PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Avstängd

Mitt skickades för en stund sen från Netonnet orderbekräftelse 09.24 skickades runt 14 tiden
valde Express till ombud postnord

Permalänk
Medlem

NetOnNet
Orderbekräftelse: 09:31
Din order är skickad mail: 14:21
Express till ombud (postnord)

I Postnord appen står det bara registrerat och vart det skall levereras än så länge. Hoppas verkligen på att det kommer imorgon så man har det till helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av otakuper123:

Jag lyckades med någon sekund att beställa den. Men vet någon ungefär hur långt tid det brukar ta? Har status order mottagen.

Min status har ändrats till behandlas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Go4two:

NetOnNet
Orderbekräftelse: 09:31
Din order är skickad mail: 14:21
Express till ombud (postnord)

I Postnord appen står det bara registrerat och vart det skall levereras än så länge. Hoppas verkligen på att det kommer imorgon så man har det till helgen.

Eftersom vi valde express så måste vi ha det imorgon för express är 1-2 dagar och nu skickade dem ju våra rätt tidigt

Permalänk
Avstängd

Perfekt till helgen blir la Gta och fortnite för det mesta än så länge kanske köper några spel till helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine7077:

Eftersom vi valde express så måste vi ha det imorgon för express är 1-2 dagar och nu skickade dem ju våra rätt tidigt

Finns mycket som kan gå fel när det gäller postnord

Jag försöker att inte ha för höga förhoppningar så slipper man bli besviken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Go4two:

Finns mycket som kan gå fel när det gäller postnord

Jag försöker att inte ha för höga förhoppningar så slipper man bli besviken.

du har den imorgon med stor sannolikhet vad ska du köra då spel då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine7077:

du har den imorgon med stor sannolikhet vad ska du köra då spel då?

Blir Rocket Leauge och kanske lite Horizon (har en halvklar save på PS4)
Hade sätt fram emot Ratchet & Clank men väntar på att det skall sänkas i pris, vill ha det digitalt men vill inte betala 849kr för det. (även om man får 20% rabatt via Benify)

Permalänk
Medlem

Får min levererad på Måndag. Blir en lång helg men kunde varit värre och att man missat en! Finns EM att kolla på sålänge iaf!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Go4two:

Blir Rocket Leauge och kanske lite Horizon (har en halvklar save på PS4)
Hade sätt fram emot Ratchet & Clank men väntar på att det skall sänkas i pris, vill ha det digitalt men vill inte betala 849kr för det. (även om man får 20% rabatt via Benify)

okej väntar på far cry och Battlefield den nya

Permalänk
Skrivet av opopa:

Får min levererad på Måndag. Blir en lång helg men kunde varit värre och att man missat en! Finns EM att kolla på sålänge iaf!

Min står bara registrerad på postnord nu.Men jag antar att vi kommer att få den samma dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Go4two:

Blir Rocket Leauge och kanske lite Horizon (har en halvklar save på PS4)
Hade sätt fram emot Ratchet & Clank men väntar på att det skall sänkas i pris, vill ha det digitalt men vill inte betala 849kr för det. (även om man får 20% rabatt via Benify)

600kr i amerikanska shopen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Go4two:

Blir Rocket Leauge och kanske lite Horizon (har en halvklar save på PS4)
Hade sätt fram emot Ratchet & Clank men väntar på att det skall sänkas i pris, vill ha det digitalt men vill inte betala 849kr för det. (även om man får 20% rabatt via Benify)

Bättre rabatt än ~200kr på ett så pass nytt spel lär nog dröja. Tycker själv att PSN wallet för 400kr ist för 500kr är ett bra alternativ om man inte orkar hålla på med massa alternativa konton.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Tror ni att det blir någon mer ps5 idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeratMost:

Tror ni att det blir någon mer ps5 idag?

Det är svårt att säga, kanske inte dyker upp några mer på flera veckor efter Powers utlottning, eller så kanske det helt plösligt blir tillgängligt på Mediamarkt eller dylikt, exempelvis idag. Skulle hålla ögonen öppna på tråden, och se om något mer rapporteras in.

Permalänk
Skrivet av Warus:

Det är svårt att säga, kanske inte dyker upp några mer på flera veckor efter Powers utlottning, eller så kanske det helt plösligt blir tillgängligt på Mediamarkt eller dylikt, exempelvis idag. Skulle hålla ögonen öppna på tråden, och se om något mer rapporteras in.

Ok, Tack för svaren.

Permalänk

Var det inte ett tag sen nu exempelvis webhallen eller netonnet hade släpp på ps5 digital edition? Känns som det kanske kan komma snart??

Permalänk

Tack så hemskt mycket! Fick panik när jag läste ditt inlägg och lyckades faktiskt hinna med att lägga en beställning 😊

Permalänk
Skrivet av Potrovski:

Tack så hemskt mycket! Fick panik när jag läste ditt inlägg och lyckades faktiskt hinna med att lägga en beställning 😊

Lyckades du köpa nyss eller när inläggen lades?

Permalänk
Skrivet av BeratMost:

Lyckades du köpa nyss eller när inläggen lades?

När inläggen lades, blev bara sent svar 😊

Permalänk
Skrivet av Potrovski:

När inläggen lades, blev bara sent svar 😊

Jaha, Bra att se folk kunna köpa ps5.

Permalänk
Medlem

Fick tag på en via Elgiganten tack vare den här tråden. Tackar.
Bokade med expressfrakt, stod den skulle komma idag och fick leveransbekräftelse vid 14.00 men känns rätt optimistiskt att den skulle komma ikväll. Den lämnade Jönköping vid 17.56, visserligen bring så kanske körs direkt, men svårt att tro det.

Permalänk
Medlem

vad jag sett hittills, verkar de flesta släppen komma mellan 9.00-14,00 (vardagar)
runt 10 känns logiskt, då 8 är en normal tid folk börjar , de får leverans på förmiddagen och släpper det efter någon timme

Permalänk
Medlem
Skrivet av weewee:

Förstår. Vill inte skapa någon diskussion egentligen kring det var mest nyfiken. För egen del har aldrig Xbox varit intressant då spelen är det som avgör konsolval för mig. Samtliga spel till Xbox verkar jag ju kunna spela på PCn.

Nu kan vi få en bra bild om trycket:

19:16 skrevs det i Xbox tråden att den är i lager: #19128785

Nu 19:28 är den fortfarande det.

EDIT:
Halvtimme senare och fortfarande i lager... så... yeah... inte lika högt tryck på dem... jag slutar vakta den nu

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Nu kan vi få en bra bild om trycket:

19:16 skrevs det i Xbox tråden att den är i lager: #19128785

Nu 19:28 är den fortfarande det: https://lambdan.se/img/NoxiousSourMenacing.png

kanske ps5 lager också i amazon snart?

Permalänk
Medlem

Sony har restock idag men vettefan om det går att köpa från den svenska Sony sidan.

Permalänk
Skrivet av HampZ99:

Sony har restock idag men vettefan om det går att köpa från den svenska Sony sidan.

Finns ingen playstation direct i sverige än så det går inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeratMost:

Finns ingen playstation direct i sverige än så det går inte.

Tänkte det..

Permalänk

Ger snart upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twosixtyfive:

Ger snart upp.

Samma här. Missade Webhallen igår med 8 minuter och missade NoN med 3 min idag...