Intel Core i9-11900K får flådig förpackning

Permalänk
Melding Plague

Intel Core i9-11900K får flådig förpackning

Processorjätten fortsätter med flådiga emballage för sina toppmodeller. Geometrier står åter i fokus med Core i9-11900K.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sminkad gris.

Permalänk

Undra vad miljömuppana tycker om detta?

Min personliga åsikt kring att ha mer extrema kartonger kring elektronik är visst om det är en extrem produkt. threadripper var när den lanserades något helt nytt, det är den knappast inte längre. (ialla fall inte de mindre modellerna på 16 core)
Intels Core i9-11900K känns mer bara som en gäsp processor, om några år så kommer man inte ens ihåg att just denna fanns.

*edit*
Jag har svårt att se hur förpackningen blir med dessa bilder och den kanske inte blir så extrem, ja då kan den gått ha det. Threadrippern förpackning är ju extrem på alla sätt och vis, den tar en väldigt stor plats mm.

Permalänk
Medlem

Tja, kan man inte komma med innovation på processorfronten får man väl nöja sig med att utveckla en flashig låda.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Om de lagt lika mycket krut på sin kretsdesign som de gjort på att designa lådorna hade de kanske sluppit att släppa en toppmodell med 8 kärnor år 2021. Tondövt så det förslår

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Den här ska jag beställa så fort det bara går!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Sötast

Whooooaaaa!

Byter min Ryzen 5600X mot en ny Intel, kvittar vilken bara den kommer i den där lådan. Enkärnig? 100Mhz? WHO CARES! Den lådan är det absolut viktigaste just nu!

Någons som vill byta? Please?

Permalänk
Avstängd

Tycker att om man har gjort en ny arkitektur så tycker jag lådan förtjänar se extrem ut.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Lådan ser ju ut som den är fraktskadad... påminner om referenskorten för 5700XT med hammarslaget i kylaren

Permalänk
Medlem

Om dom nu skall leka lego med boxen, varför inte en låda med 9 ytor för i9.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Hmm... Det förklarar prislappen...

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk

Så hur mycket bättre är den än en i9900k?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Traditionellt sett så brukar flådiga förpackningar användas för att motivera ett högt pris.
Tycker absolut att HW branschen (inklusive recensenter) bör ta upp förpackningar när dom testar.
Ett snyggt tryck, javisst.
Och tillräckligt med material för att skydda produkten.
Men ett halvkilo plast extra för att se bra ut på en hylla var inte ok ens år 2000.

Permalänk
Medlem

Utmärkt design! Ser ut som att förpackningen smältit av värmen vilket borde passa utmärkt för denna processorn..

Permalänk
Medlem

Missar jag någonting?
Ser man till specen. är 11900 sämre än 10900

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

En sådan här förpackning fick jag min 3900X i & tamigf*n den fungerar bra ändå!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av Bael:

En sådan här förpackning fick jag min 3900X i & tamigf*n den fungerar bra ändå!

https://i.ebayimg.com/images/g/M18AAOSwtgFblnj7/s-l400.jpg

Så otroligt mycket onödigt plast i den förpackningen, de hade kunnat tagit bort kanske 40%.
Jag skulle vilja ha en processorn liggandes i en påse gjord av överblivet katthår, det är bra för miljön.

Permalänk
Medlem

Å ändå så räcker det gott med en i5 10400 för spel..

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Så otroligt mycket onödigt plast i den förpackningen, de hade kunnat tagit bort kanske 40%.
Jag skulle vilja ha en processorn liggandes i en påse gjord av överblivet katthår, det är bra för miljön.

Men kanske inte så bra för processorn då hår lätt blir statiskt. I alla fall mitt 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Så otroligt mycket onödigt plast i den förpackningen, de hade kunnat tagit bort kanske 40%.
Jag skulle vilja ha en processorn liggandes i en påse gjord av överblivet katthår, det är bra för miljön.

Precis & där ska vara med ett klistermärke, vem sätter ett klistermärke på sitt chassi?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Satan vilka gnäll-kärringar.

Asball förpackning! Vad roligt!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Livsnjutare 😎

Rubriken skulle likväl kunnat vara:

Intel Core i9-11900K får flådig förpackning - apar efter Threadripper.

Lite sent på bollen Intel. 🤨

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Precis & där ska vara med ett klistermärke, vem sätter ett klistermärke på sitt chassi?

Jag gjorde det i min ungdom. Satte ett core 2 märke på min P4 dator!

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hade räckt med en liten ask av papper så hade priset blivit lägre.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Sminkad gris.

En rökt sminkad gris!

Mmmm... Bacon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Missar jag någonting?
Ser man till specen. är 11900 sämre än 10900

Lägre klockad
Färre kärnor
Högre IPC

De borde dra jämnt i MT och nya bör vinna med 10-15% i ST

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Missar jag någonting?
Ser man till specen. är 11900 sämre än 10900

IPC.

Permalänk
Medlem

Fast en 11400F med stöd för 3200MHz minnen för ~1400:- hade inte varit dumt!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Rekommenderar alla att skippa 11900K i förmån för 11900KA.

Det enda produktkartongen tillför eventuellt för mig är förvaring. Men det är inte detta bra för, blir bara mer omständligt skräp. Ska det vara bra förvaring så skulle det typ varit någon liten ask där man kan sätta i CPU'n och som tar lite utrymme. Plastbitarna dem skickar med fungerar men inte idealt. Hade uppskattat mycket mer om de gjorde det istället för en flådig plastlåda jag får slänga. Samtidigt är jag inte så brydd, känns bara rätt onödigt. Vet att produktförpackningen är väldigt viktig för många kunder så förstår helt varför de gör det.

Dold text
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag gjorde det i min ungdom. Satte ett core 2 märke på min P4 dator!

Blev datorn mycket snabbare?

För att kommentera nyheten så kan jag inget annat än instämma i kören som över en hel oktav frågar sig "Varför?".
Fyrkantiga lådor kanske inte är så sexigt så är år 2021, men det går åt betydligt mindre material och formen har egenskapen att de är lätta att packa och stapla. Kanske är min gubbighet som lyser igenom.

Visa signatur

| Ryzen 5 5600x | MSI B550 Gaming Plus | 64 GB 3600 MHz DDR4 | Gigabyte RTX 3060ti |
Några SSD:er och ett gäng TB spinny bois
Stolt ägare av 19 776 000 fler pixlar på olika skärmar. Alla fungerar så vitt jag vet.