AMD, Intel och Nvidia på Computex 2021

Permalänk
Melding Plague

AMD, Intel och Nvidia på Computex 2021

Med 12 timmars mellanrum avlöser nyheter från Intel, Nvidia och AMD varandra under de inledande dagarna på Computex 2021.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har varit ett par gånger på Computex och det är en härlig tillställning med massa härliga booth babes och alltid kul att vara i Taiwan. Måste ändå vara en stor del av arbetsglädjen som försvinner hos SweClockers anställda när de inte kan åka dit

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Känns som en ganska tråkig mässa i år.
Nvidia och AMD kommande grafikkort är för långt bort.
Exakt samma sak med Intel och AMD processorer med ddr5.
Apple avslöjar aldrig något tidigare än deras egna pressrelaeser.

Permalänk
Medlem

Jag älskar normalt sett hårdvara . MEN tittar för första gången på 15 år på färdigt byggt just för att få tag på ett grafikkort . Vi får hoppas det vänder med dator delar för just nu är det inte roligt och se allt som släppts som är omöjligt och få tag på . Ett normalt år hade jag följt detta med stort intresse men just nu finns 0 i motivation .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 11 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Jag älskar normalt sett hårdvara . MEN tittar för första gången på 15 år på färdigt byggt just för att få tag på ett grafikkort . Vi får hoppas det vänder med dator delar för just nu är det inte roligt och se allt som släppts som är omöjligt och få tag på . Ett normalt år hade jag följt detta med stort intresse men just nu finns 0 i motivation .

Försök att hänga på låset när RTX 3070 Ti eller RTX 3080 Ti säljstartar. Om de nu ryms inom din budget.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av SweMerlin:

Jag har varit ett par gånger på Computex och det är en härlig tillställning med massa härliga booth babes och alltid kul att vara i Taiwan. Måste ändå vara en stor del av arbetsglädjen som försvinner hos SweClockers anställda när de inte kan åka dit

Ja, det är extremt trist att (det fysiska) Computex stryker på foten för andra året i rad. Utan tvekan en av årets absoluta höjdpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Försök att hänga på låset när RTX 3070 Ti eller RTX 3080 Ti säljstartar. Om de nu ryms inom din budget.

3070 ti absolut 3080 ti tror jag är över smärt gränsen .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 11 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Datavetare
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Känns som en ganska tråkig mässa i år.
Nvidia och AMD kommande grafikkort är för långt bort.
Exakt samma sak med Intel och AMD processorer med ddr5.
Apple avslöjar aldrig något tidigare än deras egna pressrelaeser.

Computex 2021 kanske inte blir superspännande. En liten ljusglimt är ändå höstens HotChips (22e till 24e augusti).

Mycket Intel (Alder Lake S, Sapphire Rapids och Ponte Vecchio), men även Arm har en riktigt spännande presentation där (Neoverse N2).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Någon som vet om man kan förboka ett 3080 Ti någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor555:

Om det nu finns någonstans man kan göra det så är garanterat alla förbokade flera gånger om redan.

Ställer mig ytterst tveksam till att någon öppnat för förbokning.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor555:

3080 Ti har inte lanserats än, så officiellt finns det inget sånt kort. Ryktena säger att det ska avslöjas den 31:a maj och troligtvis får vi ett säljdatum då också. Men det har inte varit någon förbokning på de andra korten i 3000-serien så det lär inte bli någon för 3080 Ti heller.

Permalänk
Skrivet av perost:

3080 Ti har inte lanserats än, så officiellt finns det inget sånt kort. Ryktena säger att det ska avslöjas den 31:a maj och troligtvis får vi ett säljdatum då också. Men det har inte varit någon förbokning på de andra korten i 3000-serien så det lär inte bli någon för 3080 Ti heller.

Då är det enda sättet att vara först ute när de läggs ut på nätet? Om man hinner före bottnarna då, det vill säga.