Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Har kört comfyballs i 4 dagar nu, de är trevliga. Köpte 2 regular och 2 long, fortsättningsvis kommer jag köpa long.

Jag skulle nästan vilja ha ett mellanting, men long ör det som gäller nu! Synd att jag har 5 korta bara, föredrar de korta över alla andra (som inte är CB long) 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag snodde ett tips från en tidigare i tråden och kommer inte köpa något annat framöver.
Under Armour Tech 6in😀

Bollarna ligger fint och mjuka som fasen. Kan vara teflon på utsidan för fasen vad släta de är😂😂

Instämmer. Testade comfyballs nu och även om det är trevligt hur de sluter om paketet så slår det inte materialet i UA

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Instämmer. Testade comfyballs nu och även om det är trevligt hur de sluter om paketet så slår det inte materialet i UA

Kom till tråden efter att just ha gjort samma sak. Kan man få det bästa från två världar? UAs material och comfyballs konstruktion, någon som vet?

Permalänk
Medlem

Måste nog säga försvarsmaktens gröna boxers Kortkalsong m/1993?, skulle lätt köpa på mig en livstidsförbrukning om det var möjligt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Kom till tråden efter att just ha gjort samma sak. Kan man få det bästa från två världar? UAs material och comfyballs konstruktion, någon som vet?

Comfyballs har olika material beroende på vad man väljer.. Typ sport tror jag nån hette, den ska vara lite mer åt det hala hållet. Har två par av dem i lång och de e klart dem bästa. Sedan har jag nån annan som jag ej minns, i fem pack, regular som är nr2 😂

UA materialet är väl halare? Likt A-Z hade/har?

Edit
Performance är deras lite halare tyg

Permalänk
Medlem

Comfyballs såg väldigt intressanta ut tills jag såg deras tvättråd:

"Tvätta i 40 °C med liknande färger. Torktumla på ett svalt program. Undvik sköljmedel eller blekmedel."

Är det bara den traditionella fegheten som klädestillverkare brukar ta till, eller är kallingarna precis så löjligt ömtåliga som det låter?

60 grader + sköljmedel (dock inget krav) + godtycklig torktumling är vad som gäller för min del.

Tvättar man i 40 grader kan man i princip lika gärna låta bli, det blir inte rent.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Comfyballs såg väldigt intressanta ut tills jag såg deras tvättråd:

"Tvätta i 40 °C med liknande färger. Torktumla på ett svalt program. Undvik sköljmedel eller blekmedel."

Är det bara den traditionella fegheten som klädestillverkare brukar ta till, eller är kallingarna precis så löjligt ömtåliga som det låter?

60 grader + sköljmedel (dock inget krav) + godtycklig torktumling är vad som gäller för min del.

Tvättar man i 40 grader kan man i princip lika gärna låta bli, det blir inte rent.

Absolut, tvättar alltid allting i 60 grader på ett lite kortare program med mindre med tvättmedel. Visst kläderna kanske slits lite men de blir rena och det är ju förbrukningsvaror.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

JBS Classic Brief 390-12 är det enda som går hem hos mig. Kostar mycket men är väldigt bra.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Comfyballs såg väldigt intressanta ut tills jag såg deras tvättråd:

"Tvätta i 40 °C med liknande färger. Torktumla på ett svalt program. Undvik sköljmedel eller blekmedel."

Är det bara den traditionella fegheten som klädestillverkare brukar ta till, eller är kallingarna precis så löjligt ömtåliga som det låter?

60 grader + sköljmedel (dock inget krav) + godtycklig torktumling är vad som gäller för min del.

Tvättar man i 40 grader kan man i princip lika gärna låta bli, det blir inte rent.

Det var detta som gällde för dom Esprit kallingarna jag fick problem med från booztlet. Dom fick hål i baken på samma ställe, på 2/3 st. Efter endast 2 tvättar, fast dom sade bara 40 °. Kontaktade dom och fick pengarna tillbaka, aldrig varit med om liknande.
Dom måste ha varit antingen extremt ömtåliga, eller otroligt låg kvalité. Aningen detta.
Jag tvättar också i 60°, prefinsom du säger så känns det inte som det blir rent annars.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Comfyballs har olika material beroende på vad man väljer.. Typ sport tror jag nån hette, den ska vara lite mer åt det hala hållet. Har två par av dem i lång och de e klart dem bästa. Sedan har jag nån annan som jag ej minns, i fem pack, regular som är nr2 😂

UA materialet är väl halare? Likt A-Z hade/har?

Edit
Performance är deras lite halare tyg

Köpte både performance och cotton för att testa båda. Känner inte att performance kan tävla med UAs material. Dessutom känns comfyballs-delen av performance vara sämre än för cotton, men det kanske är något jag inbillar mig.

Permalänk

Under armor boxers.
som ovanstående uteslutande andvänt dessa sen 2016.

https://www.sportshopen.com/sv-se/article/o-series-6-boxerjoc...

Tacka mig senare

Permalänk
Medlem

Får se när redaktionen uppmärksammar den här tråden på frontsidan...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyphoon:

Får se när redaktionen uppmärksammar den här tråden på frontsidan...

Y-front ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Mina 5 cent, försöker köpa kläder (och underkläder) där tillverkaren har en ambition att ändå tänka lite på miljön men främst på de arbetare som fixar material/producerar produkten.
Ofta är det lite dyrare men det är ändå det lilla jag kan bidra med.

Om en produkt är billig så är den sannolikt det av en anledning, den behöver självklart inte vara av sämre kvalitet, men det finns en anledning till priset.

Permalänk
Medlem

Jag har börjat med Sheath! Kan starkt rekommendera!

https://www.sheathunderwear.com/

Lite speciella i början men man går aldrig tillbaka till vanliga igen.
Jag har de mest för att pungen är större än medel och behöver hållas luftig. Kan tänka mig att det är bra om man har tendens att få svamp i ljumsken även om det inte drabbat mig.
Enligt polarn ska de också vara bra om man ofta behöver lägga snabeln på plats när den rymmer ner längs benet t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Y-front ?

Var på väg att skriva samma, men tänkte: Nej det är för billigt skämt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Angående kalsonger från Comfyballs.

Jag fick mina levererade för en vecka sen. Provade på ett par och det var hemskt.
Jag har aldrig svettats så mycket i mina "noname" bomulls underkläder. Pungen var helt blöt hela dagen, kändes för jäkligt. Typ som att kulorna var inoljade med tvål eller nåt.. sliskigt och hemskt. Jag kände lukten av pungen trots att jag hade byxor på. Luktade typ syntetgummi. Och nej, det är inget fel på intimhygien.
resultatet av dagen blev ordentliga skavsår på insida av låren.

När jag skrev detta till deras kundtjänst har de svarat att produkten är en hygien produkt och ingen återköp gäller för något som provades. Men va fan! hur annars ska man veta att produkten inte funkar om man inte provar!
Deras sajt var ju jätte tydlig att produkten är helt underbar, bekväm och man kan glömma en svettig pung eftersom kallingar andas så bra. Skitsnack säger jag.

Nån annan som upplever samma sak?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Tvättråd för mina Sloggi boxers är 40 grader men jag kör 60 med sköljmedel och torktumlar skåptorrt. Hur fina och sköna som helst under lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Tvättar man i 40 grader kan man i princip lika gärna låta bli, det blir inte rent.

Skrivet av skogsvilden:

Absolut, tvättar alltid allting i 60 grader på ett lite kortare program med mindre med tvättmedel.

Vad gör ni med era underkläder för att de skall behöva tvättas i 60°C?

Blandar man tvätt (kör underkläder tillsammans med kökshanddukar exempelvis) eller arbetskläder i miljö som av hygienskäl kräver att man dödar av bakterier är det höga temperaturer som gäller, 40°C eller 60°C gör i det sammanhanget inte så stor skillnad, utan då skall man upp i 90°C och vid de temperaturerna dör vanliga kläder rätt snabbt.

Tvättar man plagg som har kontakt med huden för sig räcker 40°C alldeles utmärkt. Man tar inte kål på alla bakterier men de som finns i kläderna har vi redan naturligt på och i kroppen och de blir vi inte sjuka av. Återigen, dra upp temperaturen till 60°C gör ingen större skillnad i de sammanhangen.

Vill man trots det tvätta i 60°C får man hålla sig till bomull då syntet- och ullfibrer inte klarar av de temperaturerna. Generellt är tillverkarna kanska fega med tvättråden och stämplar även bomullsplagg som tål högre temperaturer med 40°C. Är det bomull och plagg som inte är tryckta eller mönstrade fungerar 60°C, med viss krympning från ursprungliga storleken.

Känns tvätten inte ren efter att den körts i maskin kan det vara läge att rengöra tvättmaskinen istället

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Vad gör ni med era underkläder för att de skall behöva tvättas i 60°C?

Blandar man tvätt (kör underkläder tillsammans med kökshanddukar exempelvis) eller arbetskläder i miljö som av hygienskäl kräver att man dödar av bakterier är det höga temperaturer som gäller, 40°C eller 60°C gör i det sammanhanget inte så stor skillnad, utan då skall man upp i 90°C och vid de temperaturerna dör vanliga kläder rätt snabbt.

Tvättar man plagg som har kontakt med huden för sig räcker 40°C alldeles utmärkt. Man tar inte kål på alla bakterier men de som finns i kläderna har vi redan naturligt på och i kroppen och de blir vi inte sjuka av. Återigen, dra upp temperaturen till 60°C gör ingen större skillnad i de sammanhangen.

Vill man trots det tvätta i 60°C får man hålla sig till bomull då syntet- och ullfibrer inte klarar av de temperaturerna. Generellt är tillverkarna kanska fega med tvättråden och stämplar även bomullsplagg som tål högre temperaturer med 40°C. Är det bomull och plagg som inte är tryckta eller mönstrade fungerar 60°C, med viss krympning från ursprungliga storleken.

Känns tvätten inte ren efter att den körts i maskin kan det vara läge att rengöra tvättmaskinen istället

Fast det är inte enbart temperaturen som avgör hur mycket bakterier som dör. Utan det är en kombination av tid och temperatur. Kika på tex kyckling i sous vide, hur låg temp får du ha då för att kunna äta? 57 grader i 2h eller 63 grader i 1h.
Så jo 60 grader räcker så länge du inte kör ett kort program.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Fast det är inte enbart temperaturen som avgör hur mycket bakterier som dör. Utan det är en kombination av tid och temperatur. Kika på tex kyckling i sous vide, hur låg temp får du ha då för att kunna äta? 57 grader i 2h eller 63 grader i 1h.
Så jo 60 grader räcker så länge du inte kör ett kort program.

Återigen, de bakterier vi har på och i kroppen a) dör bara i viss utsträckning av 60°C och b) behöver inte dödas av då de inte är farliga för oss, och därtill finns överallt i vår omgivning.

Det är främmande bakterier som är problemet, och de sitter sällan i underkläderna och kräver ofta högre tvättemperaturer för att faktiskt bli av med.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Angående kalsonger från Comfyballs.

Jag fick mina levererade för en vecka sen. Provade på ett par och det var hemskt.
Jag har aldrig svettats så mycket i mina "noname" bomulls underkläder. Pungen var helt blöt hela dagen, kändes för jäkligt. Typ som att kulorna var inoljade med tvål eller nåt.. sliskigt och hemskt. Jag kände lukten av pungen trots att jag hade byxor på. Luktade typ syntetgummi. Och nej, det är inget fel på intimhygien.
resultatet av dagen blev ordentliga skavsår på insida av låren.

När jag skrev detta till deras kundtjänst har de svarat att produkten är en hygien produkt och ingen återköp gäller för något som provades. Men va fan! hur annars ska man veta att produkten inte funkar om man inte provar!
Deras sajt var ju jätte tydlig att produkten är helt underbar, bekväm och man kan glömma en svettig pung eftersom kallingar andas så bra. Skitsnack säger jag.

Nån annan som upplever samma sak?

Jag hade samma upplevelse med Pumas sportkallingar, eller träningstights? Vet inte vad man ska benämn dom som. Men dom satt så tight mot benen att det inte kom in nån naturlig luft, utan…..ehhhm, paketet svettades nåt enormt. Vart precis som du beskrev det, en pöl under pungen. Inte direkt skönt, var nära att få skavsår men hade tillgång till kroppspuder så det avhjälpte problemet. Har inte använt dom mer än 2 gånger, riktigt obehaglig känsla. Tror det handlar mycket om att man nästan försluter hela området, då finns det ingen riktig naturlig väg för svetten som oundvikligen bildas att ta vägen. Och ingen luft heller som kan komma in och fläkta eller hjälpa området att andas.

Men det är ju en reklamation som borde gälla i det här läget då bytesrätt inte brukar täcka hygienartiklar såsom under/badkläder.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag hade samma upplevelse med Pumas sportkallingar, eller träningstights? Vet inte vad man ska benämn dom som. Men dom satt så tight mot benen att det inte kom in nån naturlig luft, utan…..ehhhm, paketet svettades nåt enormt. Vart precis som du beskrev det, en pöl under pungen. Inte direkt skönt, var nära att få skavsår men hade tillgång till kroppspuder så det avhjälpte problemet. Har inte använt dom mer än 2 gånger, riktigt obehaglig känsla. Tror det handlar mycket om att man nästan försluter hela området, då finns det ingen riktig naturlig väg för svetten som oundvikligen bildas att ta vägen. Och ingen luft heller som kan komma in och fläkta eller hjälpa området att andas.

Men det är ju en reklamation som borde gälla i det här läget då bytesrätt inte brukar täcka hygienartiklar såsom under/badkläder.

Reklamation, via ARN eller?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Reklamation, via ARN eller?

Nej till butiken antar jag? Du tycker ju uppenbarligen inte att produkten har uppnått dina förväntningar och är missnöjd.
Skulle tro att det är vad som vore det rätta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Bestpoint Classic är de bästa jag känner till. De flesta andra random kallipper sitter för tajt om alfa-låren.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Avstängd

Det ska provas. Inte så tokig pris.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Mina 5 cent, försöker köpa kläder (och underkläder) där tillverkaren har en ambition att ändå tänka lite på miljön men främst på de arbetare som fixar material/producerar produkten.
Ofta är det lite dyrare men det är ändå det lilla jag kan bidra med.

Om en produkt är billig så är den sannolikt det av en anledning, den behöver självklart inte vara av sämre kvalitet, men det finns en anledning till priset.

Då är det hos Asket du skall köpa dina kalsonger, och alla andra kläder för den delen. Hög kvalitet, väldigt bekväma, stort storleksutbud och tidlös design. Detta i kombination med oslagbar spårbarhet hos underleverantörer och tillverkare samt en bra klimatambition.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem

ICA Maxi bambu kallingar är riktigt bra! Håller länge! Rena färger och utan märkesloggor. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon15:

Då är det hos Asket du skall köpa dina kalsonger, och alla andra kläder för den delen. Hög kvalitet, väldigt bekväma, stort storleksutbud och tidlös design. Detta i kombination med oslagbar spårbarhet hos underleverantörer och tillverkare samt en bra klimatambition.

Vilket sammanträffande, fick precis samma tips av en vän häromdagen som pratade varmt om Asket.
Men tack för tipset och det är kanske fler som ser detta här och kollar in vad Asket har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Vad gör ni med era underkläder för att de skall behöva tvättas i 60°C?

Syftar inte specifikt på underkläder, utan alla klädeskategorier.

Exempel: fettfläckar. De går bort väldigt mycket bättre i 60 grader.

Visa signatur

5950X, 3090