PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Jag vann möjligheten att köpa på mediamarkts utlottning så det är på g hem till mig nu.
Dock vart man scammad av iphonehome.se// nordic sales trading limited.
som tur använde jag kreditkortet så man är bra skyddad och jag slipper "ligga" ute med mina pengar samt slipper polisanmäla själv.

felstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av implodingpossum:

Jag vann möjligheten att köpa på mediamarkts utlottning så det är på g hem till mig nu.
Dock vart man scammad av iphonehome.se// nordic sales trading limited.
som tur använde jag kreditkortet så man är bra skyddad och jag slipper "ligga" ute med mina pengar samt slipper polisanmäla själv.

Hur/var kan man registrera på Mediamarkts utlottning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ausama95:

Hur/var kan man registrera på Mediamarkts utlottning?

De gör inga utlottningar just nu. Enligt dem vet de inte när de får i lager igen

Permalänk
Skrivet av Ausama95:

Hur/var kan man registrera på Mediamarkts utlottning?

Deras instagram kan man hålla koll på.
När det är utlottning så postar de infon där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av implodingpossum:

Deras instagram kan man hålla koll på.
När det är utlottning så postar de infon där.

Tack så jättemycket! 🙂

Permalänk
Medlem

Container skibet "Ever Given" fortfarande kvar i Suez Egypten, vet vi om där finns kontainerer med PS5 på båten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter4C:

Container skibet "Ever Given" fortfarande kvar i Suez Egypten, vet vi om där finns kontainerer med PS5 på båten?

Var väl bara playstation 5 konsoler på den båten? Ensam skyldig för bristen på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter4C:

Container skibet "Ever Given" fortfarande kvar i Suez Egypten, vet vi om där finns kontainerer med PS5 på båten?

Finns förmodligen inga konsoller på båten för att Sony kör flygfrakt till hubbar i Europa

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

Var skulle ni säga oddsen är störst om man letar efter en ps5a?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk

Släpper MediaMarkt PS5:or utanför sina lottningar också? Alltså bara öppnar för köp 14:00 någon vardag utan att lotta ut koder för köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dipdipdipdip:

Släpper MediaMarkt PS5:or utanför sina lottningar också? Alltså bara öppnar för köp 14:00 någon vardag utan att lotta ut koder för köp.

Det gjorde det förr, men inte längre tror jag.

Permalänk
Avstängd

Ingen som vet om det kommer in ps5or på någon sida denna vecka???ni som är medlemmar på olika elektroniksidor ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilentMonkey:

Ingen som vet om det kommer in ps5or på någon sida denna vecka???ni som är medlemmar på olika elektroniksidor ?

Inget hört. Bara att hålla utkik. Det dök upp Xbox series x tidigare i veckan, sålde slut otroligt fort. Samma sak gäller PS5.

Håll i hatten, håll dig uppdaterad och bli inte galen i väntan.

Permalänk
Medlem

Vore det inte dags för webhqllen att få en leverans snart?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmeta85:

Vore det inte dags för webhqllen att få en leverans snart?:)

Med tanke på att de har en lång förbokningskö som är stängd så kan du nog räkna bort dom helt om du inte står i deras kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omsolit:

Med tanke på att de har en lång förbokningskö som är stängd så kan du nog räkna bort dom helt om du inte står i deras kö.

Jag står i kön. Bokade en standard den 19 sep förra året

Permalänk
Medlem

Bara att vänta och se då? Kanske finns någon i tråden som bokat vid tidigare datum och nyligen fått levererat från webhallen? Hur ligger de till i sina leveranser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av omsolit:

Bara att vänta och se då? Kanske finns någon i tråden som bokat vid tidigare datum och nyligen fått levererat från webhallen? Hur ligger de till i sina leveranser?

Den senaste personen jag sett få sitt PS5 från Webhallen hade beställt 16 September 16:00. Det var någonstans i slutet av mars. Jag gjorde min beställning 17 September 08:00 och väntar än.

Permalänk
Medlem

Webhallen,
Beställningsdatum 2020-09-17 04:08
Kunde hämta ut den 19/4, ca 2 veckor sen nu

Visa signatur

// Pancho

Permalänk

Nu har min MM order stått som ”electronic shipping instructions have been received” i över en vecka.

Nån annan i samma sits?

Misstänker nu att MM översålt, kanske nån miss vid hanteringen av köpkoder eller att de inte fått in det antal som man räknade med. Tvivlar nu ganska starkt på att det kommer skickas nåt. Men vi får se! Har ju inte någon annan PS5 på gång så det är väl bara att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pancho08:

Webhallen,
Beställningsdatum 2020-09-17 04:08
Kunde hämta ut den 19/4, ca 2 veckor sen nu

Intressant. Jag beställde exakt samma dag och inte hört något. Digital eller standard version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinh:

Intressant. Jag beställde exakt samma dag och inte hört något. Digital eller standard version?

Med digital tror jag att Webhallen redan fullföljt de flesta av sina förbeställningar. Detta är standard, men beställd väldigt tidigt på dagen. Lagret verkar ha tagit slut precis när det var din och min tur :'(

Permalänk
Medlem

Beställde 2020-09-17 11:44
Har ej fått nåt.
Standard webbhallen. Jag tror nästan vi vet klockslaget på brytpunkten nu:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmeta85:

Beställde 2020-09-17 11:44
Har ej fått nåt.
Standard webbhallen. Jag tror nästan vi vet klockslaget på brytpunkten nu:)

Hade tidigare skrivit 19 sep på tråden. Jag skrev fel. Det var den 17 sep nu när jag kollade senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmeta85:

Beställde 2020-09-17 11:44
Har ej fått nåt.
Standard webbhallen. Jag tror nästan vi vet klockslaget på brytpunkten nu:)


Men då kanske man ändå kan hoppas på tilldelning vid nästa batch som webhallen får in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinh:

Intressant. Jag beställde exakt samma dag och inte hört något. Digital eller standard version?

Standard

Även bokat på dustin, 2020-11-17
Har fått mail att den ska komma 31/5.
Standard edition

Visa signatur

// Pancho

Permalänk
Medlem

Varför är PS5-spel så jävla dyra? Returnal är 850 på PS Store men är 698 fysiskt. Det Life Is Strange är 640 men 498 fysiskt. Den nya uppgraderingen till Final Fantasy 7R är 850 om du inte redan äger PS4-versionen men 598 fysisk.

Jag är ledsen för alla svenska digitala PS5-ägare eftersom dessa uppblåsta priser är dumma och jag vill verkligen veta varför PS Store tar så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoxValen:

Varför är PS5-spel så jävla dyra? Returnal är 850 på PS Store men är 698 fysiskt. Det Life Is Strange är 640 men 498 fysiskt. Den nya uppgraderingen till Final Fantasy 7R är 850 om du inte redan äger PS4-versionen men 598 fysisk.

Jag är ledsen för alla svenska digitala PS5-ägare eftersom dessa uppblåsta priser är dumma och jag vill verkligen veta varför PS Store tar så mycket.

Därför jag själv alltid kör med skiva, känns ologiskt att digitala spel ska vara dyrare när man slipper material och kostnader för att tillverka skivor och fodral och sen skeppa ut allt till butikerna. Jag förstår att bandbredd och servrar kostar, men att sätta ett pris som är dyrare en fysisk skiva…

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psgamer:

Därför jag själv alltid kör med skiva, känns ologiskt att digitala spel ska vara dyrare när man slipper material och kostnader för att tillverka skivor och fodral och sen skeppa ut allt till butikerna. Jag förstår att bandbredd och servrar kostar, men att sätta ett pris som är dyrare en fysisk skiva…

Det ville vara okej om det var 100 mer. Men i de flesta fall är det 200-300 vilket är helt löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoxValen:

Varför är PS5-spel så jävla dyra? Returnal är 850 på PS Store men är 698 fysiskt. Det Life Is Strange är 640 men 498 fysiskt. Den nya uppgraderingen till Final Fantasy 7R är 850 om du inte redan äger PS4-versionen men 598 fysisk.

Jag är ledsen för alla svenska digitala PS5-ägare eftersom dessa uppblåsta priser är dumma och jag vill verkligen veta varför PS Store tar så mycket.

För att de kan, finns inget annat skäl till att digitala ska kosta mer än fysiska, behövs inga fodral, transport, inga covers osv som säkert tar runt 5-10% och viktigaste av allt marginalerna som återförsäljaren ska ha.

Om något så borde dessa spel vara 10-20% billigare, oavsett situation.