PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powergreta:

Är de någon som köpte från webhallen och valde bundle med svart eller röd handkontroll som fått den skickad?

Ja la min order samma minut som droppen på den med svart, ordern gick från mottagen -> under behandling tillbaka till mottagen. Mailade supporten och fråga vad som händer och fick svaret:

"Hej!

Din order har gått igenom utan problem.
Den skickas ut så snart det bara går.

Önskar dig en fortsatt fin dag!"

Men inget mer hände under gårdagen än status mottagen

Samma här. Jag valde leverans till butik och det står leveransdatum Fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olfo:

Samma här. Jag valde leverans till butik och det står leveransdatum Fredag.

Som skrivit tidigare i tråden så är det för att de färgade kontrollerna släpps först imorgon.

Permalänk
Medlem

Enligt supporten så skulle min med röd kontroll skickas idag men i värsta fall får man bara vänta en dag till.

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Det måste lossnat på riktigt nu. Jag har kikat på tradera under veckan och under helgen och måndagen låg vi på kanske 26-30 konsoler. Just nu är det 62.

Permalänk
Skrivet av rSon:

Som skrivit tidigare i tråden så är det för att de färgade kontrollerna släpps först imorgon.

Fick dock ett mail att den skulle levereas med instabox kl 21.20 16/7-21. Men jag undrar för den kan ju fortfarande gå via "under behandling" har ofta fått saker från webhallen dagen innan eller till och med flera dagar innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powergreta:

Är de någon som köpte från webhallen och valde bundle med svart eller röd handkontroll som fått den skickad?

Ja la min order samma minut som droppen på den med svart, ordern gick från mottagen -> under behandling tillbaka till mottagen. Mailade supporten och fråga vad som händer och fick svaret:

"Hej!

Din order har gått igenom utan problem.
Den skickas ut så snart det bara går.

Önskar dig en fortsatt fin dag!"

Men inget mer hände under gårdagen än status mottagen

Kontrollerna släpps inte förrän imorgon (18/6) så inget kommer att skickas förrän imorgon.

Permalänk
Medlem

Digtal eller disc?

En kompis till mig säger att jag borde köpa disc edition istället för digital då ”digital inte kommer att komma ut på lång tid”. Stämmer detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av svanteMo:

En kompis till mig säger att jag borde köpa disc edition istället för digital då ”digital inte kommer att komma ut på lång tid”. Stämmer detta?

Till viss del. Det tillverkas massvis av SE versionen jämfört med Digital. Det är många som vill ha Digital i slutändan eftersom den dessutom är billigare, vilket gör att det kommer att ta tid att få tag på den. Man kommer behöva "hänga på låset" mycket längre.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Nu har NetOnNet PS5 Standard Edition.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Köpt!! tack så mycket!

Permalänk
Medlem

woho trodde inte mina ögon när jag såg att den var i lager på netonnet men äntligen lyckades jag nog knipa en!

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande på netonnet, ovanligt att se konsollen tillgänglig så pass länge. Sist var nog Power-släppet förra månaden

Permalänk

Lyckades också klicka hem en från netonnet! Äntligen slutrefreshat..

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Men va, hade man mindre än en dag på sig att använda koden? Lite dåligt av Elgiganten tycker man kanske?

Skrivet av Segafreakone:

Tycker man borde få minst 2 dagar i alla fall. Kan ju faktiskt hända oväntade grejer i livet som gör att man måste prioritera det istället för att köpa ett ps5.

Tycker iofs att det varit väldigt tydligt vid alla utlottningar om vad som gäller. Har man anmält sig borde man faktiskt ha koll på när koderna släpps, och man borde vid det här laget ha koll på att kolla sin skräppost också.

Surt att missa det när man vunnit och ibland kan saker absolut komma i mellan så passa att man missar av det. Men det känns det spontant som att saken som kom i mellan var viktigare ändå.

Kul att folk ens vinner. Jag har varit med i alla utlottningar. dom tidigare så har kompisar och familj vart med på olika adresser. Ingen jag känner har vunnit någon gång

Jag har dock lyckats några gånger på andra sätt, men en vän jag fortfarande jagar till.

Permalänk
Medlem

TACK! Fixade en åt min kompis som bett mig hålla utkik. Skönt efter att ha blivit scammad här på marknaden förra veckan och blivit av med 5k...

Permalänk
Medlem

... and it's gone

Permalänk
Avstängd

Hur kan Netonnet ha släpp igen kan någon fråga kundtjänst? Hoppas ej det är fyndvaror som de
Fått tillbaka från folk som lämnat tillbaka?

Permalänk
Medlem

grymt tacksam för påminnelsen, tror jag hann , fick iaf en order bekräftelse, tog express så kanske kommer imorgon

Permalänk
Medlem

Jag hann beställa hos NetOnNet, tror jag, dom har tagit mina pengar och jag har fått orderbekräftelse men jag vågar inte hoppas innan dom säger att det är skickat stort tack för tipset. <3

Permalänk

Fick en i kundvagnen, men när jag sedan skrivit in alla uppgifter o skulle betala så nekades det pga slut??? Så jävla segt

Permalänk
Medlem

Skulle beställa en till min bror hos Netonnet men tydligen så funkade inte Swish som betalning.

Permalänk
Medlem

Lika bra att vänta in nästa årets PS5 variant, ska tydligen vara lite upphottad.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Står på min orderbekräftelse leverans idag mellan 18-22 på netonet står det samma på er som tog express?

Permalänk
Medlem

Skulle precis beställa och så stod det att dem hade tagit slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Skulle beställa en till min bror hos Netonnet men tydligen så funkade inte Swish som betalning.

Hade samma problem på Webbhallen igår, men idag så gick det bra på NetOnNet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilentMonkey:

Hur kan Netonnet ha släpp igen kan någon fråga kundtjänst? Hoppas ej det är fyndvaror som de
Fått tillbaka från folk som lämnat tillbaka?

Varför frågar du inte själv? Varför ska andra göra det åt dig?

Hade det varit fyndvaror så hade de lagt upp de som fyndvaror…

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wescan:

Varför frågar du inte själv? Varför ska andra göra det åt dig?

Hade det varit fyndvaror så hade de lagt upp de som fyndvaror…

Okej 👍🏻 förlåt

Permalänk
Medlem

Så där, då kanske man fixat den sista PS5an åt en kompis. Orderbekräftelse är av erfarenhet inte alltid en garanti vid vissa släpp hos vissa återförsäljer dock har det nog inte vart så hos NoN tidigare att dom sålt fler än tillgängligt.

Kul att göra en till vän/familj glad

Permalänk
Avstängd

Kan någon kolla på deras orderbekräftelse om
Det står leverans idag mellan 18-22 på Netonet? Har ni samma som valde express?