Permalänk
Medlem

Jag fick precis en vision!

Jag läste precis en tråd, och fick en vision. Visst är det väl möjligt att när man har vattenkylning, placera en radiator utomhus, för att på vintern kyla ner den till många minusgrader?

Finns det någon som har gjort det? Jag såg plötsligt potentialen i mitt studentrum..

För utom antifrys-medel, är det något särskilt man behöver?

Visa signatur

"Det känns bättre å va nörd än å va en sån här.. kille som går omkring med nitar å grejer å försöker va häftig"

Permalänk
Medlem

Kondensskydd i datorn och en aparat som klarar av kylan utomhus.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Okej Förhoppningsvis är det bara en fix idé, som jag kommer nog att glömma det snart och strunta i det.

Visa signatur

"Det känns bättre å va nörd än å va en sån här.. kille som går omkring med nitar å grejer å försöker va häftig"

Permalänk

det har jag tänkt mg att göra till vintern, dra upp 2 slangar till ventilationshålet i väggen å sätta en radiator där..
men min eheim 1048 kanske inte orkar pumpa vattnet , det är ca 1,5 meter upp från skrivbordet hålet sitter?......annars får jag väll skaffa en till pump

Visa signatur

Epox 8rda+ , 2500+ @ 225*11, 80 GB , 512 mb 333, gf4, eheim 1048, swiftech MCW 5000, black ice pro
| Gentoo!

Permalänk
Medlem

Eller så sätter du datorn på en hylla som du mekkar upp på väggen breve ventilations hålet och mekar lite förlängningskablar till datorn

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

eller so ställer man datan i ett jävla kälskop o tätar datan so det inte kommer in fukt!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IdefixXx
eller so ställer man datan i ett jävla kälskop o tätar datan so det inte kommer in fukt!!

Nää.. Fukt i datan vill man ju inte ha.. Hur skulle det se ut? Vattendroppande ettor och nollor?

Visa signatur

AMD 2100+ @ 1730Mhz | MSI KT3 Ultra2 | 512Mb DDR 1 256 TwinMos 1 256 NoName | 1 120Gb Maxtor Fluid 1 40Gb Seagate |

Permalänk
Medlem

Men om man köper ett VepoChill så löser det sig!! Kommer snart ska ringa mormor

Visa signatur

Jag är inte som du, jag får stava fel pga dyslexi.

Permalänk
Medlem

Jaa,, här ser man att fler tänker som mej Blir åxå mitt projekt till vintra! *Hoppas på en kall vinter* Mohahah

ja gjorde de iof förra vindern med luftkylning... va lite försiktig dock.. men kom ner i 15 grader på cpu

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem

överklockning är orsaken till växthuseffekten

Visa signatur

K#

Permalänk
Medlem

atman:
true ;D
el-priserna stiger pga av att dom vill tjäna en extra hacka på oss överklockare x_X

själv funderar jag på att göra som Martin_Gottfrids fast med ett rör så prollen kan dra in ny å kall luft genom väggen

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Det behöver faktisk inte vara vinter..

Ute nu, på kvällen, är det 10-15 grader...vilket är betydligt lägre än i mitt rum

Så det borde göra stor skillnad med frisk kall luft ute ifrån, året om, men ibland bara under de senare timmarna.

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W