Launch options aktiveras som de ska men märkte ingen större skillnad prestandamässigt av att lägga till "-console -vconsole -nowindow +vr_fidelity_level_auto 0 +vr_fidelity_level 3"
Har spenderat ett antal timmar idag på att testa varje kombination av settings i VD i ett antal olika scenarion. High + 90Hz blir aldrig en trevlig upplevelse. Även i enkeldrivna segment då jag inte drabbas av regelrätta framedrops så har jag betydande mängder microstutters. Ger mig huvudvärk.
Bitrate, Sliced Encoding, Video Buffering, h.264/HVENC - alla möjliga kombinationer ger undermåliga resultat. Har testat två olika Routrar, en AC och en AX. Båda körs som hotspot kopplade direkt till huvud-routern och sen in i datorn. Kör 2-3m rakt framför routern men också testat lite olika platser. Har verifierat att det inte är något annat som stör med Wifi-analyzer och inga andra enheter är kopplade till 5Ghz bandet. Båda routrarna ger exakt samma spelupplevelse och prestandasiffror.
För övrigt så går det utmärkt att köra Alyx 1.7x upplösning, 90Hz (i Oculus-appen) +350 Mbps trådat. Men i VD är High + 72Hz det maximala jag skulle rekommendera. Medium + 72Hz om man är kräsen när det kommer till frame-drops vid aktion-segment.
@Exydia Tror helt enkelt att vi har olika standard när det kommer till att bedömma vad som flyter på tillräckligt bra. Är bara senaste månaden som jag vant mig vid "smooth locomotion" och det funkar utmärkt nu. Men är det ständiga micro-stutters vid rörelse och head-tracking så kommer huvudvärken på en gång.