Clock Tuner for Ryzen 2.0 släpps för alla

Permalänk
Melding Plague

Clock Tuner for Ryzen 2.0 släpps för alla

Stöd för hybridöverklockning och egen övervakning går från supporterexklusivt till skarp version tillgänglig för allmänheten

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sweet! Ska ladda hem direkt och testa på mitt mardrömms-exemplar av 3600.

Edit: Told you guys!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Kommer redaktionen börja använda det här för överklockning av Ryzen, eller gör ni kanske redan det?

Kanske kan vara värt att göra en videoartikel på när ni använder det? Skulle iaf uppskattas av mig.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Svantesson666:

Kommer redaktionen börja använda det här för överklockning av Ryzen, eller gör ni kanske redan det?

Kanske kan vara värt att göra en videoartikel på när ni använder det? Skulle iaf uppskattas av mig.

Utan att tala för Jonas och Kenneths planer, det är svårt att misslyckas. I princip bara att ladda hem och trycka kör, dricka kaffe en stund och få gratis prestanda. Tänkte köra själv ikväll och se om det gör någon skillnad mot tidigare version.

Sedan finns ju stöd för Renoir numera, vilket innebär att även min bärbara kan få sig en omgång.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Härligt att slippa att köra stock eller all-core och att kunna boosta mer detaljerat. Kommer ihåg med tidigare ryzen när det inte fanns någon poäng alls nästan att pilla. Dessa funktioner borde ju in i Ryzen Master tycker jag

Permalänk
Medlem

Trevligt! Jag kommer nog att testa detta med min 5600x när BIOSen för moderkorten kommit ur betatestning.
Det funkar säkert bra nu men vill inte hålla på att göra om stup i kvarten.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Fan vad gött! Ska testa detta på min 5950X så fort jag slutar för dagen

Edit: Skitsamma, vi tar lunchrasten för detta istället

Edit: Skitsamma, vi tar lunchrasten för detta istället
Permalänk
Medlem

Kan man överklocka single core boosten med denna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör test just nu. Ingen skillnad mot vad 1.1 gav i resultat vad jag kan se men är inte helt klar än heller.

Permalänk

Bör man återställa curve optimizer innan man kör detta?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Härligt! Nu behöver jag bara vänta 2-4 månader på att processorn ska komma fram!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Tror inte min lata 3600 vill samarbeta med någon form av extra aktivitet.. inte ens maxa turbo med ok temps vill den lata fan göra.. men den är helt klart snabb ändå trots den ligger mestadels på 4,1ghz när man lirar spel.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

Ska prova detta på min 3600. Min förra som AMD bytte ut var Bronze och den jag fick ist är Guld, så ska se om detta kan klämma ut något ur den

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Testpilot

Så om jag förstått det rätt så finns det fortfarande inget stöd för 2000-serien?

Eller jag kanske har missat något här.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag gör något fel, men min 3700x hamnar under vad den "ska" prestera om jag kollar på benchmark-grafen? 😅

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd

Dem nämner inte ens Ryzen 4500U som utlovat på hemsidan ni länkar till? https://www.guru3d.com/files-details/clocktuner-for-ryzen-dow...

SCAM! Gör om, gör rätt. Noob CTR.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Svantesson666:

Kommer redaktionen börja använda det här för överklockning av Ryzen, eller gör ni kanske redan det?

Kanske kan vara värt att göra en videoartikel på när ni använder det? Skulle iaf uppskattas av mig.

Ska se om vi kan sy ihop något där.

Skrivet av Yatagarasu:

Så om jag förstått det rätt så finns det fortfarande inget stöd för 2000-serien?

Eller jag kanske har missat något här.

Det stämmer, inget stöd för Ryzen 2000.

Permalänk
Medlem

Släpps för alla! Hur fungerar det i Linux?

Permalänk
Medlem

Ska man testa, få se vad den kan görs för min 5900x som nu går i stock. Detta program kan nog göra lite iallafall

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Så om jag förstått det rätt så finns det fortfarande inget stöd för 2000-serien?

Eller jag kanske har missat något här.

Aaaargh attans där kittlade till i magen lite när jag läste artikeln, ända tills jag läste din kommentar 😓
Om den inte stödjer 2:a generationer så kommer den väl absolut inte stödja min 1800x, väntan blir lång tills 5900x kommer i postlådan 🙄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thornblom:

Kan man överklocka single core boosten med denna?

Har för mig att single core-meck var planerat till nästa version, men jag har inte testat denna ännu.

Edit: Detta verkar inte stämma, "hybrid OC" finns som ska bättra på fåtrådig prestanda.
Det var Curve Optimizer-stöd som skulle komma i nästa.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Föredetting

Mobila Renoir var ingen höjdare när jag testade på lunchen. Grejer som är låsta i BIOS som gör att det inte riktigt lirar, men så är det också bara AM4-Renoir (det vill säga Ryzen 7 PRO 4750G, Ryzen 7 PRO 4650G och Ryzen 3 PRO 4350G) som det utlovas stöd för.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

2.0 stödjer nu upp till 1.45 V OC/tuning och automatisk växling mellan profilerna, perfekt för att köra undervolt till surf och arbete.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Om du har ett asus 470 gaming uppdatera inte bios. Har jätte problem att bota med senaste bios. Tyvärr krävs den om du ska köra CTR 2.0.

Permalänk
Medlem

Blir att testa undervolting med detta så småningom. Skulle vara tveksam att låta ett dylikt program pilla med riktigt höga spänningsnivåer, oavsett källa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Utan att tala för Jonas och Kenneths planer, det är svårt att misslyckas. I princip bara att ladda hem och trycka kör, dricka kaffe en stund och få gratis prestanda. Tänkte köra själv ikväll och se om det gör någon skillnad mot tidigare version.

Sedan finns ju stöd för Renoir numera, vilket innebär att även min bärbara kan få sig en omgång.

Men om har redan inställning i bios, bli det nån krock denna i Windows?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Det händer absolut ingenting när jag försöker starta programmet. Hur felsöker jag det?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Det händer absolut ingenting när jag försöker starta programmet. Hur felsöker jag det?

samma på min burk. Inte för att jag tror jag kan göra något med min R5 2600 ändå

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska sätta allt i default i bios först? Jag provade bara köra diagnostic och den hann knappt börja köra R20 innan den stängde ner och protesterade att PPT var för högt, 207,5W.

Har en 5900X och enbart PBO påslaget i bios, allt annat är standard för CPU.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Sweet! Ska ladda hem direkt och testa på mitt mardrömms-exemplar av 3600.

Detta är väl ingen tävling man vill vinna, men ditt ex slår min 3600 som hamnar på 3424

Som jag förstår det är det lika ovanligt att få en riktigt kass CPU (sett till kisel lotteriet), som att få en Platinum. Där Platinum=Epic och Bronze=Epic Fail antar jag 😅

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w