PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oheman:

Får min från EL imorgon! Äntligen en Ps5!

Samma här! Shit va den här dagen kommer gå långsamt!

Permalänk
Medlem

Bokade mitt hos Discshop i November, den skulle komma 30:e Mars men nu står det istället "under 2021"....
Kanske bäst att avboka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorBiz:

Inatt kom ett mail om att Amazon har skickat mitt PS5 DE som bokades i november, kommer redan idag så det måste ha skickats från svenska lagret. MEN jag har redan skaffat mig ett PS5 från annat håll, någon som är sugen, kan hämtas i Kungens Kurva?

Så, det gick snabbt, ny ägare hämtar den om 1 timme

Permalänk
Medlem

Kan hoppas proppen släpper snart så man kanske kan få tag i en

Permalänk
Medlem

Halebop har börjat inkludera ps5 i ett abonnemang. Kanske tilltalar något.

https://shop.halebop.se/mobiltelefoner/sony/xperia-5-ii-black...

Permalänk
Avstängd

Hämtar min på lunchrasten!

Permalänk
Medlem

Hämtade just upp min Ps5 från MM droppet i förra veckan, och det var inte en tomlåda som jag fick levererad som vissa andra i tråden har råkat ut för. Så letandet är äntligen över! woho! tog bara typ 116 dar!

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Road:

Hämtade just upp min Ps5 från MM droppet i förra veckan, och det var inte en tomlåda som jag fick levererad som vissa andra i tråden har råkat ut för. Så letandet är äntligen över! woho! tog bara typ 116 dar!

Tomlåda?!

Min är i halmstad nu, lastats för utkörning kl 8:17.... då kanske den är vid mitt ombud idag? Bor i falkenberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tomlåda?!

Min är i halmstad nu, lastats för utkörning kl 8:17.... då kanske den är vid mitt ombud idag? Bor i falkenberg

Jag bor i Östersund, fick notis för någon timme sen att den fanns och hämta,
och yes det var någon här i tråden som fick en tomlåda levererad till sig, kommer inte ihåg vem vederbörlige var, men inte kul det.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk

Där dök min PS5 upp hos ombudet! 5 dagar tidigare än Elgiganten sa... Tur det kan vara på det hållet med ibland!
Jakten är slut! Tack och bock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Road:

Jag bor i Östersund, fick notis för någon timme sen att den fanns och hämta,
och yes det var någon här i tråden som fick en tomlåda levererad till sig, kommer inte ihåg vem vederbörlige var, men inte kul det.

Var det inte ett prank av hans fru?
Hon hade tagit ut ps5:an ur lådan för att skoja med sin make

Permalänk
Medlem

Beställde 16:48 (torsdag) på MM, nu ligger paketet och väntar på mitt ombud

Jag tror att ni som inte fått det skickat än får det idag.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

Tror ni det kommer ny batch nu i veckan också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livgardisten:

Tror ni det kommer ny batch nu i veckan också?

De flesta hade släpp i slutet på förra veckan men Netonnet har mig veterligen inte haft något än? Kanske kommer idag eller senare i veckan, vem vet?

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psgamer:

De flesta hade släpp i slutet på förra veckan men Netonnet har mig veterligen inte haft något än? Kanske kommer idag eller senare i veckan, vem vet?

Netonnet hade släpp förra veckan på måndagen.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Netonnet hade släpp förra veckan på måndagen.

Iofs

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RBenassi:

Var det inte ett prank av hans fru?
Hon hade tagit ut ps5:an ur lådan för att skoja med sin make

Hahaha, den va lite kul om det va så 😂

Permalänk

Antingen kommer det in några veckovis eller så kommer nästa shipment i april.

Elgiganten lär hoarda för en ny utlottning ia. E Så dem tjänar följare på sina sociala medier. Snuskigt.

Permalänk
Inaktiv

Jag har inte bokat nånstans och har kollat överallt under helgen men det går inte ens att boka.
Kollade på blocket, säljs för 8000-9000kr och vissa har flera enheter till salu som jag inte förstår varför säljs inte en enhet per kund.

Jag får vänta snällt ifall det dyker upp hos nån butik 😬

Permalänk
Medlem

Fick min från MM idag som jag beställde i Torsdags. Vet inte vad jag spela på den dock, inte förrän augusti som det första intressanta spelet kommer.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Fick min från MM idag som jag beställde i Torsdags. Vet inte vad jag spela på den dock, inte förrän augusti som det första intressanta spelet kommer.

Gött... får nog min i morrn... har GoW, Days Gone( om jag pallar med paniken med horderna ), sen inte spelat deamons souls... som jag drar mig för, för ska tydligen vara skitsvårt... hatar spela om en massa om man dör i ett spel.
Kommer nog bli kanon iaf på 100 tums 4k bild med projektorn.

Edit: nu plingade det till, går att hämta nu.

Permalänk
Medlem

Nu står Ps5 disc där hemma. Beställde från MM i Torsdags. Bara vänta några timmar till innan man slutar jobbet. Så man kan hem och starta upp det.

Permalänk

Hur lång tid tog det för er att få spårning nummeret beställt från MM? Jag beställde på MM fredag eftermiddag och jag fick order bekräftelse direkt efter.

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut mitt, från elgigantens utlottning förra veckan. Beställdes i samma namn som den som var med i utlottningen (inte jag som "vann"), min bror fick en kod av någon annan och beställde i sitt egna namn, han har inte fått leverans besked. Borde man börja bli orolig? (Han har fått smset "framflyttad leverans tills på onsdag")

Han beställde före mig, jag betalade direkt han använde klarna. Kanske att det spelar in också? Vi tog samma frakt.

Permalänk

Nu skickades min som jag beställde hos mediamarkt ett par minuter innan 17 i torsdags.

Permalänk

är det något som har fått någon information från dustin.se hur det går med deras kö och playstion ?

Permalänk
Skrivet av Swedishliquid:

Hämtade precis ut mitt, från elgigantens utlottning förra veckan. Beställdes i samma namn som den som var med i utlottningen (inte jag som "vann"), min bror fick en kod av någon annan och beställde i sitt egna namn, han har inte fått leverans besked. Borde man börja bli orolig? (Han har fått smset "framflyttad leverans tills på onsdag")

Han beställde före mig, jag betalade direkt han använde klarna. Kanske att det spelar in också? Vi tog samma frakt.

Beställde du expressfrakt? Och fick du något meddelande om framflyttning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alleballe89:

Beställde du expressfrakt? Och fick du något meddelande om framflyttning?

Normalfrakt och osäker på om jag fick något meddelande om framflyttning (då det skickades till en kompis). Men beställde iaf flera timmar efter brorsan..

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte heller fått min order skickad från elgiganten. Det var jag som vann å köpte den, så är samma person. Men har fått ett medelande om framflyttning från 16 de till 17 de. Beställde även med normalfrakt.

Permalänk
Medlem

Beställde från MM i torsdag straxt efter 15 med bekräftelse 15.10. Fick notis om leverans i fredags med planerad leverans lördag. Men sedan dess har det inte hänt något. Antagligen kom den inte iväg i fredags från MM av någon anledning och skickas idag.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''