Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Man blir lite avundsjuk när man ser små chassin. Sitter själv med ett Define S som känns ungefär tjugo gånger så stor. Å andra sidan är den under bordet så det spelar egentligen ingen roll.

Vad är ringarna i bordet till för?

Jo man blir lite insnöad när man köper små chassin. Har tidigare haft mATX men köpte ett mITX-chassi för en sekundär dator. Det var hyffsat litet sett till snittdatorn men Raw upplever jag som halva den storleken. Man får offra kylning dock. Hur som känns det som att man får lite mer luft i rummet när man har en liten dator. Jag tror inte att jag någonsin kommer köpa något större än kompakta mITX-datorer igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Glömde svara på detta. Har tidigare använt hålen för kablar för tangentbordet etc men har förändrat lite nu och behöver dom inte riktigt. Dock har jag två Logitech-mottagare i hålen vilket förbättrar kontakten. Längre fram kanske jag drar usb-förlängningar så jag lätt kan koppla in telefonen eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Man blir lite avundsjuk när man ser små chassin. Sitter själv med ett Define S som känns ungefär tjugo gånger så stor. Å andra sidan är den under bordet så det spelar egentligen ingen roll.

Har ett S2 och jag tyckte ändå då jag byggde att det var ganska litet och nätt, så ser man dessa...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Snusfri

Lite kläder inför sommaren.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Lite blandat kaffe från https://www.espresso-international.se/
Lite skeptisk till sidan men det kom fram. Tog 4 dagar från Tyskland.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Tänkte att det var dags att börja spela VR, så jag skaffade mig en Oculus Quest 2. Har inte hunnit göra så mycket mer än att bekanta mig med interfacet, men jag är redan ganska mindblown

Visa signatur

Ryzen 5 5700X3D, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Med förhoppningen att slippa köpa tryckluft på burk framöver så fick det bli en sådan här.

Nöjd än så länge.

https://i.imgur.com/aAvFuQN.jpg

Fick hem min för några dagar sedan.
Körde en rengöring i min bärbara, det kom ut ett litet moln av smått damm.

Laddningen är lite konstig.man ser inte när den är fulladdad.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av THB:

Klockren. Lade också till några plagg här om dagen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Klockren. Lade också till några plagg här om dagen.

https://i.imgur.com/PsbrqL6.png

Vart köper ni ifrån?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cosmo_k:

Vart köper ni ifrån?

Amazon.de var det i mitt fall.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tänkte förbättra inomhusluften lite innan pollensäsongen
kommer igång på allvar.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

En Kinnarps 9000 stol då min gaming stol hade gjort sitt och hittade den här för 500 så detta är nog det bästa köpet jag har gjort på vääääldigt länge.

Permalänk
Medlem

Vilket fordral är detta? Såg nice ut!

Edit: Ditt fordral för datormusen såg intressant ut det med!

Ska strax flytta och det hade varit väldigt bra för att inte ha sönder grejer i flytten tänker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

https://i.imgur.com/0Zplq4l.jpg

En Kinnarps 9000 stol då min gaming stol hade gjort sitt och hittade den här för 500 så detta är nog det bästa köpet jag har gjort på vääääldigt länge.

Onekligen. Har den där själv, den är jävligt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Vilket fordral är detta? Såg nice ut!

Edit: Ditt fordral för datormusen såg intressant ut det med!

Ska strax flytta och det hade varit väldigt bra för att inte ha sönder grejer i flytten tänker jag

Om du vill ha fodralen endast för flytten så finns det lättare och billigare sätt att skydda sakerna.

Jag hade visserligen lagt både hörlurar och mus försiktigt i en kartong som jag hanterar extra varsamt (kör den själv i bilen eller dyl.).

Skulle jag vilja skydda de ännu mer så hade jag lindat in de i en handduk/lakan/tröja och lagt i en kastrull med lock. Woila, nu är de mer skyddade än vad ett halvmjukt fodral klarar av

Permalänk
Avstängd

Tror inte på köp av superdyra kablar, men lite bättre än skosnören utan skärmning kan man väl ha.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Kaleid:

superdyra kablar

Du menar väl Supradyra. Eller kanske Monsterdyra?

Jag köpte 10 meter sub-kabel för 600kr häromdan. Den funkar lika bra som min förra, mycket kortare, dyra kabel.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Du menar väl Supradyra. Eller kanske Monsterdyra?

Jag köpte 10 meter sub-kabel för 600kr häromdan. Den funkar lika bra som min förra, mycket kortare, dyra kabel.

Man ska kosta på sin subba! Helt rätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Olja och oljefilter, blev sen säsongsstart för mig i år... Köpte även luftfilterrengöring, men det kändes meckigt att komma åt* så jag har slagit det ur hågen. Ska ändå lämnas in för byte av packningar i framgaffeln, då kan han få titta på luftfilter också. Lite arbetshandskar, verktygsprylar och gravljus inhandlades även det i nära anslutning, ovanligt mycket ovanligare prylar som inhandlats senaste dagarna här hemma. Inte mig emot.

* Det hade jag konstaterat redan innan jag kämpade med att få loss oljefiltret i två timmar, och slutligen fick skruva loss avgassystemet för att komma åt med kraft. Detta efter försök med varmluftspistol, oljefilterverktyg, skruvmejsel slagen genom filtret att dra med, och halvhjärtat knackande med hammaren.

Permalänk
Medlem

Var och hämtade de här idag, eller ja, tre kom idag. Den första kom i fredags och efter att ha konstaterat att den lät nästan lika bra som min gamla SoundTouch 10 så beställde jag snabbt tre till.

Det roliga är att jag fick fyra nya 'smarta' högtalare nästan till priset av en gammal dum en.

Permalänk
Skrivet av ppr74:

Var och hämtade de här idag, eller ja, tre kom idag. Den första kom i fredags och efter att ha konstaterat att den lät nästan lika bra som min gamla SoundTouch 10 så beställde jag snabbt tre till.

Det roliga är att jag fick fyra nya 'smarta' högtalare nästan till priset av en gammal dum en.

https://i.imgur.com/PrbW9L0.jpg

Spännande. Vad kan de då förutom att spela upp ljud?

Permalänk
Expertgissare

Ett plättlagg, nu blev barnen väldigt glada

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

https://i.imgur.com/aKxGrWU.jpg

Delleverans - Ungefär en fjärdedel av vad som är beställt

Något som inte kommer med på bild är en nyinköpt Threadripper 3970X med 128GB ram och ett MSI Creator TRX40

Lite fler diskar och ram.

Första lådan är 10X 14 TB
Andra är 5X 16TB

Nu saknas det bara 6X 16TB och några HDD-arrays

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Lodisen:

Lite fler diskar och ram.
https://i.imgur.com/ulLyaJZ.jpg
https://i.imgur.com/m5awBEz.jpg
https://i.imgur.com/Kkhwdwz.jpg

Första lådan är 10X 14 TB
Andra är 5X 16TB

Nu saknas det bara 6X 16TB och några HDD-arrays

Får man fråga lite fint vad du ska använda det här monsterbygget till

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Får man fråga lite fint vad du ska använda det här monsterbygget till

Chia coin i ett halvår eller så, sedan blir det lagring av diverse saker.
Jag gillar t.ex. Starcraft 2 och det håller på att smått dö ut, så jag tänkte lagra varenda match från varje turnering jag hittar och andra nostalgiska saker.

Edit: Threadrippern kommer gå till videouppskalning när plottningen är klar.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag gillar t.ex. Starcraft 2 och det håller på att smått dö ut, så jag tänkte lagra varenda match från varje turnering jag hittar och andra nostalgiska saker.

Mycket nyfiken på hur en färdigbyggd chia-farm-burk ser ut, om du har lust att lägga upp den. Platsar ändå i denna tråd då det är en sammansättning av dina nya inköp

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Mycket nyfiken på hur en färdigbyggd chia-farm-burk ser ut, om du har lust att lägga upp den. Platsar ändå i denna tråd då det är en sammansättning av dina nya inköp

Om du menar fysiskt så ser det ut som vilken dator som helst. Specifikationsmässigt så är det andra datorn i min sign fast med lite mer diskar och ram.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Skrivet av Lodisen:

Om du menar fysiskt så ser det ut som vilken dator som helst. Specifikationsmässigt så är det andra datorn i min sign fast med lite mer diskar och ram.

Du kan ju omöjligt hävda att en burk med sisådär 20 diskar ser ut som "vilken dator som helst"? Inte ens gamla hederliga full towers hade ju så många 3,5"-platser

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Lodisen:

Misstänkte att det var lite Chia som skulle hivas

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Du kan ju omöjligt hävda att en burk med sisådär 20 diskar ser ut som "vilken dator som helst"? Inte ens gamla hederliga full towers hade ju så många 3,5"-platser

För tillfället är det externa diskar som sitter i en 16x USB-hub med extern powersupply, och diskarna skall in i Icy Dock som har plats för 10 diskar var och körs över en USB-kabel.

Visa signatur