PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Känns ändå roligt att det börjar hända saker. Grattis till alla ni som fått bekräftad att leverans är på väg. Nästan, men bara nästan så att man kontaktar Amazon för att fråga hur vi ligger till där.

Permalänk
Skrivet av Haidarageil:

TOMT PAKET.

Igår fick jag mitt paket från Elgiganten. Paketet var sjukt lätt och när jag öppnar de så finns de ingen konsol. Jag har varit i kontakt med Elgiganten och nu har jag polisanmält det. Elgiganten tvingar alltså mig som kund att ta tag i detta för dem kan inte göra en anmälan pga GDPR? Jag är så trött på detta med PS5.

Har de hänt någon annan? Fyfan för BRING eller ombudet

Fy fan va tråkigt att höra, känns inte som att man vill att ens konsol ska skickas nu. Vill nog hellre hämta upp den i affärern om man skulle få tag i en från elgiganten, är det ett alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolplx:

Och nu är gröna bocken borta..

Fortfarande grön här. La min beställning 14:17, vilken tid lades din?

Permalänk
Medlem

SE beställd från Webhallen 2020-04-22 19:13 har skickats idag.

Permalänk
Medlem

Anmälde mig för utlottning av en SE, finns dock kanske bara 2 intressanta spel just nu men vill verkligen ha konsolen dagen GoW Ragnarök och Horizon 2 släpps.

Skrivet av Biggiiiss:

Fy fan va tråkigt att höra, känns inte som att man vill att ens konsol ska skickas nu. Vill nog hellre hämta upp den i affärern om man skulle få tag i en från elgiganten, är det ett alternativ?

Ja det tänker jag göra i alla fall om jag vinner. Bor dock 5 min med bil från närmsta Elgiganten.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av FreddyK:

Anmälde mig för utlottning av en SE, finns dock kanske bara 2 intressanta spel just nu men vill verkligen ha konsolen dagen GoW Ragnarök och Horizon 2 släpps.

Ja det tänker jag göra i alla fall om jag vinner. Bor dock 5 min med bil från närmsta Elgiganten.

Samma här, drar dit på lunchrasten under torsdagen tänker jag isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

20:43

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolplx:

Och nu är gröna bocken borta..

Skrivet av Tzony:

Min är också grön fortfarande! Beställde 08:28

Permalänk
Medlem

YES, nu skickades min order från NetOnNet ÄNTLIGEN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haidarageil:

TOMT PAKET.

Igår fick jag mitt paket från Elgiganten. Paketet var sjukt lätt och när jag öppnar de så finns de ingen konsol. Jag har varit i kontakt med Elgiganten och nu har jag polisanmält det. Elgiganten tvingar alltså mig som kund att ta tag i detta för dem kan inte göra en anmälan pga GDPR? Jag är så trött på detta med PS5.

Ah fyfan.

Ska EG skicka dig ett nytt? Hoppas det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haidarageil:

TOMT PAKET.

Du har ju redan fått två PS5 i december från både EG och MM så att du fått 2/3 konsoler är bättre än många andra

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Eftersom NetOnNet skickade ut mitt PS5 15:55 idag som jag beställde för två veckor sedan så antar jag att dem fått in en ny leverans. Håll stenkoll på NetOnNet imorgon folk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Eftersom NetOnNet skickade ut mitt PS5 15:55 idag som jag beställde för två veckor sedan så antar jag att dem fått in en ny leverans. Håll stenkoll på NetOnNet imorgon folk!

Du missade nog min tidigare chat med Net On Net:

Skrivet av amZor1:

Skrev till kundtjänst och det var som jag befarade - systemfel och att scalpers inte har något med detta att göra.

https://i.imgur.com/KYAnWvI.png

Så troligen så fick de in eftersläpningar för er som beställde då, som personen beskriver vet de inte när nästa batch kommer till dem för beställning. Jag fick ett i kundkorgen idag, men kommer inte kunna lösa ut den enligt kundservice, så det lär knappast dyka upp så man kan beställa imorn.

Permalänk
Medlem

Ni som har lyckats få tag på PS5, har ni kunnat betala med faktura eller krävs det direktbetalning?

Permalänk
Skrivet av Cybrus:

Ni som har lyckats få tag på PS5, har ni kunnat betala med faktura eller krävs det direktbetalning?

Jag tog faktura med min beställning från power

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cotech:

Min är också grön fortfarande! Beställde 08:28

Min har tyvärr också blivit gul nu!

Permalänk
Skrivet av Kalyissa:

Ah fyfan.

Ska EG skicka dig ett nytt? Hoppas det!

Har ej fått svar på de än :/

Permalänk
Skrivet av pinkified:

Du har ju redan fått två PS5 i december från både EG och MM så att du fått 2/3 konsoler är bättre än många andra

Jobbar på en fritidsgård och skulle ha ett själv med. Ingen scalper jag lovar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

Surt! Hoppas det är något tillfälligt så de kommer i dagarna i alla fall

Permalänk

Beställde den 14.10 från MM så hoppas att jag är med i nästa batch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

Fortfarande grön här men är tveksam till att det blir något denna gången heller! Men lever på hoppet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haidarageil:

TOMT PAKET.

En fråga, varför valde du att ta emot paket från första början? Eller du kanske aldrig fick chans att känna på paketet, och allt såg ut som det skulle?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Webhallen
2020-05-24 06:25
Order mottagen.

Beräknat leveransdatum är Måndag 2021-03-01.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

YES, nu skickades min order från NetOnNet ÄNTLIGEN!

Grattis, äntligen!
Jag fick ju tur på elgigantens lotteri och fick min igår, grym! Ghost of Tsushima, wow!!
Den På non som jag köpte samtidigt som dig ska min kompis son få ta över men ser att den fortfarande är i order mottagen

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Du missade nog min tidigare chat med Net On Net:

Så troligen så fick de in eftersläpningar för er som beställde då, som personen beskriver vet de inte när nästa batch kommer till dem för beställning. Jag fick ett i kundkorgen idag, men kommer inte kunna lösa ut den enligt kundservice, så det lär knappast dyka upp så man kan beställa imorn.

Det var nog Lonnie88’as ps5 som mellanlandade i systemet kort i samband med in och utleverans

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluepanda:

Jag tog faktura med min beställning från power

Tack för informationen!

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli att inte anmäla mig till utlottningen igen. Sjukt att det var många SE kvar sen förra omgången. Finns ju folk som vill ha ett och inte fuskar, men dom blir ju såklart utan.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haidarageil:

Jobbar på en fritidsgård och skulle ha ett själv med. Ingen scalper jag lovar.

Så två stycken till fritidsgården och ett till dig själv.

Fan kidsen har det bra nuförtiden.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Skrivet av pirpen:

Kunde inte låta bli att inte anmäla mig till utlottningen igen. Sjukt att det var många SE kvar sen förra omgången. Finns ju folk som vill ha ett och inte fuskar, men dom blir ju såklart utan.

Menar du att du fuskar? 🤔
Har du redan PS5 sedan tidigare och är med i lotteriet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Är det utlottning på EG igen?