Är det värt det? Mining av ethereum

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ethereum med mitt 3080 jag köpte från Amazon.se för 7311kr.

Hur fan lyckades du med det?
Hittar inget på amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Typiskt att Biden saboterade en i övrigt bra dag.

Har det framkommit något konkret eller är det bara snack om att det ska komma regleringar framöver?

Apropå något helt annat: Finns det någon förklaring på varför Bitcoin rasat medan Ethereum går hur bra som helst? De brukar väl annars hänga ihop rätt bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Har det framkommit något konkret eller är det bara snack om att det ska komma regleringar framöver?

Apropå något helt annat: Finns det någon förklaring på varför Bitcoin rasat medan Ethereum går hur bra som helst? De brukar väl annars hänga ihop rätt bra?

Nja, det är inte direkt relaterat till krypto.

Biden vill:
".. the income-tax rate for the US's highest earners could increase to 39.6%. Capital gains.. .. for people who make over $1 million".

Så börsen blev sur och det hjälpte knappast krypto heller.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Hmm.. Whattomine säger att mining av RYO just nu ger nära på 3ggr så mycket profit som ETH. Någon som har erfarenhet av att mina den?

Misstänker att den senaste rusningen i det har att göra med raset i BTC och att folk flyttar dit för att stabilisera nu när BTC fluktuerar så mycket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Hmm.. Whattomine säger att mining av RYO just nu ger nära på 3ggr så mycket profit som ETH. Någon som har erfarenhet av att mina den?

Misstänker att den senaste rusningen i det har att göra med raset i BTC och att folk flyttar dit för att stabilisera nu när BTC fluktuerar så mycket..

Ignorera det. Pyttelitet coin som endast har $350 000 volym och handlas på en pytteliten exchange. Börjar du mina nu så är det nog inte värt något när du väl får ut valutan.

Ingen skulle stoppa in sina pengar i RYO istället för BTC för att "stabilisera" något. Syns även på volymen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ignorera det. Pyttelitet coin som endast har $350 000 volym och handlas på en pytteliten exchange. Börjar du mina nu så är det nog inte värt något när du väl får ut valutan.

Ingen skulle stoppa in sina pengar i RYO istället för BTC för att "stabilisera" något. Syns även på volymen.

Tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ser ut som Pump n Dump så håller med... ta inte ens i den med tång.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Ser ut som Pump n Dump så håller med... ta inte ens i den med tång.

Mycket riktigt så ligger RYO numera långt under ETH i förtjänst.

Under 2017 märkte jag snabbt att det aldrig var värt att byta coin till det WTM påstods ha bäst förtjänst tillfälligt. Speciellt inte när det gällde små/mindre coins, då det ofta handlade om pump n dumps.

Håll er till ETH och stirra er inte blinda på WTM. Strunta i om det dyker upp nåt som ser ut att ge mer förtjänst - i slutändan har man nästan alltid fått mycket mindre.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Mycket riktigt så ligger RYO numera långt under ETH i förtjänst.

Under 2017 märkte jag snabbt att det aldrig var värt att byta coin till det WTM påstods ha bäst förtjänst tillfälligt. Speciellt inte när det gällde små/mindre coins, då det ofta handlade om pump n dumps.

Håll er till ETH och stirra er inte blinda på WTM. Strunta i om det dyker upp nåt som ser ut att ge mer förtjänst - i slutändan har man nästan alltid fått mycket mindre.

Att mine:a är ju simpelt. Men jag förstår inte hur ni får ut era pengar. Jag har provat nästan allt. Alla verkar kräva SEPA överföring, men svenska banker har ju satt stopp för det... suck.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Schysst, med nuvarande kurs tog det åtta veckor för ROI på mitt 3080.

Skrivet av Opatagio:

Samma här, gått oförskämt fort. Drygt en månad för ROI på ena riggen och som den lilla gambler man är så investerade man de pengarna i CKB.... sålde av hälften när värdet ökade med 2.8. Så nu har jag nästan ROI på rigg nr två :D. Hädanefter kommer jag nog ligga lång i Eth och samla som en liten garderobs-hoarder.

Vad kör ni? nicehash? ethminer? Något annat?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Hej alla!
En fråga.

När jag stoppar in ett extra kort med riser i en PCIe x1 plats så startade datorn om sig men när jag stoppar in en PCIe x16 plats så funkar allt bra.
Vad kan det vara?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ravnit:

Hej alla!
En fråga.

När jag stoppar in ett extra kort med riser i en PCIe x1 plats så startade datorn om sig men när jag stoppar in en PCIe x16 plats så funkar allt bra.
Vad kan det vara?

Har du rätt ström till risern?
Lite beroende på ditt mobo så kan det vara olika vilka portar du kan använda också, vissa kan ha konflikter med t.ex. SATA-portar eller m.2.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Phoenixminer mot ethermine.

Visa signatur

Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Att mine:a är ju simpelt. Men jag förstår inte hur ni får ut era pengar. Jag har provat nästan allt. Alla verkar kräva SEPA överföring, men svenska banker har ju satt stopp för det... suck.

Bitrefill är ett alternativ om du vill prova det kan köpa olika presentkort på diverse butiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Kör RaveOS just nu mot 2miners-pool. Har kört mot Ethermine i flera år men när RaveOs blev "gratis" mot 2miners så kör jag där.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Phoenixminer mot ethermine.

Har du provat T-Rex eller TeamRedMiner? Lite högre devfee men för mig är T-Rex bra mycket mer stabil. Har inte testat phoenix sedan december iof så det kanske är bättre nu?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Hoppa mellan revolut eller liknande tjänst om du prompt vill ha ut pengarna på ett svenskt bankkonto, annars kan du spendera dom med ett Visa/Mastercard som laddas med krypto. Binance, Swipe, Crypto.com etc etc har kort där du inte behöver överföra fiat till vanliga banker.

Visa signatur

7800X3D | RTX 5080 | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Har du rätt ström till risern?
Lite beroende på ditt mobo så kan det vara olika vilka portar du kan använda också, vissa kan ha konflikter med t.ex. SATA-portar eller m.2.

Jag tänker att det funkade direkt efter en testare och jag bytte plats på PCIe platsen 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Bitrefill är ett alternativ om du vill prova det kan köpa olika presentkort på diverse butiker

Skrivet av Teval:

Hoppa mellan revolut eller liknande tjänst om du prompt vill ha ut pengarna på ett svenskt bankkonto, annars kan du spendera dom med ett Visa/Mastercard som laddas med krypto. Binance, Swipe, Crypto.com etc etc har kort där du inte behöver överföra fiat till vanliga banker.

Tack. Dock kvarstår problemet att det inte finns withdraw på mitt Coinbase.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Streamdog:

Tack. Dock kvarstår problemet att det inte finns withdraw på mitt Coinbase.

Antar att du är på Coinbase och inte Coinbase Pro, har du ändrat valuta till EUR så du inte har SEK?

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Antar att du är på Coinbase och inte Coinbase Pro, har du ändrat valuta till EUR så du inte har SEK?

Jag sålde till Euro men det står SEK på sidan. Har inte Pro.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Har du provat T-Rex eller TeamRedMiner? Lite högre devfee men för mig är T-Rex bra mycket mer stabil. Har inte testat phoenix sedan december iof så det kanske är bättre nu?

Testade lite T-Rex men märkte ingen direkt skillnad så jag kör på med phoenixminer.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Streamdog:

In på https://www.coinbase.com/settings/preferences och ändra till EUR bums och sen till portfolion.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Jag har inte tagit ut pengar via SEPA på en månad men tvivlar på att det inte går. Att skicka kanske är svårare om banken har spärrat. Jag skiclade 8000kr till Binance med SEPA idag utan problem med Länsförsäkringar.

Om jag vill spendera krypto (eller EUR, BUSD osv) så använder jag mitt Binance-kort. 0,9% avgift men 1% cashback, så det jämnar ut sig och blir "kostnadsfritt". Har använt det flera gånger under veckan och fungerar utmärkt.

Annars kan du ta ut till PayPal via Coinbase (växla till EUR, sedan tar du ut till PP).

Skrivet av Dimman:

Jag använder Nicehash och deras Quickminer. Egentligen vill jag mina direkt till Binance pool eftersom jag växlar och leker med min krypto där, men oavsett vilken miner jag använder (utöver Nicehash egna) så får jag över 10% stale shares. Så trots att Nicehash ger något lägre utbetalning och trots att jag växlar till LTC och skickar till Binance så tjänar jag mer.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Har du Coinbase så har du Coinbase Pro, använd samma inloggningsuppgifter och gå till pro.coinbase.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Miner -> coinbase exchange (konvertera ETH/EUR) -> paypal -> Amazon/Webhallen

Jag drog över ETH från min miner till coinbase exchange där jag bytte till EUR och sedan över till paypal.
Transaktionen mellan coinbase exchange och paypal var helt gratis.
Nu kan man använda dessa pengar när man handlar på webhallen, amazon eller liknande men det kändes som minst pengar förlorade med detta steg.

Permalänk
Medlem

På min spelmaskin (ett 2080TI samt ett 3070) så nyttjar jag Nicehash. Skickar sedan varje gång saldot slår över 1000SEK summan till Coinbase.

På mina miningriggar (På måndag 18st. 3070 just nu 6) nyttjas HiveOS. Där förs 0.1 ETH över till Coinbase automatiskt varje gång gränsvärdet nås.

Från Coinbase till PayPal och sedan till bankkontot. Funderar dock på att börja skicka alla slantar direkt till Binance då jag numera har ett Binance Visa med cashback.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Om jag vill spendera krypto (eller EUR, BUSD osv) så använder jag mitt Binance-kort. 0,9% avgift men 1% cashback, så det jämnar ut sig och blir "kostnadsfritt". Har använt det flera gånger under veckan och fungerar utmärkt.

Dom har ändrat nivåerna, 1 BNB stake ger nu 2% cashback, under det ger 0.1% cashback.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Dom har ändrat nivåerna, 1 BNB stake ger nu 2% cashback, under det ger 0.1% cashback.

Det var som attan. Jag tweetade till både Binance och CZ gällande det för några dagar sedan, bra att dom såg över antal BNB nu när det har ökat 10x. 1 BNB är något enklare att hantera än 10 BNB idag.

Edit: Även skönt att dom halverade kostnaden för transaktioner på BSC nyligen. Och rätt kul att enbart PancakeSwap hade fler transaktioner än hela Ethereum-nätverket häromdan. Bra jobbat faktiskt!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag har inte tagit ut pengar via SEPA på en månad men tvivlar på att det inte går. Att skicka kanske är svårare om banken har spärrat. Jag skiclade 8000kr till Binance med SEPA idag utan problem med Länsförsäkringar.

Annars kan du ta ut till PayPal via Coinbase (växla till EUR, sedan tar du ut till PP).

Jag använder Nicehash och deras Quickminer. Egentligen vill jag mina direkt till Binance pool eftersom jag växlar och leker med min krypto där, men oavsett vilken miner jag använder (utöver Nicehash egna) så får jag över 10% stale shares. Så trots att Nicehash ger något lägre utbetalning och trots att jag växlar till LTC och skickar till Binance så tjänar jag mer.

Tack så jäkla mycket! Det enda jag behövde göra var att ändra "preferred currency" från SEK till Euro och då fanns "Withdraw" knappen Sen var det bara att ta ut till PayPal! Fan vad skönt, då slapp jag låta pengarna "brinna inne"

Visa signatur