PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av HH1:

Det där tror man ju aldrig inträffar, väldigt trist. Var du på Liljeholmstorget möjligen? Jag har ju själv lämnat påsar på McDonalds där, vid bordet för att hämta servetter mm. Påsar från Clas Ohlson och Webhallen. Ska nog tänka om där efter din historia. Till saken hör att jag ska hämta ut min PS5 på Webhallen där så småningom och får fundera ut hur jag ska undvika att bli rånad på den.

Ja! Det var faktiskt på Liljeholmen! Det var ändå en tidpunkt då jag inte trodde det skulle vara så många skumma typer där. Så ja, var försiktig om du lämnar något på din plats när du hämtar servetter. Lycka till med din uthämtning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applier:

Jag håller koll på Maxgaming, NoN, Webhallen samt Power med hjälp av Distill :). NoN hade ju som sagt släpp förra veckan, och det var någon som rapporterat att det varit viss aktivitet där.

Jag använder själv Distill men ingen tur än. Varför kör du mot Webhallen? De betar ju fortfarande av sin extremt långa kö (som jag själv står i) så de lär inte sälja direkt från lagret förrän framåt midsommar, långt efter andra återförsäljare.

Permalänk
Skrivet av HH1:

Jag använder själv Distill men ingen tur än. Varför kör du mot Webhallen? De betar ju fortfarande av sin extremt långa kö (som jag själv står i) så de lär inte sälja direkt från lagret förrän framåt midsommar, långt efter andra återförsäljare.

Webhallen har nu sålt slut sina DE leveranser verkar det som, dem har gått från fullbokat till "meddela mig". Därför kör vi Webhallen just nu.

Permalänk
Skrivet av Applier:

Här är Xpatch för det jag har "markerat": (//section[@id='product-intro']/div[contains(@class,'container')]//div[@class='row']/div//div[@class='product-control']/div[contains(@class,'buy-area')]//div)[2]

(vet inte om det fungerar)

Sen måste du låta Javascript vara på för att det ska fungera

Tusen tack .)

Permalänk

Lmao, nu lottar Elgiganten ut en Standard Edition på Instagram...

(En riktig utlottning för att få en gratis alltså)

Permalänk

Amazon? 😂

Har amazon struntat i våra bokningar? Bokade disc versionen 20/11-2020

Permalänk
Skrivet av vaniljsemla:

Lmao, nu lottar Elgiganten ut en Standard Edition på Instagram...

(En riktig utlottning för att få en gratis alltså)

Det trodde jag aldrig skulle hända hahaha

Tänk va galet det hade varit om någon av oss som grindat här i forumet hade fått en gratis, hade känts surrealistiskt

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

Har amazon struntat i våra bokningar? Bokade disc versionen 20/11-2020

Gott om människor har ju bokat flera månader innan, och väntar än.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaydee365:

Någon som fått en konsoll ifrån komplett.se eleer hört något? Har bara fått olika svar samt de förväntar sig få in fler den tredje maj.

Beställde 18/10

Jag har en DE beställning 17/9 och det står förtfarande tredje maj.

Permalänk
Medlem

Fick mail från Netonnet nyss, man kommer inte längre kunna bevaka PS5 (SE) då systemet inte fungerar som tänkt eftersom släppen säljs slut så snabbt…

Visa signatur

i5-13600KF, Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Windforce v2, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung Odyssey OLED, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Gott om människor har ju bokat flera månader innan, och väntar än.

Saken är den de som beställde 19/11 har fått sina. Vi från 20/11 får inte höra ett pip om något öht. Medans amazon uk tex får till o från och .se ber en nästan intill att avboka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Webhallen har nu sålt slut sina DE leveranser verkar det som, dem har gått från fullbokat till "meddela mig". Därför kör vi Webhallen just nu.

Ok så här skrev de i sitt forum igår:

"Angående den digitala versionen förväntar vi oss en leverans i slutet på februari och förhoppningsvis täcker vi bokningarna helt innan april."

Edit:
Insåg precis att den texten kan tolkas på två olika sätt. Täcker de in alla bokningar som gjordes fram till april 2020 i leveransen nu i februari ELLER uppskattar de att samtliga bokningar som gjorts täcks in av kommande leveranser innan april 2021. Som vanligt är deras besked väldigt otydliga.

Reflektion
Permalänk
Skrivet av HH1:

"Angående den digitala versionen förväntar vi oss en leverans i slutet på februari och förhoppningsvis täcker vi bokningarna helt innan april."

AHa okej då tar jag nog bort webhallen från min distill

Permalänk
Medlem
Skrivet av phm:

Fick mail från Netonnet nyss, man kommer inte längre kunna bevaka PS5 (SE) då systemet inte fungerar som tänkt eftersom släppen säljs slut så snabbt…

Mm, såg det också för några minuter sedan... Störde mig lite grand på sista stycket:

"För att det inte ska bli orättvist kommer det nu därför inte längre att vara möjligt att få alert via mail om när konsolen kommer in i lager igen. Vi tillämpar först till kvarn-principen, och ber dig därför att ha bevakning på vår sajt och i våra sociala medier om när nästa parti läggs ut till försäljning. Vi beklagar det eventuella besvär som detta betyder för dig."

Att de informerar om att det bara är att glömma att bevakningen skulle fungera är väl bra, men att sedan påstå att det är för att det "inte ska bli orättvist" och sedan uppmana att själv "ha bevakning" känns lite magstarkt Det de verkligen säger är ju "you're on your own, ha det så kul att försöka konkurrera med scalpers (och folk som kör distill om du inte gör det)".

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Läste det också, känns väldigt förvirrat från Webhallens håll. DE har ju kommit till typ september iaf? Medan SE borde täckas (minst) april ut med februari-leveransen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Mm, såg det också för några minuter sedan... Störde mig lite grand på sista stycket:

"För att det inte ska bli orättvist kommer det nu därför inte längre att vara möjligt att få alert via mail om när konsolen kommer in i lager igen. Vi tillämpar först till kvarn-principen, och ber dig därför att ha bevakning på vår sajt och i våra sociala medier om när nästa parti läggs ut till försäljning. Vi beklagar det eventuella besvär som detta betyder för dig."

Att de informerar om att det bara är att glömma att bevakningen skulle fungera är väl bra, men att sedan påstå att det är för att det "inte ska bli orättvist" och sedan uppmana att själv "ha bevakning" känns lite magstarkt Det de verkligen säger är ju "you're on your own, ha det så kul att försöka konkurrera med scalpers (och folk som kör distill om du inte gör det)".

Ja, verkligen trist då man inte har samma förutsättningar som vissa då man inte jobbar hemifrån och kan sitta och bevaka distill hela dagarna.

Visa signatur

i5-13600KF, Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Windforce v2, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P

Permalänk
Medlem

Då har Ginza skickat min DE, beställd 23/10,helgen börjar se lovande ut 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Läste det också, känns väldigt förvirrat från Webhallens håll. DE har ju kommit till typ september iaf? Medan SE borde täckas (minst) april ut med februari-leveransen.

Insåg att texten kan tolkas på två sätt, se min ändring ovan. Din teori att de egentligen menar SE verkar dock mer rimlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Insåg att texten kan tolkas på två sätt, se min ändring ovan. Din teori att de egentligen menar SE verkar dock mer rimlig.

Ah, sant. Kan ju mycket väl vara att de menar att de ska vara 100% klara med alla bokningar av DE till dess.

(kanske är jag som är förvirrad den här gången, inte de )

Permalänk
Medlem
Skrivet av phm:

Ja, verkligen trist då man inte har samma förutsättningar som vissa då man inte jobbar hemifrån och kan sitta och bevaka distill hela dagarna.

Sätt på notis via mejl med Distill. Det ingår 30 mejl/månad i gratisversionen. Vill du ha ytterligare notiser via telefon finns det möjlighet att betala en slant för det. Jag har själv ingen möjlighet att köra Distill på plats, men jag lämnar datorn igång när jag går hemifrån och ser till att vara extra uppmärksam på mejlen.

Permalänk
Medlem

Min ps5 se från webhallen 05/13 2020 kommer skickas inom kort eftersom jag fick prompt från klarna och valde faktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Min ps5 se från webhallen 05/13 2020 kommer skickas inom kort eftersom jag fick prompt från klarna och valde faktura.

Någon på webhallens egna forum har fått leveransbesked på en SE bokad 26/4, så låter som en gedigen mängd konsoler kommit in om det är det tidsspannet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har det alltid varit en grön bock på orden när man går in på sin bokning av ps5 hos Webhallen? Bokade 30/5-20 och det känns som att det inte alltid varit en grön bock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boww:

Har det alltid varit en grön bock på orden när man går in på sin bokning av ps5 hos Webhallen? Bokade 30/5-20 och det känns som att det inte alltid varit en grön bock.

Om du har valt att hämta i butik och den är permanent grön (inte hoppar mellan grön bock och gul fyrkant) så är det troligtvis ett gott tecken Men man har ju blivit lurad förut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boww:

Då finns din i butiken och status borde strax ändras till att den kan hämtas. Grattis!

Permalänk
Skrivet av Boww:

Min ruta är gul när jag tittar på min order.

Permalänk

Någon här inne som förbokade hos Dustinhome?
I så fall när, vilken version och har ni fått den levererad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Om du har valt att hämta i butik och den är permanent grön (inte hoppar mellan grön bock och gul fyrkant) så är det troligtvis ett gott tecken Men man har ju blivit lurad förut...

Skrivet av HH1:

Då finns din i butiken och status borde strax ändras till att den kan hämtas. Grattis!

Bor i Dalarna, så det är postgång som gäller. Jag förväntar mig att den blir gul igen, det är nog bara Webhallen som vill leka med ens känslor 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boww:

Bor i Dalarna, så det är postgång som gäller. Jag förväntar mig att den blir gul igen, det är nog bara Webhallen som vill leka med ens känslor 😁

Håll koll på aviseringar i PostNord-appen! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boww:

Då är kanske risken att det finns exemplar i deras weblager som ska skickas ut till folk som är före dig i kön tror jag? Misstänker att den då kan vara grön till dess att alla inreggade exemplar skickats ut.

Å andra sidan kanske du är med på listan över beställningar som inkluderas denna vända? Du lär märka om den uppdateras till status skickad.