Någon som testat Enlisted betan ?

Permalänk

Någon som testat Enlisted betan ?

Hej.
Är det värt och testa Enlisted eller, gillar battlefield spelen, är detta en bra utmanare ?

https://www.fz.se/nyhet/286138-battlefield-utmanaren-enlisted...

Permalänk
Medlem

Har precis testat nu. Halvkul, lite stelt men rätt snyggt. Kan bli bra! Ska testa mer så lite mersmak gav det!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Har precis testat nu. Halvkul, lite stelt men rätt snyggt. Kan bli bra! Ska testa mer så lite mersmak gav det!

Okej, själv testade jag det 1 timme och sedan avinstallerade det haha, det var verkligen inte jämförbart med battlefield, det var mycket sämre tyckte jag, kändes som ett ganska dåligt spel ifrån 2008 typ.

Permalänk
Medlem

Testade lite igår, gillar konceptet med att man har en Squad. Är dock risk att det blir pay-to-win

Permalänk
Medlem

Provade det som hastigast men avinstallerade efter 15 min. Det är väsentligt sämre än Battlefield 5 och även om BF5 inte är gratis så kan du få det för typ 100 kr på keysiter. Skillnaden är definitivt värd det.

Permalänk
Medlem

Jag har testat det hela veckan nu. Detta med squad är inget för mej. Meeen... efter att ha läst på så låser man tydligen upp ett solo-läge efter nivå 3, dvs efter 5-6 matcher. Plötsligt slipper man en massa bottar och spelet blir direkt mycket intressantare.

Att jämföra detta med Battlefield? Nja, kanske men jag tror red orcestra är det spel man bör jämföra det med då man måste leta efter siluetter för att se fienden. Jag tycker dom har en bra mix mellan att smyga, men samtidigt får du inte vara för långsam till objectives för då vinner dom andra. Att man dessutom kan ta sönder vissa delar av hus och trän gjorde det inte sämre och jag fick vibbar av bad company 2.

Detta spelet är inte gjort för ensamvargar utan antingen måste man läsa av sina kollegor i fält, eller spela med folk man känner.

Gaijin Entertainment har pratat om servrar upp till 150 spelare, men efter att ha gjort ett test på 140 st så laggade både deras server och clientdatorerna samman och hur många det kommer vara i slutänden kan vi bara sia om för tillfället.

Är spelet ett p2w spel? Det vete tusan. Startvapnen är riktigt bra och jag har än sålänge sparat alla mina crediter för senare uppgradering enligt en guide jag följer på YT, och ändå kommer jag bland toppspelarnas resultat. Givetvis är de bättre vapnen troligen bättre men den största skillnaden gör troligen hur spelaren är.

För ett f2p spel så tycker jag detta verkligen är ett bra spel, men man måste ge det en chans. Minst 5-6 matcher så man kommer till nivå 3 för att testa solo-läget är ett måste för att ge en objektiv bild.

Jag ger spelet(än sålänge) en stark 3:a 🙂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Inaktiv

Okej grafik men rätt små kartor. Ljudet är bland det sämsta jag hört och gubbens sätt att röra sig gräsligt dåligt. AI-gubbarna korkade och allmänt ett rörigt spel utan egentliga styrkor. Avinstallerade rätt snabbt.

Är man intresserad av ett bra spel från WW2 så betala 300 spänn och spela Hell Let loose, en helt egen division på alla punkter jämfört med detta. Om man tycker Hell let loose är för svårt och verklighetstroget etc så håller jag med tidigare talare..köp BF5 istället.

Pay to win avskyr jag generellt och detta kommer att bli så.

Permalänk
Medlem

Rör inte det här med en tvåmeterspinne, hela deras affärside verkar ha gått ut på att betala en uppsjö kända Twitch streamers för att promota och försöka hypa spelet vilket genast sänder varningssignaler.

Nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paydaye:

Rör inte det här med en tvåmeterspinne, hela deras affärside verkar ha gått ut på att betala en uppsjö kända Twitch streamers för att promota och försöka hypa spelet vilket genast sänder varningssignaler.

Nej tack.

Inte jätteovanligt, ganska vanlig marknadsföring :). Dock så vet jag inte vad det är för spel vi pratar om! Inte sett det

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Inte jätteovanligt, ganska vanlig marknadsföring :). Dock så vet jag inte vad det är för spel vi pratar om! Inte sett det

Det lilla jag kollat så ser det ut som en blandning av Battalion 1944 och battefield

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Som jag sa innan så bör man låst upp solo-läget innan man kan göra sej en helhetsbedömning då bottar i ett spel inte passar in enligt mej. Ni andra som testat och avinstallerat spelet; var verkligen spelet såpass dåligt i solo tycker ni?

Sen tycker jag att f2p spel i regel får mycket skit. Många gånger e det befogat, men då å då kommer det bra spel med. Jag kommer aldrig glömma när heroes of newerth kom ut nästan samtidigt som league of legends. En av fz:as skribenter såg ner på LOL och hyllade HoN och många med honom. Men vad hände? LOL tog världen med storm eftersom dom hade en smart implementering av microtransaktioner. Har detta spelet det? Vet faktiskt inte, men jag tänker grotta ner mej först innan jag bestämmer mej. Däremot dör fienderna som flugor med startvapnet så jag vete tusan hur de ska få in pengar på detta igentligen? Normalt sett brukar de första vapnen vara medelmåttiga för att folk skall öppna plånboken, men här... vi får se vart detta barkar hän.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nikodemous:

Som jag sa innan så bör man låst upp solo-läget innan man kan göra sej en helhetsbedömning då bottar i ett spel inte passar in enligt mej. Ni andra som testat och avinstallerat spelet; var verkligen spelet såpass dåligt i solo tycker ni?

Sen tycker jag att f2p spel i regel får mycket skit. Många gånger e det befogat, men då å då kommer det bra spel med. Jag kommer aldrig glömma när heroes of newerth kom ut nästan samtidigt som league of legends. En av fz:as skribenter såg ner på LOL och hyllade HoN och många med honom. Men vad hände? LOL tog världen med storm eftersom dom hade en smart implementering av microtransaktioner. Har detta spelet det? Vet faktiskt inte, men jag tänker grotta ner mej först innan jag bestämmer mej. Däremot dör fienderna som flugor med startvapnet så jag vete tusan hur de ska få in pengar på detta igentligen? Normalt sett brukar de första vapnen vara medelmåttiga för att folk skall öppna plånboken, men här... vi får se vart detta barkar hän.

Jag har inte låst upp solo än så kanske ska ge det ett försök. Men jag har spelat rätt mycket Hell let loose och då märker man svagheterna i det mesta. Teamwork, samtal i Squad med Voip, kartorna, vapnen, tanksen, kartorna, ljudet...listan kan bli hur lång som helst. Men...Hell let loose är såklart ett betydligt svårare spel men också ljusår bättre utfört och realistiskt.

Men det är gratis, och för lite enkel underhållning så är det inte gräsligt även om jag avskyr bottar, ska testa solo så får jag se. Mitt tidigare favoritspel TF2 var gratis så inget skit på¨gratisspel..men det var inget pay to win vilket Enlisted tenderar att luta åt och då gillar jag det absolut inte. Andra vapen, utseende och sånt..fine..men inte bättre saker eller mer XP etc för pengar.

Men gillar man ww2 samarbetsspel så testa Hell let loose, jag är sällan imponerad men det spelet har fått mig hooked

Permalänk
Medlem

Jag ska testa det spelet med. Det verkar vara ett bra spel, men finns det fordon i det spelet eller enbart infanteri ?Jag har spelat en del post scruptum också och det är faktiskt gratis på epic store om man vill ha gratis-spel 🙂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3