Logitech lanserar hörlurarna G333 – in-ear för gaming

Permalänk
Melding Plague

Logitech lanserar hörlurarna G333 – in-ear för gaming

Med storlek går-ned-i-byxfickan och prislapp på dryga femhundralappen lanserar Logitech G333 i tre olika färger.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

Kan man montera en modmic på den?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

De flesta mobiltelefoner idag som har bäst prestanda suger när det gäller hörlurarstöd till den. Gamla Bluetooth Classic ger en lång fördröjning, nästa generation Bluetooth LE Audio lär inte komma till mobilerna före nästa år och först då kan man använda trådlösa hörlurar när man spelar om man har vettiga krav.

Och då är frågan vem riktar sig dessa hörlurar till? Jag själv har en ny mobil med trådbundna och trådlösa hörlurar. När det gäller trådbundna så köper jag när det är rea. Jag skulle tro att ytterst få personer idag tänker annorlunda när den gäller trådlösa inear.

*edit*
Inte för att nämna något namn. Men den mobil som idag har överlägset bäst spelprestanda med riktig god marginal. Ja dens stöd för hörlurar och framerate på skärmen milt sagt suger. Jag ser detta som lite ironiskt., men målgruppen med den är ej heller gamers.

Permalänk
Inaktiv

Väldigt intressant, hade önskat trådlöst dock.

Permalänk
Medlem

"första hörlurar av typen in-ear specifikt för spel". Vad i ljudupplevelsen är specifikt anpassat för gaming som riktiga hörlurar alt riktiga in-ear inte hanterar? Och till vilken typ av spel riktar dom sig? Är det fps, pusselspel eller andra typer av spel?

Permalänk
Medlem

Inget för mig, får ont av att bära in ears för länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

"första hörlurar av typen in-ear specifikt för spel". Vad i ljudupplevelsen är specifikt anpassat för gaming som riktiga hörlurar alt riktiga in-ear inte hanterar? Och till vilken typ av spel riktar dom sig? Är det fps, pusselspel eller andra typer av spel?

Spontant skulle de ju kunna vara dåliga för musiklyssning. Felbalanserade i ljudbilden med flit för att framhäva småljud som kan röja motståndares position eller förehavanden. Troligtvis är det dock ingen praktisk skillnad utan bara marknadsföring.

Permalänk
Avstängd

Trådbunna hörlurar bäst och kolla så mobilen har bra hölursförstärare med Dolby atmos in bygd så man kan driva bra hörlurar bara koppla adapter till usb-c på mobilen. Hörsteckor är bara ett skämt

Permalänk
Medlem

När kommer hörlurar med wifi istället för bluetooth? Det är lösningen på så mycket.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

När kommer hörlurar med wifi istället för bluetooth? Det är lösningen på så mycket.

Ungefär samtidigt som det kommer möss med wifi.. Wifi har för lång delay, för mycket overhead.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

När kommer hörlurar med wifi istället för bluetooth? Det är lösningen på så mycket.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ungefär samtidigt som det kommer möss med wifi.. Wifi har för lång delay, fö mycket overhead.

Tror nog han syftar på 2.4Ghz som de flesta gaming möss som är trådlösa kör på. Vissa av dessa har uppmätt lägre latency än trådade möss om jag minns rätt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ungefär samtidigt som det kommer möss med wifi.. Wifi har för lång delay, fö mycket overhead.

Wifi borde funka.om.man kan ansluta över 5ghz bandet.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man inte kan inkludera en mute knapp, totalt värdelöst.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

"första hörlurar av typen in-ear specifikt för spel". Vad i ljudupplevelsen är specifikt anpassat för gaming som riktiga hörlurar alt riktiga in-ear inte hanterar? Och till vilken typ av spel riktar dom sig? Är det fps, pusselspel eller andra typer av spel?

Sluta ställ så många frågor... Räcker det inte att vi säger GAMING in-ear lurar!?

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Tror nog han syftar på 2.4Ghz som de flesta gaming möss som är trådlösa kör på. Vissa av dessa har uppmätt lägre latency än trådade möss om jag minns rätt

Isåfall än sämre trådbundna. Men det går säkerligen göra helt försumbart fördröjning.
Ja frekvensbandet 2,4GHz går att använda till mycket. När det gäller extrema prestanda krav så blir det per automatik så att ett protokoll om är extremt blotad för att kunna hantera väldigt massa olika saker, kommunikation med en väldigt massa olika hårdvaror samtidigt. Kommer få prestanda problem emot ett protokoll som endast är till för en enda sak och man kan offra säkerhet, kryptering och rubbet om man så vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Tror nog han syftar på 2.4Ghz som de flesta gaming möss som är trådlösa kör på. Vissa av dessa har uppmätt lägre latency än trådade möss om jag minns rätt

Lightspeed bygger ju på ett helt annat protokoll än TCP/IP.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zippeer:

Tror nog han syftar på 2.4Ghz som de flesta gaming möss som är trådlösa kör på. Vissa av dessa har uppmätt lägre latency än trådade möss om jag minns rätt

Det är inte tekniskt möjligt för du lägger till en trådlös länk utöver usb, trådlöst behöver inte vara märkbart sämre men det kan inte bli bättre än kablad inkoppling, är det skillnad till det trådlösas fördel så är det inte pga att det är trådlöst utan nått annat som gör det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Isåfall än sämre trådbundna. Men det går säkerligen göra helt försumbart fördröjning.
Ja frekvensbandet 2,4GHz går att använda till mycket. När det gäller extrema prestanda krav så blir det per automatik så att ett protokoll om är extremt blotad för att kunna hantera väldigt massa olika saker, kommunikation med en väldigt massa olika hårdvaror samtidigt. Kommer få prestanda problem emot ett protokoll som endast är till för en enda sak och man kan offra säkerhet, kryptering och rubbet om man så vill.

Det är precis det som gör att alla routrar använder 5 ghz idag och inte bara 2,4ghz men idag är bluetooth på 2,4 ghz vilket är synd när kommer bluetooth gå över till 5ghz bandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Spontant skulle de ju kunna vara dåliga för musiklyssning. Felbalanserade i ljudbilden med flit för att framhäva småljud som kan röja motståndares position eller förehavanden. Troligtvis är det dock ingen praktisk skillnad utan bara marknadsföring.

Min erfarenhet säger att mer "neutrala" lurar är bäst anpassat för "gaming". Ett någorlunda platt ljud med stor ljudbild och bra positionering av ljud. Om man pangar förstapersonspangare då. Passar ypperligt i spel med öppna världar också. Funkar även till pusselspel och dylikt.
Har du en lur med liten ljudbild och dålig positionering av ljud kan man utesluta förstapersonspangare, ingen höjdare till spel med öppna världar men funkar till pusselspel tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Sluta ställ så många frågor... Räcker det inte att vi säger GAMING in-ear lurar!?

Det låter ungefär som att kränga "en bil". Säger ingenting förutom att det är en bil.

Permalänk
Medlem

Hörlurar med wifi.
http://www.streamzmedia.com/home/product

Nu är dom här specifikt för musik.
Kan inte tänka mig att det är särskild svårt att göra ett par som är primärt för spel. Om viljan finns.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Jag har sedan Black Friday förra året använt ett par trådlösa in-ears till när jag inte vill ha något tungt vilandes på huvudet.
Har t.o.m. spelat lite Hades även om latensen gör det lite svårare att reagera på just ljud. Det är rätt bekvämt att ha som alternativ.

Kanske blir ett köp... men jag läser nog lite recensioner först.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

När kommer hörlurar med wifi istället för bluetooth? Det är lösningen på så mycket.

Sennheiser och några andra märken som jag inte minns har hörlurar med en basstation som sänder mellan 2.4-2.48 GHz. Det är inte wifi, gissningsvis bättre än wifi rent latensmässigt. Jag har två stycken: RS 170 och RS 175.
Jag va lite besviken med den senare så den är numera endast inkopplad till dockan till min jobblaptop. Om jag kunde gå tillbaka och ändra om hade jag nog testat RS 185 istället.

De har iaf fungerat bra till gaming. Latensen är knappt märkbar, och jämför man det med bluetooth så inser man att skillnaden är rätt stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Sennheiser och några andra märken som jag inte minns har hörlurar med en basstation som sänder mellan 2.4-2.48 GHz. Det är inte wifi, gissningsvis bättre än wifi rent latensmässigt. Jag har två stycken: RS 170 och RS 175.
Jag va lite besviken med den senare så den är numera endast inkopplad till dockan till min jobblaptop. Om jag kunde gå tillbaka och ändra om hade jag nog testat RS 185 istället.

De har iaf fungerat bra till gaming. Latensen är knappt märkbar, och jämför man det med bluetooth så inser man att skillnaden är rätt stor.

Ja det är många hörlurar som kör trådlöst som inte är Bluetooth. Radio brukar det kallas.
Inte wifi som du säger.

Ljudkvaliteten på dom är ganska.. svag minst sagt när det kommer till musik på dom.
Men spela o film är ok.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Ja det är många hörlurar som kör trådlöst som inte är Bluetooth. Radio brukar det kallas.
Inte wifi som du säger.

Ljudkvaliteten på dom är ganska.. svag minst sagt när det kommer till musik på dom.
Men spela o film är ok.

Ljudkvaliten är rätt bra för att vara trådlöst. Ska vara okomprimerat, CD-kvalitet. Sen om signalen som kommer fram är helt bevarad, så lär det ju inte vara. Men som sagt, det är bra ljud för att vara trådlöst. Särskilt RS 170 när den kom va rätt fantastisk för sin tid.
Det jag störde mig på med RS 175 va deras överdrivna bas (jämfört med RS 170 iaf) och jag minns att jag störde mig på en del andra egenheter i ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Tror nog han syftar på 2.4Ghz som de flesta gaming möss som är trådlösa kör på. Vissa av dessa har uppmätt lägre latency än trådade möss om jag minns rätt

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Isåfall än sämre trådbundna. Men det går säkerligen göra helt försumbart fördröjning.
Ja frekvensbandet 2,4GHz går att använda till mycket. När det gäller extrema prestanda krav så blir det per automatik så att ett protokoll om är extremt blotad för att kunna hantera väldigt massa olika saker, kommunikation med en väldigt massa olika hårdvaror samtidigt. Kommer få prestanda problem emot ett protokoll som endast är till för en enda sak och man kan offra säkerhet, kryptering och rubbet om man så vill.

Logitech hävdar väl bättre latens i deras trådlösa spelmöss än trådade om jag inte minns fel. Har själv en G403 wireless och upplever absolut inget lagg med den. Spelar i princip enbart fps

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Jag har kört med in-ears flera år vid gaming. Det är skönt att slippa ha ett tungt headset på sig om man sitter ett tag.

Är micen i dessa bra så kan det nog bli en hit.

Permalänk

Känns som detta är betald reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddeboden:

Känns som detta är betald reklam.

Så sweclockers får inte längre skriva om nya produkter som släpps? Blir väldigt sparsmakat på nyhetsflödet då, 4/8 av gårdagens artiklar ryker och antagligen någon mer som rapporterade om kommande produkter