ja de två skruvarna närmast kontakten för de andra satt som berget. Så böjer vi kretskortet och lyfter undan det skyddande skumgummit och lyckas skaka bort den lösa pinen som ingen vet var den blev av . Sen klipper jag av ett ben på en lysdiod och sätter den i det motsvarande hålet på flatkabeln och trycker in den (försiktigare den här gången ). Sen startar jag datorn och den funkar utan problem. Och vi hinner få ihop det hela innan min farbror (som jag glömde skriva om ) kom och skulle spela på min dator.

Jag vill inte ta bilder än för jag har en del viktiga dokument på den hårddisken som jag inte vill förlora så jag vågar inte ta loss flatkabeln. Men när jag har kopierat över dem så ska jag lägga upp bilder.

Permalänk
Avstängd

men då förstog jag rätt iaf på första inlägget så, har hänt att sånt har gått till på gamla skärmar hos mig, men när de är så gamla så behövs de inte lagas ens

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

bilder på vad? din morbror......?