3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Hämtade mitt MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB från Webhallen igår. Beställde den 25:e november.

Härligt! Då kanske mitt kort från Alina närmar sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Hämtade mitt MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB från Webhallen igår. Beställde den 25:e november.

Oj! Säker att det var MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB? Jag har en beställlning på MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB
sedan 2020-09-18 07:47. Skulle du känna tänka dig PM:a mig ditt ordernummer så jag kan ta ett snack med webbhallens kundtjänst?

Permalänk
Medlem

Konstigt att Webhallens sida inte är uppdaterad med att det har kommit in MSI RTX3080 Ventus OC.
https://www.webhallen.com/se/product/324067-MSI-GeForce-RTX-3...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Eruku:

Oj! Säker att det var MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB? Jag har en beställlning på MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB
sedan 2020-09-18 07:47. Skulle du känna tänka dig PM:a mig ditt ordernummer så jag kan ta ett snack med webbhallens kundtjänst?

Skrivet av B. Ulván:

Konstigt att Webhallens sida inte är uppdaterad med att det har kommit in MSI RTX3080 Ventus OC.
https://www.webhallen.com/se/product/324067-MSI-GeForce-RTX-3...

Klassiskt fall av avbokad order -> går till nästa man på tur i butik situation.

Har inte tagit emot något sedan mitten på januari där.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Klassiskt fall av avbokad order -> går till nästa man på tur i butik situation.

Har inte tagit emot något sedan mitten på januari där.

/Patrik

Är det olika köer för webb beställningar och ordrar som ska hämtas i butik?

Permalänk
Medlem

Inet har fått in vattenblock nu från EK. Det som jag beställde i mitten på december skickades igår.

https://www.inet.se/kategori/703/for-grafikkort/507/ekwaterbl...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Hämtade mitt MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB från Webhallen igår. Beställde den 25:e november.

Hur är det möjligt? Vilken tid beställde du? Jag har 2020-11-25 ca 14. Inte ens nära få kort.

Permalänk
Skrivet av noobs:

Hur är det möjligt? Vilken tid beställde du? Jag har 2020-11-25 ca 14. Inte ens nära få kort.

Läs vad Webhallen precis svarade i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eruku:

Är det olika köer för webb beställningar och ordrar som ska hämtas i butik?

Har för mig Patrik beskrivit detta tidigare. Flödet går lite såhär:
1. Kortet kommer till centrallagret.
2. Kortet skickas till första beställningen i kö. Gemensam kö för alla.
3. Om kortet skickas till någon som beställd med "hämta i butik" så skickas kortet till denna butiken.
4. När kortet anländer till butik får personen som bokat mail som informerar om att produkten finns att hämta upp
5. Om personen avbeställer eller tiden löper ut (ifall man valt att betala i butik så kan tiden löpa ut) så går kortet ut i rotation igen, men det skickas INTE till nästa beställning på tur i kösystemet och tillbaka till centrallagret. Det går däremot till nästa beställning som har beställt för upphämtning i butik.

Min tolkning är att webhallen vill undvika att skeppa runt kort runt om i landet i hopp om att beställningen inte avbeställs utan man skickar en gång, sedan går det till näste man/kvinna i kö i samma butik.
Av denna anledningen kan detta hända. Har hänt förr och Patrik har beskrivit det tidigare i tråden, men jag hittar inte inlägget

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Har för mig Patrik beskrivit detta tidigare. Flödet går lite såhär:
1. Kortet kommer till centrallagret.
2. Kortet skickas till första beställningen i kö. Gemensam kö för alla.
3. Om kortet skickas till någon som beställd med "hämta i butik" så skickas kortet till denna butiken.
4. När kortet anländer till butik får personen som bokat mail som informerar om att produkten finns att hämta upp
5. Om personen avbeställer eller tiden löper ut (ifall man valt att betala i butik så kan tiden löpa ut) så går kortet ut i rotation igen, men det skickas INTE till nästa beställning på tur i kösystemet och tillbaka till centrallagret. Det går däremot till nästa beställning som har beställt för upphämtning i butik.

Min tolkning är att webhallen vill undvika att skeppa runt kort runt om i landet i hopp om att beställningen inte avbeställs utan man skickar en gång, sedan går det till näste man/kvinna i kö i samma butik.
Av denna anledningen kan detta hända. Har hänt förr och Patrik har beskrivit det tidigare i tråden, men jag hittar inte inlägget

Här är en bra förklaringen av Patrik där det kan hända om avbokat kort i en butik kommer till näste i turordningen, för just den butiken. Inte något vanligt förekommande direkt. Förstår tanken med frakt, arbetskostnad etc.

#18882327

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Har för mig Patrik beskrivit detta tidigare. Flödet går lite såhär:
1. Kortet kommer till centrallagret.
2. Kortet skickas till första beställningen i kö. Gemensam kö för alla.
3. Om kortet skickas till någon som beställd med "hämta i butik" så skickas kortet till denna butiken.
4. När kortet anländer till butik får personen som bokat mail som informerar om att produkten finns att hämta upp
5. Om personen avbeställer eller tiden löper ut (ifall man valt att betala i butik så kan tiden löpa ut) så går kortet ut i rotation igen, men det skickas INTE till nästa beställning på tur i kösystemet och tillbaka till centrallagret. Det går däremot till nästa beställning som har beställt för upphämtning i butik.

Min tolkning är att webhallen vill undvika att skeppa runt kort runt om i landet i hopp om att beställningen inte avbeställs utan man skickar en gång, sedan går det till näste man/kvinna i kö i samma butik.
Av denna anledningen kan detta hända. Har hänt förr och Patrik har beskrivit det tidigare i tråden, men jag hittar inte inlägget

Fullt rimligt, hade ju blivit totalt logistik och hanteringskaos om kortet skulle skickas tillbaks till centrallagret igen. Upplevs kanske olyckligt för andra som beställt tidigare osv, men som sagt fullt förståeligt flöde imho.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Eruku:

Är det olika köer för webb beställningar och ordrar som ska hämtas i butik?

Nej, det är samma kö. men när kortet är skeppat till butik och personen i kö avbokar sitt så blir det automatiskt att person näst på tur i butik får kortet om inte butiken är varsam och aktivt skeppar tillbaka kortet till centrallagret för omdistrubutering. Detta system är väldigt bra i normalfall då produkter inte behöver skeppas fram och tillbaka och generera onödiga fraktkostnader.

EDIT: ni är för goa, svar överflödigt

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Webhallen:

Klassiskt fall av avbokad order -> går till nästa man på tur i butik situation.

Har inte tagit emot något sedan mitten på januari där.

/Patrik

Skrivet av Youjimbo:

Har för mig Patrik beskrivit detta tidigare. Flödet går lite såhär:
1. Kortet kommer till centrallagret.
2. Kortet skickas till första beställningen i kö. Gemensam kö för alla.
3. Om kortet skickas till någon som beställd med "hämta i butik" så skickas kortet till denna butiken.
4. När kortet anländer till butik får personen som bokat mail som informerar om att produkten finns att hämta upp
5. Om personen avbeställer eller tiden löper ut (ifall man valt att betala i butik så kan tiden löpa ut) så går kortet ut i rotation igen, men det skickas INTE till nästa beställning på tur i kösystemet och tillbaka till centrallagret. Det går däremot till nästa beställning som har beställt för upphämtning i butik.

Min tolkning är att webhallen vill undvika att skeppa runt kort runt om i landet i hopp om att beställningen inte avbeställs utan man skickar en gång, sedan går det till näste man/kvinna i kö i samma butik.
Av denna anledningen kan detta hända. Har hänt förr och Patrik har beskrivit det tidigare i tråden, men jag hittar inte inlägget

Jag förstår absolut logiken i att ha det flödet, men när det är specialfall som med 3080 kanske man kan göra undantag? Kolla om personen är intresserad när kortet finns på centrallagret?
Jag bokade just det kortet på releasedagen, och ärligt talat blir jag rätt förbannad att jag får vänta på mitt kort när någon som beställde mer än TVÅ MÅNADER efter mig får sitt.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av PuMaH:

Jag förstår absolut logiken i att ha det flödet, men när det är specialfall som med 3080 kanske man kan göra undantag? Kolla om personen är intresserad när kortet finns på centrallagret?
Jag bokade just det kortet på releasedagen, och ärligt talat blir jag rätt förbannad att jag får vänta på mitt kort när någon som beställde mer än TVÅ MÅNADER efter mig får sitt.

Jag förstår fullt ut att det sjukt frustrerande, även fast det inte kan synas på något sätt så har vi medarbetare i butiker som känner till detta och skeppar tillbaka avbokade kort, men är man inte tillräckligt snabb eller har koll (systemet lägger inte ut denna info på ett silverfat direkt) så automatklickar systemet order "redo för hämtning" och då är "skadan" redan skedd.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Webhallen:

Jag förstår fullt ut att det sjukt frustrerande, även fast det inte kan synas på något sätt så har vi medarbetare i butiker som känner till detta och skeppar tillbaka avbokade kort, men är man inte tillräckligt snabb eller har koll (systemet lägger inte ut denna info på ett silverfat direkt) så automatklickar systemet order "redo för hämtning" och då är "skadan" redan skedd.

/Patrik

Klen tröst, vad sägs om att skicka ett meddelande till alla butiker att ändra hanteringen av bokade kort?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av It-shoppen:

Fick lite info från vår leverantör Also idag vad gäller 3060 TI,3070,3080

Hur ser det ut med leveranser för 3060 TI,3070,3080 speciellt 3080 TUF ?

"Som marknaden ser ut just nu är det extremt klurigt med både tillverkning och leveranser går väldigt mycket långsammare och tillverkarna skickar ut datum som vi direkt uppdaterar.

Men det kluriga i denna situation är att grafikkort har drabbats extremt hårt och har extremt långa ledtider, lång backlog på beställningar OCH kan ha höjts i pris på grund av bristen så jag kan varken säga bu eller bä i dagsläget mer än att det kan dröja en tid innan dessa kommer in. 3080 TUF ser just nu inte ut att komma in i lager igen fören 2022-01-04.

Hoppas du fick lite information kring detta så du vet vad som händer."

Account Manager
ALSO Sweden AB

Tyvärr är distributionsledets ord inte jättetungvägt då de i princip inte får några kort av de stora varumärkena då allt går till direktkunder.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@Webhallen

Ser att ni har uppdaterat sidan för Asus RTX 3080 TUF OC, men det tycks inte ha förändrats något i tabellen?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henry Rollins II:

@Webhallen

Ser att ni har uppdaterat sidan för Asus RTX 3080 TUF OC, men det tycks inte ha förändrats något i tabellen?

Troligtvis för att det inte inkommit några leveranser på just TUF OC. Det har blivit Yeti-varning på leveransen på dessa. :C

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Henry Rollins II:

@Webhallen

Ser att ni har uppdaterat sidan för Asus RTX 3080 TUF OC, men det tycks inte ha förändrats något i tabellen?

Tabellen är lite svårare att uppdatera då jag numera när fler inte kan lägga bokningar endast skriver antalet kunder som inte har tilldelning, kölistan är lättare att uppdatera när samtliga eller de flesta kort har skickats / hämtats.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tabellen är lite svårare att uppdatera då jag numera när fler inte kan lägga bokningar endast skriver antalet kunder som inte har tilldelning, kölistan är lättare att uppdatera när samtliga eller de flesta kort har skickats / hämtats.

/Patrik

Med andra ord så fick ni nånstans mellan 20 och 50 kort denna gång då...det går segt :/

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Skrivet av HenrikM:

Tänkte tips om att 6800xt finns i lager på komplett om man måste ha ett kort nu. 100+ i lager

https://www.komplett.se/product/1178543/datorutrustning/dator...

Tack för tipset! nu blev det ett 6800 XT istället för 3080 som jag var helt inställd på. Dags att avboka alla beställningar som ligger i kö för 3080.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Lyckades precis kamma hem ett demo-ex av 3090 från Proshop för 17.800. Tack för tipset om Distill Web Monitor att bevaka sidor med!

Visa signatur

Argon-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej, det är samma kö. men när kortet är skeppat till butik och personen i kö avbokar sitt så blir det automatiskt att person näst på tur i butik får kortet om inte butiken är varsam och aktivt skeppar tillbaka kortet till centrallagret för omdistrubutering. Detta system är väldigt bra i normalfall då produkter inte behöver skeppas fram och tillbaka och generera onödiga fraktkostnader.

EDIT: ni är för goa, svar överflödigt

/Patrik

OK, så undantag snarare än regel då. Tack för tydliga svaret

Permalänk
Medlem

Bokade ett RTX 3080 Tuf Gaming 2020-09-18 från Inet och ligger idag på plats 77.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Ni som beställt från ställen med potentiellt lång leveranstid (typ elgiganten), drar de pengarna direkt eller drar de när de skickar?

Om du betalar och de levererar inte under en vecka, då får du tillbaka dina pengar. Sen drar de summan igen när du har fått varan hem

Permalänk
Webhallen

All good things must come to an end.

Denna vecka överlämnar jag min tjänst till en ny kollega då jag kommer fortsätta i företaget som ansvarig över Webhallen Config.
Jag kommer inte kunna ha samma närvaro då jag inte kommer inte vara insatt på samma sätt eller ha fulla mandat för komponenterna längre.
Min ersättare kommer inte ta över Swec-närvaron men vår allas härliga kärleksfulla sprättiga Staffan kommer öka sin närvaro här nu när jag inte "hoggar" kontot längre.

Tabeller kommer inte finnas kvar i lika stor utsträckning men de korten med flest bokningar skulle fortsätta uppdateras tabeller för är det sagt.

Ni blir inte helt av med mig här då vi har upprättat ett nytt konto @Webhallen. Vi är inte helt up and running där riktigt ännu men inom de kommande veckorna kommer jag och avdelningen vara ett stödben för Webhallen Config på Sweclockers

Vill tacka er alla för dessa 5 månader, era glädjerop och taggningar har verkligen vart bränslet för den energi jag lagt på Sweclockers med er!

Må era grafikkort skeppas snarast! (i turordning!)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Bokade ett RTX 3080 Tuf Gaming 2020-09-18 från Inet och ligger idag på plats 77.

Hmm, jag bokade ett 2020-09-21 och har plats 23

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

All good things must come to an end.

Denna vecka överlämnar jag min tjänst till en ny kollega då jag kommer fortsätta i företaget som ansvarig över Webhallen Config.
Jag kommer inte kunna ha samma närvaro då jag inte kommer inte vara insatt på samma sätt eller ha fulla mandat för komponenterna längre.
Min ersättare kommer inte ta över Swec-närvaron men vår allas härliga kärleksfulla sprättiga Staffan kommer öka sin närvaro här nu när jag inte "hoggar" kontot längre.

Tabeller kommer inte finnas kvar i lika stor utsträckning men de korten med flest bokningar skulle fortsätta uppdateras tabeller för är det sagt.

Ni blir inte helt av med mig här då vi har upprättat ett nytt konto @Webhallen. Vi är inte helt up and running där riktigt ännu men inom de kommande veckorna kommer jag och avdelningen vara ett stödben för Webhallen Config på Sweclockers

Vill tacka er alla för dessa 5 månader, era glädjerop och taggningar har verkligen vart bränslet för den energi jag lagt på Sweclockers med er!

Må era grafikkort skeppas snarast! (i turordning!)

/Patrik

Tack för din tid. Har varit extremt hjälpsamt och har förstärkt min bild av Webhallen. Lycka till med nya tjänsten!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Hmm, jag bokade ett 2020-09-21 och har plats 23

Det var väldigt konstigt ju. Har du non-oc varianten? Köpt på inet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

All good things must come to an end.

Denna vecka överlämnar jag min tjänst till en ny kollega då jag kommer fortsätta i företaget som ansvarig över Webhallen Config.
Jag kommer inte kunna ha samma närvaro då jag inte kommer inte vara insatt på samma sätt eller ha fulla mandat för komponenterna längre.
Min ersättare kommer inte ta över Swec-närvaron men vår allas härliga kärleksfulla sprättiga Staffan kommer öka sin närvaro här nu när jag inte "hoggar" kontot längre.

Tabeller kommer inte finnas kvar i lika stor utsträckning men de korten med flest bokningar skulle fortsätta uppdateras tabeller för är det sagt.

Ni blir inte helt av med mig här då vi har upprättat ett nytt konto @Webhallen. Vi är inte helt up and running där riktigt ännu men inom de kommande veckorna kommer jag och avdelningen vara ett stödben för Webhallen Config på Sweclockers

Vill tacka er alla för dessa 5 månader, era glädjerop och taggningar har verkligen vart bränslet för den energi jag lagt på Sweclockers med er!

Må era grafikkort skeppas snarast! (i turordning!)

/Patrik

Tack Patrik, din närvaro har varit otroligt betydelseful då den visar att återförsäljare är intresserade av oss kunder- användare av de produkter ni säljer. Tack för den här tiden och grattis till din nya tjänst.