PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Vet inte om det är din unboxing men alla hörlurar kan ta del av 3d audio, det är inte specifikt till just pulse 3D.
Jag har dem och jag tycker nog de är helt okej, varken mer eller mindre, jag fick tag i den på amazon för 800kr. För 1190kr hade jag nog köpt något annat!

vad menar du med (Vet inte om det är din unboxing?)

Pulse 3D är ju justerade for 3d audio när det gäller ps5 spel gjorda med 3d audio, ingen annan headset kan ge samma upplevelse, det kan man se i flera olika review på youtube, dock kan hålla med att 1190 är lite för dyrt, 1000kr kunde ha varit mer rimligt pris.

Permalänk
Skrivet av Ency:

Inte i mitt fall. Bokade 23/5 och har haft en grön "bock" för ca 3-4 veckor sedan, den försvann efter en dag eller två. Har även haft en notis undertill där det står att jag troligtvis får den levererad 1 Mars, men den den försvann ganska snabbt.
Nu är bocken dock tillbaka, kan bara hoppas denna gång.

Min gick till grön igår, sen fick jag mail om att den var klar att skickas så fort jag godkände betalningen med Klarna. Får se om det händer något idag.
(Beställde 21/5)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ludens:

Något som händer idag?
Har aldrig varit med om något liknande förr, att man ska behöva bevaka flera återförsäljare för en konsol som lanserades förra åter lol.

Jag skulle säga samma sak om COVID-19 men det har säkert noll med saken att göra!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Hämtade från Webhallen igår (disc) order lagd 12/5-20

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Det har nämnts i WHs forum och just den gröna bocken är ett säkert tecken att ens egen vara är redo att skickas eller lämnas ut. Om man har flera varor måste alla få en grön bock innan det händer något dock.

Fast jag själv hade grön bock som sedan övergick till gul fyrkant fram och tillbaka ett antal gånger och det slutade med gul fyrkant och det blev ingen hämtning för mig den gången.

I vanliga fall så skulle en grön bock betyda att din vara finns i butiken, men det här handlar ju om specialfall där de får in 20-30 eller fler exemplar som måste reggas in och sedan fördelas enligt kölistan. Men ja, om den blir grön och håller sig grön så är det iaf ett bra tecken.

Edit: såg just pliind/webhallens inlägg, vilket verifierar att det som sagt kan röra sig om tillfälliga gröna bockar. Vilket är förståeligt, med tanke på att systemet vanligtvis inte hanterar såna mängder ordrar av exakt samma produkt som ska skötas manuellt, både centralt och i olika butikslager.

Permalänk
Skrivet av bestone_swe:

vad menar du med (Vet inte om det är din unboxing?)

Pulse 3D är ju justerade for 3d audio när det gäller ps5 spel gjorda med 3d audio, ingen annan headset kan ge samma upplevelse, det kan man se i flera olika review på youtube, dock kan hålla med att 1190 är lite för dyrt, 1000kr kunde ha varit mer rimligt pris.

Blev nyfiken på det där, kanske stämmer det du säger, men för gemene person verkar det ändå funka bra med vanlig hörlurar, finns gott om såna här trådar:
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jy3s8g/pulse_3d_vs_head...

Ska testa det där själv, brukar normalt inte köra med hörlurar då jag har ett 5.1 system som jag gärna använder, men om deras ljudformat kan bidra med en bättre upplevelse kan det ju vara trevligt, har dock ingen lust att spendera tusen spänn på hörlurar när jag redan har ett par Bose QC35ll.

edit: Stavfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Fast jag själv hade grön bock som sedan övergick till gul fyrkant fram och tillbaka ett antal gånger och det slutade med gul fyrkant och det blev ingen hämtning för mig den gången.

I vanliga fall så skulle en grön bock betyda att din vara finns i butiken, men det här handlar ju om specialfall där de får in 20-30 eller fler exemplar som måste reggas in och sedan fördelas enligt kölistan. Men ja, om den blir grön och håller sig grön så är det iaf ett bra tecken.

Edit: såg just pliind/webhallens inlägg, vilket verifierar att det som sagt kan röra sig om tillfälliga gröna bockar. Vilket är förståeligt, med tanke på att systemet vanligtvis inte hanterar såna mängder ordrar av exakt samma produkt som ska skötas manuellt, både centralt och i olika butikslager.

Det är ändå en konstig brist i systemet. Det borde kunna hålla reda på artiklarna i ordrarna oavsett mängd och är väl då snarare en indikation på att de har väldigt dålig koll helt enkelt, med för mycket manuell hantering. Ofta står det fel förväntat datum för leverans till butik, även för artiklar som redan finns på centrallager. Datumen ändras, tas bort och kommer tillbaka till synes helt slumpmässigt på i stort sett alla ordrar jag lagt för uthämtning i butik, där varan bara ska skickas från centrallagret i Stockholm till butiken i Stockholm. Ibland har det stått att varan saknas trots att den är redo för uthämtning. Ofta har jag undrat om allt sköts manuellt i deras system.

Permalänk
Skrivet av bestone_swe:

vad menar du med (Vet inte om det är din unboxing?)

Pulse 3D är ju justerade for 3d audio när det gäller ps5 spel gjorda med 3d audio, ingen annan headset kan ge samma upplevelse, det kan man se i flera olika review på youtube, dock kan hålla med att 1190 är lite för dyrt, 1000kr kunde ha varit mer rimligt pris.

Nja. Sony har sagt att deras Audio Tempest fungerar på flera andra hörlurar. 3D knappen i menyn aktiveras eller inte beroende på vilka hörlurar man kopplar till konsolen. Jag har den aktiverad med mina SteelSeries Arctis Pro Wireless och den funkar bra med Sony exclusiva spel men inget stor skillnad med multiplattform spel, vad jag upplever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Det är ändå en konstig brist i systemet. Det borde kunna hålla reda på artiklarna i ordrarna oavsett mängd och är väl då snarare en indikation på att de har väldigt dålig koll helt enkelt, med för mycket manuell hantering. Ofta står det fel förväntat datum för leverans till butik, även för artiklar som redan finns på centrallager. Datumen ändras, tas bort och kommer tillbaka till synes helt slumpmässigt på i stort sett alla ordrar jag lagt för uthämtning i butik, där varan bara ska skickas från centrallagret i Stockholm till butiken i Stockholm. Ibland har det stått att varan saknas trots att den är redo för uthämtning. Ofta har jag undrat om allt sköts manuellt i deras system.

Försvarar inte deras förvirrande system eller brist på information Försökte bara se till att folk inte blir överlyckliga över en grön bock och tror att det innebär att varan finns inne för just dem. Bättre att ta det med en nypa salt, så slipper de eventuellt besvikelsen när det bara är systemet som spökar.

Sedan håller jag så klart med om att systemet inte borde spöka till att börja med, men det är ju bättre att iaf vara medveten om det.

Det som jag nog tycker sämst om ändå är deras hantering när man beställer saker som de inte har i lager och därför måste beställa från leverantör. Fick vänta i typ 3 månader på ett par Bose-högtalare (långt innan corona) och talade man med folk i butiken så "borde de komma nästa vecka" typ varje gång. Tongångarna från kundservice var likadana. Tills jag till slut ruttnade och någon i kundservice fick kontakta inköpsavdelningen. En timme senare dök det upp på hemsidan att typ 4 stycken var på väg från leverantör, någon dag senare uppdaterades ordern med att varan var på väg till butik (och webblagret visade 3 st) och beställningen fanns att hämta snart efter. Känns ju med 100% säkerhet som att de inte gjort någon beställning från leverantören innan jag klagade så mycket att det uppmärksammades, och det verkar inte heller finnas någon system för att automatiskt plocka upp ordrar där ingenting hänt på flera månader.

Samma som när jag beställde en bluray som fanns 1st i lager i en butik. Efter några månader frågade jag vad som hänt och fick svaret att den var slutsåld och att de inte skulle få in några för att den utgått. Hur kan de INTE skicka ut information om sånt?

Permalänk
Skrivet av DonviiCorleone:

Nja. Sony har sagt att deras Audio Tempest fungerar på flera andra hörlurar. 3D knappen i menyn aktiveras eller inte beroende på vilka hörlurar man kopplar till konsolen. Jag har den aktiverad med mina SteelSeries Arctis Pro Wireless och den funkar bra med Sony exclusiva spel men inget stor skillnad med multiplattform spel, vad jag upplever.

Bra att veta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjollboll:

Min gick till grön igår, sen fick jag mail om att den var klar att skickas så fort jag godkände betalningen med Klarna. Får se om det händer något idag.
(Beställde 21/5)

Skrivet av Trigger:

Hämtade från Webhallen igår (disc) order lagd 12/5-20

Tycker det börjar bli väldigt frustrerande hur @webhallen har skött detta, jag får info snart min tur det var 3v sedan

beställde 2020-05-08 14:06 och så ser man att flera med order långt efter mig får gröna bockar, det var absolut sista gången jag förhandsbokade en "het" artikeln hos Webhallen

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Skrivet av zoltham:

Tycker det börjar bli väldigt frustrerande hur @webhallen har skött detta, jag får info snart min tur det var 3v sedan

beställde 2020-05-08 14:06 och så ser man att flera med order långt efter mig får gröna bockar, det var absolut sista gången jag förhandsbokade en "het" artikeln hos Webhallen

Kan bara hålla med. Jag förstår att det inte går att ge helt garanterade svar.
Men det är mycket märkligt system, där kön inte verkar hedras av webhallen.
Kommunikationen från deras sida kan bli så mycket bättre.
Skulle önska lite mer transparens..

Permalänk

Finns här fler som fått mejl från inet på förmiddagen där de meddelar att man på sidan ordrar nu kan se uppskattat leveransdatum? För det fick jag, men det står fortfarande "okänt leveransdatum". Jag som trodde att det nu var min tur eftersom kunder som ligger 4 dagar tidigare i orderstocken nyligen har fått leverans, men icke.

(Jag kan förstå att butiker har svårt att veta när leverans sker när efterfrågan vida överstiger tillgången, i synnerhet under rådande pandemi, det är bara det att jag inte ser nån uppdatering trots att mejlet menar att det ska finnas).

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

När hörde vi senast från mediamarkt?

?

Permalänk
Skrivet av Role_Model:

Finns här fler som fått mejl från inet på förmiddagen där de meddelar att man på sidan ordrar nu kan se uppskattat leveransdatum? För det fick jag, men det står fortfarande "okänt leveransdatum". Jag som trodde att det nu var min tur eftersom kunder som ligger 4 dagar tidigare i orderstocken nyligen har fått leverans, men icke.

(Jag kan förstå att butiker har svårt att veta när leverans sker när efterfrågan vida överstiger tillgången, i synnerhet under rådande pandemi, det är bara det att jag inte ser nån uppdatering trots att mejlet menar att det ska finnas).

Fick också mejl. Trodde det skulle stå ett dataum på min order men icke. Så inget ungefär datum och ingen kö plats. Dåligt! Ångrar att jag bokade från Inet. Hade jag bokat från MM så hade jag redan haft min konsol :/

Permalänk
Medlem

Fick mail från Webhallen nu. Min SE beställd 17/5-2020 går nu att hämta på Sveavägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffaz:

Fick mail från Webhallen nu. Min SE beställd 17/5-2020 går nu att hämta på Sveavägen

Vad kul! Beställde också den 17/5 och valde hämta i butik i Malmö, men har inte hört något. Men kommer väl snart då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Vad kul! Beställde också den 17/5 och valde hämta i butik i Malmö, men har inte hört något. Men kommer väl snart då

Ja förra gången tog det ju 2-3 dagar innan de hamnade i alla butiker... Synd bara man sitter fast hemma just nu med ett sjukt barn men tur man har 4 dagar på sig att hämta

Permalänk

Såklart så är det veckan man är helt ledig dem inte har några drop överhuvudtaget, nedrans typsikt

Permalänk
Skrivet av Biggiiiss:

Såklart så är det veckan man är helt ledig dem inte har några drop överhuvudtaget, nedrans typsikt

Verkar inte hända något idag

Permalänk
Skrivet av DenniZEUS:

Verkar inte hända något idag

nej tyvärr inte denna veckan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Såklart så är det veckan man är helt ledig dem inte har några drop överhuvudtaget, nedrans typsikt

Jag börjar tappa förståndet av den här skiten haha. Man får ju fan tvångstankar om att uppdatera sidorna, får inte ett skit gjort

Permalänk
Medlem

Jag ger inte upp än. Power hade sitt släpp senare! 😅 Ser dessvärre ut som att släpp uteblir denna veckan. Det känns som att EG:s lotteri ger en bra indikation på när butiker fått in en batch, och denna veckan var det ju inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Jag ger inte upp än. Power hade sitt släpp senare! 😅 Ser dessvärre ut som att släpp uteblir denna veckan. Det känns som att EG:s lotteri ger en bra indikation på när butiker fått in en batch, och denna veckan var det ju inget.

finns ju en chans med tanke på att Webhallen har fått in denna vecka.. Skam den som ger sig

Permalänk
Medlem

NoN har fått in ps4 på Lagershop nu från att ha varit slut tidigare. Kanske kan ge någon form av indikation av något

Permalänk
Skrivet av Bergand:

NoN har fått in ps4 på Lagershop nu från att ha varit slut tidigare. Kanske kan ge någon form av indikation av något

Vad? De säljer ju endast PS5 via deras webshop?!

Permalänk
Skrivet av Cybrus:

Jag ger inte upp än. Power hade sitt släpp senare! 😅 Ser dessvärre ut som att släpp uteblir denna veckan. Det känns som att EG:s lotteri ger en bra indikation på när butiker fått in en batch, och denna veckan var det ju inget.

In Power we trust

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenniZEUS:

Vad? De säljer ju endast PS5 via deras webshop?!

Javisst, men att de har fått in en leverans av någonting iallafall. Antingen va det inga 5or där eller så plingar det till snart. Spekulerar bara.

Permalänk
Skrivet av Fjollboll:

Min gick till grön igår, sen fick jag mail om att den var klar att skickas så fort jag godkände betalningen med Klarna. Får se om det händer något idag.
(Beställde 21/5)

Nu har WH skickat mitt paket med SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjollboll:

Nu har WH skickat mitt paket med SE.

Så avis xD gratz C: