Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Härifrån, ta kontakt med säljaren direkt på Etsy om du vill ha en speciell konfiguration, det är enklast så;

https://www.etsy.com/se-en/listing/965171458/ultra-low-capaci...
https://www.maxgaming.se/sv/ps4-kablar/gaming-usb-kabel-lila-...

Tack! Etsy kommer vara farligt för min plånbok

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Zmt:

Tack! Etsy kommer vara farligt för min plånbok

Turn back now! Haha, var försiktig med frakt / importavgifter dock och tänkt två gånger

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fick bli ett par jabra elite 85t

Mina otroligt bra sonymdr 10rbt ( https://www.dustin.se/product/5010784082/mdr-10rbt---black ) börjar ge sig i lederna.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR6 | Asus 3080ti | Samsung 980 m.2 500 + 2000 + några 1tb 870s | Alienware 34 ultrawide | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

In och kolla, min kabel kostade runt 1300kr men det går att få ner priset om man inte vill fläska på

Hade det inte varit bättre att lägga de pengarna på ett par bättre lurar ist? Eller är det för att den ser snygg ut? 1300 kr kabel till 3500 kr lurar verkar lite knäppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Fan också... Fick nyss mina 660 S så kanske måste beställa till dom också då jag har till mina Sundaras... Originalkabeln är inte kul

inte kul? menar du att den ser ut som skit eller att den är skit?
de släpper väl inte ett par bra lurar och förstör dem med en kass kabel?

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 5090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 64GB | Asus PG32UCDM 32" 4K 240Hz , Acer Predator X34S 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

inte kul? menar du att den ser ut som skit eller att den är skit?
de släpper väl inte ett par bra lurar och förstör dem med en kass kabel?

Asså, den funkar som kabel, men ja, tycker den ser ut som skit men också är den gjord i ett material som har en tendens att fastna lätt eller hugga i och dessutom är den 3 meter lång! Alternativen till dessa lurar som är med out-of-the-box är en 3 meter lång balanserad kabel men också en 6,35mm som OCKSÅ är 3 meter...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Asså, den funkar som kabel, men ja, tycker den ser ut som skit men också är den gjord i ett material som har en tendens att fastna lätt eller hugga i och dessutom är den 3 meter lång! Alternativen till dessa lurar som är med out-of-the-box är en 3 meter lång balanserad kabel men också en 6,35mm som OCKSÅ är 3 meter...

Aah OK, då är jag med.
prylgalen som man är så blir jag lite sugen att köpa kabel till mina lurar med nu..

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 5090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 64GB | Asus PG32UCDM 32" 4K 240Hz , Acer Predator X34S 34"

Permalänk
Bildexpert

Det blev en gammal goding. Tillverkad 1989 och vansinnigt skönt att skriva på än idag. Min farfar som jobbade på IBM under 50-talet hade blivit glad av att se denna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Aah OK, då är jag med.
prylgalen som man är så blir jag lite sugen att köpa kabel till mina lurar med nu..

Haha! Visst är det så, tro mig, jag sitter med fingret på avtryckaren

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

5" steppad IC före den monterades i bilen

En av mina favoritfilmer på print

Bok av ovan konstnär

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Med förhoppningen att slippa köpa tryckluft på burk framöver så fick det bli en sådan här.

Nöjd än så länge.

Visa signatur

CPU: i9 9900K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 990 Pro 2TB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Med förhoppningen att slippa köpa tryckluft på burk framöver så fick det bli en sådan här.

Nöjd än så länge.

https://i.imgur.com/aAvFuQN.jpg

Jäklar, här sitter jag med 4 flaskor tryckluft, måste kolla närmre på den när de tar slut.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Nöjd än så länge.

Är det bra tryck i den? Tar den även damm som suttit ett tag?

Permalänk
Skrivet av Slysor:

Nöjd än så länge.

Ser ut som en moderniserad revaxörtuta 😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

5" steppad IC före den monterades i bilen

https://i.imgur.com/eoxPkX6.jpg

En av mina favoritfilmer på print

https://i.imgur.com/HDWtcsU.jpg

Bok av ovan konstnär

https://i.imgur.com/4A7gGek.jpg

Rear Window är grym! Jag har den på BD. Du är välkommen för en filmkväll, när du vill. James Stewart och Grace Kelly, mh---mmmm. To Catch a Thief, baby.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Nöjd än så länge.

Vart finns den att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Jäklar, här sitter jag med 4 flaskor tryckluft, måste kolla närmre på den när de tar slut.

Rekommenderas!

Skrivet av Dassh:

Är det bra tryck i den? Tar den även damm som suttit ett tag?

Det är bra tryck i den.

Damm som suttit ett tag tycker jag är lite svårt att blåsa bort även med kompressor utan hjälp av någon form av borste eller liknande. Skulle väl säga att den med lätthet tar allt löst damm, mer ingrott damm kan man nog behöva hjälpa till lite med.

Går väl inte direkt att jämföra den med en kompressor, men tycker den har något bättre tryck än luft på burk i alla fall. Stor fördel att trycket är på topp hela tiden tills batteriet är tomt, till skillnad från luft på burk som ärligt talat inte är så mycket att ha efter ett par minuter eller så.

Skrivet av Punchboll:

Vart finns den att köpa?

https://www.amazon.se/OPOLAR-datortangentbord-reng%C3%B6rings...

Visa signatur

CPU: i9 9900K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 990 Pro 2TB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Rekommenderas!

Det är bra tryck i den.

Damm som suttit ett tag tycker jag är lite svårt att blåsa bort även med kompressor utan hjälp av någon form av borste eller liknande. Skulle väl säga att den med lätthet tar allt löst damm, mer ingrott damm kan man nog behöva hjälpa till lite med.

Går väl inte direkt att jämföra den med en kompressor, men tycker den har något bättre tryck än luft på burk i alla fall. Stor fördel att trycket är på topp hela tiden tills batteriet är tomt, till skillnad från luft på burk som ärligt talat inte är så mycket att ha efter ett par minuter eller så.

https://www.amazon.se/OPOLAR-datortangentbord-reng%C3%B6rings...

Tack.
Frågan är hur många år man har nytta av den innan batteriet lägger av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Tack.
Frågan är hur många år man har nytta av den innan batteriet lägger av.

Det tror jag inte kommer bli något problem än på länge. Det sitter ju vanliga 18650 celler i den som nog inte är omöjliga att byta (jag har inte kollat än). Det är ju heller ingenting som används varje dag, och hur många hundra laddcykler klarar till exempel ett mobilbatteri av innan det är skrot?

När batteriet väl lägger av inbillar jag mig ändå att det har varit en besparing i slutändan, och lär löna sig att kolla upp batteribyte eller köpa en helt ny enhet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Det tror jag inte kommer bli något problem än på länge. Det sitter ju vanliga 18650 celler i den som nog inte är omöjliga att byta (jag har inte kollat än). Det är ju heller ingenting som används varje dag, och hur många hundra laddcykler klarar till exempel ett mobilbatteri av innan det är skrot?

När batteriet väl lägger av inbillar jag mig ändå att det har varit en besparing i slutändan, och lär löna sig att kolla upp batteribyte eller köpa en helt ny enhet.

Japp.
Beställde en nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Nöjd än så länge.

Såg ju riktigt trevlig ut. Dock känns priset lite väl med tanke på vad en mindre kompressor kostar idag. Köpte själv en bärbar (eller vad man nu ska kalla klumpen ) Herkules OL55/6 för ett år sedan för blott 995 riksdaler.

Hur mycket låter den? En fläkt på 33000 varv borde ju leva om en del.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett Meyer Orestegon 29mm f/2.8 från sena 60-talet, fortfarande i originalkartong.
Både ser ut och känns som helt nytt.

Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Såg ju riktigt trevlig ut. Dock känns priset lite väl med tanke på vad en mindre kompressor kostar idag. Köpte själv en bärbar (eller vad man nu ska kalla klumpen ) Herkules OL55/6 för ett år sedan för blott 995 riksdaler.

Hur mycket låter den? En fläkt på 33000 varv borde ju leva om en del.

Köpte också en liten kompressor för några år sedan för samma ändamål som jag nu köpte denna. Tyvärr insåg jag snabbt att en kompressor låter alldeles för mycket för att använda i lägenhet, så den har mest fått stå.

Testade för skojs skull nu med arbetsmiljöverkets app "buller". På ett avstånd på 1 meter från mobilen påstår appen att den kommer upp i 74dB. Något tystare än min handdammsugare från Electrolux som kommer upp i 85dB i samma test.

Inte speciellt vetenskapligt, men kanske ger dig ett hum om hur mycket den låter?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

6st Delphi Tändspolar GN10571-12B1, bilen misstände efter ommappning och dom som sitter har gått 14k mil, det var dags.

Ny bulb till positionsljus, 2st för 69kr på Biltema istället för att ersätta en hel insats för 5-600kr. Räckte att man filade bort två plastklackar så gick det att behålla refklektorn osv.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Ett stycke iCarsoft CR Pro

Permalänk
Skrivet av KniFF:

6st Delphi Tändspolar GN10571-12B1, bilen misstände efter ommappning och dom som sitter har gått 14k mil, det var dags.

https://i.imgur.com/Lgi99Lq.jpg

N53 motorn?, sitter den i en E60? Funkat bra annars? Vad var skälet till ommappning? Stor skillnad före/efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedAlert1234:

N53 motorn?, sitter den i en E60? Funkat bra annars? Vad var skälet till ommappning? Stor skillnad före/efter?

N54 @ 335i. Mer smiles per miles! Rätt stor skillnad från steg2 till steg2+ (ca 420hk/650nm enligt MHD)

Inga större fel men har bytt rätt mycket under dom 6 år jag ägt bilen, dom har en hel del barnsjukdomar..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Keeper of the Bamse

Apple Watch 6, och en laddare som laddar både klockan och telefon med 14watt.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Lyckades efter mycket om och men få tag i ett 3070 från inet!
Hade egentligen beställt ett Gigabyte vision men fick frågan om jag kunde tänka mig att byta till ett Gigabyte gaming istället för samma pris... Ganska självklart val hehe

Permalänk
Medlem

Ok Inet inte fler miljöovänliga burkar, tack för tipset vem det nu var !