PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaharax:

Har ni med order från Komplett fått någon info om leverans? Har beställning från 12 november

Förhandsbokade 2 ps5 disc den 17e september. 1 från Mediamarkt & 1 från komplett
Den från Mediamarkt kunde jag hämta ut innan jul(Vart bara jävligt orolig för garantiärenden mm).
Tyckte dom vart väldigt service minded där och hur nöjd som helst.

När jag ringde komplett och frågade hur det såg ut, så skrattade deras support rakt ut och sa något i stilen med "nästa år kanske",
hur som helst så kändes det personligen bara jävligt drygt och oproffsigt..
Kunde bara ha sagt ärligt tex "Vi kan tyvvär inte ge något datum för vi har inte fått någon information från Sony/leverantör och kan inte ge några som helst svar"..
Vart bättre däremot när jag chattat med dom, men ändå så man ändrade lite utav sin bild utav dom ..

Det jag även vet från säkra källor att många som arbetar inom handeln har ju varit delaktiga i skalpingen med..
Så misstänker att en helt drös med ps5 or/RTX gpu försvunnit via mellanhänder innan dom ens nått butikshyllorna så att säga..
delar man på vinsten på ett drös så är det ju inte små summor vi snackar om.. mer än mångas månadslöner..

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk

Mediamarkt säger att de har skickat min nu också

Order: 11 oktober
Hur: Online
Var: Mediamarkt
Skickad: 2021-02-24
Modell: Disc

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att jag hämtade mitt PS5 igår på mitt utlämningsställe.
beställde från NoN i måndags kl 10:10.

Kontrollern är magisk!
Och jag upplever inte alls konsolen så stor som alla säger (hade ps4 Pro innan)
Svår att passa in i möblemanget dock.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dijonsenap:

Känns ändå som att de inte vet ett jota? Utan att de kanske i januari tänker att mars är långt borta och det sannolikt löser sig då. Vet inte när du ska ha semester i och för sig, men antar det är minst tre-fyra månader bort. Så lika diffust nu som då?

Ja, det kan man lugnt säga. De har förmodligen scalpat var enda konsol och säljer den i andra hand och alla inblandade delar på vinsten. Det finns ju inget sätt att bevisad det så det är ju fritt framför dem att göra som de vill.
När man börjar tänka efter, hur skulle man egentligen som konsument kunna gå vidare med detta om man misstänker att de säljer i andrahand? Det känns konstigt att de knapp har kunna leverera en enda konsol medan MM t.ex. verkar spotta ur sig konsoler med jämna mellanrum. Någon känns oerhört misstänksamt.
Man känner sig ju helt maktlös när man inte kan få någon information av Dustinhome. Det är ju riktigt frustrerande.

Permalänk
Skrivet av Seanto:

Ja, det kan man lugnt säga. De har förmodligen scalpat var enda konsol och säljer den i andra hand och alla inblandade delar på vinsten. Det finns ju inget sätt att bevisad det så det är ju fritt framför dem att göra som de vill.
När man börjar tänka efter, hur skulle man egentligen som konsument kunna gå vidare med detta om man misstänker att de säljer i andrahand? Det känns konstigt att de knapp har kunna leverera en enda konsol medan MM t.ex. verkar spotta ur sig konsoler med jämna mellanrum. Någon känns oerhört misstänksamt.
Man känner sig ju helt maktlös när man inte kan få någon information av Dustinhome. Det är ju riktigt frustrerande.

Rätt så tunga anklagelser. Helt orimligt enligt mig. Tror dom har fått väldigt få konsoler bara.

Permalänk
Skrivet av Ghostbusters80:

Rätt så tunga anklagelser. Helt orimligt enligt mig. Tror dom har fått väldigt få konsoler bara.

Ja, och vill lägga locket på angående köplats och vad de vet pga folk inte ska avboka. Det som beskrivs är ju brottsligt och skulle ödelägga företaget om det kom ut..

Permalänk
Skrivet av Dijonsenap:

Ja, och vill lägga locket på angående köplats och vad de vet pga folk inte ska avboka. Det som beskrivs är ju brottsligt och skulle ödelägga företaget om det kom ut..

Nja. Var ju någon i tråden som fick bekräftat att Dustin ibland fick in så få som 5-10st konsoler. Jesus måste ju ha gått åt första sekundera.

Permalänk

Nja. Var ju någon i tråden som fick bekräftat att Dustin ibland fick in så få som 5-10st konsoler. Jesus måste ju ha gått åt första sekundera.

Är väl det som är problemet. Jag håller med dig helt alltså, men tror mer folk är frustrerade över att de har så dålig transparens vad häller köplats etc. Det gör ju att sådana konspirationsteorier gror liksom..

Permalänk
Medlem

Har scrollat genom bloket... Detta e sjukt... Jag blir hellre utan ps5 än bidrar till sånt skit... Man måste vara patetisk för att kunna görra det... Är det värkligen lagligt att sätta ett högre pris på denna produkt? Jag menar att sony bara accepterar det liksom att andra bimbo känner mer på deras såker

Permalänk
Skrivet av Dijonsenap:

Är väl det som är problemet. Jag håller med dig helt alltså, men tror mer folk är frustrerade över att de har så dålig transparens vad häller köplats etc. Det gör ju att sådana konspirationsteorier gror liksom..

Så kan det va. Min spontana tanke är. Vem beställer konsoler på Dustin?? Inte många. Är ju inte ett go to märke precis. Men nu när folk blivit desperata så har marknaden dammsugits till märgen. Och för ett företag som Dustin måste det detta kommit som chock. Det är bara att kolla på min beställning på Discshop....Discshop! Men fasen handlar konsoler där?
Så den lär jag få vänta betydligt längre på än Amazon. Fast jag la beställningen på det sistnämnda lång senare.

Permalänk
Skrivet av Kill_It:

Har scrollat genom bloket... Detta e sjukt... Jag blir hellre utan ps5 än bidrar till sånt skit... Man måste vara patetisk för att kunna görra det... Är det värkligen lagligt att sätta ett högre pris på denna produkt? Jag menar att sony bara accepterar det liksom att andra bimbo känner mer på deras såker

Håller med. Stöd inte dessa människor. Det är en sak om du har ett fast pris som matchar ord. pris hyfsat. Men att sälja för upp mot 12.000:- som det faktiskt gick för i början (Tradera) är rätt äckligt. Speciellt med tanke på att det var planen från början. Att köpa för att sälja dyrt.

Permalänk

Så kan det va. Min spontana tanke är. Vem beställer konsoler på Dustin?? Inte många. Är ju inte ett go to märke precis. Men nu när folk blivit desperata så har marknaden dammsugits till märgen. Och för ett företag som Dustin måste det detta kommit som chock. Det är bara att kolla på min beställning på Discshop....Discshop! Men fasen handlar konsoler där?
Så den lär jag få vänta betydligt längre på än Amazon. Fast jag la beställningen på det sistnämnda lång senare.

Dustin är väl i branchen störst med råge? Sen kanske dom inte har fokus på privat personer och spelmaskiner men är man störst borde man väl ha kontakter. Och slippa gå igenom nordisk film somjag antar är största flaskhalsen? Det var min tanke när jag bokade där iaf

Permalänk
Medlem

Webhallen
Beställningsdatum 2020-06-12
DE
Grön bock idag, så eventuellt hämta upp det idag eller imorgon (butik)
Edit: Så blev det

Permalänk
Skrivet av RustyRyan:

Dustin är väl i branchen störst med råge? Sen kanske dom inte har fokus på privat personer och spelmaskiner men är man störst borde man väl ha kontakter. Och slippa gå igenom nordisk film somjag antar är största flaskhalsen? Det var min tanke när jag bokade där iaf

Dustin? Har aldrig någonsin handlat något därifrån. Mest varit från Webhallen, NetOnNet, Mediamarkt, Elgiganten,CDon. Det är ju där Svensson handlar ifrån. Dustin? Nja..

Permalänk

Dustin? Har aldrig någonsin handlat något därifrån. Mest varit från Webhallen, NetOnNet, Mediamarkt, Elgiganten,CDon. Det är ju där Svensson handlar ifrån. Dustin? Nja..

Webhallen hade när jag bokade i september en monsterkö och kanske till och med stängt förhandsbokningarna? Netonnet kör väl bara dropps efter deras ”lilla”kö, Elgiganten körde drop som försvann på sekunder sen börja dom lotta. CDON kör väl också bara drop.

Så kvar är typ ginza, discshop, dustin och så vidare. Nog trodde jag dustin med sin storlek skulle hantera det bättre än ginza och liknande små fiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RustyRyan:

Ja, det var vad jag tänkte, men de är väl mer fokuserade på företagskunder än privatkunder.

https://www.ehandel.se/Sveriges-100-storsta-e-handlare,11857....

Permalänk
Skrivet av RustyRyan:

Webhallen hade när jag bokade i september en monsterkö och kanske till och med stängt förhandsbokningarna? Netonnet kör väl bara dropps efter deras ”lilla”kö, Elgiganten körde dropp som försvann på sekunder sen börja dom lotta. CDON kör väl också bara dropp.

Så kvar är typ ginza, discshop, dustin och så vidare. Nog trodde jag dustin med sin storlek skulle hantera det bättre än ginza och liknande små fiskar.

Dustin är säkert större än vad jag tror. Eller rättare sagt jag vet att dom är stora. Har väl nästan 1000 anställda? Men på konsoler? Stora på företagssidan kanske. Men precis som du skrev så listade du Dustin sist efter dom andra aktörerna. Precis som alla andra också gör. Det måste Dustin också veta. Veta vad? Att dom inte är gigantiska på konsol försäljning. Och har därmed tilldelats en inte så imponerande mängd PS5:or. Jag kan ha fel med det är ju skit samma. Frågan var ju om dom anställda snor konsoler och säljer dom dyrt. Det är det jag tycker verka magstarkt och inte lite konspiratoriskt.

Permalänk

Dustin är säkert större än vad jag tror. Eller rättare sagt jag vet att dom är stora. Har väl nästan 1000 anställda? Men på konsoler? Stora på företagssidan kanske. Men precis som du skrev så listade du Dustin sist efter dom andra aktörerna. Precis som alla andra också gör. Det måste Dustin också veta. Veta vad? Att dom inte är gigantiska på konsol försäljning. Och har därmed tilldelats en inte så imponerande mängd PS5:or. Jag kan ha fel med det är ju skit samma. Frågan var ju om dom anställda snor konsoler och säljer dom dyrt. Det är det jag tycker verka magstarkt och inte lite konspiratoriskt.

Hållet med om att det är långsökt att dom scalpar alla konsoler men det konstiga är ju när Ginza och liknande verkar kunna leverera i samma takt om inte snabbare. Men går dom genom nordisk film så är det väl inte konstigt. Dom blir väl tilldelade några smulor lite här och där. Är väl den med störst kö som går först förmodligen.
Ett problem blir ju också när marknaden mättats och alla har bokat på 2-5 olika ställen. Varken importören eller återförsäljarna vill nog sitta på onödigt stort lager på PS5or. När alla avbokar.

Det lossnar nog när webhallen och liknande köer är borta gissar jag.

Permalänk
Medlem

Skulle vara fint med ett dropp denna vecka

Permalänk
Skrivet av RustyRyan:

Hållet med om att det är långsökt att dom scalpar alla konsoler men det konstiga är ju när Ginza och liknande verkar kunna leverera i samma takt om inte snabbare. Men går dom genom nordisk film så är det väl inte konstigt. Dom blir väl tilldelade några smulor lite här och där. Är väl den med störst kö som går först förmodligen.
Ett problem blir ju också när marknaden mättats och alla har bokat på 2-5 olika ställen. Varken importören eller återförsäljarna vill nog sitta på onödigt stort lager på PS5or. När alla avbokar.

Det lossnar nog när webhallen och liknande köer är borta gissar jag.

Håller med om Nordisk Film. Ja, tror att det kommer hända mycket i mars. Tror hardcore spelarna som förbeställt 2020 får sina konsoler och att det kommer se betydligt bättre ut i april för resten.

Permalänk

Håller med om Nordisk Film. Ja, tror att det kommer hända mycket i mars. Tror hardcore spelarna som förbeställt 2020 får sina konsoler och att det kommer se betydligt bättre ut i april för resten.

Ja blir nog jobbigt för scalpers i framtiden. När det lossnar så kommer det lossna ordentligt, Förmodligen mars-april. Och då vill nog ingen köpa deras konsoller längre. Bara hoppas ångerrätten gått ut för dom då också.
Man får ju som sagt tänka på att efterfrågan nog ser minst 2-3 ggr större ut än vad den är i Verkligheten då dom flesta har bokat mer än en gång hos olika åf. Och det vet dom ju.

Permalänk

Man kan nu boka på cdon

Permalänk
Medlem

Man kan nu boka via CDON!

Permalänk

Bokade på CDON nu, pass på!

Permalänk

Dem som bokar på cdon bör få runt 3 mars

Permalänk
Skrivet av Biggiiiss:

Dem som bokar på cdon bör få runt 3 mars

VA?!?!
Det är ju typ NU i PS5 tidräkning. WOHO!
Var fick du den infon ifrån?

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta?

Permalänk
Skrivet av Pias2121:

Kan inte hitta?

https://cdon.se/spel/playstation-5-release-2021-54876367

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Kan inte hitta?

https://cdon.se/spel/playstation-5-release-2021-54876367

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Tack så mycket.