Moderkort defekt USB 3.0 pin från fabrik

Permalänk
Medlem

Moderkort defekt USB 3.0 pin från fabrik

Hej!

Glad i hågen så tänkte jag idag fly undan solen och bygga lite dator. Såg då av en ren slump att en av pinsen till USB 3.0 kontakten på moderkortet har en defekt pin. Enda anledningen till att jag överhuvudtaget märkte det var att det var någon smuts/lim på kontakten, annars hade jag aldrig sett det. Detta har jag aldrig varit med om förut och är rädd att Komplett kommer bråka om att jag gjort det själv. Moderkortet är dock helt oanvänt i övrigt och all skyddsplast sitter kvar så hoppas att dom inte bråkar.

Har ni varit med om något liknande? Tror ni dom kommer bråka? Om dom gör det, vem har rätten på sin sida?

Det är den inringade på bilden. Syns knappt men den är sticker knappt upp från moderkortet alls.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Det här är väl inget och gå och spänna hanen över än..? Prata med dom och förklara dina observation.

Udda ting och hitta annars. Trist situation men men... du fann ju det rätt tidigt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det här är väl inget och gå och spänna hanen över än..? Prata med dom och förklara dina observation.

Udda ting och hitta annars. Trist situation men men... du fann ju det rätt tidigt iaf.

Nej troligen inte. Men har haft kortet liggandes i ca 14 dagar hemma ouppackat. Men är säkert ingen fara. Tyckte också det var en sån udda grej det är lite därför jag är rädd att dom kommer tro att jag gjort det själv. Har aldrig varit med om det innan och har byggt ett x antal datorer

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Vila i frid

ICT-testad från undersidan ser allt okej ut. Sen den automagiska visuella scanningen ovanifrån mäter förmodligen inte djupet på den pinne som monterats knasigt. Shit happens.