Permalänk
VR-fantast

Jag kör med Vive DAS som jag antar är ganska lik Elite Strap, där krävs det definitivt en motvikt för att det ska kännas någorlunda bekvämt.

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon uppdatering på importkostnaderna?

Jag betalade snällt och skapade direkt efteråt ett ärende, men det har nu gått en vecka utan något som helst livstecken från supporten...

Visa signatur

If you don't live for something, you'll die for nothing

Permalänk
Medlem
Skrivet av detlef:

Jag betalade snällt och skapade direkt efteråt ett ärende, men det har nu gått en vecka utan något som helst livstecken från supporten...

Jag blev erbjuden 50 USD store credit som kompensation. Avböjde och sa att 404 kr för ett VR Cover och 50 USD store credit INTE är gratis, vilket var det som utlovades. Ja, detta är en principfråga för mig. De har fått fakturan av mig. Jag har inte betalat UPS ännu och fakturan blir dyrare efter fredag, vilket jag poängterat för Oculus. Detta svaret fick jag igår:

"I just heard back from someone late yesterday so I didn't have a chance to reach out to you until now.  I was told that they are working directly with UPS and that the matter has been escalated so we should have a resolution soon. Please know that we intend to cover the fees so you shouldn't have to pay anything. "

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av detlef:

Jag fick in 40 usd på oculuskontot. Men då hade jag iof fått svar innan och bollat ett par mail.

Permalänk
Skrivet av Quenya:

Jag har inte betalat UPS ännu och fakturan blir dyrare efter fredag, vilket jag poängterat för Oculus.

Jag ringde UPS när jag fick fakturan och förklarade situationen, och kundtjänst strök fakturan och sa att de skulle lösa det med Oculus. Kan vara värt ett samtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlockNoir:

Jag ringde UPS när jag fick fakturan och förklarade situationen, och kundtjänst strök fakturan och sa att de skulle lösa det med Oculus. Kan vara värt ett samtal.

Själv när jag ringde Ups så kunde som inte göra nått "det var ett myndighetsbeslut". Den enda som kunde häva avgiften var tullverket eller att den som skickat betalade.
Jag har betalat men paketet har inte dykt upp och jag väntar på kvitto så jag kan visa för Oculus.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlockNoir:

De kan inte stryka fakturan, men förlänger hur länge de håller paketet. Såvitt kvinnan på UPS support kunde se så har Oculus inte varit i kontakt med dem ännu.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med ersättning i store credit eller liknande, men tycker det är dåligt att de inte svarat något alls.

Ger dom över helgen och sen får jag ringa och skrika (läs: be om ursäkt för att jag ringer) dom i örat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av detlef:

Jag är nöjd med ersättning i store credit eller liknande, men tycker det är dåligt att de inte svarat något alls.

Ger dom över helgen och sen får jag ringa och skrika (läs: be om ursäkt för att jag ringer) dom i örat

Har de ens något telefonnummer man kan ringa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Har de ens något telefonnummer man kan ringa?

Dagens skämt. Nej, Oculus har inget supportnummer.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Angående importkostnaderna, gäller detta även när man beställer en Quest 2 via Oculus.com eller blir priset exakt 349 euro?

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Saddl3r:

Angående importkostnaderna, gäller detta även när man beställer en Quest 2 via Oculus.com eller blir priset exakt 349 euro?

Det blir exakt 349 euro, ungefär 3500kr om du betalar med ett kort utan växlingspåslag. Frakt ingår, ingen tull/moms då det är inom EU.

Permalänk
Medlem

Häromdagen fick jag länken till ersättningsinterfacet efter att dom hade skrivit att jag skulle få den innan 31 Januari. Hade hoppats på att dröjsmålet var på grund av att dom ordnade upp något med UPS eller helt enkelt börjat skicka produkterna ifrån något land i EU.
Kort och gott fick jag ett sms idag från UPS och 310 SEK skall dom ha, även om paketet inte ens har lämnat USA ännu.

Skrev till supporten och dom skulle lösa det inom 3-5 arbetsdagar.

Lite trist att dom inte bara kan skicka ut det vanliga (stock) interfacet från något lager inom EU.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem

Quest 2 får stöd för fler avändare på samma enhet och App Sharing
Experimental till att börja med och enbart på Quest 2.

https://www.oculus.com/blog/gather-your-party-introducing-mul...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra funktion som redan borde ha funnits. App sharing borde också ha funnits, då det gäller samma enhet. Men bra att det kommer.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av Zaphood:

Beställde 4/1 och idag när jag kom hem så låg de i lådan.

https://i.imgur.com/VkjIt85.jpg

Sitter bra och gör det de ska. Enda är att de precis stöter pannan, löses säkerligen med glasögondistansen.

Vad kostade dessa dig inkl frakt osv? Fick du tull och moms?

Jag funderar på att beställa men mitt ena öga har -3 på ena värdet och dessa går bara få ner till -2.

Dock hade de varit skönt att slippa glasögonen.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem
Skrivet av goffemannen:

Vad kostade dessa dig inkl frakt osv? Fick du tull och moms?

Jag funderar på att beställa men mitt ena öga har -3 på ena värdet och dessa går bara få ner till -2.

Dock hade de varit skönt att slippa glasögonen.

Du betalar priser som står. Frakt får du räkna ut själv tillsammans med din order. Står tydligt att det skickas från Tyskland på hemsidan, så det blir självfallet ingen tullavgift.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Du betalar priser som står. Frakt får du räkna ut själv tillsammans med din order. Står tydligt att det skickas från Tyskland på hemsidan, så det blir självfallet ingen tullavgift.

Jaha..detta va ett annat ställe än dem man hittar på ocolus hemsida.

110 euro slutar jag på för en uppsättning..blir ju en del pengar.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

Permalänk
Medlem

Lite trist att alla konton på headsetet måste ha ett Facebook-konto. Det var väl väntat, men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av goffemannen:

Jaha..detta va ett annat ställe än dem man hittar på ocolus hemsida.

110 euro slutar jag på för en uppsättning..blir ju en del pengar.

Jag har inga glasögon själv, men jag kan tänka mig att det kostar pengar att tillverka linser som ersätter dina glasögon. Om du tycker att det blir för dyrt (och det förstår jag, är ju en tredjedel av kostnaden av Quest 2) så kanske det går att lösa med andra face interfaces som ger mer plats för glasögon?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tja.
Letar efter ett alternativ till elite strap och har sökt här inne utan att hitta något direkt.
Någon som vet hur detta är (Vortex Virtual Reality Comfort Elite Strap)?
https://vortexvr.se/products/ny-komfortavlastningsrem-for-ocu...

Visa signatur

Asrock B650 PG Lightning
9800x3d
16gb DDR5 Fury CL30
4080 Super

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Jag har inga glasögon själv, men jag kan tänka mig att det kostar pengar att tillverka linser som ersätter dina glasögon. Om du tycker att det blir för dyrt (och det förstår jag, är ju en tredjedel av kostnaden av Quest 2) så kanske det går att lösa med andra face interfaces som ger mer plats för glasögon?

Jag har beställt en vrcover så får se hur de känns med den först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus80:

Tja.
Letar efter ett alternativ till elite strap och har sökt här inne utan att hitta något direkt.
Någon som vet hur detta är (Vortex Virtual Reality Comfort Elite Strap)?
https://vortexvr.se/products/ny-komfortavlastningsrem-for-ocu...

Det är samma generiska Kina-kopia som används av en massa olika aktörer. Finns exv för en billigare peng på Amazon, bara att söka efter "Quest 2 strap". Jag har iallafall en sån och är nöjd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Det är samma generiska Kina-kopia som används av en massa olika aktörer. Finns exv för en billigare peng på Amazon, bara att söka efter "Quest 2 strap". Jag har iallafall en sån och är nöjd.

Kanon, ska kolla där
Är även de silikon skydden bra, eller bör man köra på vr covers grejer?

Visa signatur

Asrock B650 PG Lightning
9800x3d
16gb DDR5 Fury CL30
4080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av goffemannen:

Jag har beställt en vrcover så får se hur de känns med den först.

Jag kör själv med glasögon och originalinterfacet är större än VRcovers. Med det nya får jag pressa in glasögonen först och sedan på med headsetet. Med originalet så var det inga problem, dock är VRcovers variant betydligt bekvämare!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av detlef:

Jag kör själv med glasögon och originalinterfacet är större än VRcovers. Med det nya får jag pressa in glasögonen först och sedan på med headsetet. Med originalet så var det inga problem, dock är VRcovers variant betydligt bekvämare!

Är de så? Shit...Redan nu klämmer det lite på glasögonen på sidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus80:

Kanon, ska kolla där
Är även de silikon skydden bra, eller bör man köra på vr covers grejer?

Silicon skydden är bra.
Dom säger man över original skumgummit
Vissa gillar vrcover ersättnings Interface medans vissa inte gillar det.
Jag har själv inte provat, väntar på ett ex vrcover så ska jämföra hur det är mot silicon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde head strap ink silikon skydd från amazon nu.
Ska bli intressant o jämföra med orginal grejerna för det är inte alls bekvämt efter en liten stund

Visa signatur

Asrock B650 PG Lightning
9800x3d
16gb DDR5 Fury CL30
4080 Super

Permalänk
Medlem

Har ni varit inne på FZ och läst igenom denna? https://www.fz.se/forum/trad/443456-snabbkollen-skaffar-du-vr...
Bli inte arga bara, alla gillar ju inte VR.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Har ni varit inne på FZ och läst igenom denna? https://www.fz.se/forum/trad/443456-snabbkollen-skaffar-du-vr...
Bli inte arga bara, alla gillar ju inte VR.

Läste igenom hela första sidan och läste inget galet direkt? Var väl lite mixed opinions där några inte gillade det alls, vissa gillade det och de flesta hade inte bestämt sig ännu. Och den "dummaste" kommentaren jag läste var "Nej, vore dumt att köpa in sig i ett dött format." Men kanske blir progressivt värre desto mer man läser?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz